Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lima84

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:56

Poehhh, dat vind ik lastig benoemen. Brandt trekt me achterover en mijn benen naar voren, ookal ligt het zadel in balans... maar zit voor mijn gevoel wel erg dicht op de rug v mijn paard. Anatomica Orion geeft me het gevoel er “op” te zitten i.p.v. in het zadel, octant vond ik wel prima en de sygnus heeft de wrongen voor mijn korte bovenbeen te ver naar voren zitten. En mijn Custom vind ik niet perse dicht op de rug vh paard zitten (dat gevoel heb ik echt meer in mijn brandt), maar alles pasta’s qua zit/diepte en afstand wrong gewoon lekker. Zit hierin op een fijne rechte lijn met heup, hak en schouder.
Owja die KM lag op een paard van een kennis en vond ik vreselijk zitten, harde zit, weinig steun, niet op de goede plek en best breed.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:47

Oh ja, dat is duidelijk. Weet je welke het was van de KM?

Lima84

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:53

Marietje35 schreef:
Oh ja, dat is duidelijk. Weet je welke het was van de KM?



Oeps, bleek bij navraag een macrider... sorry!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:07

Vandaag is mijn nieuwe zadel gekomen! Zoooooo onwijs blij mee!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:17

wauw prachtig zadel magootie

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:20

Dankjewel! :D

Kit13
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:08

magootie schreef:
Vandaag is mijn nieuwe zadel gekomen! Zoooooo onwijs blij mee!! :D

[ [url=m/tprbXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DMexlO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XIsGmA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V6CcXD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OCiNjW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wow wat gaaf! welke is het? En hoelang heb je moeten wachten?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:17

Kit13 schreef:
magootie schreef:
Vandaag is mijn nieuwe zadel gekomen! Zoooooo onwijs blij mee!! :D

[ [url=m/tprbXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DMexlO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XIsGmA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V6CcXD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OCiNjW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wow wat gaaf! welke is het? En hoelang heb je moeten wachten?

Dankje! Ik ben er ook zoooo blij mee! :D
Dit is de Wolfgang Omni. Ik heb hem 19 december besteld en 21 februari had ik hem ;)

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:42

Dat is een korte wachtperiode voor Custom, mooi zadel.

Lima84

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:44

Weten jullie de prijs van een nieuwe zadelhoes?
Heb een 2e hands Custom op de kop getikt, maar de hoes heeft zn beste tijd gehad. Vind t wel een fijn ding dus heb graag een nieuwe.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:57

Ik waag hier toch een poging. Ik zoek een flight of advantage. Iemand nog tips?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:59

xx_Irisje schreef:
Ik waag hier toch een poging. Ik zoek een flight of advantage. Iemand nog tips?


Ik heb gewoon gebeld naar custom, zij slaan alles op een centraal punt op en komen gewoon naar je toe ik heb een tweedehands zadel met garantie en ik ben ENORM blij met de service. Ik heb overigens de flight

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:27

Hoi, heb nu een Flight met hybrid panel maar overweeg voor een ander model te gaan.Ik begreep dat er in onlangs een nieuwe is uitgekomen. De Wolgang Gemini.

Heeft iemand hier al ervaring mee toevallig?

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:32


CCS_unique
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:12

Hoi! Vandaag heb ik een Custom Advantage R besteld voor mijn paard. Ik twijfelde alleen heel erg over de leersoort. Het Buffelleer vind ik zelf alleen mooi als het niet te grof is, maar helaas kunnen ze van te voren niet zeggen welke koe ze gebruiken en dus hoe grof het leer wordt ;) Glad leer werd mij afgeraden, omdat ik snel de neiging heb om te schuiven in mijn zadel. Ik heb toen gekozen voor een tussenvariant met iets wat structuur, maar niet te (ik weet helaas de naam niet meer). Nu twijfel ik heel erg of ik toch niet beter voor het buffelleer had kunnen gaan. Iemand toevallig een foto van zijn of haar zadel in dit ‘tussenleer’?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:35

CCS_unique schreef:
Hoi! Vandaag heb ik een Custom Advantage R besteld voor mijn paard. Ik twijfelde alleen heel erg over de leersoort. Het Buffelleer vind ik zelf alleen mooi als het niet te grof is, maar helaas kunnen ze van te voren niet zeggen welke koe ze gebruiken en dus hoe grof het leer wordt ;) Glad leer werd mij afgeraden, omdat ik snel de neiging heb om te schuiven in mijn zadel. Ik heb toen gekozen voor een tussenvariant met iets wat structuur, maar niet te (ik weet helaas de naam niet meer). Nu twijfel ik heel erg of ik toch niet beter voor het buffelleer had kunnen gaan. Iemand toevallig een foto van zijn of haar zadel in dit ‘tussenleer’?

Ik heb geen foto van dat tussenleer. Ik denk dat je memel bedoeld.
Ik heb wel voor buffelleer gekozen omdat mij werd verteld dat dat zi blijft kwa kleur en structuur. Memel word snel glad oo de plek van je benen. Ik wilde ook graag fijn buffelleer en ik had geluk!! Het groffe vind ik ook mooi maar het fijnere is nog net wat mooier.

CCS_unique
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:17

magootie schreef:
CCS_unique schreef:
Hoi! Vandaag heb ik een Custom Advantage R besteld voor mijn paard. Ik twijfelde alleen heel erg over de leersoort. Het Buffelleer vind ik zelf alleen mooi als het niet te grof is, maar helaas kunnen ze van te voren niet zeggen welke koe ze gebruiken en dus hoe grof het leer wordt ;) Glad leer werd mij afgeraden, omdat ik snel de neiging heb om te schuiven in mijn zadel. Ik heb toen gekozen voor een tussenvariant met iets wat structuur, maar niet te (ik weet helaas de naam niet meer). Nu twijfel ik heel erg of ik toch niet beter voor het buffelleer had kunnen gaan. Iemand toevallig een foto van zijn of haar zadel in dit ‘tussenleer’?

Ik heb geen foto van dat tussenleer. Ik denk dat je memel bedoeld.
Ik heb wel voor buffelleer gekozen omdat mij werd verteld dat dat zi blijft kwa kleur en structuur. Memel word snel glad oo de plek van je benen. Ik wilde ook graag fijn buffelleer en ik had geluk!! Het groffe vind ik ook mooi maar het fijnere is nog net wat mooier.


Nu je het zegt was het inderdaad memel! Misschien toch nog snel mijn bestelling veranderen...

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:10

Ik heb een custom met heel diepe groeven van het buffelleer, ik vind het juist mooi en chique staan bij het suede

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:52

Ik heb ook buffelleer en had toen aangegeven dat ik dat grove niet mooi vond, toen heeft ze erbij gezet graag het fijnste stuk te gebruiken. Ze kon inderdaad niet van te voren zeggen hoe grof het leer zou worden maar heb fijn buffelleer gekregen!

CCS_unique
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:15

Net toch nog even snel mijn bestelling veranderd in buffelleer :D Ik ben blij dat ik nu buffelleer krijg, want hoe meer ik er over ging nadenken hoe minder graag ik memelleer wilde #twijfelaar

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:34

CCS_unique schreef:
Net toch nog even snel mijn bestelling veranderd in buffelleer :D Ik ben blij dat ik nu buffelleer krijg, want hoe meer ik er over ging nadenken hoe minder graag ik memelleer wilde #twijfelaar

Haha ga je geen spijt van krijgen!!

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:29

ik meld mij in dit topic :D
Nu enkele weken opzoek naar een vervanger voor mijn hulsebos wb4. Ik hang echt teveel achterover in dit zadel, en trek mijn knieën op.
Custom heeft mijn voorkeur...alleen het prijskaartje ;(
Ik probeer contact te krijgen met 3 zadelfitters bij mij in de regio, waarvan ik na 1 week maar 1 reactie heb terug gekregen...zucht. Om nu een tweedehands via marktplaats te kopen vind ik ook weer zo wat....lastig lastig lastig! Zit nu sterk te twijfelen om toch niet over te stappen naar een anatomica, want dit lijkt er zo op kwa uiterlijk ...maarja :? :')

Alenthe05

Berichten: 1094
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:29

@Orthos: welke omgeving zit je?

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:50

Alenthe05 schreef:
@Orthos: welke omgeving zit je?


Omgeving Zeeland :D

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:29

Orthos schreef:
Nu enkele weken opzoek naar een vervanger voor mijn hulsebos wb4. Ik hang echt teveel achterover in dit zadel, en trek mijn knieën op.


Als je achterover gaat hangen, verschuift je balans en ga je automatisch je knieën optrekken.
Het klinkt eerder dat je vulling te plat is geworden, wellicht met een een nieuwe vulling voor je HB zit je weer als een koningin.
Kwalitatief gezien is HB beter dan custom (het leer, bomen verschillen vrijwel niets).