Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kelly_Taco
Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:49

wodan schreef:
Wie van jullie met een Custom zadel rijdt hiermee op een fjord/haflinger/tinker of fries. Ben benieuwd of een bepaald type specifiek voor koudbloeden zijn. Kan dat op de site niet vinden.


Hier ook een PRE met een Advantage R met ponypanel

<3 Galanto <3


bamsy
Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:09

Kelly_Taco schreef:
wodan schreef:
Wie van jullie met een Custom zadel rijdt hiermee op een fjord/haflinger/tinker of fries. Ben benieuwd of een bepaald type specifiek voor koudbloeden zijn. Kan dat op de site niet vinden.


Hier ook een PRE met een Advantage R met ponypanel

Hier ook PRE met de Advantage R, wel met normale kussens en hybridepaneel maar zadel is voor de mijne niet fijn genoeg.

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    Nathiie
    Berichten: 677
    Geregistreerd: 20-02-07
    Woonplaats: Meise (België)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:05

    Ik heb een Icon Flight op mijn BWP x
    Fries

    Obama (v. Sir Donovan) >> Z1
    Guapa de Apache (Apache x Jazz) >> M2 drachtig van Totilas!

    Els_175
    Berichten: 187
    Geregistreerd: 07-03-11

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:29

    wodan schreef:
    Wie van jullie met een Custom zadel rijdt hiermee op een fjord/haflinger/tinker of fries. Ben benieuwd of een bepaald type specifiek voor koudbloeden zijn. Kan dat op de site niet vinden.


    Ik heb op mijn PRE ook een Custom liggen, de Icon Coda. <3

    Aglaja (v. Olivi): dressuur M1 + 9, cross BB (eindstand) - verkocht
    Biyou (v. onbekend): dressuur M2 + 8, springen B, cross BB (eindstand) - overleden
    Zarco (PRE): L/M niveau

    wodan
    Berichten: 2343
    Geregistreerd: 24-10-01
    Woonplaats: Alkmaar

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:54

    Tnx voor jullie reacties. Toch ook positief en negatief. Blijft toch lastig zadel keuzes maken.service vind ik daarbij ook erg belangrijk.

    Wodan en ik onderweg in de M2

    JenniferU
    Berichten: 2210
    Geregistreerd: 10-02-10
    Woonplaats: alkmaar

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:02

    wodan schreef:
    Tnx voor jullie reacties. Toch ook positief en negatief. Blijft toch lastig zadel keuzes maken.service vind ik daarbij ook erg belangrijk.

    zou gewoon linda walther van custom eens bellen die zit in deze regio en heeft mij heel eerlijk andwoord gegeven over me zadel

    Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
    Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

    magootie
    Berichten: 3763
    Geregistreerd: 26-01-06
    Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:16

    Ik heb inmiddels een leenzadel Wolfgang Constanze) tot mijn zadel klaar is. Mijn merrie loopt er fijn mee dus kunnen gelukkig fijn doortrainen tot mijn nieuwe. Blij met de goede service!

    ♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
    Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
    Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

    wendely
    Berichten: 4115
    Geregistreerd: 22-10-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:31

    Ik heb vandaag eindelijk mijn Custom binnen gekregen die ik in de Sale heb gekocht. Gelukkig past het goed, kussens moeten iets opgevuld worden. Maar de boommaat is perfect. Dat was toch even een puntje om dat op afstand goed te krijgen. Wat een enorm fijn ding om in te zitten zeg! Alhoewel mijn oude Hulsebos ook echt niet verkeerd was.


    [ img ]

    [ img ]

    [ img ]
    (Paard staat op rust)

    Lima84
    Berichten: 371
    Geregistreerd: 15-07-08
    Woonplaats: Roosendaal

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:56

    wendely schreef:
    Ik heb vandaag eindelijk mijn Custom binnen gekregen die ik in de Sale heb gekocht. Gelukkig past het goed, kussens moeten iets opgevuld worden. Maar de boommaat is perfect. Dat was toch even een puntje om dat op afstand goed te krijgen. Wat een enorm fijn ding om in te zitten zeg! Alhoewel mijn oude Hulsebos ook echt niet verkeerd was.


    [ [url=m/lOyGGJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

    [ [url=m/qh6Eki.jpg]Afbeelding[/url] ]

    [ [url=m/X5YSmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
    (Paard staat op rust)


    Cool, prachtig ding! Hoe heb je dat zo goed op voorhand bepaald? Dat je dit zadel plus boommaat kon gebruiken.

    wendely
    Berichten: 4115
    Geregistreerd: 22-10-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:04

    Lima84, ik heb vooraf contact gehad. Dmv foto's en mijn verhaal heeft ze mij een bepaald type aangeboden wat het beste op mijn paard zou kunnen passen. Ik had een vrij recente tekening van haar schoft/rug. Ze heeft mij uitgelegd hoe ze dmv zo'n tekening de boom maat uitrekenen. Dit heb ik zelf gedaan gezien ik de tekening niet in werkelijke grote kon mailen. Gelukkig heb ik dit goed gedaan en past hij dus perfect :)

    Ze heeft de boom dus aangepast naar wat wij overeen zijn gekomen.

    Lima84
    Berichten: 371
    Geregistreerd: 15-07-08
    Woonplaats: Roosendaal

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:02

    Tof, goed gelukt dan zo!

    overzee2
    Berichten: 666
    Geregistreerd: 13-04-09

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:12

    Ben wel nieuwsgierig Wendely hoe dat gaat dat opmeten en welk type het meest geschikt is voor type fries. Woon zelf ook erg ongunstig en dit zou handig zijn te weten

    NIL VOLENTIBUS ARDUUM

    wendely
    Berichten: 4115
    Geregistreerd: 22-10-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:07

    overzee2 schreef:
    Ben wel nieuwsgierig Wendely hoe dat gaat dat opmeten en welk type het meest geschikt is voor type fries. Woon zelf ook erg ongunstig en dit zou handig zijn te weten

    Moet je even contact opnemen met Custom via Facebook of de website. Let wel, dat ik natuurlijk een recente tekening van de rug/schoft had gemeten/getekend door een zadelmaker. Ik heb de Everest monoflap gezien mijn Fries een redelijk schoft heeft. Een vriendin heeft voor haar Fries een Flight model...

    Marietje35
    Berichten: 222
    Geregistreerd: 24-08-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:31

    Weet iemand hier de nieuwprijzen van de zadels? Ik kan het nergens vinden ....

    KletsKoekje
    Berichten: 3302
    Geregistreerd: 20-01-06

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:13

    Het was gemiddeld 2995 zonder extras maar weet dat ze omhoog zouden gaan, dus in ieder geval 3000+

    Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

    Marietje35
    Berichten: 222
    Geregistreerd: 24-08-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:41

    Ah bedankt! Ik vind dat altijd zo raar dat prijzen niet vermeldt staan. Reparatie etc kon ik wel vinden. :+

    KletsKoekje
    Berichten: 3302
    Geregistreerd: 20-01-06

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:52

    2 jaar geleden stond het nog gewoon op de site in ieder geval. Geen idee waarom dat niet meer is

    Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

    Marietje35
    Berichten: 222
    Geregistreerd: 24-08-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:20

    Het is bij heel veel zadels zo, merk ik. Ik ben er alleen nog niet uit welk zadel het gaat worden, maar als ik de prijs niet weet dan wordt het lastig een keuze maken. :D :+

    Yadano78
    Berichten: 199
    Geregistreerd: 04-11-14

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:36

    Marietje35 schreef:
    Het is bij heel veel zadels zo, merk ik. Ik ben er alleen nog niet uit welk zadel het gaat worden, maar als ik de prijs niet weet dan wordt het lastig een keuze maken. :D :+

    Hou maar op :+ ik ben me ook aan het oriënteren maar er zijn zoveel merken... langzaam aan begin ik hopelijk :j te weten wat ik een beetje wil, een ieder vindt ook zijn merk het beste, dat maakt het ook extra moeilijk....

    Marietje35
    Berichten: 222
    Geregistreerd: 24-08-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:58

    Yadano78 schreef:
    Hou maar op :+ ik ben me ook aan het oriënteren maar er zijn zoveel merken... langzaam aan begin ik hopelijk :j te weten wat ik een beetje wil, een ieder vindt ook zijn merk het beste, dat maakt het ook extra moeilijk....

    Ik twijfel nu tussen 3 merken, maar een 4e heb ik in m'n achterhoofd.

    Custom
    Arno Brandt
    Antatomica

    Nu zag ik van de week een KM zadel, ziet er ook heerlijk uit.
    Ik zoek een zadel dat geschikt is voor veel schoft en korte(re) rug. Daarbij wil ik zelf veel steun hebben, dan kom je al snel op deze 3 bovenstaande uit.

    Meya_
    Berichten: 1429
    Geregistreerd: 16-07-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:55

    Marietje35 schreef:
    Yadano78 schreef:
    Hou maar op :+ ik ben me ook aan het oriënteren maar er zijn zoveel merken... langzaam aan begin ik hopelijk :j te weten wat ik een beetje wil, een ieder vindt ook zijn merk het beste, dat maakt het ook extra moeilijk....

    Ik twijfel nu tussen 3 merken, maar een 4e heb ik in m'n achterhoofd.

    Custom
    Arno Brandt
    Antatomica

    Nu zag ik van de week een KM zadel, ziet er ook heerlijk uit.
    Ik zoek een zadel dat geschikt is voor veel schoft en korte(re) rug. Daarbij wil ik zelf veel steun hebben, dan kom je al snel op deze 3 bovenstaande uit.


    Dan zweer ik bij de custom, icon star :j

    Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
    Foekje W -- Ster A
    Wyfke fan Stokmanshiem
    Bûke fan Stokmanshiem

    Lima84
    Berichten: 371
    Geregistreerd: 15-07-08
    Woonplaats: Roosendaal

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:43

    Ik heb anatomica, brandt en KM gehad. Zitten echt mega verschillend. Tot nu toe het meest tevreden met mijn Custom flight.

    Yadano78
    Berichten: 199
    Geregistreerd: 04-11-14

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:29

    Marietje35 schreef:
    Yadano78 schreef:
    Hou maar op :+ ik ben me ook aan het oriënteren maar er zijn zoveel merken... langzaam aan begin ik hopelijk :j te weten wat ik een beetje wil, een ieder vindt ook zijn merk het beste, dat maakt het ook extra moeilijk....

    Ik twijfel nu tussen 3 merken, maar een 4e heb ik in m'n achterhoofd.

    Custom
    Arno Brandt
    Antatomica

    Nu zag ik van de week een KM zadel, ziet er ook heerlijk uit.
    Ik zoek een zadel dat geschikt is voor veel schoft en korte(re) rug. Daarbij wil ik zelf veel steun hebben, dan kom je al snel op deze 3 bovenstaande uit.

    Ik Pb je even anders komen er dadelijk allemaal dingen in het topic die niks met custom te maken hebben. Op mijn andere paard had ik overigens een icon star wat super lag en zat, volgens de ruiter die haar heeft gereden ik vond het zelf ook een prima zadel.

    KletsKoekje
    Berichten: 3302
    Geregistreerd: 20-01-06

    Re: Wie heeft er een Custom zadel?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:56

    Ik ook super blij met Icon star op hoge schoft

    Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

    Marietje35
    Berichten: 222
    Geregistreerd: 24-08-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:32

    Lima84 schreef:
    Ik heb anatomica, brandt en KM gehad. Zitten echt mega verschillend. Tot nu toe het meest tevreden met mijn Custom flight.

    Ja? Wat vind je verschillen in de zit?


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: annaxmaex, GrapeshotBot, Manadeluca, Melzazu, Mizsz_Kitty, roekes en 45 bezoekers