Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:23

Hallo allemaal,

Ik wil mijn wow zadel verkopen, (staat op de boktmarkt) maar geen idee of de prijs redelijk is. Mag in feite weg voor een rieel bod :)
Zal wat info erbij zetten. Moet maar net iemand zijn die zoiets zoekt natuurlijk :) meer foto's kan ik toesturen.


Afbeelding


Zweetbladen DRFGH AB (dressage fixed giant high angled backwards)
Kussens DWG2 no tab
shallow 2 seat (vlakke zit 18inch)
Er zit nu headplate 0 in (headplate 1 ook beschikbaar)
Vrijwel nieuwe singelstoten
Zwart
Zadel gaat weg wegens overlijden paard.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:26

Phuddle schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil mijn wow zadel verkopen, (staat op de boktmarkt) maar geen idee of de prijs redelijk is. Mag in feite weg voor een rieel bod :)
Zal wat info erbij zetten. Moet maar net iemand zijn die zoiets zoekt natuurlijk :) meer foto's kan ik toesturen.


[ [url=m/sZujqj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zweetbladen DRFGH AB (dressage fixed giant high angled backwards)
Kussens DWG2 no tab
shallow 2 seat (vlakke zit 18inch)
Er zit nu headplate 0 in (headplate 1 ook beschikbaar)
Vrijwel nieuwe singelstoten
Zwart
Zadel gaat weg wegens overlijden paard.



Oops sorry, ik zie nu net dat ik hier geen zadels te koop mag zetten.
Wel wil ik graag weten wat voor prijs ik ervoor zou kunnen krijgen. Wat is rieel zeg maar.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:28

Kan iemand mij een goede fitter aanraden die in zuid-oost Drenthe komt? Ik meende dat WOW-Nederland in Friesland zit.
Klopt het dat alleen het passen/proberen en eventueel verbouwen van een tweedehands (of huidig) zadel veel prijziger zijn dan een "gewoon" zadel?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:30

@Phuddle, jouw zadel zou ik geloof ik goed passen, al schrik ik wel wat van die enorme wrongen, of valt dat reuze mee doordat je zo'n vlakke zit hebt?

Ik las iets over dat de maten groot vallen? Ik heb nu een Massimo dressuur 2, best diepe zit maar niet heel imposante wrongen. 18 inch. Ik kan qua lengte bovenbenen geloof ik net niet in een 17,5

En voor je paard kun je dus de headplates en de kussens op maat maken. Of moet je wel een bepaalde richting gaan kiezen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:15

Ik weet niet of je lange benen hebt?
Ik heb een zadel met deze wrongen geprobeerd maar ik kon mijn benen er niet in kwijt en kwam daardoor veel te ver achterop de zit te zitten waardoor paard en ik compleet uit balans raakten.
Het zadel is toen naar iemand gegaan met kortere benen en die zit er heel netjes in en heeft er super veel plezier van!

De wat plattere zitten vallen ruim inderdaad.
Ik heb met broekmaat 38 jarenlang met veel plezier in een 17 inch gereden, en die gebruik ik nog steeds voor buiten rijden.
Voor dressuren heb ik nu toch een zitmaat groter gekocht met een wat diepere zit zodat ik wat mooier in het zadel zit en niet teveel achterop.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 15:31

Ja, ik heb lange benen. In veel confectiezadels pas ik niet qua ruimte. In de Massimo zit ik goed.
Ik heb nu kledingmaat 42-44, maar zonder zwangerschapskilo’s 38-40 maar ook toen kon ik vrijwel nét niet in een 17,5 van de meeste zadels.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 15:44

Dat heb ik ook, bij de meeste zadels zit de wrong in de weg en dan wordt ik te ver achter in het zadel gedrukt.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:29

Karma schreef:
Ja, ik heb lange benen. In veel confectiezadels pas ik niet qua ruimte. In de Massimo zit ik goed.
Ik heb nu kledingmaat 42-44, maar zonder zwangerschapskilo’s 38-40 maar ook toen kon ik vrijwel nét niet in een 17,5 van de meeste zadels.


Hier ook redelijk lange benen (1.76) en rond de 65/70 kg. Wrongen vind ik meevallen. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk. Misschien kun je het passen? Weet niet waar je vandaan komt?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:22

Bij mij paste het echt niet met die wrongen, maar misschien dat het wel past als je been een andere verhouding heeft, dat is een kwestie van proberen inderdaad.
Ik heb vermoedelijk vrij lange bovenbenen dan.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:43

Nouvel schreef:
Bij mij paste het echt niet met die wrongen, maar misschien dat het wel past als je been een andere verhouding heeft, dat is een kwestie van proberen inderdaad.
Ik heb vermoedelijk vrij lange bovenbenen dan.



Zou goed kunnen hoor :) kan mijn been wel eens opmeten haha. Maar ik denk dat je beter kan passen. Want wat ik fijn vind hoeft een ander niet fijn te vinden.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:06

Ik denk dat het ook nog scheelt hoe lang je in je beugels zit, als je heel lang zit is je been meer gestrekt en kun je ook alweer meer wrong hebben.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:21

Ik raak mijn wrong amper aan. Ben 186 en erg lange benen. Maar mijn 18 inch is echt ruim voor mij.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:29

Welke wrong heb jij, die grootste?

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:36

Nouvel schreef:
Welke wrong heb jij, die grootste?

Mijn ene zadel de conventional en de andere de giant wrong.

De conventional raak ik helemaal niet. Zit er meer voor de sier. Had ik dus net zo goed niet kunnen hebben. Die andere ligt mijn been mooi langs. Maar totaal niet dwingend. Dat is meer alleen als ik zelf uit balans raak als mijn paard bijvoorbeeld even misstapt. Dan voel ik hem pas.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:11

De giant was voor mij te lang en te dik, de conventional past voor mij heel mooi.
Voel ik niet als ik ‘m niet nodig heb maar geeft net iets steun als ik ‘m wel nodig heb.

Ik zit waarschijnlijk korter in mijn beugels dan jij.


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:36

Ik ben 1.65 met in verbouding iets langer bovenbeen en broekmaat 38. Voor mij is een s1 met (x)deep seat ideaal met de giant high flaps.
De conventional zat ik met mijn knie tegen ipv onder.
De normale giant hetzelfde probleem.

Voor mij was moveable block (minder steun) of giant high (meer steun) dus het fijnst. Ik zit altijdmet mijn beugels op het achterste haakje. Dat maakt ook nog uit.


Wat betreft bovengenoemde verkoop van een wow. Tenzij je bijzondere onderdelen hebt hoef je (vooral voor een curved) echt niet te rekenen op meer dan 900 totaal.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:10

Fellor schreef:
Ik ben 1.65 met in verbouding iets langer bovenbeen en broekmaat 38. Voor mij is een s1 met (x)deep seat ideaal met de giant high flaps.
De conventional zat ik met mijn knie tegen ipv onder.
De normale giant hetzelfde probleem.

Voor mij was moveable block (minder steun) of giant high (meer steun) dus het fijnst. Ik zit altijdmet mijn beugels op het achterste haakje. Dat maakt ook nog uit.


Wat betreft bovengenoemde verkoop van een wow. Tenzij je bijzondere onderdelen hebt hoef je (vooral voor een curved) echt niet te rekenen op meer dan 900 totaal.


Thanks dan weet ik dat ik daar een beetje rekening mee moet houden :)

yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:32

Hallo allemaal!

Kan iemand mij vertellen welke soort panels er allemaal zijn en waarvoor ze dienen? Ik ben benieuwd en hoor het heel graag!

yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:46

Niemand?

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:08

Kijk even op de site van de wow zadels, daar staan ze allemaal op ! Panels zijn de kussens van het zadel.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:54

yfke77 schreef:
Nu weet ik dat er een dwg, ddwg, dxwg,ddxwg sdwg en een sdxwg bestaat...


DWG: Dressage Wide Gullet
DDWG: Deep Dressage Wide Gullet
DXWG : Dressage eXtra Wide Gullet
DDXWG : Deep Dressage eXtra Wide Gullet
SDWG : Small Dressage Wide Gullet
SDXWG : Small Dressage eXtra Wide Gullet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:27

Maris schreef:
Kijk even op de site van de wow zadels, daar staan ze allemaal op ! Panels zijn de kussens van het zadel.


Ik kan ze tegenwoordig niet meer vinden. Ik probeerde laatst wat dingen op te zoeken maar alle info pagina's over onderdelen die het niet meer.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:40

Ik woon in zuid-oost Drenthe, wie kan ik het beste vragen voor een zadelpasconsult?

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:41

Karma schreef:
Ik woon in zuid-oost Drenthe, wie kan ik het beste vragen voor een zadelpasconsult?


Mechteld Jonker van horsescan

yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:11

Dank jullie!! Een hoop verheldering weer