Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:30

Ik heb mijn zadelmaker (ook Sella dealer) gemaild, ze komt volgende week langs.
Het zadel zit ook heerlijk op buitenritten maar soms zitten die dikke wrongen dan wat in de weg :+
Andere kant, ik heb snel rugklachten en met dit zadel niet.

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:10

Vanmorgen is Ali langs geweest en hebben we samen een mooi zadel aan laten meten.. **\O/**

Nu kan het lange wachten beginnen.. maar gelukkig mag hetzelfde type zadel als leenzadel gebruiken zodat we toch kunnen rijden **\O/**

Afbeelding

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:00

veerle92 schreef:
Vanmorgen is Ali langs geweest en hebben we samen een mooi zadel aan laten meten.. **\O/**

Nu kan het lange wachten beginnen.. maar gelukkig mag hetzelfde type zadel als leenzadel gebruiken zodat we toch kunnen rijden **\O/**

[ [url=m/T1Uvnt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vond dit zadel erg fijn voor mijn billen, maar die knie wrongen vond ik mega in de weg zitten }>

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:08

jolanda20 schreef:
veerle92 schreef:
Vanmorgen is Ali langs geweest en hebben we samen een mooi zadel aan laten meten.. **\O/**

Nu kan het lange wachten beginnen.. maar gelukkig mag hetzelfde type zadel als leenzadel gebruiken zodat we toch kunnen rijden **\O/**

[ [url=m/T1Uvnt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vond dit zadel erg fijn voor mijn billen, maar die knie wrongen vond ik mega in de weg zitten }>



Ja, ik kon daar ook niks mee. Was net of mn knie ze weg wou duwen.

Heb gelukkig de kniewrong kleiner kunnen krijgen.
Afbeelding

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:32

boemel schreef:
jolanda20 schreef:


Ik vond dit zadel erg fijn voor mijn billen, maar die knie wrongen vond ik mega in de weg zitten }>



Ja, ik kon daar ook niks mee. Was net of mn knie ze weg wou duwen.

Heb gelukkig de kniewrong kleiner kunnen krijgen.
Afbeelding[/quote]



Ohh ik vind het voor mijn benen juist heel veel steun geven.. en voor mijn billen, pff die krijgen ineens een luie stoel onder zich

jorreknorrr

Berichten: 161
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:11

Hoi allemaal, ik ben nieuw in dit topic. Ik heb een 2ehands sella velluto op het oog en hoop dat iemand me iets kan zeggen over de pasvorm. Het is nml niet echt in de buurt voor mij.
Heeft dit zadel (veel) curve, of is het eerder recht?

Hoop dat iemand me kan helpen!
Bedankt alvast

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:40

hallo, ik meld me ook hier.
Morgen komt Ali om een zadel aan te passen. *\o/*
Ben benieuwd of er iets tussen zit.

Zijn hier meer mensen die een sella hebben en in t zuiden wonen?

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:07

furyke schreef:
hallo, ik meld me ook hier.
Morgen komt Ali om een zadel aan te passen. *\o/*
Ben benieuwd of er iets tussen zit.

Zijn hier meer mensen die een sella hebben en in t zuiden wonen?


Ben je er uitgekomen met Ali?
Ik zit nog steeds in twijfel.
Ik heb een zeer lastig te passen paard, heb telefonisch contact met hem gehad, echter kwam hij wat stug op mij over. Als ik hem laat komen en ik zou geen zadel bij hem kunnen vinden ben ik wel €175,00 kwijt dus wel een lastige overweging om dan voor 1 merk te gaan...
Dus nu twijfel ik tussen custom, grazioso of Sella...en degene die alle 3 de merken verkooot woont helaas te ver weg en komt niet hier...

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:50

caipirinha schreef:
furyke schreef:
hallo, ik meld me ook hier.
Morgen komt Ali om een zadel aan te passen. *\o/*
Ben benieuwd of er iets tussen zit.

Zijn hier meer mensen die een sella hebben en in t zuiden wonen?


Ben je er uitgekomen met Ali?
Ik zit nog steeds in twijfel.
Ik heb een zeer lastig te passen paard, heb telefonisch contact met hem gehad, echter kwam hij wat stug op mij over. Als ik hem laat komen en ik zou geen zadel bij hem kunnen vinden ben ik wel €175,00 kwijt dus wel een lastige overweging om dan voor 1 merk te gaan...
Dus nu twijfel ik tussen custom, grazioso of Sella...en degene die alle 3 de merken verkooot woont helaas te ver weg en komt niet hier...


Waarom ben je dan eur 175,00 kwijt?
Stug kan hij soms wel wat zijn, maar volgens mij niet onwelwillend.

En wat bedoel je precies? Heeft je paard een lastige rug of is je paard lastig met passen?

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:34

Nee mijn paard heeft echt een lastige rug... ik heb denk ik al wel 25 verschillende zadels erop gehad en niks lag perfect.
De €175,00 zijn consult en reiskosten die je betaald als hij komt.
Logisch natuurlijk want je gaat niet voor niks werken, echter als er niks passend is doe ik dat liever bij een zadel

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:29

caipirinha schreef:
Nee mijn paard heeft echt een lastige rug... ik heb denk ik al wel 25 verschillende zadels erop gehad en niks lag perfect.
De €175,00 zijn consult en reiskosten die je betaald als hij komt.
Logisch natuurlijk want je gaat niet voor niks werken, echter als er niks passend is doe ik dat liever bij een zadel


Oh, dat bedrag was mij niet bekend. Is dan zeker nieuw.

Tja, lastig. Ik vind Ali wel goed, maar heb geen ervaring met hem en een paard met moeilijke rug.

Voorheen had ik Schutte atelier voor paard met moeilijke rug. Maar, die zijn ook 5x terug gekomen en we waren bijna 1.5 jaar verder destijds voor het zadel echt paste.

Denk dat je meer op zoek moet naar een zadelmaker, die dit traject met jou echt in wil gaan.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:35

Ali kan natuurlijk vanaf begin het zadel opbouwen, volgens mij is het zelfs mogelijk zadels te combineren.

Tja stug, ik zou het niet stug noemen.
Hij is gelukkig niet zo’n popiejopie persoon dat je maar wat aansmeert. Eerlijk, kritisch en gewoon recht door zee.

Heb genoeg zadel gezeik gehad, ik heb mijn Sella nu al ruim 4 jaar en zolang heb ik nog nooit een passend zadel gehad waarbij ook echt kan wat beloofd is.

De persoon die hierboven wordt genoemd beloofde ook vanalles, uiteindelijk was ze er klaar mee blijkbaar en was mijn regio ineens te ver weg. Kreeg bod van €300 voor mn zadel (np €2400!!) en dat was het. ( duurde ook altijd ruim 8 wkn voordat ze langs kon komen..)

Uiteindelijk blijkt ze dus gewoon wel in Friesland te komen. Vond het een hele rare gang van zaken van haar. Ik had best een nw zadel op maat willen laten maken maar die keuze bood ze niet eens aan.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 14-09-20 09:44, in het totaal 2 keer bewerkt

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:40

boemel schreef:
caipirinha schreef:
Nee mijn paard heeft echt een lastige rug... ik heb denk ik al wel 25 verschillende zadels erop gehad en niks lag perfect.
De €175,00 zijn consult en reiskosten die je betaald als hij komt.
Logisch natuurlijk want je gaat niet voor niks werken, echter als er niks passend is doe ik dat liever bij een zadel


Oh, dat bedrag was mij niet bekend. Is dan zeker nieuw.

Tja, lastig. Ik vind Ali wel goed, maar heb geen ervaring met hem en een paard met moeilijke rug.

Voorheen had ik Schutte atelier voor paard met moeilijke rug. Maar, die zijn ook 5x terug gekomen en we waren bijna 1.5 jaar verder destijds voor het zadel echt paste.

Denk dat je meer op zoek moet naar een zadelmaker, die dit traject met jou echt in wil gaan.


Ben echt heel huiverig geworden na een “maat” zadel waar mijn paard een beste rugblessure aan over heeft gehouden. Het was een nieuw zadel, ze wilde maar de helft terug doen dus vertrouwen is een beetje weg maar ik moet wel echt wat anders hebben...
Zadelmakers zijn er bijna niet die zelf produceren... de meesten laten ze allemaal in de fabriek maken

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:42

Ali is daarin soms wat kortaf. Maar eenmaal bij je op de stoep is het een goed gemutste man.
Ik heb niet perse een probleemdier, maar ik had wel een uitdaging voor hem. Hij was daar echt keurig in.
We stellen iets samen, jij gaat rond kijken of je ergens anders wellicht nog wat beters vind. Zo niet dan bel je me en bestellen we dit.
Ik ben inmiddels al een jaar blij met het zadel.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:44

Romanoff schreef:
Ali kan natuurlijk vanaf begin het zadel opbouwen, volgens mij is het zelfs mogelijk zadels te combineren.

Tja stug, ik zou het niet stug noemen.
Hij is gelukkig niet zo’n popiejopie persoon dat je maar wat aansmeert. Eerlijk, kritisch en gewoon recht door zee.

Heb genoeg zadel gezeik gehad, ik heb mijn Sella nu al ruim 4 jaar en zolang heb ik nog nooit een passend zadel gehad waarbij ook echt kan wat beloofd is.

De persoon die hierboven wordt genoemd beloofde ook vanalles, uiteindelijk was ze er klaar mee blijkbaar en was mijn regio ineens te ver weg. Kreeg bod van €300 voor mn zadel (np €2400!!) en dat was het.

Uiteindelijk blijkt ze dus gewoon wel in Friesland te komen. Vond het een hele rare gang van zaken van haar. Ik had best een nw zadel op maat willen laten maken maar die keuze bood ze niet eens aan.


Dank voor je info.
Ik heb een mail gestuurd naar iemand die alle 3 de merken kent en haar om advies gevraagd...
Deze wacht ik af voor ik een beslissing ga maken.
Elke merk heeft voors en tegens en elke merk kent negatieve ervaringen (over grazioso nog niet gehoord) maar ik moet toch wat :D

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:55

Romanoff schreef:
Ali kan natuurlijk vanaf begin het zadel opbouwen, volgens mij is het zelfs mogelijk zadels te combineren.

Tja stug, ik zou het niet stug noemen.
Hij is gelukkig niet zo’n popiejopie persoon dat je maar wat aansmeert. Eerlijk, kritisch en gewoon recht door zee.

Heb genoeg zadel gezeik gehad, ik heb mijn Sella nu al ruim 4 jaar en zolang heb ik nog nooit een passend zadel gehad waarbij ook echt kan wat beloofd is.

De persoon die hierboven wordt genoemd beloofde ook vanalles, uiteindelijk was ze er klaar mee blijkbaar en was mijn regio ineens te ver weg. Kreeg bod van €300 voor mn zadel (np €2400!!) en dat was het. ( duurde ook altijd ruim 8 wkn voordat ze langs kon komen..)

Uiteindelijk blijkt ze dus gewoon wel in Friesland te komen. Vond het een hele rare gang van zaken van haar. Ik had best een nw zadel op maat willen laten maken maar die keuze bood ze niet eens aan.


Ja, inderdaad. Het is mogelijk om zadels de combineren. Ik heb de boom/zitvlak van de Star en de rest is van de Cella.

Beide paarden hier zijn zoveel beter gaan lopen onder Sella, dat ik er echt heel tevreden over ben.

Ali zei laatst tegen mij dat hij zich zelden zorgen maakt of hij een zadel passend krijgt op een paard, maar dat hij er niet van houdt om paardeneigenaren te treffen, die er bij voorbaat al geen vertrouwen in hebben en waarvan hij weet dat hij ze daardoor geen zadel verkoopt.

Hij is inderdaad geen snelle commerciële jongen. Hij wil zijn werk goed doen, zonder allemaal poespas eromheen.
De prijs- kwaliteit verhouding vind ik echt top bij hem.

Zo heb ik gratis een leenzadel gehad en is hij heel coulant geweest in het aanpassen van het zadel voor mijn nieuwe paard.

Maar, uiteindelijk is het jouw besluit. In ieder geval wens ik je een heel fijn en passend zadel toe, van welk merk dan ook :D

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:47

Saaams schreef:
Ali is daarin soms wat kortaf. Maar eenmaal bij je op de stoep is het een goed gemutste man.


Precies dit. Aan de telefoon had ik ook zo mn twijfels. Maar eenmaal hier was hij heel vriendelijk en geduldig voor mens en dier.
Fijn in de omgang.

Ik heb de Bella gekozen, voorheen Rien. Helaas wat duurder als gepland. Maja als je dan toch bezig bent :D
T zadel word bruin met creme stiksel en lichtbruine randjes
Nu kan t wachten beginnen.

Misschien kan je m vantevoren enkele foto's van de rug sturen met de vraag of hij er iets mee kan?

Jamira

Berichten: 106
Geregistreerd: 11-07-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:00

caipirinha schreef:
furyke schreef:
hallo, ik meld me ook hier.
Morgen komt Ali om een zadel aan te passen. *\o/*
Ben benieuwd of er iets tussen zit.

Zijn hier meer mensen die een sella hebben en in t zuiden wonen?


Ben je er uitgekomen met Ali?
Ik zit nog steeds in twijfel.
Ik heb een zeer lastig te passen paard, heb telefonisch contact met hem gehad, echter kwam hij wat stug op mij over. Als ik hem laat komen en ik zou geen zadel bij hem kunnen vinden ben ik wel €175,00 kwijt dus wel een lastige overweging om dan voor 1 merk te gaan...
Dus nu twijfel ik tussen custom, grazioso of Sella...en degene die alle 3 de merken verkooot woont helaas te ver weg en komt niet hier...


Ali kan aan de telefoon wat stug overkomen. Maar in het echt is het een aardige, rustige man die echt de tijd neemt. Hij geeft wel echt zijn eerlijke mening maar dat vind ik wel fijn. Ik heb een paard met een zeer lastige rug (hoge schoft, holle rug, rondgeribt en ook nog een korte rug) en heeft hier een zadel passend op kunnen krijgen.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:37

Ik ben mij aan het oriënteren op springzadels. Heeft iemand een springzadel van Sella?
Hoe zijn de kniewrongen? En zit het zadel zacht?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:20

Ik ga mijn sella dressuurzadel donkerbruin 18 inc. Dit weekend te koop zetten. Dus mocht iemand interesse hebben, dan mag je mij een pb sturen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:03

Ik twijfel heel erg om een Sella zadel aan te gaan schaffen voor mijn draver met een hoge schoft en rechtte rug. Ik heb er momenteel een Kiefer zadel op liggen tot de bespiering iets is toegenomen.

Ik wil het liefste een veelzijdigheid zadel en dan is de keuze enorm beperkt.

Wat zijn jullie meningen hierover? Gewoon eens op de gok laten komen?

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:28

De meesten hier zijn volgens mij wel heel tevreden over hun Sella zadel. Maar dat zijn grotendeels dressuur zadels en een paar springzadels.

Deze zomer is mijn zadelmaakster weer geweest. Paard had alleen die nacht besloten te ontsnappen en zich helemaal vol te vreten. Die stond op knappen met een chagerijnige kop. Dus zadel alleen op stand aangepast. In de pers breder gemaakt en wat met de vulling gedaan. Ligt weer goed, paard loopt fijn en is weer flink bijgekomen qua spieren in de bovenlijn.

Afhankelijk van waar je woont kun je misschien een zadelmaker zoeken die Sella heeft, maar ook andere merken?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:30

Is zeker een optie, maar zuid Limburg is voor meeste zadelpassers te ver weg en beperkt mijn keus.

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:30

StonedRomy schreef:
Is zeker een optie, maar zuid Limburg is voor meeste zadelpassers te ver weg en beperkt mijn keus.


Ik kom ook uit zuid limburg, en ben nu op mn sella zadel aan t wachten.
Misschien handig om reiskosten te beperken.

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:06

Ik mag me voegen in het rijtje.. na een dramatisch anderhalf jaar van revalideren en ontelbare zadels uitproberen van meerdere zadelmakers heb ik vanmorgen een Sella zadel besteld!! Model Cella in het bruin met offwhite stiksels, bijpassende singel en beugelriemen.
Ook mijn paard heeft een zeer moeilijke bouw maar het zadel lag na wat aanpassen in de boom heel stabiel. En ja, dat stugge moet je even doorheen prikken maar mijn zenuwachtige paard reageerde heel relaxed op hem dus dat zegt mij heel veel. Ik ben heel blij dat ik eindelijk een zadel heb gekocht!!!