Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Splendesco
Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:16

_Anneruth schreef:
Heel leuk idee! Ik zou ook graag een kwalitatief goed dekje willen en ben ook bereid daarvoor wat meer te betalen. Ik heb nu 2 dekjes van RG Italy http://www.rgitaly.com zelf samengesteld. Die blijven echt supermooi en hebben een hele mooie pasvorm maar zijn eigenlijk net te duur (€150,-). Als jij iets vergelijkbaars zou hebben voor de helft minder, bestel ik zeker.
[ [url=m/Rr3udE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DBPebD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als dit soort dekjes ook tot de mogelijkheden behoren heb ik wel interesse, prijs zo rond de €40/€50.


_lock_me_up
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:11

Leuk idee!
Wat ik zoek in dekjes is een leuk printje, goede kwaliteit en een betaalbare prijs!

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:14

ik zou graag een dekje willen met een superman logo, voor een niet al te dure prijs.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:04

dorientjuh schreef:
Een paar kritische vragen:
- Hoeveel naaiervaring heb je?
- Wat voor naaimachine heb je?
- Ben je je ervan bewust dat je de biezen ook zelf moet gaan maken?
- Welke stof ga je gebruiken? Zware kwaliteit of dunne stofjes?
- Wat ga je gebruiken als voering?
- Hoeveel tijd denk je kwijt te zijn aan het maken van 1 dekje?


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op deze vragen? Voor het meedenken is het nl wel handig om te weten hoeveel naaiervaring iemand op zo'n machine heeft, want anders vallen bont, biesjes en ingewikkelde patronen/stoffen sowieso al snel af.

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 18:22

Mijn vriend heeft jaren naaien ervaring. Outfits, kostuums, kleding maar ook grote zware tenten. Dus vanalles en nog wat.
Naaimachine is een Brother Innovis (naaien en borduren http://m.brother-usa.com/homesewing/Mod ... f7dr0xNeSw ) n een aparte lock machine Ook heeft hij een industriële leer naaimachine tot zijn beschikking.
We zijn ons ervan bewust dat de dekjes van binnen en buiten, van voor tot achter in elkaar gezet moet worden.
Stoffen zullen grotendeels katoen worden. Goede kwaliteit, tenzij klant anders vraagt.
Vullen gaat bestaan uit Polyfill, foam en AirMesh. Ook afhankelijk van de vraag van de klant.
We weten niet hoeveel tijd we er aan kwijt zullen zijn, daarom zullen we eerst vanalles gaan uittesten om te kijken wat het beste gaat werken en of alles haalbaar is.

Anoniem

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:30

Kijk, dat geeft al meteen heel wat meer vertrouwen! :)

Wat je ook kunt doen is het van de andere kant bekijken: een dekje-aanpasservice waarbij mensen hun eigen dekje naar jullie kunnen sturen om aan te laten passen. Bijvoorbeeld van normaal dekje naar boomloos met inlagevakken, vz-dekje bijsnijden tot dressuurdekje, bont eronder of juist eraf, versieren met biesjes enz.
Ik zit zelf meer in de boomloos hoek en daar hoor je heel vaak dat mensen het jammer vindend dat ze na de switch naar boomloos hun favo dekje niet meer kunnen gebruiken. En dat hoor je ook bij mensen die van VZ naar dresuur overgaan enz. Of ze hebben een favo dekje, alleen willen nu nog een extra randje/naam erop.
Dus naar die markt zou je ook nog kunnen kijken (en het scheelt je een hoop basic naaiwerk als het basisdekje al zo wordt aangeleverd). :)

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 18:51

Dat gaat inderdaad ook tot de mogelijkheden behoren.
Het aanpassen van dekjes op vele manieren.
Versiering, borduren al dat soort dingen.
Maar ook het inhoudelijk veranderen van dekjes.

Ook voor de mensen die al een setje hebben (dekje+oornetje(misschien peeskappen of bandages)) kunnen dat hun setje meer laten personaliseren met borduursels, biesjes, steentjes en dergelijke.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 20:45

Zijn er mensen die hun dekje af willen staan als tester?
Een goedkoop simpel dekje, maat maakt weinig uit, liefst full of cob. Mogen beschadigd zijn.
Verzendkosten worden vergoed, of het dekje wordt opgehaald(afhankelijk van waar).

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:45

fleurtjeuh schreef:
Zijn er mensen die hun dekje af willen staan als tester?
Een goedkoop simpel dekje, maat maakt weinig uit, liefst full of cob. Mogen beschadigd zijn.
Verzendkosten worden vergoed, of het dekje wordt opgehaald(afhankelijk van waar).


Jammer geen maat pony?

Pantykous
Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:48

_Anneruth schreef:
Heel leuk idee! Ik zou ook graag een kwalitatief goed dekje willen en ben ook bereid daarvoor wat meer te betalen. Ik heb nu 2 dekjes van RG Italy http://www.rgitaly.com zelf samengesteld. Die blijven echt supermooi en hebben een hele mooie pasvorm maar zijn eigenlijk net te duur (€150,-). Als jij iets vergelijkbaars zou hebben voor de helft minder, bestel ik zeker.
[ [url=m/Rr3udE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DBPebD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ook altijd RG dekjes, maar betaal ongeveer 110 euro. Idd, vergelijkbare kwaliteit zou ik ook geinteresseerd in zijn. Kwaliteit van RG is fantastisch.

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 20:49

Myrthe2003 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Zijn er mensen die hun dekje af willen staan als tester?
Een goedkoop simpel dekje, maat maakt weinig uit, liefst full of cob. Mogen beschadigd zijn.
Verzendkosten worden vergoed, of het dekje wordt opgehaald(afhankelijk van waar).


Jammer geen maat pony?

Zoals gezegd, maakt weinig uit, dus maat Pony is ook welkom :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:50

fleurtjeuh schreef:
Myrthe2003 schreef:
[quot="fleurtjeuh"]
Zijn er mensen die hun dekje af willen staan als tester?
Een goedkoop simpel dekje, maat maakt weinig uit, liefst full of cob. Mogen beschadigd zijn.
Verzendkosten worden vergoed, of het dekje wordt opgehaald(afhankelijk van waar).


Jammer geen maat pony?

Zoals gezegd, maakt weinig uit, dus maat Pony is ook welkom :)[/quote]

Ik heb meerdere wat wil je het liefst zadelvormig of gewone vorm als je die van mij wil?

Voorkeur voor kleur?

Anoniem

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:55

Bedoel je me vergoeding van verzendkosten dat jullie ook betalen voor het weer terugsturen van het dekje nadat het aangepast is?

Of - bedenk ik nu - stuur je ze helemaal niet terug en vraag je gewoon gratis dekjes??

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 21:00

Myrthe2003 schreef:
fleurtjeuh schreef:

Zoals gezegd, maakt weinig uit, dus maat Pony is ook welkom :)


Ik heb meerdere wat wil je het liefst zadelvormig of gewone vorm als je die van mij wil?

Voorkeur voor kleur?


Het maakt allemaal niet uit.
Denk je er wel om dat je de dekjes niet terug krijgt?
We gaan ze uit elkaar halen en bewerken om te kijken wat er allemaal mogelijk en stevig is.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:04

fleurtjeuh schreef:
[uote="Myrth2003"]
fleurtjeuh schreef:

Zoals gezegd, maakt weinig uit, dus maat Pony is ook welkom :)


Ik heb meerdere wat wil je het liefst zadelvormig of gewone vorm als je die van mij wil?

Voorkeur voor kleur?


Het maakt allemaal niet uit.
Denk je er wel om dat je de dekjes niet terug krijgt?
We gaan ze uit elkaar halen en bewerken om te kijken wat er allemaal mogelijk en stevig is.[/quote]

Oke :)

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 21:06

Stuur maar een PB als je iets wil opsturen, dan hoeft dat niet in het topic :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Coyote
Berichten: 488
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:12

Ik zou graag een wat groter aanbod cob dressuur willen!
(bij hetzelfde formaat als Eskadron is pony dressuur ook prima)
En dan graag zonder glitters, lak of steentjes :+

kwita
Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:23

fleurtjeuh schreef:
Tussenmaten zouden ook tot de opties behoren
Net wat langer, of juist iets korter.
Net iets breder of juist wat smaller


ik denk dat dit een heeel goede aanvulling is,

En ook iets voor de recreatie ruiters wat functioneel is
en voor de boomloze zadels.

gewoon basic maar kwalitijd!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 21:26

Dat is inderdaad het idee :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

puttertje
Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:30

Ooo of iets voor de menners ...vind die recht toe aan onderleggers echt niets ..heb wel eens gezien met twee punten eraan . Onderleggers zijn vaak te dik dus van wat dunner met leuke vormen en kleuren..en dekjes die buitenrijders kunnen gebruiken met waterdichte zakjes erop of zo..zodat je spullen droog blijven en je geen zadeltassen hoefd...ook leuk ( als je toch een leer stik machine heb ) mooie tassen voor op de menwagens,koetsen etc ...paar ideetjes hoor heb eerlijk gezegt niet alles gelezen dus sorry als ik in herhaling val

nooit geschoten is ALTIJD mis :)

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 21:35

@puttertje
Zou je mij misschien foto's kunnen sturen van de onderleggers die je bedoeld?
En wat voor tassen bedoel je voor op menwagens en koetsen?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:00

Pantykous schreef:
_Anneruth schreef:
Heel leuk idee! Ik zou ook graag een kwalitatief goed dekje willen en ben ook bereid daarvoor wat meer te betalen. Ik heb nu 2 dekjes van RG Italy http://www.rgitaly.com zelf samengesteld. Die blijven echt supermooi en hebben een hele mooie pasvorm maar zijn eigenlijk net te duur (€150,-). Als jij iets vergelijkbaars zou hebben voor de helft minder, bestel ik zeker.
[ [url=m/Rr3udE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DBPebD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ook altijd RG dekjes, maar betaal ongeveer 110 euro. Idd, vergelijkbare kwaliteit zou ik ook geinteresseerd in zijn. Kwaliteit van RG is fantastisch.

Prijs is afhankelijk ook van de extra opties die je kiest en ik wilde natuurlijk weer meer randjes :+

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Indi_Vito
Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:05

Meedere belangrijke puntjes die ik vaak mis bij dekjes!

*vochtafdrijvend
*goed ademend
* goede pasvorm op de rug (schoft e.d)
* en dan in de anky pads stijl want dat zijn echt onwijs fijne dekjes!

Prijs? Tussen de 25 en 40

kynshiri
Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:06

fleurtjeuh schreef:
Mijn vriend heeft jaren naaien ervaring. Outfits, kostuums, kleding maar ook grote zware tenten. Dus vanalles en nog wat.
Naaimachine is een Brother Innovis (naaien en borduren http://m.brother-usa.com/homesewing/Mod ... f7dr0xNeSw ) n een aparte lock machine Ook heeft hij een industriële leer naaimachine tot zijn beschikking.
We zijn ons ervan bewust dat de dekjes van binnen en buiten, van voor tot achter in elkaar gezet moet worden.
Stoffen zullen grotendeels katoen worden. Goede kwaliteit, tenzij klant anders vraagt.
Vullen gaat bestaan uit Polyfill, foam en AirMesh. Ook afhankelijk van de vraag van de klant.
We weten niet hoeveel tijd we er aan kwijt zullen zijn, daarom zullen we eerst vanalles gaan uittesten om te kijken wat het beste gaat werken en of alles haalbaar is.

Ik heb een borduurstudio en ben ooit beginnen met een brother innovis en kan je nu al zeggen dat die echt geen dekjes met plezier borduurt... Ik borduur deze met mijn industriële machine: dag en nacht verschil!

kynshiri
Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:13

Marije_jiplover schreef:
dorientjuh schreef:
Ik ben er mee gestopt omdat, als je een normale prijs wil verdienen qua uurloon (denk aan minimumloon) je al snel uit komt op een dekje van rond de €150. En dat vinden mensen te duur. Mensen zijn gewend aan de prijzen voor normale dekjes, en verwachten dat jij dan ook voor zo'n prijs gaat maken. Waar ze niet over nadenken, is dat de dekjes in de winkel zijn gemaakt in lagelonenlanden, en in massaproductie. Had je ook al aan de BTW gedacht? :)

Dit dus. Voor 30-40 euro ga je gewoon echt geen fatsoenlijk salaris verdienen, ik vraag me überhaupt of of je voor die prijs wel kostendekkend kunt werken (dus incl alle materiaalkosten, onderhoud en afschrijving van je naaimachine(s), btw, etc).
Handwerk/maatwerk is niet voor niets normsal gesproken veel duurder dan massaproductie, dwtis omdat dwarnu eenmaal veel meer arbeid in zit.

Voor mij persoonlijk zou het geen meerwaarde hebben, ik ben tevreden met het aanbod aan producten dat er nu is en ik hoef niet zo nodig bij elke rijbroek een bijkleurend dekje.
En ik denk dat wanneer je een realistische prijs voor jezelf gaat rekenen, de klanten er de meerwaarde niet zo snel van inzien.


Dit dus! Diegenen die dit aanbieden voor pakweg 30€ zullen voornamelijk
Bijklussers zijn die hier niet van moeten leven en vaak inderdaad ook geen rekening houden met btw en dergelijke.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Texas02 en 44 bezoekers