Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:14

Yvank_ schreef:
Die ervaring heb ik dan totaal niet.. Het is sowieso al geen neopreen. Hij is bij mij heel soepel en zacht en nooit vies. Mijn paard heeft gevoelige huid maar die rij je er echt nooit mee open hoor. De harde fairfax die sommige heben zou ik niet zo snel hoeven eigenlijk.

Waarvan dan??? Ik zie overal hightech materiaal staan. Maar dat is nogal vaag begrip haha..Leg ze maar eens naast elkaar, de leren nieuwe versie FF is echt vele malen zachter dan de Prolite.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:42

Mijn vriend heeft het wel een keer benoemd moeilijke naam weet het zo niet meer :=

Nou die ik in handen gehad heb zeker niet... Heb niet voor niets voor de prolite ipv fairfax gekozen. Ook bij anderen in gebruik snel scheuren en hard. Mijn prolite ziet er na 2,5 jaar nog atijd als nieuw uit.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:26

Ik heb ze allebei |o de prolite is inderdaad ook van dezelfde makers/ fabriek van fairfax. Toch als je ze beide op elkaar legt is hij anatomisch wel iets anders gevormd en maar misschien is dat niet waar hoor, werkt de fairfax iigv voor mijn paard dwingender dan de prolite. Ik vind het makkelijke van de prolite dat die zo met water schoon te maken is en ook met nat weer te gebruiken valt. Ik ben met de fairfax wel erg voorzichtig wat dat betreft haal altijd zweet eraf met zadelzeep en vet hem dan weer in met de rapide na gebruik. Hij is nog heel soepel maar ben ook wel scherp op scheuren idd.

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:56

Ik rij nu een paar weken met een fairfax bontje om mijn prolite singel omdat mijn paard wondjes kreeg zonder bontje. Ik ben heel tevreden met het bontje! Een aanrader dus mocht het nodig zijn

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:07

Ties1996 schreef:
Ik rij nu een paar weken met een fairfax bontje om mijn prolite singel omdat mijn paard wondjes kreeg zonder bontje. Ik ben heel tevreden met het bontje! Een aanrader dus mocht het nodig zijn


Ja die heb ik er nu ook overheen inderdaad vanwege wondjes.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:10

Ik zocht vorig jaar een nieuwe singel, omdat mijn paard overal wondjes van kreeg. Uiteindelijk voor een prolite gegaan en dat ging goed tot afgelopen zondag. Ik had alleen nog maar gestapt en had opeens weer een singelwondje. Gelukkig op tijd gezien, alleen het haar is er af. Maar nu kan ik dus weer op zoek naar iets anders. :(

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:36

Pally schreef:
Ik zocht vorig jaar een nieuwe singel, omdat mijn paard overal wondjes van kreeg. Uiteindelijk voor een prolite gegaan en dat ging goed tot afgelopen zondag. Ik had alleen nog maar gestapt en had opeens weer een singelwondje. Gelukkig op tijd gezien, alleen het haar is er af. Maar nu kan ik dus weer op zoek naar iets anders. :(

Bij mij ging het idd eerst ook lang goed. Raar!

xxxme
Berichten: 89
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:25

Mijn jonge paard "bokt" nogal de eerste paar rondjes (aan de longe) met deze singel. Nog andere mensen met dezelfde ervaring?

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:58

Iemand een goed alternatief voor de fairfax?

Bij mij gaat het leer stuk en is al een keer vervangen en ik was niet van plan hier nog een keer wat aan te laten doen. Maar intussen is de singel wel zodanige toestand dat het vervangen moet gaan worden voor iets anders.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:58

De kunststof versie, de Prollite.

Al heb ik de rosner voor mijn springzadel. En als ik de prolite en de rosner op elkaar leg, zie ik niet zo veel verschil. Alleen het gestikte deel aan de binnenkant is verschillend.
https://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel

De rosner doet het bij mij nu een jaar echt prima. Nog als nieuw. Maar ik gebruik mijn springzadel maar 1 รก 2 keer per week dus is nog geen erg langdurige test.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:10

bij mij is de prolite maar 1 jaar mee gegaan en dan heb ik hem echt super onderhouden. Altijd meteen na het rijden het zweet er af gehaald met een vochtige doek en keurig afgedroogd.
Hij werd echt steenhard en stug. en de pinnen waarmee de lussen vast zaten waren doorgeroest en vielen er uit. Ik ben echt teleurgesteld dat een singel van deze prijsklasse gewoon maar een jaar mee gaat... mn andere singels van simpele merken zoals HH ... die gaan gewoon minimaal 4 jaar mee.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:00

Ik loop dus ook tegen het probleem aan dat mijn pro lite kei en kei hard wordt... zo zacht al hij eerder was nu is het echt een drama -O-

Maak hem nu iedere keer voor het rijden ligt vochtig. Dan is hij weer soepeler.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:04

Ja ik vraag me echt af of deze singel bij anderen wel zacht blijft

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:08

Mijn singel is nog zacht... Heb hem nu ruim 3 jaar.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:44

Yvank_ schreef:
Mijn singel is nog zacht... Heb hem nu ruim 3 jaar.


wat is je geheim ! De prolite of de Fairfax ?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:47

De Prolite :) ik maak hem niet te vaak schoon :o .. al dat water kan niet goed zijn. Ik neem hem gewoon met een borstel of handdoek af en heel af toe met water.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:49

ok! maar dan geeft Prolite zelf de verkeerde onderhoudsvoorschrift. want er staat met water en een borstel schoonmaken.
Mijn paard zweet best veel zomers als hij flink getraind heeft, dan zit er echt wit schuim op. dat heb ik wel steeds met natte handdoek eraf gepoetst zeg maar.
Nu wilde ik een bontje erom proberen (die zijn goedkoper dan elk jaar een nieuwe singel kopen ) :D

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:23

Mijn prolite is ook harder dan in het begin. Maar zodra hij in contact komt met het paard is hij weer zacht. Zeker geen bezwaar dus.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:20

Vraagje; mijn singel is kapot.
Of nou ja, het deel waar de riemen doorheen gaan. Mijn bijrijder heeft de singel daarmee omhoog getrokken. Helemaal niet voor bedoeld natuurlijk! Nu is dat "knoopje" los geschoten.

Is dat te maken? En waar?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:09

Nessa schreef:
Vraagje; mijn singel is kapot.
Of nou ja, het deel waar de riemen doorheen gaan. Mijn bijrijder heeft de singel daarmee omhoog getrokken. Helemaal niet voor bedoeld natuurlijk! Nu is dat "knoopje" los geschoten.

Is dat te maken? En waar?



Orthopedisch schoenmaker of iemand die zadels repareert.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:40


Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:33

Kijk eens naar de FreeFit van Harry's Horse, die is veel prijsgunstiger, super kwaliteit en maten 40 cm tm 75 cm. Heb er een gehad en goede ervaring mee, hele nette singel. Ook van zacht leer en RVS gespen, had ook een Fairfax narrow en de pasvorm kwam behoorlijk overeen.https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .31400356/

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:05

BopjeBo schreef:
Kijk eens naar de FreeFit van Harry's Horse, die is veel prijsgunstiger, super kwaliteit en maten 40 cm tm 75 cm. Heb er een gehad en goede ervaring mee, hele nette singel. Ook van zacht leer en RVS gespen, had ook een Fairfax narrow en de pasvorm kwam behoorlijk overeen.https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .31400356/


Die vond ik helaas dus erg stug qua leer..
Weet iemand nog een andere anatomische singel te koop zoals Fairfax in 45cm?

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:44


JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:52

Ik heb nu de schockemohle pandora singel en ben er echt super blij mee.

De rossner,kieffer,harry horse en passier en de prolite heb ik allemaal al geprobeerd en vind deze het beste.