Trekker fans (zadel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 21:35

Lucia88 schreef:
[ [url=m/Hvqag0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaa al jaren blij met deze trekker (ik weet niet eens meer welke, dacht dat ik true talent had maar lijkt toch anders dan die hier boven). Super fijn zadel, kilometers maken we! Voor lange rustige tochten maar ook endurance zo fijn!

Leuk dat er een topic over is!


Ik denk dat je de pro arte hebt :D

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:47

Haha echt Qimm? Waar? ;) lang geleden hoor, was de eerste foto die ik zag met zadel erop.

Ohja dank Wesseltje!

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:53

Bij de CAV in Den Ham als ik me niet vergis

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:30

Die true talent met fenders met wrong.. dwingen die je niet heel erg? Het lijkt alsof die wrong op die fenders nee “ gek” uitkomt bij je been?

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-23 08:49

Persoonlijk vind ik de fenders met wrong helemaal niet fijn. Ik gebruik het soms met gewone fenders, maar meestal met gewoon beugelriemen.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:17

Klopt Qimm, al wel lang geleden, we waren op doorreis vanaf de Lemeleberg.
Toen had ik t zadel al dus, en nog steeds!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:29

Wesseltje schreef:
Persoonlijk vind ik de fenders met wrong helemaal niet fijn. Ik gebruik het soms met gewone fenders, maar meestal met gewoon beugelriemen.


Ik heb destijds die fenders (met wrong) er ook niet bij besteld. Ik rij ook altijd met normale beugelriemen. Ik heb een hekel aan wrongen. Dus heb verder geen idee hoe ze zitten.


Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:34

Mooi!
Ja ik heb dan t idee altijd dat m’n benen snel alle kanten opgaan. Ben zelf hypermobiel en heb weleens wat last van m’n lijf. Ergens vind ik dat hele vrije wel fijn zitten, maar met name in draf mis ik op een gegeven moment vaak een klein beetje “ steun”.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:26

Muze, ja, snap ik, hoor. Veel mensen vinden dit zadel 'erg vrij'.

Ik rij niet eens heel fanatiek, maar met bv centered riding lessen leer je best snel weer in balans te zitten. Ik heb een paard met redelijk vlakke gangen, maar het is wel een pittig paard om te rijden. Gelukkig voel ik alles aan hem, kan mijn paard uittekenen, na al die jaren samen, dus ben hem meestal redelijk voor, hahaha....

Ik heb zelf een lijf met wat issues ook, maar ik vind dit heerlijk rijden. Moest er ook even aan wennen destijds, maar door die centered riding was ik daar eigenlijk zo doorheen. Ik rij ook nog bitloos, dus ik moet ook echt met intentie en goed op mijn zit rijden.

Wat ook helpt bij flapperende benen is bv met elastieken rijden. Bij CR les zijn er ook diverse manieren voor om dat te verbeteren.... zijn maar wat tips, hoor.

Snap heel goed dat je een zadel zoekt met steun, want er zijn zoveel factoren vaak ...

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 13:42

Muze schreef:
Mooi!
Ja ik heb dan t idee altijd dat m’n benen snel alle kanten opgaan. Ben zelf hypermobiel en heb weleens wat last van m’n lijf. Ergens vind ik dat hele vrije wel fijn zitten, maar met name in draf mis ik op een gegeven moment vaak een klein beetje “ steun”.


Die steun vind je wel bij luxury, dat is wel echt een verschil.
Nu rijd ik mijn Fries met de true talent en die gooien nogal hoog op :D maar toch zit ik fijner in de true talent. Het is ook wel een soort gewenning. Merk wel als ik de fenders eraan hang, dat je net een wat stabieler gevoel hebt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 11-06-23 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:45

Hebben jullie de zadels via een zadel passer? En is er een zadelpasser die je aan zou raden (noord Nederland) ?

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 13:47

Rangeela schreef:
Hebben jullie de zadels via een zadel passer? En is er een zadelpasser die je aan zou raden (noord Nederland) ?

Geen idee of ze noord Nederland doet, maar freehorse passervice heeft trekker en past ook aan.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:10

Ik heb natuurlijk ook nog een jonkie die ik nog ga inrijden dus wellicht is dat ook weer net ietsjes anders.
Hoe vinden jullie m op ronde paarden qua wiebel?
En moeten er nou wel of niet speciale dekjes onder, ik kom beide tegen..

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:57

Ik had hem voor mijn ronde schoftloze Haflinger kruising.. werkte perfect. Geen geschuif. Ik gebruikte wel een anti slip pad. Zonder inlages

Nu moet hij op mijn Spanjaard komen te liggen. Maar die is zo arm in de bespiering dat hij wel een pad met inlages krijgt. Just to be sure

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 16:09

Muze schreef:
Ik heb natuurlijk ook nog een jonkie die ik nog ga inrijden dus wellicht is dat ook weer net ietsjes anders.
Hoe vinden jullie m op ronde paarden qua wiebel?
En moeten er nou wel of niet speciale dekjes onder, ik kom beide tegen..


Het is een erg flexibel zadel en ook al heb ik een rond paard, ik gebruik altijd inlages. Voelt fijner.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:00

Muze schreef:
Ik heb natuurlijk ook nog een jonkie die ik nog ga inrijden dus wellicht is dat ook weer net ietsjes anders.
Hoe vinden jullie m op ronde paarden qua wiebel?
En moeten er nou wel of niet speciale dekjes onder, ik kom beide tegen..


Daarom laat ik mijn zadelfitter sowieso jaarlijks komen en eventueel extra bij twijfels.

Mijn Trekker True Talent voldoet prima zonder dekje met inlages momenteel. Er zijn diverse factoren, waar op gelet wordt. Bijvoorbeeld dat de kussens goed gevuld zijn én blijven zorgen voor ruggengraatvrijheid tijdens het rijden. Ikzelf ben een lichtgewicht met hooguit 55 kg. Paardlief heeft een correcte rug qua bespiering, etc. Iedere combi is natuurlijk anders.

Heb wel bewust een dekje gekocht waar inlages in kunnen, dus zodra dat wel noodzakelijk is, omdat de bespiering bv minder wordt (door zijn leeftijd ofzo), gaan er natuurlijk inlages in.

Overigens zag ik dat er meerdere soorten inlages zijn qua materialen. Wat raden jullie aan bij bv armere bespiering? Wat is echt fijn voor het paard?

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 22:38

Ook daar zit veel verschil in, je hebt neopreen, vilt, moosgummi, pu inlages etc. De één is steviger dan de ander, de ander laat meer lucht door etc. Ik zelf gebruik de pu schuim inlages 12 mm op mijn ronde paard, bevalt echt prima.

Voor mijn haf die een dagje ouder wordt en wat bespiering kwijt raakt, gebruik ik neopreen icm de pu schuim inlages.

Ik vind neopreen en vilt zelf wat hard, maar wordt ook veel gebruikt. Ik zou dat anders toch eens navragen bij een winkel die inlages verkoopt. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat je met shimps moet werken om de druk verdeling goed te krijgen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:02

Twiggy2008 schreef:
Hoppit schreef:
Ik rijd hem met een kifrapad met de simpele inlages.


Hoe lang is jouw kifrapad qua totale ruglengte? Ik heb namelijk een erg compact paard.....


De Kifra website zegt 65cm (heb gewoon de cotton onderkant), maar reed hem ook wel met de zadelvormige met schaap (zie foto in profiel).
Ondertussen rijd ik meer met mijn heerlijke DP Amaranth, maar die TT ga nie weg nie :p

Wesseltje schreef:
Hoppit schreef:
Ik rijd hem met een kifrapad met de simpele inlages.

Welke pad exact als ik vragen mag?


Ik heb een stuk of wat square cottons en ook een of twee van die zadelvormige (daar staat een foto van in mijn profiel.

Muze schreef:
Hoe vinden jullie m op ronde paarden qua wiebel?


Mijn barbapony haflingerkruising heeft heul af en toe een schoft, maar meer niet dan wel. In combinatie met de FRA supersingel ligt een Trekker als een huis. Daarom dat ik ook enkel zadels heb met een aanpasbaar kopijzer, ik streef naar schoft, maar dat lukt niet altijd. Ik moet wel eens wat schroeven :o

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:15

Hoppit, aaaah, 65 cm ruglengte.... dat is veel te lang voor de extreem korte rug van mijn paard, dan steekt er zo'n stuk onderuit.

Snap nu waarom ik die nooit gekocht heb. Dank dat je het even opgezocht hebt!!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:46

Twiggy2008 schreef:
Hoppit, aaaah, 65 cm ruglengte.... dat is veel te lang voor de extreem korte rug van mijn paard, dan steekt er zo'n stuk onderuit.

Snap nu waarom ik die nooit gekocht heb. Dank dat je het even opgezocht hebt!!


Ik heb het wel over het full model, de mijne is nogal breed XD Het zadelvormige model steekt mss 5cm onder je zadel uit, mss is die wat. Er staat bij al haar modellen een ruglengte op de website en je kan ze geloof ik ook huren. Mss is dat eens een idee?
Begrijp me niet verkeerd, ben niet het Kifra promoteam of zo, maar iig voor mij werken ze prima en vind ze prijs/kwaliteit/kleur! gewoon erg goed XD

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:49

Hoppit, dank je voor je info en je enthousiasme :D ;) !! Ook de naam Cob is 65 cm en geloof mij, mijn paard heeft een extreem korte rug én compacte bouw. Het steekt dan enorm uit. Moet ook altijd goed opletten bij dekjes en barebackpads qua ruglengte. Het past gewoon niet bij een te lange ruglengte (en moet ook opletten bij de schoudervrijheid).

Ik heb destijds mijn huidige Grandeur Shape Pad, geadviseerd gekregen door mijn zadelfitter, die ook al die andere inlage dekjes kent. Ook de Kifra. Maar ik heb een paard met een bijzondere rug. Ik ben erg tevreden over mijn Grandeur en ook hier kunnen prima inlages in.

De reden dat ik een Trekker heb, heeft eigenlijk ook te maken met zijn extreem korte, compacte bouw. Had vanmorgen mijn fysio/chiropractor/osteopaat bij mijn paard en zij verbaasde zich over zijn korte ruggetje, dat er eigenlijk zo weinig ruimte is....

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:10

Kunnen alle soorten fenders aan de true talent?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:24

Heb geen idee, Muze, ik rij niet met fenders. Is dat niet te achterhalen bij de officiële verkopers?

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 13:53

Je kan de fenders gebruiken die aan de haken passen. Ik heb edix fenders, die prima passen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Trekker fans (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:54

Zag jouw trekker van de week weer op marktplaats en nu voor een fors hogere prijs op Facebook bij een boomloos passer.