De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:34

PSvanLot schreef:
Ik wil hier graag een vraag stellen.

Na vele jaren erg tevreden te zijn geweest met mijn Eskadron Flexisoft air
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041
ben ik nu op zoek naar wat anders. Ze worden niet meer schoon aan de binnenkant helaas.

Nu heb ik ook de Harry's Horse memory beenbeschermers. Voor het longeren.
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041

Wat zoek ik? Mijn paard heeft smalle benen, bovenstaande beschermers passen beide goed, maar ik vind de HH veel te grof ogen.
Ik zoek een zwarte beenschermer voor dressuur. Het hoeft niet perse een harde kap te zijn, maar wel een wat fijner model.

Ik vond de beschermers van Indra Horse er heel tof uitzien, maar na een bestelling die niet goed ging en ik letterlijk 2,5 maand op mijn terugbetaling heb moeten wachten ga ik met deze partij niet meer in zee.

Wie kan mij helpen?


Heb ook de indra's gehad superfijn alleen met nattigheid niet praktisch. Ik vind de Veredus absolute heel fijn, zitten tussen peeskap en indra in. Mooi om de kogel!

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:39

fransje23 schreef:
Had je trouwens nog extra kosten, Pluisje? Of viel het mee :)

Nee niks! *\o/* De postbode had ze naast de achterdeur gegooid Haha. M’n moeder had ze daar gevonden.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:51

Ik ben ze nu aan het passen. Hoop dat ze nog een beetje gaan vormen want ze zijn wel een beetje lompig.

Open fronted L voor


Afbeelding

Afbeelding

All sport xl achter

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:58

En de all sport voor maat L.

Vind ik makkelijk net zo mooi zitten als de open fronted denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:27

Ze zien er inderdaad wat lomp uit, zeker achter.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:34

Ik heb ze vannacht behoorlijk strak opgerold in de hoop dat ze zouden vormen. Dat is gelukt. Ze zitten wel mooi en m’n paard vindt ze prettig. Net voor het eerst mee gereden.

M’n paard staat heel raar op de foto Haha. Geen gezicht zo. Het waait hier erg hard en had niemand om d’r vast te houden zodat ik de foto kon maken. Moeten jullie ons maar even vergeven ;)

Nog nieuw..
Afbeelding

En tja..

Afbeelding

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:55

Fijn dat je ze binnen hebt Pluisje en dat de kosten uiteindelijk meevielen mbt extra invoer etc.

Mijn ervaring is dat de allsports inderdaad nog wel wat soepeler worden en mooier vormen :)

Lekker onderdompelen en schoonboenen en ze zijn morgen weer helemaal droog :D

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:10

Ben benieuwd!

Afbeelding

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:56

Dat ze niet helemaal om het been heen vallen klopt wel bij de allsport boots. Dat blijft wel een beetje. Voordeel daarvan is wel dat er nog meer ventilatie hebben.

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:12

Pluisje, zeker nadat je ze gebruikt hebt vind ik ze mooi zitten. Ik ga wel voor zwart zo te zien :P

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:30

StalMelyn schreef:
Pluisje, zeker nadat je ze gebruikt hebt vind ik ze mooi zitten. Ik ga wel voor zwart zo te zien :P


Haha snap ik! Ik ging extra voor wit omdat m’n paard zwarte benen heeft en ik bang ben dat ik ze vergeet af te doen :j

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:53

Oh ze vormen zich wel mooi zo!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:58

Iemand die de Lemieux snug boots gebruikt?

Mijn paard draagt voor de Lemieux snug boots, Maar zijn deze er eigenlijk ook voor de achterbenen?

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:03

Banyu schreef:
Iemand die de Lemieux snug boots gebruikt?

Mijn paard draagt voor de Lemieux snug boots, Maar zijn deze er eigenlijk ook voor de achterbenen?


Ze zijn er ook voor de achterbenen.
Gebruik ze zelf ook, erg fijn.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:19

L_Ruiterhuis schreef:
Banyu schreef:
Iemand die de Lemieux snug boots gebruikt?

Mijn paard draagt voor de Lemieux snug boots, Maar zijn deze er eigenlijk ook voor de achterbenen?


Ze zijn er ook voor de achterbenen.
Gebruik ze zelf ook, erg fijn.


Weet jij toevallig welke dat zijn? :)

Ze zijj voornamelijk voor het springen, maar dressuurmatig kan het ook toch?

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:56

De snug boots voor de voorbenen heten front en die voor de achterbenen hind. Is hetzelfde model maar dan iets breder. Voor dressuur ed zijn ze fijn maar of het ook fijn is voor springen? Ik zie springruiters altijd met korte beenbeschermers rijden voor de beentechniek, hoewel in de cross weer lange gebruikt worden. Dus hoezeer het uitmaakt voor de niet profs, geen idee.

https://www.limburgsruiterhuis.nl/lemie ... -pro-hind/

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:08

Ik vind ze persoonlijk niks voor mij als spring ruiter. Liever dan toch de kogel en voorbeen vrij voor bewegen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:29

L_Ruiterhuis schreef:
De snug boots voor de voorbenen heten front en die voor de achterbenen hind. Is hetzelfde model maar dan iets breder. Voor dressuur ed zijn ze fijn maar of het ook fijn is voor springen? Ik zie springruiters altijd met korte beenbeschermers rijden voor de beentechniek, hoewel in de cross weer lange gebruikt worden. Dus hoezeer het uitmaakt voor de niet profs, geen idee.

https://www.limburgsruiterhuis.nl/lemie ... -pro-hind/


Oh, dan keek ik dus toch hele tijd naar de goede, haha! :+

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:35

MariekeS_ schreef:
Lekker onderdompelen en schoonboenen en ze zijn morgen weer helemaal droog :D


Ze waren inderdaad droog!!! Ongelofelijk! :D

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:54

pluisje88 schreef:
MariekeS_ schreef:
Lekker onderdompelen en schoonboenen en ze zijn morgen weer helemaal droog :D


Ze waren inderdaad droog!!! Ongelofelijk! :D


*\o/*

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:05

Iemand hier nog suggesties voor fijne strijklappen?

Pony strijkt soms wanneer hij achter ijzers heeft en moe wordt.
Met endurance trainingen en wedstrijden wil ik de kogels dus graag beschermen, omdat hij dan wel eens moe wordt en dus z'n kogels kan beschadigen.

Ik heb een setje van Picasso, dat is een dun lapje neopreen met heel veel gaatjes erin geprikt en aan de buitenkant een stukje stof erop met ijzergaren erin oid, wat dus beschermd tegen het strijken.
Op zich werken deze prima, maar de klittenbandsluiting is ruk, ik ben er al 2x 1 verloren tijdens een wedstrijd door modderig terrein (1x paar maand later door een andere enduranceruiter teruggevonden de andere keer zag iemand 'm vliegen tijdens de wedstrijd dus zelf afgestapt en opgeraapt).

Toch niet zo handig dus, dat ik die alleen met droog weer kan gebruiken.

Nu is m'n zoektocht verder aan 't gaan, maar daar waar we voor complete beschermers behoorlijk geinnoveerd is in luchtig en ademend, lijken ze dat voor de strijklappen dus niet te doen -O-

Ik wilde de tri-zone strijklappen hebben, die lijken op de plaatjes nl van hetzelfde materiaal te zijn als de open fronted boots.
Maar ik kan die nergens meer op voorraad vinden, overal uitverkocht of überhaupt niet in 't assortiment terwijl ze dan wel de open fronted en/of de allsports hebben.

Wie weet raad?

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:54

L_Ruiterhuis schreef:
De snug boots voor de voorbenen heten front en die voor de achterbenen hind. Is hetzelfde model maar dan iets breder. Voor dressuur ed zijn ze fijn maar of het ook fijn is voor springen? Ik zie springruiters altijd met korte beenbeschermers rijden voor de beentechniek, hoewel in de cross weer lange gebruikt worden. Dus hoezeer het uitmaakt voor de niet profs, geen idee.

https://www.limburgsruiterhuis.nl/lemie ... -pro-hind/


Voor de cross zijn het inderdaad lange beschermers, dus of het echt invloed heeft op springtechniek durf ik niet te zeggen.

Maar ik weet wel dat de lange achterbeschermers zoals de snugboots hind niet toegestaan zijn op wedstrijd. Maximale lengte is uit mijn hoofd gezegd 16 cm?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 15:37

Marije_jiplover schreef:
Iemand hier nog suggesties voor fijne strijklappen?

Pony strijkt soms wanneer hij achter ijzers heeft en moe wordt.
Met endurance trainingen en wedstrijden wil ik de kogels dus graag beschermen, omdat hij dan wel eens moe wordt en dus z'n kogels kan beschadigen.

Ik heb een setje van Picasso, dat is een dun lapje neopreen met heel veel gaatjes erin geprikt en aan de buitenkant een stukje stof erop met ijzergaren erin oid, wat dus beschermd tegen het strijken.
Op zich werken deze prima, maar de klittenbandsluiting is ruk, ik ben er al 2x 1 verloren tijdens een wedstrijd door modderig terrein (1x paar maand later door een andere enduranceruiter teruggevonden de andere keer zag iemand 'm vliegen tijdens de wedstrijd dus zelf afgestapt en opgeraapt).

Toch niet zo handig dus, dat ik die alleen met droog weer kan gebruiken.

Nu is m'n zoektocht verder aan 't gaan, maar daar waar we voor complete beschermers behoorlijk geinnoveerd is in luchtig en ademend, lijken ze dat voor de strijklappen dus niet te doen -O-

Ik wilde de tri-zone strijklappen hebben, die lijken op de plaatjes nl van hetzelfde materiaal te zijn als de open fronted boots.
Maar ik kan die nergens meer op voorraad vinden, overal uitverkocht of überhaupt niet in 't assortiment terwijl ze dan wel de open fronted en/of de allsports hebben.

Wie weet raad?

https://www.rideawaystore.com/nl-NL/Equ ... lour=Black

Hier hebben ze de medium nog wel, maar geen idee welke maat je nodig hebt? Ik heb deze in maat L voor grote kwpn'ers en ben er super tevreden over. Ze zijn idd hetzelfde materiaal als de voorbeschermers.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:14

Ik ben bang dat M voor mijn haf te klein is.

Heb van de Picasso ook de L moeten bestellen en heb een setje van Woofwear maat M-L die ook maar nét dicht kunnen.

En de open fronted boots heeft hij ook maat L.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:49

Marije, misschien kun je ergens nog strijklappen van HAF vinden?
Die vind ik erg fijn.