marley93 schreef:Ik lees al een tijd lang mee, en kom nu toch zelf weer met een vraag. Ik heb voor mijn jonkie een singel nodig. Op basis van zijn bouw en de overzichtfoto's uit dit topic neig ik zelf naar een anatomische of misschien een simpele rechte. Het gaat voor nu vooral om een singel voor de longeersingel (singeltje wat ik er nu aan heb is veel te kort).
Dit is een zijaanzicht van zijn romp. Hij is wel vrij smal trouwens.
[ [url=m/V90wek.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie?
Daphara schreef:marley93 schreef:Ik lees al een tijd lang mee, en kom nu toch zelf weer met een vraag. Ik heb voor mijn jonkie een singel nodig. Op basis van zijn bouw en de overzichtfoto's uit dit topic neig ik zelf naar een anatomische of misschien een simpele rechte. Het gaat voor nu vooral om een singel voor de longeersingel (singeltje wat ik er nu aan heb is veel te kort).
Dit is een zijaanzicht van zijn romp. Hij is wel vrij smal trouwens.
[ [url=m/V90wek.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie?
Heb je ook een foto van je paard opgezadeld?
M_Vainqueur schreef:Het valt mij wel op dat er een flinke rol huid boven het contact-deel komt. Er was nog iemand met deze singel in dit topic toch? Heb jij hier ook 'last' van.
Avalanche schreef:M_Vainqueur schreef:Het valt mij wel op dat er een flinke rol huid boven het contact-deel komt. Er was nog iemand met deze singel in dit topic toch? Heb jij hier ook 'last' van.
Nee, ik niet, maar ik heb een bontje eronder :) kan je ook nog proberen.
Zoals hij na het rijden zit, zit hij wel mooi. Overigens was het bij mij een dikke hit, paard wil niks meer anders.
Jouw singelstoten lopen ook anders dan de mijne, die van mij zitten verder uit elkaar en ik heb geen point billets. Ik zou de achterste singelstoot nog wat naar achteren verplaatsen bij jouw zadel, ik denk dat hij dan goed zit.
Zo zit hij bij mij:
[ [url=m/JSS1dB.jpg]Afbeelding[/url] ]
prugelpiet schreef:Spoiler:Wat op de foto aan de onderkant zit, moet inderdaad richting de voorbenen van je paard wijzen.
Ik heb een nieuw zadel, en bij dat nieuwe zadel ligt mijn ProLite singel niet mooi. Kan ook door de grasbuik komen :+
Anyway, nieuwe singel dus. Ik neig zelf een beetje naar een Crescent / zelfde vorm als de prolite, zit ik dan een beetje in de goede richting?
Ik heb geen foto zonder zadel gemaakt vandaag, maar dit is nog wel vrij recent:
[ [url=m/y5jaO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag, met zadel:
[ [url=m/oF7GSC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dJIWmb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DcVXV8.jpg]Afbeelding[/url] ]
annahiltlady schreef:Hoi! Ik kom hier nog eens om hulp vragen. :D De vorige keer heb ik via dit topic een heel fijne singel gevonden voor mijn veelzijdigheidszadel!
Nu wil ik graag een barebackpad (fra dardo) aanschaffen en natuurlijk onmiddellijk daarbij een dressuursingel. Ik kwam erachter dat mijn vzh singel ook in hetzelfde model voor dressuur bestaat, ideaal. Enkel nog twijfels over de maat.
Mijn beide merries zijn ongeveer 1.40-142. De ene heeft maatje 105 vzh singel en de andere 115, en ze zouden beiden ook passen in de tussenweg, 110cm. Naar welke maat dressuursingel zou ik moeten kijken?
annahiltlady schreef:Hoi! Ik kom hier nog eens om hulp vragen. :D De vorige keer heb ik via dit topic een heel fijne singel gevonden voor mijn veelzijdigheidszadel!
Nu wil ik graag een barebackpad (fra dardo) aanschaffen en natuurlijk onmiddellijk daarbij een dressuursingel. Ik kwam erachter dat mijn vzh singel ook in hetzelfde model voor dressuur bestaat, ideaal. Enkel nog twijfels over de maat.
Mijn beide merries zijn ongeveer 1.40-142. De ene heeft maatje 105 vzh singel en de andere 115, en ze zouden beiden ook passen in de tussenweg, 110cm. Naar welke maat dressuursingel zou ik moeten kijken?
Daphara schreef:Je hebt geen crescent nodig hoor, ik zou dan eerder voor anatomisch recht of asymmetrisch gaan.
Maar dan wel 15 cm langer tussen de gespen dan wat je nu hebt, deze is echt te kort.
Avalanche schreef:Ik ben heel benieuwd wat de anatomica doet voor je idd :) probeer de foto's zo te maken dat alles goed te zien is :) en ik ben eigenlijk nog erg benieuwd naar een plaatje met jou erop. Het kan best zijn dat dit voor jou een passend zadel is.
Ik ben niet persé anti blocks, maar het moet wel bij je passen en je niet achterin het zadel zetten.
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lindar1985, wodant, xxx88 en 5 bezoekers