Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juve
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:54

Dit topic is al langere tijd geleden start, maar zie het nu pas langs komen.
Het al eerder genoemde Horse-d-zine.nl was van mij. Wij maakten professionele dekjes, deken, oornetje enz enz. De klanten bestonden voornamelijk uit handelsstallen/springstallen/bedrijven en enkele particulieren. Zoals je ziet spreekt ik in de verleden tijd, want ook wij zijn er mee gestopt. Wij hebben dit ruim twee jaar gedaan en waren één van de weinige in deze vorm. Je kon bij ons alles volledig zelf samenstellen in iedere gewenste kleur, vorm of maat, met eventueel strass of borduring, koorden, sierbanden enz. enz. Ook bestaande dekjes naar wens aanpassen was bij ons mogelijk - daar is weinig vraag naar! Waarom wij ermee zijn gestopt heeft maar twee redenen; de financiën en de inkoop. Zoals al eerder in dit topic is aangegeven is voor veel mensen een dekje van 50 euro te duur. Wil je het echter gaan maken naar wens van de klant dan kom je aan 50 euro ruim tekort! Dat zelfde geld voor dekens, oornetjes enz. Wij hadden vele grote bedrijven als klant, met meestal een sponsor daarachter. Deze bedrijven zijn echt wel prijzen gewend, maar als je aankomt met een dekje naar wens gemaakt voor 100 euro (en meestal hebben ze er een stuk of 10 of meer nodig.....) dan worden ze daar ook niet echt blij van... Uiteraard kan je dekjes maken van rond de 40/50 euro, je houdt er dan echter zelf niets aan over en je arbeidsuren zijn zeker niet betaald! Wil je er ook nog iets aan verdienen - wat neem ik aan de bedoeling is - dan kom je (zoals al eerder vermeld in dit topic) al snel op een prijs van 100 - 150 per dekje. En daar zijn maar heeeel weinig klanten voor te vinden.
Wil je mooi, professionele dekjes gaan maken van goede kwaliteit, dan is het vinden van de juiste producten een must! Bijvoorbeeld...voor het band voor de afwerking van de dekje hadden wij een leverancier in Duitsland. Deze verhoogde echter in een jaar tijd 3 maal de prijs en stopte uiteindelijk helemaal met de productie ervan. Natuurlijk kan je overal band vinden, maar deze moet een breedte hebben die niet veel bedrijven leveren of niet in alle kleuren en als ze het leveren is het al snel nylon band (tassenband) en deze schuurt al snel op de huid van het paard - dus niet een heel goed plan als je niet teveel klachten wil..

Onze eigen dekjes enz. maken we nog steeds - maar dan als hobby! Dat is financieel een stuk beter voor je portemonnee...

Mochten jullie besluiten dit op te gaan starten of ben je er al mee gestart, dan wens ik je in ieder geval heel veel succes en voor vragen of informatie ben je altijd welkom!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 13:57

Heel erg bedankt voor je uitgebreide bericht!
Momenteel staat het even in de ijskast, want er zijn laatste tijd een hoop veranderingen geweest, en eerst moet alles maar even goed op de rit zijn.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:49

wat een ontzettend leuk initiatief. ik zelf geef ook niet meer dan 25,00-30,00 aan een dressuur dekje uit. al vind ik veel dekjes al vrij duur.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:04

Hoe gaat het ondertussen? Zijn jullie nog steeds van plan om de dekjes te gaan maken? :)
Ik rijd zelf western en gebruik dus westernpads ipv dekjes, tenzij je ook van plan bent om ook zoiets te maken heb ik hier verder niet zoveel aan. Maar wel erg leuk om alles mee te lezen!

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:15

Hoe staat het met de plannen

Ik zoek van die Spaanse barok punt dekjes. Maar die kosten zo €70!!!! En dat vind ik verveel te duur heb er 1 voor wedstrijden maar verder niet. Dus die zou ik gaaf vinden

Prijzen tussen 15-40 zou ik aanhouden

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:20

Als een dekje helemaal naar mijn smaak is gemaakt, en zeker de kwaliteit goed is dan wil ik daar zeker wel €50 euro voor neerleggen. Ik zie nu toch te vaak dingen die ik wel leuk vind, maar die het nèt niet zijn.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 07:11

Storm2009 schreef:
Hoe staat het met de plannen

Ik zoek van die Spaanse barok punt dekjes. Maar die kosten zo €70!!!! En dat vind ik verveel te duur heb er 1 voor wedstrijden maar verder niet. Dus die zou ik gaaf vinden

Prijzen tussen 15-40 zou ik aanhouden

Neem eens contact op met JVdekjes!
Weet zeker dat je daar in die prijsklasse kan slagen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:52

Het belangrijkste voor een dekje: de prijs. 20 euro is ZAT. Ik wacht altijd op een aanbieding.
Verder de pasvorm.
Extra poespas is leuk, en dan mag het dekje tot 25 euro kosten. Maar meer geef ik niet uit.
Ik koop meestal dekjes van 10 euro max in de aanbieding.

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:55

Word dit plan nog doorgezet ?

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 22:00

Momenteel staat het nog in de ijskast.
Maar mn vriend is uitgebreid zn atelier aan het opruimen dus misschien binnenkort.

koosje14

Berichten: 75
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:53

turqaise met donker blauw of limoen met donkerblauw.
gewoon normale maat van een dekje, en dus ook met zulk klitteband.
ik heb voor mijn pony maat cob dus middel en veelzijdig.
:j

D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:34

Wat zou ik dat geweldig vinden! Zie het al helemaal voor me, op de site: 'kies kleur', 'kies maat', 'kies vorm', 'kies eventuele toevoeging' en hopla! Daar is je peroosnlijk omtworpen dekje! *\o/* Zou geweldig zijn als dat op een dag zo was. Ontzettend goed idee en hopelijk gaan jullie het doorvoeren en wordt het een succes! Ik zou in ieder geval erg enthousiast zijn en zou hier ook wel meer voor willen uitgeven dan de gemiddelde dekjes-prijs. Wat zou ik leuk vinden?

-patroontjes op het dekje, zoals een batman logo of een eenhoorn, de naam van je paard, etc.
-verschillende kleuren(combinaties) zoals een tweekleurig dekje van blauw en wit of misschien wel alle kleuren van de regenboog.
-versierde randjes van steentjes of een dikker laagje stof op de rand

Misschien zijn mijn ideeën wat buitensporig, maar... alles kan! :j

Xx

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:55

Ik zie veel reacties met grotere dekjes, maar ook graag kleinere! Iets tussen cob en full in. Ik heb een E-pony en heb meestal gewoon full, maar heb ook al een aantal keer gehad dat een full gewoon te groot is qua ruglengte, het ging dan bijna over die 'scheiding' bij de flank, ziet er niet uit en ook niet echt handig.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:22

Jullie kunnen eens op de Facebookpagina van JVdekjes kijken. Daar kan je veel samenstellen..

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:07

Bij equest kan dit ook. En maatwerk voor 15€ is onmogelijk.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:08

emma_evg schreef:
Ik zie veel reacties met grotere dekjes, maar ook graag kleinere! Iets tussen cob en full in. Ik heb een E-pony en heb meestal gewoon full, maar heb ook al een aantal keer gehad dat een full gewoon te groot is qua ruglengte, het ging dan bijna over die 'scheiding' bij de flank, ziet er niet uit en ook niet echt handig.

Dit! Ik heb gewoon paarden van 1.65m, maar ik heb zelf zo'n korte pootjes dat ik soms echt niet onder de dekjes uitkom...

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:25

Heeii, er is hier al lang geen reactie meer geplaatst, maar als je dit toch ziet :o heb je nu een webshop, klinkt goed namelijk :D

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 14:30

Nee we hebben uiteindelijk niks opgezet en ik denk ook niet dat dit nog gaat gebeuren.