[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:07

Ik weet niet of ik het hier mag vragen?
Ik heb een heel oude barefoot nevada, is een slap leertje zonder stevigheid en vroeg me af of ik een boomloze pad kon kopen met VPS?


Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:31

Skippy01 schreef:
Foxy123 schreef:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen?
Ik heb een heel oude barefoot nevada, is een slap leertje zonder stevigheid en vroeg me af of ik een boomloze pad kon kopen met VPS?


VPS is zoals hierboven aangegeven iets dat IN je zadel zit.
Wil je een betere drukverdeling creƫren? Wat heb je er nu voor pad onder liggen?

Bedankt voor je antwoord.
Ik hoopte ergens dat er een pad bestond met soort van VPS ingebouwd, zodat ik meer stevigheid en ruggegraad vrijheid kan garanderen. In het zadeltje zit namelijk niets meer van stevigheid.
Nu ligt er een soort bareback pad onder met echte schapenvacht langs onder en een soort mousse in. Had het al open gesneden om nog wat bij te steken voor meer stevigheid...
[ img ]

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:17

DubbelDun schreef:
Investeer in een goede (stugge)pad met ruggengraatvrijheid. Meer kun je niet doen.

Kun je me een link van een goede stugge geven aub?

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:19

Skippy01 schreef:
Foxy123 schreef:
Bedankt voor je antwoord.
Ik hoopte ergens dat er een pad bestond met soort van VPS ingebouwd, zodat ik meer stevigheid en ruggegraad vrijheid kan garanderen. In het zadeltje zit namelijk niets meer van stevigheid.
Nu ligt er een pad onder met echte schapenvacht langs onder en een soort mousse in. Had het al open gesneden om nog wat bij te steken voor meer stevigheid...
[ [url=m/Yy7oHY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je zou kunnen kiezen voor HD inlagen in de pad.
Is de pad er eentje zonder verwisselbare inlagen? De meeste merken hoef je niet open te snijden namelijk, maar maak je klittenband open, en dan kun je er nieuwe inlagen insteken.

Ja klopt, maar dit is een onderkant van een barebackpad. Had deze nog liggen vandaar. De bovenkant is eraf gehaald...
Is wel een stevig ding, maar nog altijd erg plooibaar.

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:52

DubbelDun schreef:
@Foxy123: Skito (gebruik ik zelf ook), Equipedic, 5star (wel die specifiek voor boomloos), CSI saddle pad.

Thx!!!


Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:53

pmarena schreef:
Als je een zadel zonder VPS een soort "VPS-light" wilt geven dan kan je er gewoon Heavy Duty inlages onder gebruiken, daar wordt een pad vanzelf stevig van :)

Thx voor advies, zal eens proberen, maar vreesde beetje dat ik dan breder zou gaan zitten...

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:48

Anoniem schreef:
Maartje1990 schreef:
Wat is wat zwaarder?


Ik kan niet voor hen spreken, weet hun gewicht niet..
Ik ben net in de 70 en bezig met afvallen ( traag, traag..)

Dit was een ghost usa, volgens mij redelijk nieuw type wn dus ook met nieuwe kussens eronder hebben zij dit ervaren.
Nu snap ik echt dat alles van allerlei factoren kan afhangen.
Maar de belangrijkste kwestie voor mij zou nu zijn of ik te zwaar voor ghost zou zijn.

Ja klopt, bestaan daar oplossingen voor, zoals een frontriser of nieuwe bovenkant?

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:02

Zijn Hidalgo kwalitatief goede zadels? Vind ze enorm mooi, maar zag vroeger weleens dat ze scheef in elkaar zaten.
Ik vermoed dat de recente verbeterd zijn van kwaliteit, voelen ze ook stevig aan om mee te rijden?
Wil dolgraag eentje kopen.

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:38

Daphneeeej schreef:
Foxy123 schreef:
Zijn Hidalgo kwalitatief goede zadels? Vind ze enorm mooi, maar zag vroeger weleens dat ze scheef in elkaar zaten.
Ik vermoed dat de recente verbeterd zijn van kwaliteit, voelen ze ook stevig aan om mee te rijden?
Wil dolgraag eentje kopen.


Hier al even een hidalgo. Vind de kwaliteit tenopzichte van tijd terug echt heeel erg veel verbeterd. Heb 3 boomloze zadels en de hidalgo is wel de meest stevige. Heeft ook echt wel even inrijtijd nodig. Zit in begin heel vreemd maar na beetje inrijden zit het super stevig en goed.

Thx voor de info aan de twee personen die hun ervaring delen.
Ga me er eentje aanschaffen.
Ik vind deze heel comfi uitzien
[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, GGFJ, Iris_123, Julimy en 33 bezoekers