Vivary Saddles & Buttler zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:01

Ben benieuwd of mensen nog meer ervaringen hebben met Vivary.

Ik hoor sterk uiteenlopende reacties namelijk. Van fantastisch en de allerbeste service tot zeer slecht. :7

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:07

Ik ben ontzettend positief over Vivary, veel mensen in mijn omgeving hebben ook Vivary zadels en zijn er ook heel erg tevreden over. Ik heb inmiddels drie Vivary zadels, twee dressuurzadels en een springzadel. Twee heb ik er nieuw gekocht, een dressuurzadel tweedehands. Die laatste ligt perfect op mijn paard maar ik zit in dat model niet helemaal lekker. Ben nu dus op zoek naar een vervanger daarvoor, mocht iemand nog van zijn Vivary af willen dan houd ik me aanbevolen, mijn paarden krijgen nooit meer iets anders op hun rug. Ze lopen makkelijker en de bespiering op de rug is echt enorm veranderd.

Hans en Ans zijn ook echt top, niets is ze te gek en ze denken altijd mee, echt geweldige service!

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:23

ik ben ook nog steeds super tevreden!

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:23

Had ik dat maar geweten Marinev... Mijn Vivary-zadels heb ik voor een prikkie weggeven aan een handelaar. Geen enkele zadelmaker die Vivary-zadels wilt inruilen omdat niemand zijn vingers er aan wilt branden wanneer het zadel niet goed ligt.

Nogmaals, fijn voor de mensen die goede ervaringen hebben met ze. Ik heb mijn emails bewaard zodat ik altijd gaan aantonen wat voor verschrikkelijke mensen het zijn wanneer het niet zo voortvarend verloopt als gehoopt...

EHE
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-16

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:21

Hier ook zeer positief over de Vivary. Mijn paard loopt er echt een heel stuk beter mee

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:54

Mijn Vivary komt binnenkort te koop.. dus mocht iemand interesse hebben. Heel mooi bruin zadel, 17 inch, luxe leer en top kwaliteit. Zit zelfs een verzacht deel bij de zitting voor je stuitje haha!

StalMelyn

Berichten: 2042
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:36

@essie_blue
Heb je foto's van het zadel? En waarom met het weg?

Ik kom net in het topic binnen. Kende het merk nog niet maar er over gelezen en klinkt allemaal heel mooi. Zien er ook super uit.

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:05

Laatst bijgewerkt door Charadja op 15-03-19 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:07

Mocht iemand interesse hebben
Ik verkoop hem omdat ik hm niet meer gebruik, heb nog een zadel en rij daar liever mee
Maar tis n pracht zadel en best zonde dat het maar stof ligt te vangen

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:22

Bij interesse heb ik ook een Vivary te koop, vraag er niet de hoofdprijs voor :).

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:29

Afgelopen week Hans langs gehad voor een zadeldans. Ondanks dat een Vivary zadel ver boven mijn budget ligt maar ik er wel benieuwd naar was heb ik, terwijl hij mijn huidige zadel aan het aanpassen/vullen etc was, mogen rijden in een Vivary zadel op mijn merrie.
Merrie liep meteen fijner over haar bovenlijn en gaf beweging eindelijk eens meer door, normaal blijft het bij de hals/schouders toch wat verkrampt en gespannen/kort. Met de vivary op na even doorwerken éindelijk het antwoord gekregen wat tot noch toe altijd zoek was.
én niet geheel onbelangrijk; voor mij was de zit duidelijk voordelig; waar ik met alle zadels van tegenwoordig nooit 'lang' en ongedwrongen kan zitten, waarbij mijn bovenbeen mooi 'aan' ligt en mijn onderbeen automatisch stabiel blijft én ik weer fijn écht makkelijk 'het midden' kon vinden door juiste plaats en ondersteuning zitbeenknobbels.
Ik weet waar ik voor ga sparen. Ook het grove en stevige leer (ik heb de ca05 opgehad geloof ik, met kleine wrong) deed mijn liefde voor de 'goude oude' kwaliteit weer bovenkomen.

In de mailwisseling voorafgaand aan het pasconsult was Hans zeer uitgebreid, gaf me veel informatie, stelde veel vragen n.a.v van mijn verhaal/info en wedervragen. reageerde vlot en was fijn contact; ieder geval voelde ik blijk van échte interesse, en dat is fijn.
Hans heeft uitgebreid naar mijn huidige zadel gekeken en geconstateerd/overlegd dat enkele aanpassingen mogelijk de moeite waard waardwaren te proberen en zeker een kans verdiende.

In 2 jaar tijd heb ik 3 zadelpassers/makers bij hetzelfde zadel gehad, dit waren écht niet de minste (pb mag ) maar Hans heeft de twijfel die ik in mijn zadel had voortreffelijk kunnen vinden en het zadel écht allejezus goed aangepast.
Eerder was het zadel naar alle kanten wat onstabiel, liep het altijd nét aan vast op de schouders en had ik een zit en gevoel om te huilen. Ik wilde mijn huidige zadel het liefst de deur uit en een ander 2e hands, desnoods voor dubbel zoveel, zolang ik maar 'mijn' 2 dubbel kampioens-zitcompetitie-zit weer kon vinden en ik mijn paard lekkerder en zekerder zou kunnen rijden. Hij heeft de kussens aan de voorkant gevuld/aangepast, de rest van t kussen beter laten aansluiten en het singelsysteem weer functioneel verticaal, vanzelf op de juiste plaats vallend, opgehangen. Waarbij andere zadelmaker sleuven voor mijn voorste singelstoot had gemaakt om mijn probleem op te lossen, gebruikte hans die juist voor de achterste stoot, heeft voorste singelstoten op de juiste baan vastgezet, ook sleuven gemaakt en het zweetblad hiermee gecorrigeerd. Met proefrijden al duidelijk verbetering, maar van de week heb ik sinds 2 jaar dusdanig heerlijk gereden dat ik hem onwijs dankbaar ben en ik baal dat ik hem niet eerder heb laten komen!

Al met al, ontzettend lieve man, met oor voor je, neemt de tijd en zeer kundig.
Voor mij geen ander meer en hopelijk later een vivary!

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:38

Klinkt super muiszje! Is ook precies mijn ervaring!

Voor de geïnteresseerden, ik heb een supernet Vivary monoblad dressuurzadel te koop, 18". Heb er nu vier en dat is ietwat overdreven hahaha! PB voor meer info.

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:02

Kennis van mij heeft ook een Vivary dressuurzadel te koop ivm overlijden paard.
Hooguit 10x opgezeten.
Zadel ziet er als ongebruikt uit.

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:08

Dit bedoel ik juist... Ook ik heb onderstaande verhaal helemaal meegemaakt. Tot het moment je een kritische vraag stelt na aankoop van je zadel. Dan gaat hij los en is de service ver te zoeken...

Maar ik kan achter mijn computer niet oordelen. Mogelijk past een Vivary zadel perfect bij de rug van je paard. Ik ben het wel met je eens dat de zadel heerlijk zitten!

muiszje schreef:
Afgelopen week Hans langs gehad voor een zadeldans. Ondanks dat een Vivary zadel ver boven mijn budget ligt maar ik er wel benieuwd naar was heb ik, terwijl hij mijn huidige zadel aan het aanpassen/vullen etc was, mogen rijden in een Vivary zadel op mijn merrie.
Merrie liep meteen fijner over haar bovenlijn en gaf beweging eindelijk eens meer door, normaal blijft het bij de hals/schouders toch wat verkrampt en gespannen/kort. Met de vivary op na even doorwerken éindelijk het antwoord gekregen wat tot noch toe altijd zoek was.
én niet geheel onbelangrijk; voor mij was de zit duidelijk voordelig; waar ik met alle zadels van tegenwoordig nooit 'lang' en ongedwrongen kan zitten, waarbij mijn bovenbeen mooi 'aan' ligt en mijn onderbeen automatisch stabiel blijft én ik weer fijn écht makkelijk 'het midden' kon vinden door juiste plaats en ondersteuning zitbeenknobbels.
Ik weet waar ik voor ga sparen. Ook het grove en stevige leer (ik heb de ca05 opgehad geloof ik, met kleine wrong) deed mijn liefde voor de 'goude oude' kwaliteit weer bovenkomen.

In de mailwisseling voorafgaand aan het pasconsult was Hans zeer uitgebreid, gaf me veel informatie, stelde veel vragen n.a.v van mijn verhaal/info en wedervragen. reageerde vlot en was fijn contact; ieder geval voelde ik blijk van échte interesse, en dat is fijn.
Hans heeft uitgebreid naar mijn huidige zadel gekeken en geconstateerd/overlegd dat enkele aanpassingen mogelijk de moeite waard waardwaren te proberen en zeker een kans verdiende.

In 2 jaar tijd heb ik 3 zadelpassers/makers bij hetzelfde zadel gehad, dit waren écht niet de minste (pb mag ) maar Hans heeft de twijfel die ik in mijn zadel had voortreffelijk kunnen vinden en het zadel écht allejezus goed aangepast.
Eerder was het zadel naar alle kanten wat onstabiel, liep het altijd nét aan vast op de schouders en had ik een zit en gevoel om te huilen. Ik wilde mijn huidige zadel het liefst de deur uit en een ander 2e hands, desnoods voor dubbel zoveel, zolang ik maar 'mijn' 2 dubbel kampioens-zitcompetitie-zit weer kon vinden en ik mijn paard lekkerder en zekerder zou kunnen rijden. Hij heeft de kussens aan de voorkant gevuld/aangepast, de rest van t kussen beter laten aansluiten en het singelsysteem weer functioneel verticaal, vanzelf op de juiste plaats vallend, opgehangen. Waarbij andere zadelmaker sleuven voor mijn voorste singelstoot had gemaakt om mijn probleem op te lossen, gebruikte hans die juist voor de achterste stoot, heeft voorste singelstoten op de juiste baan vastgezet, ook sleuven gemaakt en het zweetblad hiermee gecorrigeerd. Met proefrijden al duidelijk verbetering, maar van de week heb ik sinds 2 jaar dusdanig heerlijk gereden dat ik hem onwijs dankbaar ben en ik baal dat ik hem niet eerder heb laten komen!

Al met al, ontzettend lieve man, met oor voor je, neemt de tijd en zeer kundig.
Voor mij geen ander meer en hopelijk later een vivary!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:47

Ik hoor hier een aantal keer dat dit zadel voor een bepaald type paard is. Welk type is dat dan?

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:42

Bij ons op stal hebben heel erg veel mensen een Vivary zadel en dat zijn toch echt allemaal heel verschillende paarden, ik zou niet zeggen dat dit zadel voor een bepaald type paard geschikt is..

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:08

martinev schreef:
Bij ons op stal hebben heel erg veel mensen een Vivary zadel en dat zijn toch echt allemaal heel verschillende paarden, ik zou niet zeggen dat dit zadel voor een bepaald type paard geschikt is..


ik ook niet. maar tis wel bevoordelijk zeker bij het moderne gevoelige sportpaard van tegenwoordig die veel ruimte rond het schoftgebied vraagt.
wil niet zeggen natuurlijk dat het niet op een breeder minder momdern gebouwt paard niet kan passen. maar ik weet wel dat ze het daaarvoor ontwikkeld hebben. hoor ook goeie verhalen van dit zadel op spanjaarden. zelf geen kennis van mensen met een een koudbloed en dit zadel. maar tot nu toe iedere kwpn/hannoveraan/holstein hoe je het wel noemen, achtig paard waar ik mijn zadel op heb gelegd liep er serieus lekker mee weg.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:34

Ik rijd met sella op mijn Groningers. Hebben dezelfde boom als vivary. Ze lopen er super onder. Juist door die ruimte rondom schoft en wervels.

Yadano78
Berichten: 199
Geregistreerd: 04-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:45

Iemand die dit merk op een d pony heeft liggen? En zo ja wat ligt er dan op qua maat?

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:11

17 inch verkopen ze voor pony's

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:34

paarden met een wat rechte rug dus weinig welving/ verzonken rug.

Bij mijn paard "brugde" het zadel veel te veel. De kussens hadden geen contact met de rug in het midden dus alleen aan de voor en achterzijde. De boom van het zadel icm de kussens konden de vorm van de rug niet volgen.

bestfit
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:17

De eerste zadelkussen zo die onder de Vivary rijzadels gebruikt zijn hadden in het midden weing volume. Reden dan zit ruiter dichter bij het paard. Volgens somige deskundigen brugt het zadel. Maar technisch brugt het zadel niet omdat dit een kliein stukje zadelkussen is wat naast de zadelboom ligt en daarom geen druk via de zadelboom ontvangt. Er onstaat daar een kleine luchtspleet. Van dit type kussen hebben de paarden nooit hinder of last of schade ondervonden
Die "deskundigen en of zadeleigenaren die denken dat dit wel zo is passen wij geheel gratis het zadel zo aan dat dit "probleem" er niet meer is. Ook deze dame heeft dit aanbod gehad. Maar als er een probleem is of geweest is en het is geen zadel probleem kan de zadelmaker het probleem ook niet via het zadel oplossen.

bestfit
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-07-06

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:37

Als een paard om welke reden zijn rug hol maakt brugt elk zadel. Ook een zadel wat in normale stand als goed passend is afgeleverd. Als een paard zijn rug bol maakt past zefs een bruggend zadel

bestfit
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:54

nickynicole schreef:
Had ik dat maar geweten Marinev... Mijn Vivary-zadels heb ik voor een prikkie weggeven aan een handelaar. Geen enkele zadelmaker die Vivary-zadels wilt inruilen omdat niemand zijn vingers er aan wilt branden wanneer het zadel niet goed ligt.

Nogmaals, fijn voor de mensen die goede ervaringen hebben met ze. Ik heb mijn emails bewaard zodat ik altijd gaan aantonen wat voor verschrikkelijke mensen het zijn wanneer het niet zo voortvarend verloopt als gehoopt...



Fijn dat de mails bewaard zijn en beschikbaar zijn om gelezen te worden. Ook wij van Vivary hebben de gehele correspondenties met daarin onze uitleg en aanbiedingen om probleen geheel gratis op telossen. Wij gingen zover dat deze dame op onze kosten een andere zadelmaker mocht laten komen als deze zadelmaker wel in staat zou zijn om dat te doen wat wij niet konden of vakbekwame voor zouden zijn. Hebben ondanks onze herhaalde aanbod om de zaak op telossen nooit het zadel terug gezien in de werkplaats. Wel laat deze dame geen moment ongebruikt om ons of het Vivary zadel negatief in het dag licht tezetten. De grote vraag is wie er schuld heeft aan deze situatie. Of er sprake is van een zadel fout of probleem of dat er nog een andere reden is waarom er een probleem bij het paard is ontstaat. Wij weten wel wat probleem is nadat we 50 jaar paarden bezitter zijn en 40 jaar r ervaring hebben als zadelmaker en ontwerper.

bestfit
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-07-06

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:11

Ook wij als zadelmaker en zadelverkoper zijn maar normale mensen.Mensen die 7 dagen per week werken met paarden, zadels en paarden mensen . Met paarden en zadels werken is voor ons niet het grootste probleem. Wel met paarden mensen en zeker met die paarden mensen welke niet willen luisteren, er 100% zeker van zijn dat ze het weten en niets fout hebben gedaan. Als wij niet zouden luisteren zouden we niet instaat zijn om de goede diagnose te stellen en een goude oplosding voor het probleem te zoeken.