Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:21

Het gaat mij voornamelijk om de prijs :P
Want ik denk dat met een goede machine erg veel mogelijk is qua opties voor jullie

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 19:23

We hebben dus een goede machine met allerlei mogelijkheden :)

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:27

Hoe moet het eruit zien: een pad of een dikker dekje. Denk aan anky pads of die van eskadron
Kleur(en): hangt af van wat op dat moment in de mode is. Donkere kleuren, zwart, donker blauw, rood, kobalt groen, geel (diepe kleur geel)
Kwa maat: Dressuur Maat tussen full en cob hoop ik ooit nog eens te vinden.

Ook vind ik printjes wel leuk, bloemetjes patroon, sterretjes of wat tegenwoordig in is dat Native patroon <3

Ik zou ook liever niet meer dan 30 euro voor een dekje uit willen geven

Anoniem

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:32

Toen ik nog reed ben ik lang op zoek geweest naar een dekje met leuke strass steentjes. Dan bedoel ik gewoon wat in een hoek, of in een figuurtje zoals een paardenhoofd of bloem of vlinder o.i.d.
Helaas nooit kunnen vinden, ja ooit eentje bij divoza voor 120 euro.
Maar dat vind ik te gek. Zou maximaal 35 euro uit willen geven voor zo'n dekje.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:36

Ik denk dat als je een aantal standaard modellen qua dekjes neemt (met verschillende stoffen/diktes etc) en mensen hem dan grotendeels zelf samen kunnen stellen. Denk aan zelf je type koord kiezen, een sierkoord in elke kleur of een dikke rand langs je dekje, of van die steentjes. Hoe gek je het ook maar wil maken.
Denk dat je dan best een aardige gat in de markt te pakken hebt. Er zijn geloof ik al duurdere merken zoals Equiline en Equest die dat doen, maar dan ben je flink geld kwijt. Als je onder de 50 euro gaat zitten denk ik dat je een heel eind bent. :j

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:42

Een soort tussenmaat tussen vzh en dressuur zou inderdaad best handig zijn :)
Verder is het misschien wel een idee om te kijken naar de opties qua lusjes. Bij sommige dekjes kun je de lusjes waar de singel doorheen moet openmaken door klittenband, dat vind ik zelf altijd heel handig. Sommige mensen gebruiken de lusjes ook helemaal niet dus misschien een optie om die helemaal weg te laten?

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:51

Dat gaat inderdaad tot de opties behoren.
Singel lussen gesloten, of klittenband, extra groot of verder naar voren of achteren voor een aangepast zadel met andere singelstoten.
En ook de dekjesriempjes(weet de naam even niet) kunnen aangepast worden.
Lang of korter, volledig klittenband, of korte stukjes.

LunaxMissy
Berichten: 18
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:01

Een licht roze dekje, met witte rand, maat pony, en in de hoek een hartje (Of niks) voor de zomer, veelzijdigheidsdekje. Hoeveel gaat dit kosten? boven de $30,- Geef ik niet aan dekjes uit

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:05

Dat hangt van een aantal dingen af.
Welke stof wil je dat het dekje is?
Gevoerd of volledig ongevoerd(zeer dun)?
Waar moet het hartje van gemaakt worden?
Maaral met al denk ik niet dat het boven de 30 euro zou uitkomen.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:18

Ik vind het altijd heel leuk om bijpassende spullen te hebben (dekje, oornetje, peesjes) maar dat is vaak moeilijk te vinden in dezelfde kleur. Dus als je setjes maakt ben ik zeker geinteresseerd! Maar het idee van zelf een dekje samenstellen is natuurlijk op zich ook super leuk!

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:20

Ik zoek vaak naar dekjes in niet te flitsende kleuren, beetje aardetinten zeg maar: beige, legergroen, bruin en natuurlijk zwart, maar dan nog met een leuk detail erop of erover genaaid. Een baan van andere kleur erop ofzo. Een leuke bies eraan. En wat ik ook altijd zonde vind aan de dekjes die te koop zijn, dan heb je een leuke gevonden, maar die is dan het leukst aan de linkerkant. :(
Omdat details maar op 1 kant genaaid worden. Dus rechts heb je dan weer een heel saai dekje terwijl de andere kant zo gaaf is!

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:23

Setjes worden zeer zeker een optie!
Van simpel (oornetje, dekje) tot zeer uitgebreid (jasje(aangepast of op maat gemaakt), plastron, dekje, oornetje, peeskappen(aangepast) of bandages(met eigen logo of versiering),zweetdeken(met logo) en laarzentas(en mogelijk hondendekentje))
En alles daar tussenin. :)
Aan te passen naar eigen kleur en stof, maat en voering.


2 zijdige bedrukking/borduring/versiering behoort ook tot de opties.

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 22:12

Ik ben wel super blij met alle reacties :)
Veel stof ( :+ ) om over na te denken :)

Anoniem

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:18

Is het voor jullie ook een optie om dekens te gaan maken?
Ik kan namelijk weinig goede, betaalbare dekens vinden met een leuk (!) kleurtje.

Mijn pony kan alleen met br, pagony en harrys horse. Het is altijd maar afwachten wat voor kleuren ze hebben. Meestal donkerblauw of groen of zwart... En dat vind ik een beetje saai worden.

Anoniem

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:22

Als je toch in setjes denkt (en nog een beetje onderscheidend wilt zijn tov alle andere betaalbare stel-zelf-je-eigen-dekje-samen-sites): neus-/kin-/kopstuk-/singelbontjes in de kleur van je dekje. :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:33

Wat ik leuk zou vinden is echt gewoon heel veel stofjes om uit te kiezen. Ik bijvoorbeeld ben helemaal verliefd op de kleur irish van eurostar. Maar... ze hebben dus maar 2 dekjes in die kleur (en een lelijke met oranje). Heb inmiddels zelf stof gehaald en een dekje overtrokken en een ander met textielverf gewassen. Maar dat is zo net niet wat ik graag wil, en de kleuren wijken toch wat af.

Dus misschien een mogelijkheid om bijvoorbeeld een prentje met de kleur naar jullie op te sturen (beeldschermen kunnen heeeel erg vertekenen heb ik zo ondervonden) zodat jullie dan de stofjes doorsturen met die kleur in.
Ik zou graag bijvoorbeeld een stof met een printje willen met dat groene/gele in. Maar ik vind dus helemaal niets behalve simpele lijntjes. Daarnaast heb ik geen geduld om een dekje te maken dus ze zien er altijd zo -net niet- uit.

De prijs die ik er voor over heb, helemaal volledig naar wens is toch een 45 euro.

Even als idee, de rechtse is een echte. Middelste is een witte van eurostar geverfd en de linkse is een van een ander merk overtrokken met stof (bruin met het groene en beige streepjes in - onderkant helaas wel nog rood).
Zoals je ziet passen de kleuren niet helemaal. Wat wil zeggen dat mijn bandages en bloes die ik er bij heb ook alleen maar bij de echte eurostar passen. Dat vind ik wel jammer.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leen op 19-09-15 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:34

Superleuk dat je zulke uitgebreide setjes wil gaan maken! Daar heb ik echt heeeeel erg interesse in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:43

www.pelego.nl levert bijvoorbeeld ook compleet zelfverzonnen vormen en maken naast reguliere customized dekjes ook customized dekjes voor de barokke markt. Dat lijkt me ook wel een mooie doelgroep omdat die vaak en meer versiering willen en ook meerdere sets willen.

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 22:44

Dekens vinden we erg lastig.
Graag zouden we het doen, maar dan alleen als we 100% kunnen zeggen dat we echt precies weten hoe dat moet, en dus echt goede kwaliteit kunnen leveren.
Eventueel zouden we de bovenstof van een bestaande deken kunnen vervangen, ook hiervoor zullen we moeten kijken naar de mogelijkheden.

Bontjes zouden kunnen, maar we weten niet hoe praktish dat is, maar daar gaan we naar kijken.

We zouden bij ontvangt van een staaltje van de stof kunnen rondzoeken of er ergens anders een stof te vinden is in diezelfde kleur, daar gaan we naar kijken wat de mogelijkheden zijn.

Barokke dekjes en dergelijke gaan ook tot te mogelijkheden behoren.
Hier moeten we alleen nog goede voorbeelden en maten van vinden.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:57

Heel leuk idee! Ik zou ook graag een kwalitatief goed dekje willen en ben ook bereid daarvoor wat meer te betalen. Ik heb nu 2 dekjes van RG Italy http://www.rgitaly.com zelf samengesteld. Die blijven echt supermooi en hebben een hele mooie pasvorm maar zijn eigenlijk net te duur (€150,-). Als jij iets vergelijkbaars zou hebben voor de helft minder, bestel ik zeker.
Afbeelding
Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 23:00

Mooie dekjes :)

Dit soort dingen zitten we inderdaad aan te denken.
Mooie strak genaaide dekjes, geen gefrommel, stevig, en nogsteeds mooi na het wassen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:01

Ik ben op zoek naar een dekje voor mijn boomloos zadel.
Ik heb een barefoot cheyenne,en de dekjes die ik kan vinden zijn bruin of zwart.
Ik wil een oranje of een blauwe bijvoorbeeld.
Enige wat anders is dan bij een 'normaal ' dekje,is dat er een ruimte onder het dekje moet zijn waar je inlages in kan stoppen. (om de ruggengraat vrij te houden van druk)
Dus aan de onderkant moeten vakjes komen die je open en dicht kan doen met klittenband.
De inlages zelf hoeven er niet bij,als er maar ruimte is om ze er in te doen.
Wil er best iets meer voor betalen dan een standaard sjabrak/dekje.
(bij barefoot betaal je voor dat dek al 100 euro, dus dan wissel je niet snel even af)
Foto voor de duidelijkheid van binnen en buitenkant:
AfbeeldingAfbeelding

Dat wol stukje mag ook van (iets stevigere) stof,hoeft niet van schaap te zijn.

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 23:06

Boomloze dekjes willen we ook maken inderdaad :)
Was ons ook opgevallen dat daar maar weinig keuze in is.
Binnenkant voor de inlagen wilden we van een stevig katoen maken, of een andere dikke stevige stof.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:19

*mist de like button*
(en de duim)

Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:20

Heb je al wat voorbeelden gemaakt TS? Benieuwd naar kwaliteit :-)