Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarliesV
Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:32

Marizka, ik denk dat je hoofdstel gewoon te groot is, alles op het kortst en dan past hij nog niet lekker, lijkt mij een duidelijk geval van te groot.

Want als je de boel iets hoger wilt vastmaken, dan zit je met de jukbeenderen die gaan drukken.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:37

MarliesV schreef:
Marizka, ik denk dat je hoofdstel gewoon te groot is, alles op het kortst en dan past hij nog niet lekker, lijkt mij een duidelijk geval van te groot.

Want als je de boel iets hoger wilt vastmaken, dan zit je met de jukbeenderen die gaan drukken.


Dat doet het volgens mij al...

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:09

Maartje1990 schreef:
Ik vind je neusriem ook wel erg laag, doe die eens hoger dan zit het vanzelf strakker omdat het hoger breeder is. Ik zou overigens niet weten waarom je kaakriem niet zou psssen? Is die niet verstelbaar?

Edit zie nu dat je volgens mij alles al op zn straks t heb zitten en heel eerlijk die bakstukken zitten ook absoluut niet fijn voor je paard,want dat zit tegen/over zijn jukbeen. Ik zou simpelweg een ander hoofdstel kopen.


Hoger kan niet inderdaad.
En het ging om de kinriem van het hoofdstel, niet de kaakriem ;)
Ik zie op de productfotos van dit hoofdstel ook dat de bakstukken ook ongeveer op dezelfde plek vallen. Ik weet dat ik een andere bouw paard heb maar vind dit nog wel meevallen eigenlijk. Ik heb er een andere neusriem op en scharen, gaatje hoger was misschien wel beter geweest maar de bakstukken zijn niet aan te passen..

[ img ]

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:16

Bakstuk zit daar onder het jukbeen bij jou zit het er al over.

Kaakriem benoemde iemand anders dat die niet meer zou passen zodoende mijn reactie.

Maargoed punt blijft dat dit hoofdstel niet past voor jouw paard,neusriem te laag bakstukken over het jukbeen.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:28

Ik vind hem ook niet fijn passen.

Zelf heb ik al zoveel kaptoom/caveson/cavemore geprobeerd, die van jossy, die van Marijke, barefoot,fra, pmc, micklem, je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb ze geprobeerd. Ik heb nu maar die van la selle besteld omdat die aan alle kanten verstelbaar is. Heeeel snel betaald en factuur ver weg gestopt, maar ik ben erg benieuwd hoe die valt als hij binnen is.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:58

Dan ga ik op zoek naar iets anders!
Bij deze te koop hahah, excl scharen en neusriem. Heb de originele frontriem, neusriem en teugels er nog bij mocht iemand interesse hebben. Mag via pb info en foto's opvragen.

Zou een simpel kopstuk zoals die van Markus Holst voldoende zijn? Ik heb de juiste scharen, een neusriem en teugels dus in principe zou een kopstuk en een kinriem al een compleet hoofdstel vormen! Zou top zijn aangezien een compleet hoofdstel best prijzig kan zijn haha
https://markusholst.com/ruitersportartikelen/hoofdstellen/hackamore-hoofdstellen

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:15

xMarizka schreef:
Dan ga ik op zoek naar iets anders!
Bij deze te koop hahah, excl scharen en neusriem. Heb de originele frontriem, neusriem en teugels er nog bij mocht iemand interesse hebben. Mag via pb info en foto's opvragen.

Zou een simpel kopstuk zoals die van Markus Holst voldoende zijn? Ik heb de juiste scharen, een neusriem en teugels dus in principe zou een kopstuk en een kinriem al een compleet hoofdstel vormen! Zou top zijn aangezien een compleet hoofdstel best prijzig kan zijn haha
https://markusholst.com/ruitersportartikelen/hoofdstellen/hackamore-hoofdstellen


Dat lijkt me wel, maar is die nu super prijzig of waar staat dat 499 voor?! :wow:

Edit oh zweedse kroon, 47 euro dus dat vslt wel mee :+

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:31

Maartje1990 schreef:
xMarizka schreef:
Dan ga ik op zoek naar iets anders!
Bij deze te koop hahah, excl scharen en neusriem. Heb de originele frontriem, neusriem en teugels er nog bij mocht iemand interesse hebben. Mag via pb info en foto's opvragen.

Zou een simpel kopstuk zoals die van Markus Holst voldoende zijn? Ik heb de juiste scharen, een neusriem en teugels dus in principe zou een kopstuk en een kinriem al een compleet hoofdstel vormen! Zou top zijn aangezien een compleet hoofdstel best prijzig kan zijn haha
https://markusholst.com/ruitersportartikelen/hoofdstellen/hackamore-hoofdstellen


Dat lijkt me wel, maar is die nu super prijzig of waar staat dat 499 voor?! :wow:

Edit oh zweedse kroon, 47 euro dus dat vslt wel mee :+


hahaha, nee zo duur zou ik nooit gaan. Ik moest ook twee keer kijken :+
Dacht, oh in mijn gedachten lang zo duur niet haahha

edit; omdat het uit Zweden komt wel bijna 10 euro verzendkosten..

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Dabo
Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:57

MarliesV schreef:
Dabo doe maar hoor. Duurt nog even voordat ik hem kan plaatsen.

Tadaa:
[ img ]


@ xMarizka Ik denk dat als je de neusriem een gaatje groter maakt, dat de scharen iets naar achter komen, en dus de bakstukken mooier langs het jukbeen komen te liggen, het hoofdstel mooier zal vallen.
Echter is je kinriem dan nog veel langer ...
tipje: Ik maak van biothane losse kinriempjes he ;-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:29

Dabo schreef:
MarliesV schreef:
Dabo doe maar hoor. Duurt nog even voordat ik hem kan plaatsen.

Tadaa:
[ [url=m/YvrWCz.jpg]Afbeelding[/url] ]


@ xMarizka Ik denk dat als je de neusriem een gaatje groter maakt, dat de scharen iets naar achter komen, en dus de bakstukken mooier langs het jukbeen komen te liggen, het hoofdstel mooier zal vallen.
Echter is je kinriem dan nog veel langer ...
tipje: Ik maak van biothane losse kinriempjes he ;-)


Thanks! Ik wist dat je reactie zou komen :')
Ik hou niet zo van Biothane, kan er niet aan wennen en ben er geen fan van sorry :+
Er is wel interesse in het hoofdstel merk ik, ik ga hem toch verkopen

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Lenexa
Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:15

Ik ben op zoek naar een nieuw bitloos hoofdstel, het Nalanta hoofdstel gaat eruit.
Ze loopt nu het lekkerst op de Micklem als sidepull. Aangezien ik deze ook gebruik voor buitenritten met bit vind ik het handiger een tweede hoofdstel te hebben. Maar om nou een tweede micklem te kopen gaat wellicht ook wat ver. Heeft iemand een bitloos hoofdstel die vergelijkbaar valt als de micklem? Ik heb het idee dat het wat lager hebben van de teugeldruk, dat ze dat wel fijn vind. Bij veel bitloze hoofdstellen is de sidepull ook een stuk hoger. Ook heb ik bij dit hoofdstel nauwelijks schuiven van de neusriem, wat erg fijn is.

Misschien kan ik beter een 'normaal' extra hoofdstel kopen voor met bit erin en deze gewoon bitloos houden bedenk ik me nu. Daar ga ik ook nog even overna denken.

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:39

Ik ben inmiddels op zoek naar de FRA Flandy, die lijkt me het meest comfortabel.
Nu door alle omstandigheden word Diva vaker en met contact gereden en daar blijkt de neusriem die ik nu heb toch wat meer op te irriteren.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:58

Ik ga een meroth testen. Ben benieuwd.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

pluisje88
Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:47

Mijn paard wil de sidepull ook laag op haar neus hebben. Als ik
Hem zo hoog instel als het hoort dan komt ze behoorlijk in verzet. Gooit haar hoofd omhoog, trekt aan de teugels en zet haar hoofd vast als ik wil sturen. Paar gaten lager, ongeveer halverwege Tussen het punt waar hij hoort te zitten en het einde van haar mondspleet is ze boterzacht op de sidepull. Keurig recht contact, op de pinken te rijden en geen enkel vorm van verzet in welke vorm dan ook. Dus haar boodschap is voor mij duidelijk.

Had m’n zinnen gezet op de fairfield sidepull maar vraag me wel af of die sidepull zo laag kan worden ingesteld

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:04

Heb even die fairfield die hierboven genoemd word even opgezocht maar die is mooi zeg! Is zo’n soort ook in het bruin te krijgen ergens?

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

pluisje88
Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:06

woepsie90 schreef:
Heb even die fairfield die hierboven genoemd word even opgezocht maar die is mooi zeg! Is zo’n soort ook in het bruin te krijgen ergens?


Ik zie dat de bruine er niet meer is. Hij is er alleen in het zwart dus. Die van claridgehouse is er wel in het bruin. Maar die vind ik zelf minder mooi. Moet je op de zoekbalk op de webshop even sidepull typen dan krijg je drie resultaten.

Ik vind hem ook erg mooi. Wil hem voor mijn verjaardag. Nog twee maandjes wachten ;) maar dan moet ik dus wel even weten of hij ook laag gebruikt kan worden ;)

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

MarliesV
Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:00

[ img ]

[ img ]

Ja foto's!

Dit is het simpele model kaakgekruist van Dabo's Design, met de luxe versie van de neusriem er aan.

Super blij mee, hij staat fantastisch!

Nu nog teugels, iemand ervaring met teugels van biothane? Welke zijn fijn qua grip en ligging?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

pluisje88
Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:32

Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met biothane. Het is absoluut niet mijn ding :o

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Dabo
Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:46

MarliesV schreef:
[ [url=m/0FjYLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4G8svr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja foto's!

Dit is het simpele model kaakgekruist van Dabo's Design, met de luxe versie van de neusriem er aan.

Super blij mee, hij staat fantastisch!

Nu nog teugels, iemand ervaring met teugels van biothane? Welke zijn fijn qua grip en ligging?

Oeh die staat gaaf! :-) :o Mag ik je foto opslaan en als evt voorbeeld gebruiken? :-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:48

Ik las ineens dat de FRA Flandy klein valt, nu ben ik bang dat cob te klein gaat zijn.
Klopt het dat hij klein valt of valt dat wel mee?

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:59

Hier alleen ervaring met FRA Calli en Star hackamore en de FRA Pariba. Die vallen beiden ruim. Normaal tussen cob en full, maar van die is full echt veel te groot

Granoek
Blogger
Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:44

ik heb de fra indy en volgens mij valt die ook best ruim. Hij paste Duke nét niet en Duke heeft normaal extra full. Kreeg de neusriem nét dicht op het laatste gaatje maar was niet ideaal dus heb die daarom ook terug te koop staan

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:59

Hi, ik val even binnen met een vraag als dat oké is.

Ik heb mijn eerste kaakgekruist hoofdstel aangeschaft, en vanmorgen even gepast. Ik denk dat het oké zit, maar zouden jullie een blik willen werpen?

Ik denk dat ie zo goed zit.

[ img ]

Of moet de neusriem een gaatje lager?

[ img ]

Volgens mij zitten de 'kaakriemen' Zo wel oké qua lengte.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:03

Ik heb het idee dat je neusriem op het zwevend neusbot ligt?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:08

Op de onderste foto net wel net niet, op de bovenste foto zeker niet, heb dat inderdaad gecheckt.
Eventueel kan hij nog een gaatje omhoog, maar dat zou meer voor het beeld zijn denk ik.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers