Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elitedeux
Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:07

Ik heb zojuist ook een tweedehands Sella zadel gekocht. En wat een fijn zadel is dit zeg! Heel blij mee :D

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3


Dancer
Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:04

Ik heb de singel ook.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:40

Zijn er nog nieuwe ervaringen? Ik zit erg in dubio. Al jaren hulsebos, echter laatste tijd niet heel veel geluk met de zadels waardoor ik een nieuwe moet laten aanmeten. Echter twijfel ik heel erg om toch weer voor hulsebos te gaan of voor een Sella. Iemand toevallig ervaring met beide zadels?

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:53

xsamanthaz schreef:
Zijn er nog nieuwe ervaringen? Ik zit erg in dubio. Al jaren hulsebos, echter laatste tijd niet heel veel geluk met de zadels waardoor ik een nieuwe moet laten aanmeten. Echter twijfel ik heel erg om toch weer voor hulsebos te gaan of voor een Sella. Iemand toevallig ervaring met beide zadels?


Ik ben hier ook wel benieuwd naar! Ik twijfel tussen deze twee.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:40

Volgens mij staan er veel recente ervaringen in het topic :) Ik ben nogsteeds erg blij met m'n Sella.

Sterrenpony
Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:02

Hier ook erg blij met mijn Sella zadel.
Fijn en goed aanpasbaar.
Mooi kwaliteit leer.

Vergelijking met hulsebos heb ik niet

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:58

Mijn ervaring kun je iets terug in dit topic vinden.

Met het zadel opzich is niets mis, zacht leer en kwalitatief voor zover ik dat kan beoordelen ook prima.
Bij mij ligt het zadel bij mijn paard echter niet goed en tot op heden kom ik daar met Sella zelf helaas niet aan uit. De service na aankoop is mij tot nu toe erg tegengevallen.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:07

@justlizz je geeft een paar post geleden aan
“Ik zit er zelf toch niet zo lekker in, paard heeft een hele tijd niet gelopen en doet het nu goed onder een eventing zadel, dus overweeg om mijn zo goed als nieuwe Star te verkopen”

Dat je paard een poos niet onder dit zadel heeft gelopen daar kan Ali dan toch niets aan doen? Paard is in die tijd of afgevallen/bespiering anders.. Beetje naar om dit dan op hem te schuiven, maar ik weet er het fijne niet van.


Ik ben nog steeds na dik 3 jaar nog steeds blij met mn Rien model! Wel gebruikerssporen inmiddels maar zadel is na even poetsen weer als nieuw.

Ik heb juist met Schutte enorme **** ervaring.
Ali houdt zich in ieder geval aan zijn afspraken.

Ondanks dat ik in het bovenste topje van Friesland woon is hij er altijd binnen 1,5 week, dat kan ik van bovengenoemde niet zeggen, die liet me gerust 8 wkn wachten.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Saaams
Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:45

Ik had een demo zadel van Ali gekocht.
Helaas bleek deze ondanks proef rijden toch naar achter te schuiven. Tussen alle bedrijven en afspraken door is ie direct langs gekomen. Zadel aangepast. Helaas toen 2 weken wond en hechtingen. Daarna bleek zadel toch weer te schuiven en lijkt het niet bij haar bouw te passen. Dus ik mocht hem terug brengen en had direct geld op mn rekening.

Echt geen klagen! Niks!
Springzadel is nog keurig. Enorm tevreden mee

Laerkens Beauty

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:54

Ik ben er ook nog steeds erg tevreden mee, maar heb hem wel via een andere zadelmaker.

Iemand vroeg naar het verschil met hulzebos. Ik heb 2 keer op een hulzebos gezeten, die dus niet voor mij op maat was gemaakt. (Weet eigenlijk niet of zij dat doen?) Ik vond ze veel te dwingend. Diepe zit en grote wrongen. Daar pasten mijn billen en benen niet fijn in. Werd naar voren gedrukt, maakte m’n rug hol om toch rechtop te blijven. En m’n benen voelden wat naar achteren gedrukt. Moest voor m’n gevoel echt met lange beugels rijden en dat vind ik niet zo fijn. Mijn rosa is veel minder gedwongen en geeft me meer ruimte. Ik heb dan ook geen maatje 34 :+
Ik vind mijn Sella veel fijner, maar weet niet in hoeverre deze vergelijking eerlijk is, want het is natuurlijk ook echt mijn zadel.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:38

san4nie schreef:
Ik ben er ook nog steeds erg tevreden mee, maar heb hem wel via een andere zadelmaker.

Iemand vroeg naar het verschil met hulzebos. Ik heb 2 keer op een hulzebos gezeten, die dus niet voor mij op maat was gemaakt. (Weet eigenlijk niet of zij dat doen?) Ik vond ze veel te dwingend. Diepe zit en grote wrongen. Daar pasten mijn billen en benen niet fijn in. Werd naar voren gedrukt, maakte m’n rug hol om toch rechtop te blijven. En m’n benen voelden wat naar achteren gedrukt. Moest voor m’n gevoel echt met lange beugels rijden en dat vind ik niet zo fijn. Mijn rosa is veel minder gedwongen en geeft me meer ruimte. Ik heb dan ook geen maatje 34 :+
Ik vind mijn Sella veel fijner, maar weet niet in hoeverre deze vergelijking eerlijk is, want het is natuurlijk ook echt mijn zadel.


Aah thanks! Hier kan ik me indd in vinden! Ik laat ali gewoon komen en wacht geduldig af ☺ duimen dat hij iets kan met mn zeer moeilijk gebouwd paard

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:40

wodant schreef:
xsamanthaz schreef:
Zijn er nog nieuwe ervaringen? Ik zit erg in dubio. Al jaren hulsebos, echter laatste tijd niet heel veel geluk met de zadels waardoor ik een nieuwe moet laten aanmeten. Echter twijfel ik heel erg om toch weer voor hulsebos te gaan of voor een Sella. Iemand toevallig ervaring met beide zadels?


Ik ben hier ook wel benieuwd naar! Ik twijfel tussen deze twee.


Vandaag hulsebos op stal gehad maar hadden niets passend voor mijn moeilijke paarden rug... zeggen wel dat ze het opmaat gemaakt krijgen maarja vindt het lastig oordelen zonder echt goed proef gereden te kunnen hebben. Ze hebben mij dus nog niet echt overtuigd en wacht eerst ali even af. Hopelijk kan hij iets ☺

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:07

Vandaag hulsebos op stal gehad maar hadden niets passend voor mijn moeilijke paarden rug... zeggen wel dat ze het opmaat gemaakt krijgen maarja vindt het lastig oordelen zonder echt goed proef gereden te kunnen hebben. Ze hebben mij dus nog niet echt overtuigd en wacht eerst ali even af. Hopelijk kan hij iets ☺[/quote]


Mijn paard heeft ook een heel moeilijke bouw. Ali legde er een zadel op en stond eerst twee minuten stilzwijgend op zn hoofd te krabben en ineens zegt ‘ie; “dit is raar. Dit paard heeft een hoge lange schoft maar extra wijde boom. Deze kussen worden nooit goed.” Loopt naar de auto, pakt de Cella eruit enkeltje hem erop. Hij zag er daarna tevreden uit. Dat zadel heeft hij qua boom wat wijder gemaakt en weer erop gelegd en dat was goed. Aan de longe was het ook goed, klapperde niet, lag mooi stil en leek zich toch wat nee te bewegen met mijn paard. Ik heb het niet rijdend kunnen doen want mijn paard heeft door verkeerde zadels een jaar stil gestaan en even erop en het zadel proberen is geen optie dus ik neem een risico maar het zadel is in ieder geval passend gemaakt op Baltimore en mijn billen passen erin. Op de bok zat het heerlijk maar de tijd zal uitwijzen of het zadel in de combinatie ook perfect is. Dat is mijn risico. Met het Cella zadel kan er nog eea aangepast worden.

Zie hoge lange schoft, brede schouders, rondgeribt en korte rug. De eerste 6 zadelpassers die ik heb gehad hebben allemaal afgehaakt.

[ img ]

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:40

Tesss84 schreef:
Vandaag hulsebos op stal gehad maar hadden niets passend voor mijn moeilijke paarden rug... zeggen wel dat ze het opmaat gemaakt krijgen maarja vindt het lastig oordelen zonder echt goed proef gereden te kunnen hebben. Ze hebben mij dus nog niet echt overtuigd en wacht eerst ali even af. Hopelijk kan hij iets ☺



Mijn paard heeft ook een heel moeilijke bouw. Ali legde er een zadel op en stond eerst twee minuten stilzwijgend op zn hoofd te krabben en ineens zegt ‘ie; “dit is raar. Dit paard heeft een hoge lange schoft maar extra wijde boom. Deze kussen worden nooit goed.” Loopt naar de auto, pakt de Cella eruit enkeltje hem erop. Hij zag er daarna tevreden uit. Dat zadel heeft hij qua boom wat wijder gemaakt en weer erop gelegd en dat was goed. Aan de longe was het ook goed, klapperde niet, lag mooi stil en leek zich toch wat nee te bewegen met mijn paard. Ik heb het niet rijdend kunnen doen want mijn paard heeft door verkeerde zadels een jaar stil gestaan en even erop en het zadel proberen is geen optie dus ik neem een risico maar het zadel is in ieder geval passend gemaakt op Baltimore en mijn billen passen erin. Op de bok zat het heerlijk maar de tijd zal uitwijzen of het zadel in de combinatie ook perfect is. Dat is mijn risico. Met het Cella zadel kan er nog eea aangepast worden.

Zie hoge lange schoft, brede schouders, rondgeribt en korte rug. De eerste 6 zadelpassers die ik heb gehad hebben allemaal afgehaakt.

[ img ][/quote]

Wauw precies dit inderdaad... ook behoorlijk schouder partij maar daar achter helemaal vlak waardoor alles achterover gaat liggen. Ik kan niet wachten tot 2 februari, hoop echt dat hij iets kan en evt een leenzadel heeft.

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:38

xsamanthaz schreef:
Tesss84 schreef:
Vandaag hulsebos op stal gehad maar hadden niets passend voor mijn moeilijke paarden rug... zeggen wel dat ze het opmaat gemaakt krijgen maarja vindt het lastig oordelen zonder echt goed proef gereden te kunnen hebben. Ze hebben mij dus nog niet echt overtuigd en wacht eerst ali even af. Hopelijk kan hij iets ☺



Mijn paard heeft ook een heel moeilijke bouw. Ali legde er een zadel op en stond eerst twee minuten stilzwijgend op zn hoofd te krabben en ineens zegt ‘ie; “dit is raar. Dit paard heeft een hoge lange schoft maar extra wijde boom. Deze kussen worden nooit goed.” Loopt naar de auto, pakt de Cella eruit enkeltje hem erop. Hij zag er daarna tevreden uit. Dat zadel heeft hij qua boom wat wijder gemaakt en weer erop gelegd en dat was goed. Aan de longe was het ook goed, klapperde niet, lag mooi stil en leek zich toch wat nee te bewegen met mijn paard. Ik heb het niet rijdend kunnen doen want mijn paard heeft door verkeerde zadels een jaar stil gestaan en even erop en het zadel proberen is geen optie dus ik neem een risico maar het zadel is in ieder geval passend gemaakt op Baltimore en mijn billen passen erin. Op de bok zat het heerlijk maar de tijd zal uitwijzen of het zadel in de combinatie ook perfect is. Dat is mijn risico. Met het Cella zadel kan er nog eea aangepast worden.

Zie hoge lange schoft, brede schouders, rondgeribt en korte rug. De eerste 6 zadelpassers die ik heb gehad hebben allemaal afgehaakt.

[ [url=m/aZVdby.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw precies dit inderdaad... ook behoorlijk schouder partij maar daar achter helemaal vlak waardoor alles achterover gaat liggen. Ik kan niet wachten tot 2 februari, hoop echt dat hij iets kan en evt een leenzadel heeft.[/quote]

Vraag vooral naar de Cella. Die heb ik nu in bestelling staan. Kan ook nog op meerdere manieren wat aangepast worden ☺️ Veel plezier de 2e!

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:46

Mijn paard heeft ook een heel moeilijke bouw. Ali legde er een zadel op en stond eerst twee minuten stilzwijgend op zn hoofd te krabben en ineens zegt ‘ie; “dit is raar. Dit paard heeft een hoge lange schoft maar extra wijde boom. Deze kussen worden nooit goed.” Loopt naar de auto, pakt de Cella eruit enkeltje hem erop. Hij zag er daarna tevreden uit. Dat zadel heeft hij qua boom wat wijder gemaakt en weer erop gelegd en dat was goed. Aan de longe was het ook goed, klapperde niet, lag mooi stil en leek zich toch wat nee te bewegen met mijn paard. Ik heb het niet rijdend kunnen doen want mijn paard heeft door verkeerde zadels een jaar stil gestaan en even erop en het zadel proberen is geen optie dus ik neem een risico maar het zadel is in ieder geval passend gemaakt op Baltimore en mijn billen passen erin. Op de bok zat het heerlijk maar de tijd zal uitwijzen of het zadel in de combinatie ook perfect is. Dat is mijn risico. Met het Cella zadel kan er nog eea aangepast worden.

Zie hoge lange schoft, brede schouders, rondgeribt en korte rug. De eerste 6 zadelpassers die ik heb gehad hebben allemaal afgehaakt.

[ [url=m/aZVdby.jpg]Afbeelding[/url] ][/quote]

Wauw precies dit inderdaad... ook behoorlijk schouder partij maar daar achter helemaal vlak waardoor alles achterover gaat liggen. Ik kan niet wachten tot 2 februari, hoop echt dat hij iets kan en evt een leenzadel heeft.[/quote]

Vraag vooral naar de Cella. Die heb ik nu in bestelling staan. Kan ook nog op meerdere manieren wat aangepast worden ☺️ Veel plezier de 2e![/quote]

Ik stuur je even een pb

Caresse07
Berichten: 9386
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:25

Ik begin inmiddels ook wel heel nieuwsgierig te worden of Ali ook voor mijn merrie met hele moeilijke bouw een zadel zou kunnen leveren.

Zij heeft een redelijke schoft, is rondgeribt en heeft ook nog eens een weke rug waardoor de meeste zadels dus achterover liggen en ook nog eens opzij schuiven -O-

Ben een beetje ten einde raad zeg maar |(

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:42

Caresse07 schreef:
Ik begin inmiddels ook wel heel nieuwsgierig te worden of Ali ook voor mijn merrie met hele moeilijke bouw een zadel zou kunnen leveren.

Zij heeft een redelijke schoft, is rondgeribt en heeft ook nog eens een weke rug waardoor de meeste zadels dus achterover liggen en ook nog eens opzij schuiven -O-

Ben een beetje ten einde raad zeg maar |(


Je kan hem in ieder geval vragen of hij iets kan betekenen aan de hand van je verhaal en standfoto’s van je merrie? Wie weet..

Caresse07
Berichten: 9386
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:22

Tesss84 schreef:
Caresse07 schreef:
Ik begin inmiddels ook wel heel nieuwsgierig te worden of Ali ook voor mijn merrie met hele moeilijke bouw een zadel zou kunnen leveren.

Zij heeft een redelijke schoft, is rondgeribt en heeft ook nog eens een weke rug waardoor de meeste zadels dus achterover liggen en ook nog eens opzij schuiven -O-

Ben een beetje ten einde raad zeg maar |(


Je kan hem in ieder geval vragen of hij iets kan betekenen aan de hand van je verhaal en standfoto’s van je merrie? Wie weet..


Ja ik denk dat dat een goed idee is. Even goede foto's maken en dan vragen of hij een idee heeft of dat hij zich er niet aan waagt.

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:00

Vriendin van mij kocht ook een Hulsebos. Uiteindelijk vanaf moment 1 ruk gelegen en heeft ze een hoop bij moeten betalen om een fatsoenlijk zadel te krijgen.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:44

suikermeisje schreef:
Vriendin van mij kocht ook een Hulsebos. Uiteindelijk vanaf moment 1 ruk gelegen en heeft ze een hoop bij moeten betalen om een fatsoenlijk zadel te krijgen.


Precies, ik heb er dus ook weinig vertrouwen in. Vandaar mijn vraag, hebben zij of jij nu toevallig ervaringen met Sella?

celinetsjil
Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:57

Ook Ik ben zeer tevreden over de sella zadels
Begon met een wintec toen bij mijn 3jarige en daarna een thorowgood zadel maar daar zat ik zelf niet mooi in en toen over naar sella model Star nou voor mij nooit anders meer ik zat gelijk veel mooier en rustiger en Star liep er stukken mooier en ruimer onder

Helaas maar paar maandjes van mogen genieten toen overleed hij

Nu weer een hafje en daar past hij ook super op
3 jaar en nog veel aan het ontwikkelen en dus ook al meerdere keren wat aangepast heel fijn!
Ik ben fann

Mocht je twijfelen niet doen!
[ img ]

Peet's Mobiele Top Trimsalon
Winnaar: Mijn Zaak Is De Beste 2018

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:25

celinetsjil schreef:
Ook Ik ben zeer tevreden over de sella zadels
Begon met een wintec toen bij mijn 3jarige en daarna een thorowgood zadel maar daar zat ik zelf niet mooi in en toen over naar sella model Star nou voor mij nooit anders meer ik zat gelijk veel mooier en rustiger en Star liep er stukken mooier en ruimer onder

Helaas maar paar maandjes van mogen genieten toen overleed hij

Nu weer een hafje en daar past hij ook super op
3 jaar en nog veel aan het ontwikkelen en dus ook al meerdere keren wat aangepast heel fijn!
Ik ben fann

Mocht je twijfelen niet doen!
[ [url=m/RtM9yZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw ziet er goed uit! Thanks voor je bericht! Ben Benieuwd dinsdag komt Ali!

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:03

celinetsjil schreef:
Ook Ik ben zeer tevreden over de sella zadels
Begon met een wintec toen bij mijn 3jarige en daarna een thorowgood zadel maar daar zat ik zelf niet mooi in en toen over naar sella model Star nou voor mij nooit anders meer ik zat gelijk veel mooier en rustiger en Star liep er stukken mooier en ruimer onder

Helaas maar paar maandjes van mogen genieten toen overleed hij

Nu weer een hafje en daar past hij ook super op
3 jaar en nog veel aan het ontwikkelen en dus ook al meerdere keren wat aangepast heel fijn!
Ik ben fann

Mocht je twijfelen niet doen!
[ [url=m/RtM9yZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



De Sella Star is vernoemd naar jouw Star hè ;-)
Handig zo'n stiefpaps die zadelmaker is :D

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

celinetsjil
Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:38

MyChoice schreef:
celinetsjil schreef:
Ook Ik ben zeer tevreden over de sella zadels
Begon met een wintec toen bij mijn 3jarige en daarna een thorowgood zadel maar daar zat ik zelf niet mooi in en toen over naar sella model Star nou voor mij nooit anders meer ik zat gelijk veel mooier en rustiger en Star liep er stukken mooier en ruimer onder

Helaas maar paar maandjes van mogen genieten toen overleed hij

Nu weer een hafje en daar past hij ook super op
3 jaar en nog veel aan het ontwikkelen en dus ook al meerdere keren wat aangepast heel fijn!
Ik ben fann

Mocht je twijfelen niet doen!
[ [url=m/RtM9yZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



De Sella Star is vernoemd naar jouw Star hè ;-)
Handig zo'n stiefpaps die zadelmaker is :D


Jaa klopt onze Lieve golden lucky Star <3
Extra bijzonder nu :o
[ img ]

[ img ]

Peet's Mobiele Top Trimsalon
Winnaar: Mijn Zaak Is De Beste 2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers