Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:54

darkadia schreef:
Mooi hoofdstel zo! Denk ook stabieler door de lagere aanzet van de ringen, en de kabel die in de neusriem verwerkt zit.

Ja, dat denk ik ook :)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:23

Prachtig hoor! Hoofdje ziet er indd ook uit als een lastig hoofd qua maten. De plaatsing van de ringen kan soms ook echt verschil maken. Ik hrb fr pardoes zelf ook gehad maar nooit gebruikt, vond de maatvoering verschrikkelijk.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:35

Iemand ervaring met deze mechanische Hackamore?

https://m.kramer.nl/Paard/Hoofdstellen- ... Anatomical

De scharen lijken mij niks, maar ik zou dan bijvoorbeeld de F.R.A. Love scharen erbij willen.

Waar ik echt naar op zoek ben is een Hack met een anatomisch kopstuk, en niet zo'n grove neusriem. Zacht onderlegd is ook een vereiste.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:42

Geen ervaring mee maar ik vind het ook een mooi hoofdstel!

Vind het persoonlijk wel jammer dat ze eventueel niet het kopstuk + kaakriem los verkopen

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:44

Ik ben opzoek naar een cognac kleurig bitloos hoofdstel, wat toegestaan is op (dressuur)wedstrijd, wat ook nog eens anatomisch gevormd is? iemand een idee?

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:50

LisaaSophie schreef:
Ik ben opzoek naar een cognac kleurig bitloos hoofdstel, wat toegestaan is op (dressuur)wedstrijd, wat ook nog eens anatomisch gevormd is? iemand een idee?

Ik heb er eentje van Jewels4horses, een sidepull (zonder de bakstukken aan de neusriem) en denk na om hem weer te verkopen, is alleen gepast (maar staat mijn paard totaal niet die kleur terwijl ik het zelf een hele gave kleur vind).

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:51

germie schreef:
LisaaSophie schreef:
Ik ben opzoek naar een cognac kleurig bitloos hoofdstel, wat toegestaan is op (dressuur)wedstrijd, wat ook nog eens anatomisch gevormd is? iemand een idee?

Ik heb er eentje van Jewels4horses, een sidepull (zonder de bakstukken aan de neusriem) en denk na om hem weer te verkopen, is alleen gepast (maar staat mijn paard totaal niet die kleur terwijl ik het zelf een hele gave kleur vind).


zou je mij een pb met fotos willen sturen? :D

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:51

Blijkbaar had ik dit topic per ongeluk ontstipt.

Ik heb veeeel te veel hoofdstellen. Alleen mijn nieuwe jonge fjord Palm past die van Winnie niet.. dus ik heb weer een goede reden om een nieuwe sidepull te kopen :+

Nu zag ik deze.. maar ben benieuwd of iemand een “aan-foto” heeft. Het is een maat dus vrees dat hij te klein gaat zijn..
Afbeelding


Afbeelding

Dit Barefoot hoofdstel is de enige die past, maar die gebruik ik als men hoofdstel. Ik zoek eigenlijk een western hoofdstel. Iemand nog andere ideeën? :)

Afbeelding

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:26

Ik kan je wel vertellen dat die te klein is. Ik heb een normale kwpn-er en ook daar heb ik zo'n soort voor gepast, ging niet.

Ik weet alleen nog dat je ergens voor 40 euro een neusriem in westernstyle kunt kopen, en dat is dan kingekruist. Wil je dat eventueel? Dan kun je vast nog wel een losse frontriem ergens kopen. DAn lijkt het 'western'. En die past altijd lijkt mij.
Ik kan er nu geen foto van maken, want ben niet thuis. En het stomme is dat ik de website ook niet kan vinden. Ik heb het zelf, mooi leer. Is dus het Emiel Voest bitloze model van vroeger, maar dan in westernstyle.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:28


LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:33

Jets schreef:
Blijkbaar had ik dit topic per ongeluk ontstipt.

Ik heb veeeel te veel hoofdstellen. Alleen mijn nieuwe jonge fjord Palm past die van Winnie niet.. dus ik heb weer een goede reden om een nieuwe sidepull te kopen :+

Nu zag ik deze.. maar ben benieuwd of iemand een “aan-foto” heeft. Het is een maat dus vrees dat hij te klein gaat zijn..
[ [url=m/Hj23D2.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/40FQeQ.png]Afbeelding[/url] ]

Dit Barefoot hoofdstel is de enige die past, maar die gebruik ik als men hoofdstel. Ik zoek eigenlijk een western hoofdstel. Iemand nog andere ideeën? :)

[ [url=m/wsoZWS.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heel gaaf! Waar zijn ze van?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:52

Jets schreef:
Dit Barefoot hoofdstel is de enige die past, maar die gebruik ik als men hoofdstel. Ik zoek eigenlijk een western hoofdstel. Iemand nog andere ideeën? :)


KifraHorse? Of is die eerste ook van hun?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:19

Thanks, maar ik wil een sidepull :) dan zou ik hem om moeten bouwen..

Deze zijn net als die van Kitty van de two lazy seven ranch <3

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:57

Jets schreef:
Blijkbaar had ik dit topic per ongeluk ontstipt.

Ik heb veeeel te veel hoofdstellen. Alleen mijn nieuwe jonge fjord Palm past die van Winnie niet.. dus ik heb weer een goede reden om een nieuwe sidepull te kopen :+

Nu zag ik deze.. maar ben benieuwd of iemand een “aan-foto” heeft. Het is een maat dus vrees dat hij te klein gaat zijn..
[ [url=m/Hj23D2.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/40FQeQ.png]Afbeelding[/url] ]

Dit Barefoot hoofdstel is de enige die past, maar die gebruik ik als men hoofdstel. Ik zoek eigenlijk een western hoofdstel. Iemand nog andere ideeën? :)

[ [url=m/wsoZWS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey, dat is die van mij!
Eerder in het topic staat een foto van het hoofdstel op mijn paard. (Zal hem proberen nog eens te plaatsen).
Zonder frontriem kreeg ik hem passend.
Ik heb verder ook het hoofdstel van barefoot (ook zonder bijpassende fronriem passend).

Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:25

Ik geloof dat ze klein uitvallen. Ze passen mijn Tinker met zijn mega hoofd ook niet. Voor hem heb ik uiteindelijk iets op maat laten maken, want was niet evident om iets te vinden wat ik mooi vond én hem goed paste :o

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:25

Jackytje schreef:
Ik geloof dat ze klein uitvallen. Ze passen mijn Tinker met zijn mega hoofd ook niet. Voor hem heb ik uiteindelijk iets op maat laten maken, want was niet evident om iets te vinden wat ik mooi vond én hem goed paste :o

Deze niet hoor, naar mijn idee een gewone cob. Mijn pony zit tussen een cob en full in en dat gaat (kort maar vrij breed).

Op maat maken is wel tof, gelijk heel uniek :)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:11

Ja, maar paard in kwestie is gevalletje Xfull. Je kreeg de neusriem volgens mij niet eens dicht. Voor mijn merrie die ook eerder tussen cob en full in is zouden ze ook fijn passen.

Dit is zijn (op maat gemaakt) hoofdstel. Is door Lucky Leather gemaakt, maar ze is helaas gestopt met lederbewerking.
Afbeelding

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:14

Mooi hoofdstel!
Zit de neusriem niet iets te laag?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:21

Heb inmiddels een mooie gevonden bij Kifra! Beide paardjes passen hem :) Even kijken of ik hem nog donkerder ga maken. Mijn Silverado zadel is namelijk wel echt heel donker bruin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:42

Jets schreef:
Heb inmiddels een mooie gevonden bij Kifra! Beide paardjes passen hem :) Even kijken of ik hem nog donkerder ga maken. Mijn Silverado zadel is namelijk wel echt heel donker bruin.

[ [url=m/O1kMhS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J70ili.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vLKQIW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FWXSU4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die is echt prachtig, maar wat ik nou niet snap is dat ze er geen kaakriemen aan maken. Waarom een keelriem? Terwijl het bij een bitloos hoofdstel zo belangrijk is dat hij niet richting de ogen gaat. Nu ben je bijna verplicht om de neusriem strak te doen om te voorkomen dat hij gaat draaien. Ik zie het zo vaak, en ik snap het echt niet. Neemt niet weg dat ik het echt een mooi hoofdstel vind.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:04

Inderdaad nog veel zonder kaakriem. Toevallig nu op zoek voor iemand naar een kopstuk met kaakriem om een hack of sidepull losse neusriem aan te bevestigen van leer.
Heb er uiteindelijk 2 gevonden in Duitsland, maar ga het ws hier laten maken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:12

Had het resultaat hier nog niet laten zien volgens mij, dankzij jullie tips laten maken bij Dabo's Design.
Afbeelding

Afbeelding

Past op Dexter, past op Duke en zelfs op het trekpaard van mijn zus!
Moest hun beide maten doorgeven en nu kan ik hem volledig aanpassen voor de twee paarden, yay!

Heel blij mee :) Fijn materiaal ook, veel zachter dan ik had verwacht

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:06

Super!

Hoe is de release? Want jij hebt ook een harig paard, die van mij heeft ook veel gezichtshaar, dat scheer ik wel maar voor de release is dat niet altijd handig.

Heb nu een leren hoofdstel met rondgenaaide kaakriemen die kruisen, platte leren lieten niet genoeg los.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:14

Super tof staat goed granoek!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:23

Ik moet nog wat puzzelen met de pasvorm, bij Duke kan ik natuurlijk nog niet echt testen maar bij Dexter schoof hij wel een beetje scheef. De release op zich is goed maar daardoor had ik aan de linkerkant een langere teugel, misschien moet de neusriem strakker maar ik heb die normaal altijd redelijk los zitten.

Anyway, beetje puzzelen nog dus met dat schuiven maar ik had wel het idee dat hij snel los liet als ik de druk weg nam.
Nu was Dexter ook wel heel vrolijk dus heb hem best wat moeten inhouden haha