Hoofdstel PS Of Sweden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:51

magootie schreef:
Jaah hij past!! Riempje heb ik ook gedaan. Vind dat fijner! Heb je nou een zwarte? Dacht dat je bruin wilde ;)


Het is bruin, maar hij lijkt (binnen en op Beleza) inderdaad donkerder dan die van jou. De neusriem ligt al bij de zadelmaker. Ik heb ook voor de frontriem een idee om die sjiek te pimpen. Ik ga echte swarovski's in hulsjes door de bovenste laag leer laten slaan en dan de zadelmaker de onderste laag weer netjes laten stikken. Maar, eerst even de neusriem afwachten. Of hij dat netjes doet.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:46

Ik kom ff binnenvallen. Ik zou graag een Dy'on willen hebben met lage neusriem. Maar hoe valt de maat? Mijn paard heeft altijd Cob, moet ik dan van Dy'on ook Cob hebben?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:28

IwanLuver schreef:
Ik kom ff binnenvallen. Ik zou graag een Dy'on willen hebben met lage neusriem. Maar hoe valt de maat? Mijn paard heeft altijd Cob, moet ik dan van Dy'on ook Cob hebben?


Ehm, zou je dat niet beter vragen in een topic over Dy'on hoofdstellen?

Live is what happens to you while you're busy making plans....

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:59

Mrijn schreef:
IwanLuver schreef:
Ik kom ff binnenvallen. Ik zou graag een Dy'on willen hebben met lage neusriem. Maar hoe valt de maat? Mijn paard heeft altijd Cob, moet ik dan van Dy'on ook Cob hebben?


Ehm, zou je dat niet beter vragen in een topic over Dy'on hoofdstellen?

Sorry... Ik dacht dat ik dat had gedaan. Soms is op de telefoon bokken niet heel handig ;)

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:22

Mag ik ook een vraag stellen? Ik ben opzoek naar een nieuw hoofdstel. Huidige past niet helemaal lekker meer en paard is heel erg aan het schuren na het rijden.

Ik zoek anatomisch hoofdstel waar ik mee mag starten en met zacht leer. Paard krijgt heel snel wondjes :( daarom valt de Rambo Micklem voor mij eigenlijk af.

Ik twijfel tussen de PS of Sweden Pioneer: https://www.psofsweden.com/en/bridles/pioneer of de Equitus Alpha: http://schockemoehle-sports.com/us/equitus-alpha?c=40

Wat is jullie ervaring met de PS of Sweden Pioneer?

dena_mii
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:12

Ik heb de pioneer en vind het een heel fijn hoofdstel. Rijd er een driejarige mee en hij is echt super stil in de aanleuning. Daarnaast vind ik de stiekjes bij de bakstukken en teugels ook heel prettig. Het leer is soepel en zacht :)

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:55

Heeft iemand enig idee of je een los kopstuk kan krijgen van ps of sweden en wat dit kost? Mijn paard is op de teugels gaan staan en mijn bakstukken zijn gescheurd....

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:03

sorbetje schreef:
Heeft iemand enig idee of je een los kopstuk kan krijgen van ps of sweden en wat dit kost? Mijn paard is op de teugels gaan staan en mijn bakstukken zijn gescheurd....


Weet het niet zeker maar zal vast wel mogelijk zijn. Zou er zeker even een mailtje aan wagen, hun service is goed :)

MPH
Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:23

Ik heb nog een kopstuk over, bruin mt full.

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:19

Jammer MPH ik heb zwart full nodig anders had ik gem graag overgenomen. Nu ps of sweden mailtje gestuurd.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:27

Ik zit al tijdje te kijken v9or een ander hoofdstel.
Nu las ik dat sommige paarden fijner reageren op de ps of sweden.

Wat is nou echt zo fijn aan dit hoofdstel?

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:24

Ik vind het een prachtig hoofdstel van de beste kwaliteit die ik ooit in handen heb gehad. Het ontwerp is heel goed doordacht waardoor de oren echt vrij liggen van het bakstuk (zit bij mijn paard een halve cm rondom van de oorschelp af) en de bakstukken liggen echt heel ruim onder de ogen.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:53

Ik vind voornamelijk de drukverdeling en ontbreken van een standaard keelriem een voordeel.

Moratoetje
Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:33

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o

Ik vroeg me af bij wie ik een PS of Sweden hoofdstel kan laten aanmeten? Ik overweeg om voor mijn paard een PS of Sweden hoofdstel aan te schaffen (lichte voorkeur voor de Pioneer).

Mijn paard zit qua hoofd een beetje tussen 2 maten in (cob en full) en ze is heel gevoelig op haar hoofd.

Joki
Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:50


Rwnn123
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-04-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:56

Hii!
Ik kom na een jaartje even binnenvallen :)
Ik zocht meer informatie over de ps of sweden hoofdstellen en kwam deze topic tegen. Maar kan iemand mij toevallig vertellen wat voor jullie de doorslag gaf om juist voor de ps high jump of juist voor de ps Pioneer te gaan?

JameyDL
Berichten: 200
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:40

Rwnn123 schreef:
Hii!
Ik kom na een jaartje even binnenvallen :)
Ik zocht meer informatie over de ps of sweden hoofdstellen en kwam deze topic tegen. Maar kan iemand mij toevallig vertellen wat voor jullie de doorslag gaf om juist voor de ps high jump of juist voor de ps Pioneer te gaan?


Ik zelf ben voor de pioneer gegaan. Ookal vind ik de high jump heel mooi het blijft een smaak hoofdstel (spring/eventing). Ik rij met die van mij eventing en daar moet je ook dressuur rijden en "persoonlijk" heb ik nog niemand echt met de high jump zien dressuren op wedstrijden en is het ook een hoofdstel wat niet zo snel in de dressuur sport zou worden geaccepteerd. Dit moet je eigenlijk niet van je keuze af laten hangen (want het gaat om de comfort van je paard) Maar euhh Looks moeten ook wat he. :D


Talida
Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:22

Heb werkelijk nog nooit een opmerking gehad omdat ik met de high jump dressuur, behalve dat het een heel mooi hoofdstel is of dat het er als een vriendelijk anatomisch hoofdstel uitziet. Denk dat er niet zo heel mensen denken "oh dat is een High Jump wat raar dat je die voor dressuur gebruikt"
Ik heb juist voor de high jump gekozen omdat je de neus niet met een sperriem beperkt. Mijne is daar geen fan van maar dat is gezien het feit dat ze daar het kraakbeen mist ook niet zo raar. Met de high jump ligt alles mooi vrij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: faunty, GoogleAdsense, IASCrawler, Melzazu, MyWishMax, speedfiets_2, Webding en 89 bezoekers