Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:29

Irisscope pb gedaan

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:06

Ik heb juist de lady seat. Zit niet meer schuim op aan de voorkant. Maar zit juist minder schuim. Zit soort geultje onder het leer.
De stoel zit herken ik ook helemaal niet wat hier gezegt word.
Ik rij totaal niet tegen de voorkant aan.
Maar ik heb wel een vlakke zitting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FelineNanet schreef:
Ik herken dit trouwens ook van mijn nieuwe zadel. Mijn fitter zei dat het een lady seat was (met extra foam aan de voorkant). Voor mij prima, maar jammer genoeg voor jou niet dus. Er zijn meer mensen met een recentelijk gekochte wow toch? Wellicht kunnen die eens foto's sturen van de zitting om te kijken of het voor alle nieuwe zittingen geldt. Maar afijn, zuur dat ze er bij wow niet voor je aan kunnen doen (of willen)

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:18

Ik vond alleen je Gaston mercier veel mooier in balans liggen. Je wow lijkt achterover te kiepen. Ben benieuwd of je de ladyseat nog fijn vind als je zadel goed ligt, dan kom je minder op achter te zitten.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:24

Hannanas schreef:
Ik vond alleen je Gaston mercier veel mooier in balans liggen. Je wow lijkt achterover te kiepen. Ben benieuwd of je de ladyseat nog fijn vind als je zadel goed ligt, dan kom je minder op achter te zitten.

Nee die tuimelde helemaal voorover. Die was veel te ruim geworden.
Hij ligt idd heel iets achterover. Zadelmaker komt binnen kort
Ze loopt onder deze 100x beter als onder de gm

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:26

Hannanas schreef:
Ik vond alleen je Gaston mercier veel mooier in balans liggen. Je wow lijkt achterover te kiepen. Ben benieuwd of je de ladyseat nog fijn vind als je zadel goed ligt, dan kom je minder op achter te zitten.


Ik vind overigens niet dat Ik op achter zit. En als de voorkant zakt zou Ik juist nog minder last moeten hebben van de voorkant.
Zit nu juist tegen de voorkant aan

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:32

Mooi zadel zeg!
Dat is wel een spring model zeker?
Door de vlakke zit en kortere beugels zit je denk sowieso al anders dan op een dressuurzadel met een iets diepere zit.
Fijn dat jij nergens last van hebt!

Ik heb op dit moment een andere zit te leen van mijn fitter om te proberen of ik daar fijner op zit.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:39

En hoe is het nu Ellis? Betere zitting?

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:20

koetjeboe schreef:
Hannanas schreef:
Ik vond alleen je Gaston mercier veel mooier in balans liggen. Je wow lijkt achterover te kiepen. Ben benieuwd of je de ladyseat nog fijn vind als je zadel goed ligt, dan kom je minder op achter te zitten.


Ik vind overigens niet dat Ik op achter zit. En als de voorkant zakt zou Ik juist nog minder last moeten hebben van de voorkant.
Zit nu juist tegen de voorkant aan


Nee, juist dan komt je balans meer in het midden dus dichter op de voorkant met je middelpunt. En dan zou je evt wel meer last van kunnen krijgen.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:50

Nouvel schreef:
Mooi zadel zeg!
Dat is wel een spring model zeker?
Door de vlakke zit en kortere beugels zit je denk sowieso al anders dan op een dressuurzadel met een iets diepere zit.
Fijn dat jij nergens last van hebt!

Ik heb op dit moment een andere zit te leen van mijn fitter om te proberen of ik daar fijner op zit.


nee vzh maar de zweetbladen wel max naar dressuur toe, rij ook met dressuur dekjes vzh vind ik er niet mooi onder liggen.
Heb wel een spring zitting maar dat is omdat ik van vlakke zittingen houd.
kan net in zo'n kuipje zitten. blijf het gevoel houden dat ik met een te kleine zitting rond rij.
ik rij volgens mij niet echt met korte beugels rond miss 1 gaatje korter als op een dressuur zadel.
Welke maat seat heb jij?
is hij niet te klein dat het is. Ik heb een maat 2 kan echt niet zitten op een maat 1 al staat het wel nog prima
@hannanas je hebt gelijk idd, maar toen ik hem kocht lag hij wel meer in balans ook toen geen last.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:52

op die eerste 2 fotos's had ik trouwens de zweetbladen wel een standje naar voren zitten nog. maar heb ze daarna terug gezet. anders moest ik zulke korte beugels hebben om er steun van te hebben

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:22

koetjeboe schreef:
nee vzh maar de zweetbladen wel max naar dressuur toe, rij ook met dressuur dekjes vzh vind ik er niet mooi onder liggen.
Heb wel een spring zitting maar dat is omdat ik van vlakke zittingen houd.
kan net in zo'n kuipje zitten. blijf het gevoel houden dat ik met een te kleine zitting rond rij.
ik rij volgens mij niet echt met korte beugels rond miss 1 gaatje korter als op een dressuur zadel.
Welke maat seat heb jij?
is hij niet te klein dat het is. Ik heb een maat 2 kan echt niet zitten op een maat 1 al staat het wel nog prima
@hannanas je hebt gelijk idd, maar toen ik hem kocht lag hij wel meer in balans ook toen geen last.



Ah oké, ik keek inderdaad meer naar de zitting, denk dat je daarom ook minder verhoging aan de voorkant hebt dan ik, omdat het een springzitting is.
Misschien moet ik ook maar die kant op gaan denken als ik er niet uit kom..



pantarhei schreef:
En hoe is het nu Ellis? Betere zitting?

Wel iets beter, maar ik word er nu nog niet overtuigend blij van.
Ik heb nu zelf Wow ook maar eens een berichtje gestuurd met mijn probleem en of zij er iets aan kunnen doen...
Kijken of er reactie komt en wat...

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:35

Geeft wow zelf toe dat deze anders is als je voorbeeld seat.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:46

Dat ga ik nu afwachten, ik heb ze net zelf daar een berichtje over gedaan en de vergelijkende foto’s meegestuurd

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:49

Vandaag is de fitter geweest en precies wat ik al dacht. Mijn huidige wow zadel was niet pas te maken op mijn nieuwe paard.

Even getwijfeld of ik toch weer een wow wilde. En toch weer gezwicht. Ze had gelukkig precies de juiste onderdelen bij zich van de demo zadels en zo hebben we een mooi nieuw zadel kunnen samenstellen. En wat ik merkte was dat zowel mijn paard als ik gelijk veel beter reageerden op het zadel. Voor mij geen stoelzit meer en paard durfde gelijk te ontspannen. Het mag weer wat kosten maar paard blij ik blij.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:26

Fijn klinkt goed

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:34

Klinkt goed inderdaad en vooral heel fijn dat je het demo zadel kon kopen, dan weet je wat je hebt.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:03

Nouvel schreef:
Klinkt goed inderdaad en vooral heel fijn dat je het demo zadel kon kopen, dan weet je wat je hebt.


Ja precies vooral daar was ik erg blij mee

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:19

Ja dat kan ik me voorstellen, daar ging het bij mij mis... -O-

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:10

Aimee schreef:
Toch is het aan jou zelf om die afweging te maken: ga je door op deze weg of ga je andere zadels uitproberen.

Ik verwijs al jaren maar naar één zadelmaker door en die heeft niet een assortiment aan merken waar je op uit kunt proberen welk merk voor jou werkt. In Nederland wordt dat laatste meestal op prijs gesteld, al dan niet omdat het altijd zo goedkoop mogelijk moet.

Zij gaat anders te werken: ze meer jou helemaal op, gaat jouw fysieke problemen inventariseren en meet jouw paard op (het is altijd een drie-eenheid: paard-zadel-ruiter, een zadel dat niet op het paard past, past niet voor de ruiter en een zadel dat niet voor de ruiter past, past niet op het paard). Aan de hand van alle gegevens kan ze bepalen of ze een model heeft dat voor jou werkt. In mijn berichten op Bokt heb ik haar vast wel eens genoemd.


Ben wel benieuwd naar die zadelmaker...

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:40

JosjeDZ schreef:
Aimee schreef:
Toch is het aan jou zelf om die afweging te maken: ga je door op deze weg of ga je andere zadels uitproberen.

Ik verwijs al jaren maar naar één zadelmaker door en die heeft niet een assortiment aan merken waar je op uit kunt proberen welk merk voor jou werkt. In Nederland wordt dat laatste meestal op prijs gesteld, al dan niet omdat het altijd zo goedkoop mogelijk moet.

Zij gaat anders te werken: ze meer jou helemaal op, gaat jouw fysieke problemen inventariseren en meet jouw paard op (het is altijd een drie-eenheid: paard-zadel-ruiter, een zadel dat niet op het paard past, past niet voor de ruiter en een zadel dat niet voor de ruiter past, past niet op het paard). Aan de hand van alle gegevens kan ze bepalen of ze een model heeft dat voor jou werkt. In mijn berichten op Bokt heb ik haar vast wel eens genoemd.


Ben wel benieuwd naar die zadelmaker...


Ik ook

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:00

Zadelmaker van schleese misschien ??

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:49

Zijn er nog zadelmakers omgeving Harderwijk die nieuwe klanten aannemen?

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:45

Mariska van Oest in Kootwijkerbroek

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:51

Reageert helaas niet.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:05

Neemt geen nieuwe klanten aan op dit moment, zit overvol