Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:44

Veel minder slijtage.
Je moet je voorstellen dat door constante wrijving je stiksels gaan slijten, het is een ander soort leer (bij het doorgestikte zijn het '2 dunne lapjes' op elkaar). Ik zag bij het demo zadel al bobbels erin en dat wilde ik absoluut niet.. Mijn vorige zadel is dus dik 30 jaar oud en heb met Arno overlegd dat ik graag wil dat dit zadel op zijn minst net zo oud moet worden en dan raadt hij doorgestikt zadelblad af vanwege slijtage.

Daarnaast vond ik het ook echt niet mooi haha. Het enige voordeel is dat dat dus heel zacht leer is met meer grip en ik dat nu mis, maar dat heb ik bij mijn oude zadel ook niet gehad dus zal het niet echt missen!


ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:10

Nou die 30 jaar ga je niet halen hoor.Mijn zadel van 6 jaar oud heeft al een doorgesleten zitting.Dat is de keerzijde van zacht zitten, helaas.Met een paar regenbuien gaat het nog harder.
Ik vind zonder stiksel ook mooier, heb toen op mijn kniewrongen ook de stiksel achterwege gelaten.

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:28

Ik rijd (bijna) nooit in de regen eigenlijk.. :)
Mijn HB is echt oersterk en van de oude stempel maar ook met zachte zitting, ik voel daarin geen verschil tussen die en die van arno! Dus ik ga er van uit dat hij mijn paard haar levensduur wel uitloopt... hoop ik :')
Ik zal dit weekend even foto's in daglicht maken met zonnetje voor de glitters!

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:24

Dus het niet-doorgestikte-zweetblad is een nieuwe optie, tov het doorgestikte-zweetblad?
Volgens mij is het niet-doorgestikte-zweetblad al tientallen jaren oud, maar.. Ik kan het mis hebben...

Es war schön.

Lookout28
Berichten: 74
Geregistreerd: 09-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:52

Incredimail schreef:
Wie heeft er al een tijdje een zadel van AB. Ben aan het denken om een Hulsebos te laten aanmeten of een AB.
Met Hulsebos heb ik een redelijke goede ervaring, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Gaarne hoor ik wat ervaringen van mensen die al een tijdje op een AB rijden.


Ik heb een lange tijd met een AB gereden, zelf Kon ik geen goed passend AB zadel vinden voor mijn paard toen ik wisselde van zadel... maar zit er als gegoten op. Hulsebos vond ik oom erg fijn maar blijf bij AB zadels!

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:11

Ik vind de zadels geweldig, ik heb nu een oud AB leenzadel maar nog altijd fantastisch, je moet alleen geduld hebben ;)

Donderdag in de herkansing..... ben benieuwd


Babootje
Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:52

Vind je zelf dat je er goed in zit Bobje? Persoonlijk vind ik dat je nu te kort zit waardoor je benen te ver naar achteren liggen. Als je de beugelriemen een paar gaten langer doet en je bekken wat kantelt liggen je benen op de goede plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:36

Met mijn beenlengte kan ik niet veel langer zitten. Misschien 1 gaatje maar dan houd het wel op... :')
Ik vind het erg fijn zitten! Wel heel anders dan mijn oude zadel maar het is ook gewoon compleet anders. Ik zit hier veel rechterop in in ieder geval.

[ img ]
Nieuw zadel

Oud zadel

[ img ]

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:40

Ik zie niet veel verschil Babootje.
Beide zadels flinke stootbumpers en hele diepe zit.

Waarom heb je eigenlijk een nieuwe gekocht?

Es war schön.

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:06

Ik zie wel duidelijk verschil hoor! :j mooi zadel!
Begrijp überhaupt niet waarom alle haters van de brandt zadels zich hebben verzameld in dit topic :=

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:40

Wat zie je als verschil dan, Linda2008?

Es war schön.

Babootje
Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:22

Bobje, ik vind je in je oude zadel beter zitten. In je nieuwe zadel zit je op de lepel. Dus niet op t diepste punt. Daar kan je paard op den duur last van krijgen in zn rug.
Ik vind dat je niet goed past in je nieuwe zadel. Tenminste.. niet op de manier die jij comfortabel vindt.
Het zadel sluit je erg op. Dat komt door de lange wrongen en de diepe zit. Omdat je wat kortere benen hebt en niet heel lang wil zitten, denk ik dat je beter voor een kortere wrong had kunnen kiezen waardoor je been wat meer vrijheid heeft en jij beter in het diepste punt van het zadel had kunnen zitten.
Voor dit zadel is het echt nodig dat je minimaal 2 gaten langer gaat met je beugels en je been echt lang laat afhangen. Voor in je zadel gaan zitten.

PS dit heeft niets met Arno Brandt zadels of met "haters" te maken. Dit model zadel sluit je erg op en dat is niet voor iedereen zo geschikt

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:41

Schadelijk voor het paard vind ik gelijk wel weer ver gaan. Lijkt er niet op alsof daar hier sprake van is.
Ik vind juist dat ze juist minder op de lepel zit omdat het nieuwe zadel een diepere zit heeft. En ze zit wel degelijk rechter in het nieuwe zadel. Bovenal is een zadel iets heel persoonlijks. Je moet het zelf fijn vinden zitten. De ene zit liever langer, de ander korter, de ene vind het fijn om opgesloten te zitten, de ander juist niet.

Babootje
Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:48

linda2008 schreef:
Schadelijk voor het paard vind ik gelijk wel weer ver gaan. Lijkt er niet op alsof daar hier sprake van is.
Ik vind juist dat ze juist minder op de lepel zit omdat het nieuwe zadel een diepere zit heeft. En ze zit wel degelijk rechter in het nieuwe zadel. Bovenal is een zadel iets heel persoonlijks. Je moet het zelf fijn vinden zitten. De ene zit liever langer, de ander korter, de ene vind het fijn om opgesloten te zitten, de ander juist niet.


Serieus kijk even goed: ze zit echt op de lepel. En niet op dr kont. Dr houding in dit zadel is echt slechter, omdat ze geen ruimte heeft in t zadel en de enige oplossing is langere beugels

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:09

Toch goed te lezen dat er vanaf een foto zoveel beoordeeld kan worden.

Laat elkaar in waarde. Oordelen is zo eenvoudig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:38

'Ik heb het zadel nieuw gekocht met het idee dat het op maat gemaakt is voor mijn merrie. Ik wil er verder niet te veel over zeggen dus ik laat het graag hierbij.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-03-20 10:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht deels aangepast op verzoek

Yevrah
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:16

Je zit wel degelijk netter in het nieuwe zadel!

Alleen geeft het een wat meer opgesloten beeld omdat je korte stevige benen hebt en een vollere bips. Ik heb dit ook en die kont moet je toch ook ergens kwijt? Daarom lijkt het wellicht alsof je wat meer tegen de lepel aan zit, dit is echter gewoon booty en niet dat je er ECHT op zit. Ik vind je erg netjes zitten in je nieuwe zadel, geniet ervan!

P.S Vat mijn opmerking over vollere benen aub niet verkeerd op, bedoel juist te zeggen dat ik ook zo'n bouw heb en dit herken. We zijn niet allemaal gezegend met dunne lange dressuurbeentjes. (helaas)

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

DiscoDipp
Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:34

@Bobje: Hoe groot ben jij? Ik ben zelf 1,57 en bij mij ziet het er precies hetzelfde uit. En ik zit ook gewoon in het zadel ipv erop hoor! En dat ligt ook niet aan een mooie volle bips, ik ben denk ik lichter dan jou, maar ik zie echt niet veel verschil als ik onze’s vergelijk. Ik denk dat het meer met de vorm en bouw van het zadel te maken heeft, in combinatie met een klein lijf.

[ img ]


[ img ]

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:36

Ik ben inderdaad ook vrij klein, ik ben +-1.64. Volle bips en benen weet ik, vind ik ook niet erg want zo is mijn lijf haha, heeft soms zijn voor- en nadelen. :)
Je bent denk ik inderdaad een stuk lichter dan ik (gok ik ook haha), maar inderdaad, qua zitten doen we wel precies hetzelfde! Voor mijn gevoel zit ik juist meer 'in' dit zadel dan in mijn vorige zadel. :)

Barb
Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:00

Wat is op dit moment de levertijd van een nieuw zadel?

En weet iemand hoe lang ik mijn zadel kwijt zou zijn als ik er een bredere boom in zou laten zetten?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

_coquette_
Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:12

Barb schreef:
Wat is op dit moment de levertijd van een nieuw zadel?

En weet iemand hoe lang ik mijn zadel kwijt zou zijn als ik er een bredere boom in zou laten zetten?

Ik heb hem nu zo'n ander halve maand geleden besteld. En zat toen op 20weken.

Barb
Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:30

Ja was er al bang voor. Dat is wel belachelijk lang.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lottekuhh_x
Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:37

Geen idee wat de huidige levertijden zijn van een nieuw zadel, maar lang zal het sowieso wel zijn. Wel heb ik m'n zadel een paar weekjes terug 1,5 boommaat breder laten maken en dat viel me alles mee. Arno is een andere keer terug gekomen om het zadel op te halen (want wilde hem het liefst niet al te lang kwijt zijn), dat was op een vrijdag avond. Ik had hem toen maandag ochtend al terug. Ik denk dat het er meer vanaf hangt hoe zijn planning op dat moment is, wat betreft locatie. Als je er een hele nieuw boom in laat zetten ipv persen zal het allicht wel iets langer duren. Ik zou van tevoren eerst even informeren, dan kun je vragen hoe en wat.


linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:19

Voor een nieuw zadel zit ik momenteel op 7 maanden en heb ik van de week te horen gekregen dat het nog zeker 3 weken duurt (omdat er een verkeerde kleur/leersoort bies geplaatst was) moet wel zeggen dat op mijn zadel een vloek rust ofzo := die is al tig keer terug gegaan naar de fabriek. :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stanleytje en 61 bezoekers