[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 07:42

Ik denk dat je misschien wel baat kunt hebben bij de passervice die verschillende boomloze zadels heeft. Dan kan je ook andere boomloze zadels proberen. Kijken of er iets tussen zit wat voor jullie alle 2 werkt. Het zadel moet voor jou natuurlijk ook fijn werken, niet alleen voor je paard.


Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:33

Sure_lee schreef:
Heeft iemand een tip voor een leuk zadel voor op een Shetlander van 1.07?
Ruitertje vindt de barefoot lily niet lekker zitten.
Iets wat qua zit vergelijkbaar is met een gewoon Engels zadel.

De Heather moffet paddle misschien een leuk zadeltje?

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:11

Ziet er heel mooi uit zo in het leer de reitpad. Is het een testpad? is hij niet ongelovelijk glad? Vond de Alcantata/suede variant ook super fijn van de reitpad.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:14

felicity schreef:
Door dat ik erg onregelmatig rij twijfel ik steeds weer aan de pasvorm van mijn boomzadel. Dat het misschien handiger is om naar een boomloos zadel te kijken want dat past altijd word er geroepen. Maar is dat ook echt zo?

En welk zadel zou bij ons kunnen passen? Ik zoek een dressuur of barok typezadel. Geen diepe met veel wrong dwingende zit. Maar wel genoeg steun.


Boomloos past niet altijd (wel zal er altijd een boomlooszadel passend te vinden zijn) Maar is wel makkelijker passend te krijgen als je vergelijkt met boomzadels. Ook als je eenmaal een passend boomloos zadel gevonden hebt is het een lifetime zadel die met evt kleine aanpassingen die je zelf kan doen altijd passend blijf.

Wat voor zadel er bij jullie past ligt heel erg aan de voorkeur en bouw van je paard. Zou de passervice adviseren om te laten komen. Dan kan je proberen wat bij jullie past. Die heeft heel veel verschillende merken en types boomloos om te testen.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:16


Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:13

Ik heb een Hidalgo Valencia special, mag je best keer bij langskomen als je in de buurt woont. Ik heb een paard met een hele hoge schoft ook en zadel geeft heel veel schoftruimte. Je kan ook de kussens op maat laten maken zodat zadel goed past als nodig is.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:29

Hoe zijn de kussens van je trekker? Zijn ze erg vierkant? Weinig afgerond? Hoe stevig zijn ze. Geloof best als ze flink hard zijn dat dat best kan drukken.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:40

Lindicc22 schreef:
Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om de volgende pad aan te schaffen.
Alleen twijfel ik enorm welke maat ik moet nemen.
De maten zijn als volgt: S broekmaat 32-38 en maat L 40-44
Nou heb ik broekmaat 40, maar de pad loopt in principe tot 44. Die lijkt me dus dan best groot worden.
Ik neig zelf naar een S. Ik wil graag stevig kunnen zitten ivm hoog opgooien van mijn paardje.

Heeft iemand deze pad en welke maat en wat is je ervaring er dan mee?
Bedankt alvast!!

Het is de Barefoot Ride on Pad Physio Support

[ [url=m/jLEVwL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe lang ben je?
Ik heb deze pad al enige tijd. Ik heb maatje 36 en ben maar 1.65. Ik pas net in de maat S. maat 38 zal nog gaan. Als iemand daarbij ook nog eens wat langer word word echt wel krap ivm de dikke wrongen. (mijn vriendin met mijn omvang maar met lengte van rond de 1.80 word de S al te klein)
Dus zou je een maat L adviseren.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:13

Nala schreef:
Ik laat helaas zaterdag toch maar een "gewone" zadelmaker komen. Dit zadel blijft ondanks ander Pad, pommel, en inlages kiepen en laat mij ook naar voren vallen in mijn zit.


Snap wel dat het niks is geworden met het zadel. vind het er op de foto’s ook echt niet fijn uit zien. Kanteld voorover, is best klein voor jou waardoor ik snap dat je voorover valt in het zadel.
Had je al andere soorten (semi)boomloze merken geprobeerd of alleen Edix?

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:18

Lisa_WB schreef:
Zijn de prijzen van de nieuwe Edix zadels al bekend?

Staan er op de website gewoon bij in de veschrijving van de zadels.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:29

maralyn schreef:
Beste iedereen.
m
Ik ben eigenlijk op zoek naar een boom loos of semi, waarmee ik ook kan springen. Liefst een veelzijdig model.


Ik heb een heather moffett Flexee GP als mijn springzadel. Zitten mooie kusens onder, verplaatsbare wrongen zodatje ze op maar kan zetten voor jou benen.
Ben er zelf zeeeer blij mee. Vooral ook de aanpasbaarheidt en stevigheid van het zadel.

Er zijn wel meer merken met goede zadels voor springen. Prince, hidalgo, flexible saddle, Edix heeft nu ook een mooi veelzeidigheids model.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:29

Is dat een florac? Ziet er bijna uit als de oude oude ghost met de carbon voorboog.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:37

Maartje1990 schreef:
Buitenzinnig schreef:
Nee, de oude Ghost zadles zijn heel anders qua opbouw dan de huidige. De nieuwe zijn steviger, hebben dikkere kussens, geen bar om de singelstoten en beugelriemen aan op te hangen etc.


Wat noem je precies "oude ghost zadels"? Want ik heb een ghost roma picollo. Maar sindsdien is de basis wel wat veranderd maar het is ook weer niet die hele ouderwetse?


Er worden echt het model voor de zadel types die ghost nu heeft bedoeld. Dus voordat ghost weer een doorstart maakte. Dus jou ghost picollo zou dan een ouder nieuw model zijn. Heel verwarrend :')


Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:37

Het zachtste boomloze zadel waar ik ooit op heb gezeten (en heb er op veel gezeten) is de Flexible inspiration. Zit een gel achtige zitting op die super super zacht is.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:25

Kwetal schreef:
De Buttera kan ook op de basis van het Ghost zadel....... :D

Dat is wel heel interesant is wel een heel mooi en gaaf zitkupje zeg! Fijn voor de wat instabielere ruiter misschien? Als ik nou eens niet al 3 zadels had :') Misschien 1 verkopen en voor zo een vombi gaan voor mijn vader die uiteindelijk op zijn jonge paard mag gaan rijden maar nog moeite heeft met zijn eigen balans mede door de oudere leeftijd dat hij begonnen is met rijden.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:56

pmarena schreef:
Er zijn natuurlijk nogal wat varianten. Zie foto :)

Van mij hoeft zo'n passantje ook niet, maar er zijn blijkbaar wel mensen die het toch erg fijn vinden als die er wel bij zit :j
En bij teugelS die ineens los zijn, is het niet raar gedacht dat iemand dan wellicht dat passantje bedoelt.


Ik deel jou mening. Dacht ook werkelijk dat het passantje om uiteindes van de teugels bij elkaar te houden was. Zie die wel vaker bij western teugels als mensen toch niet fijn vinden om losse splitreins te hebben.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:58

yarkayunda schreef:
Hoi, ik wil voor mijn fjord een boomloos zadel aanschaffen omdat boomzadels allemaal na een paar maanden drukplekken geven. Ik heb al 3x een nieuw zadel gekocht, maar ze liggen steeds na een paar maanden heel slecht en dan gaan ze ook schuiven. Ik wil graag een zadel wat qua uiterlijk een beetje op een boomzadels lijkt. Ik zat al te denken aan het nieuwe edix dressuurzadel. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben ook opzoek naar een Passervice voor boomloze zadels. Ik zag dat freehorse Passervice hier in de buurt was. Iemand daar ervaring mee?


Boomloze zadels met een boomzadel look: Hidalgo, heather moffett, flexible inspiration, startrekk, easytrek, en idd de nieuwe van Edix. Zijn nog genoeg opties om naar te kijken. Ella van Boomlooszadelpasservice heeft veel van de merken.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:43

yarkayunda schreef:
Daphneeeej schreef:

Boomloze zadels met een boomzadel look: Hidalgo, heather moffett, flexible inspiration, startrekk, easytrek, en idd de nieuwe van Edix. Zijn nog genoeg opties om naar te kijken. Ella van Boomlooszadelpasservice heeft veel van de merken.


Die zit helaas te ver weg. De reiskosten zijn dan al 50 euro..


misschien heeft ze al wel een route in de planning of meeer andere mensen in jou omgeving om evt mee te combineren om de reiskosten te drukken.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:34

Foxy123 schreef:
Zijn Hidalgo kwalitatief goede zadels? Vind ze enorm mooi, maar zag vroeger weleens dat ze scheef in elkaar zaten.
Ik vermoed dat de recente verbeterd zijn van kwaliteit, voelen ze ook stevig aan om mee te rijden?
Wil dolgraag eentje kopen.


Hier al even een hidalgo. Vind de kwaliteit tenopzichte van tijd terug echt heeel erg veel verbeterd. Heb 3 boomloze zadels en de hidalgo is wel de meest stevige. Heeft ook echt wel even inrijtijd nodig. Zit in begin heel vreemd maar na beetje inrijden zit het super stevig en goed.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 01:34

Raamzicht schreef:
Foxy123 schreef:
Thx voor de info aan de twee personen die hun ervaring delen.
Ga me er eentje aanschaffen.
Ik vind deze heel comfi uitzien
[ [url=m/nflPlj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welk model is dat?


Geen specifiek model als het goed is, is custom made voor iemand geweest. Hidalgo wil nog wel eens meewerken aan creatieve ideen van klanten.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 01:36

Kwetal schreef:
Anoniem schreef:
Waarom zou dit zadel niet kunnen bruggen?

:o?
Het is boomloos, of op zijn minst flexibel - onder het ruitergewicht kan een boomloos zadel niet bruggen. Dan heb je wel en heel erg stijf/hard boomloos zadel, dat de naam boomloos dan niet meer verdiend.

En in geen geval kortere kussens, grote kans dat het zadel dan daar nog meer gaat drukken omdat het ruitergewicht op het uiteinde van de kussens komt te liggen.
En wat Pleiada zegt, boomloze pad er onder met hele dunne inlagen om de randen van de kussens wat af te vlakken.

Woon je dicht bij Duitsland? Daar zijn ook mensen die deze zadels aanpassen......


Denk dat een iets steviger boomloos zadel best kan bruggen op een paardenrug.. Vooral bij de meer extremen. Er is druk/gewicht nodig om er voor te zorgen dat het midden inzakt.. Bij een rechte zadelvorm is eerst de druk dan vooral op de voor en achterkant lijkt me als je bijv een paard hebt (zoals ik) met een hollere rug. Mijn hidalgo is best een steviger boomloos zadel en heb voor mijn paard met hollere rug toch gekozen voor iets ronding in de kussens om dat een beetje op te vangen.
Als ik het paard hier boven zie heeft die ook wel een gewelfde rug, misschien heeft dit paard ook wel baat bij kussens die al wat meer in de vorm van de rug gemaakt zijn.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:34

XxLMMxX schreef:
Iemand ervaring met dressuur met een trekkerzadel (luxury)?
Wij hebben hem te leen van de zadelpasser en hij lijkt perfect te liggen.
Pony loopt er alleen twijfelachtig onder.
Kan komen doordat ze herstellende is van een blessure. Hoeft niet het zadel te zijn.

Stalgenoten gaven aan dat je met dit model geen dressuur moet willen rijden.
Ik rijd op dit moment alleen rechtuit, of hele ruime voltes. Dus het is niet intensief. In mijn ogen zou dit moeten kunnen.

Straks als ze hersteld is rijden we dressuur op B niveau.


Dacht altij dat de trekker niet mocht ivm de ‘hoge’ boog aan de voorkant.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:55

XxLMMxX schreef:
Daphneeeej schreef:

Dacht altij dat de trekker niet mocht ivm de ‘hoge’ boog aan de voorkant.


Niet mogen starten? Want dat is geen probleem.


Als ze toegestaan zijn door de knhs dan zou ik niet weten waarom je er geen dressuur mee zou kunnen rijden. Je kan in elk zadel dressuur rijden als het maar voor jullie alle 2 past.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 19:17

Anoniem schreef:
Hij zat ook fijn hoor!!
Maar als de naad zo zou blijven schaf ik liever weer een barefoot ride on aan.

Ik heb ook een bk die ik veel gebruiktte voor ik mijn huidige bbp had.. hier nooit last gehad van die midden naad, op geen enkel paard. en ik voel normaal best snel hobbeltjes en bobbeltjes.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:54

Samantha89 schreef:
Ik heb een trekker classic pro op het oog. Er staat bij dat het van 15 tot 18 inch verstelbaar is. Op internet en Facebook kom ik met dit zadel verschillende verhalen en advertenties tegen wat betreft de inch maat. De 1 zegt idd 15-18 en de ander zegt 16-18. Heb diegene wel de vraag gestuurd of dat het echt vanaf 15 inch is. Maar dacht vraag het hier ook even hoe het zit :o

Op de officieele website staat bij de Trekker: You can adjust the seat yourself between 16”–18”
Dus dan zal het wel 16 tot 18 inch zitting zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annahiltlady, europe_x, Odetje92 en 91 bezoekers