Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 12:53

In de laatste Paardenkrant Extra werd mijn aandacht getrokken door een advertentie/gesponsord artikel over de singels van Fairfax.

Dit is de dressuur-variant:
Afbeelding

De info op de website: http://www.fairfaxsaddles.co.uk/fairfax ... girth.html

De singel is sinds eind augustus op de markt, en er is volgens eigen zeggen bewezen dat het de symetrie van paarden en de vrijheid in beweging verbetert. Ook zou de singel hebben bijgedragen aan het Britse succes op de Spelen.

Het hele artikel klinkt (uiteraard) erg mooi en logisch, maar zijn er hier op Bokt toevallig ook al mensen die ervaring hebben met deze specifieke singel?

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:01

Inderdaad heel interessant. Ik heb gelijk informatie opgezocht op internet, en als je nog even geduld hebt...... over ca. 4 weken heb ik een dressuursingel in huis. Ik ga de singel zowel als bij mijn dressuurzadel als bij mijn springzadel gebruiken. Ik spring nu met een neopreen veelzijdigheidsingel met afneembare riemen (soort dressuursingel met extra riemen eraan, die je kan verstellen).

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 22:12

Ben zeer benieuwd!

Wat zijn de kosten voor de dressuursingel als ik vragen mag? (evt. per privebericht?)

urban_hero
Berichten: 157
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Breda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:36

Taar_tje waar heb je de singel besteld? Heb namelijk wel interesse maar kan hem nergens vinden?!

marianne5000
Berichten: 27
Geregistreerd: 27-01-12

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:00

Volgens mij kun je deze singels bestellen bij www.zadelhulp.nl, ik zag ze daar op de website staan.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:48

Ik heb de singel besteld in Engeland, bij de winkel die volgens de website van Faixfax de enige leverancier zou zijn: http://www.woolcroftequineservices.co.uk/.
De dressuursingel kost daar 220 Engelse Pond, verzenden kost 15,-. Afhankelijk van de koers kom je op ca € 271 + € 18 = € 289,-. Bij zadelhulp wordt de singel aangeboden voor € 330/345 voor een dressuursingel, afhankelijk van het model. Het is al heel veel geld, maar toch de moeite waard om uit het buitenland te halen :oo

urban_hero
Berichten: 157
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Breda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:44

Dank je wel!

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:52

Ga ik navragen bij de fabrikant. In principe gelden door de fabrikant vastgestelde retailprijzen. De prijs die Zadelhulp opgeeft, klopt wat dat betreft voor Nederland. Ik kom er op terug.

Photography
Berichten: 583
Geregistreerd: 17-11-05
Woonplaats: Hartje Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:50

Heb je de singel al ontvangen? Zo ja, bevalt de singel?

ElMeelow

Berichten: 8
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:37

Vind deze singels ook interessant, ik ben ook zeer benieuwd naar ervaringen!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:43


Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:29

Nee, nog even geduld. Zodra ik de singel heb, zal ik foto's maken en mijn ervaringen met jullie delen.

ijsdame

Berichten: 136
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:12

hallo
zijn er al goede ervaringen met de fairfax singels??
Lang niks meer in het forum gepost dus ben benieuwd!
:o

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:49

Ik kreeg bericht uit Engeland dat de singel volgende week wordt bezorgd. :):)

Photography
Berichten: 583
Geregistreerd: 17-11-05
Woonplaats: Hartje Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:55

Ah kijk aan, ben heel benieuwd :P

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:34

Ik heb een aantal weken met de testsingel van mijn moeder gereden. Ik moet zeggen dat ik op mijn paard vooral merk dat hij zijn passen beter afmaakt. Dit is voor anderen niet echt goed zichtbaar, voor mij wel goed te voelen. Ook voel je in de balans verschil.
Mijn oom heeft de singel ook gebruikt en zijn dressuurpaard heeft een goede motor achter, mist wat ruimte voor. Dit paard ging echt door de singel voor ruimer draven, wat duidelijk zichtbaar is!
Mijn moeder heeft natuurlijk de singel nodig omdat klanten hem willen uitproberen, mijn eigen singel is gisteren binnengekomen :D

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:48

Ik heb de singel ook gisteren ontvangen! Dit weekend ga ik rijden en ook een foto maken, daarna zal ik mijn ervaringen met jullie delen. Ik hoop op net zulke fijne resultaten als bij Klumpertje!

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:33

Twee dagen gereden met de singel, gisteren met mijn dressuurzadel, en vandaag met mijn springzadel. De afneembare gespen van de Kieffersingel, die ik eerst gebruikte voor springen, passen op de Fairfax. Nu kan ik er zowel mee springen als dressuren. *\o/*

Gisteren wat voorzichtig gereden, ze was net geent.
Vandaag voelde Taar goed aan. Zelfs met losrijden goede regelmatige passen, verruimt makkelijk, en met springen ook fijn. Het ziet er ook comfortabel uit. Paar foto's gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Photography
Berichten: 583
Geregistreerd: 17-11-05
Woonplaats: Hartje Drenthe

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:47

Dat klinkt goed en ziet er ook goed uit!
Mag ik vragen welke maat jij hebt besteld en op wat voor paard je hem gebruikt?

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:13

Ik heb een 28 inch besteld = 70 cm. Dezelfde als de singel die ik hiervoor had. Mijn merrie heeft veel lijf, type Holsteiner. In mijn profiel staan wel foto's.

De dressuursingel is verkrijgbaar van 22 t/m 30 inch, en de lange singel van 48 t/m 54 inch.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:11

ben benieuwd naar de bevindingen van de komende dagen. Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden want het is nog al een bedrag. Ik heb het er graag voor over maar dan moet het wel uitmaken.
Wat me opvalt is dat het achterste deel van de singel in de borst lijkt te 'prikken'. Dit geeft voor dan wel ontlasting en ruimte maar is het dan niet te veel een puntbelasting aan de achterkant van de singel?
Ik vraag me ook af of er zo veel verschil is met bijv. de Rossner Comfort.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:38

En zijn er al wat ervaringen. Ik vind hem te duur om zelf even te gaan proberen.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:14

Ik heb jullie even laten wachten, eerst een tijdje mee rijden....... Ik ben er nog steeds erg blij mee. Met dressuur loopt ze beter in balans en ook met verzamelen/verruimen blijft ze tactmatiger en meer gedragen lopen. Ook met springen voelt ze goed, ze landt makkelijker in de goede galop.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:19

En Promisse, de singel sluit mooi aan op de buik en drukt niet meer aan de achterkant, de foto vertekent iets. Na het rijden zie je aan de onderzijde overal wel wat zweet/huidvet. Wel is er aan de voorzijde duidelijk meer ruimte en de singel heeft daar een breed, dik en heel zacht stuk.

mette04
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:19

Helpt deze fairfax singel ook voor het naar achteren schuiven van het zadel. Ik heb een friese merrie en ik heb tot nu toe bij alle zadels dat deze na de galop wat achter uit schuiven. Heeft iemand nog tips. Mijn zadel is met lucht gevuld.