[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:12

Zijn er meer mensen met korte beentjes die met een barefoot barrydale rijden? Ik ben zelf ongeveer 1,63, en twijfel of ik wel goed uitkom met de wrongen. Heb heel lang een cheyenne gehad, ongeveer een jaar geleden verkocht omdat ik daar niet genoeg steun aan had toen ik meer dressuur gericht ging trainen, en sinds dien rijd ik met een tekna boomzadel. Toch blijf ik stiekem het boomloze missen, en ben ik nu aan het kijken voor iets met meer steun.


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:35

Mayflower_ schreef:
tjaakje schreef:
Die Ansur zadels... Kennen we die in Nederland? Zien eruit als mooie zadels, maar ook met een mooie prijs :wow:


Heb er heel vaak naar gekeken, maar helaas zit er geen dealer in Nederland.

Ik vind die nieuwe Edix zadels ook prachtig <3



Waar kan je de nieuwe zadels vinden???

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:35

Zijn de prijzen van de nieuwe Edix zadels al bekend?

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:29

Daphneeeej schreef:
Lisa_WB schreef:
Zijn de prijzen van de nieuwe Edix zadels al bekend?

Staan er op de website gewoon bij in de veschrijving van de zadels.



op de officiële site van Edix? Dan zit ik of op de verkeerde site of heel scheel te kijken want ik kan de zadels zelf ook niet vinden....


Edit Gevonden!!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:58

ik ben eigenlijk altijd barefoot freak geweest, maar nu hoor nu steeds meer verhalen over ghost. Ik zou dan graag een 2e handse, normale maat (17,5/18) inch willen, wel met wat langere zweetbladen zodat het wat meer op een vzh of dressuur zadel lijkt. Aan wat voor prijsklasse moet ik dan denken? ik heb zelf even rond gekeken maar wordt er echt niet veel Wijzer van.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:14

siskeh schreef:
Anoniem schreef:
En nu alweer te koop? Das wel jammer zeg..


Ik heb intresse, heb een PB gestuurd.

Nu lees ik dat dit een oude ghost is, is deze wel op dezelfde manier aan te passen als de nieuwe? En kan hier een andere zitting/zweetblad op?


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:19

Bedankt voor de reacties, ik ga verder kijken!!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:21

Heeft er iemand meer foto's / ervaringen met dit model ?
[ img ]

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:21

Hmm... lastig model dus. Ik zoek eigenlijk zo iets qua looks, had hem nog niet eerder voorbij zien komen dus vandaar de vraag. Ik heb altijd BF gehad maar zoek nu iets wat echt meer qua zit als een boomzadel zit. Snap de opbouw van Ghost niet helemaal, maar dit topic is een goede leerplek :). Heeft Ghost wel een soort gelijk model? Iets wat meer op een 'gewoon' vzh/dressuur zadel lijkt? Ben bang dat ik ik bij de meeste modellen van ghost last van de losse beugelriemen krijg...

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:56

Begint toch wel steeds meer te kriebelen om weer terug naar boomloos te gaan, maar jeetje wat een keuze. Ik zie deze op marktplaats staan, weet iemand welk model dit is? en tot welke broekmaat gaat de normale Ghost maat?


[ img ]

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:52

Ik wil sowieso eerst wat zadels testen voor ik het koop, maar vond dit een erg mooi model dus vandaar de vraag :). Ik ben zelf 1.62 met korte bovenbenen, heb wel weer een wat grotere billen maar qua zadel heb ik nu een 17 inch tekna springzadel, dus ik vermoed dat de normale maat dan wel goed is. Enige waar ik nu tegenaan loop ook met het testen (wil graag een testzadel hebben voor meerdere dagen, niet alleen 1 sessie) is de wat langere zweetbladen, omdat ik daar vaak mee in de knoop kom met normale dressuur zadels. Alleen bij Ghost vind ik de versies met de korte bladen weer een beetje 'eng' omdat mijn paard af en toe wat rare sprongen maakt en ben dan bang dat ik de stabiliteit verlies...

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:59

Buitenzinnig schreef:
Lisa_WB schreef:
Ik wil sowieso eerst wat zadels testen voor ik het koop, maar vond dit een erg mooi model dus vandaar de vraag :). Ik ben zelf 1.62 met korte bovenbenen, heb wel weer een wat grotere billen maar qua zadel heb ik nu een 17 inch tekna springzadel, dus ik vermoed dat de normale maat dan wel goed is. Enige waar ik nu tegenaan loop ook met het testen (wil graag een testzadel hebben voor meerdere dagen, niet alleen 1 sessie) is de wat langere zweetbladen, omdat ik daar vaak mee in de knoop kom met normale dressuur zadels. Alleen bij Ghost vind ik de versies met de korte bladen weer een beetje 'eng' omdat mijn paard af en toe wat rare sprongen maakt en ben dan bang dat ik de stabiliteit verlies...


Je kunt zowel een roma als een veneto testen via onder andere mij. Je kunt heel gemakkelijk zelf de zittingen wisselen


En de zitting heeft dat te maken met een kort of lang zweetblad of zie ik dat verkeerd?

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:36

Ga zeer waarschijnlijk zondag mijn eerste Ghost ophalen! Wil het al zolang proberen en zag nu (hier op bokt) een mooie kans voorbij komen. Hoop dat ik niet te veel last heb van de wrong, maar dat zullen we vanzelf zien :)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:47

Solistar schreef:
Lisa_WB schreef:
Ga zeer waarschijnlijk zondag mijn eerste Ghost ophalen! Wil het al zolang proberen en zag nu (hier op bokt) een mooie kans voorbij komen. Hoop dat ik niet te veel last heb van de wrong, maar dat zullen we vanzelf zien :)


Heb jij die mooie roma toevallig gekocht? Ik zag m staan maar was helaas net te laat!



Yes, dat was ik! ( mocht het geen match zijn laat ik het je weten )

Het is een bruine roma inderdaad. Ik heb alleen korte bovenbenen dus ik hoop dat ik niet met de wrongen in de knoop kom.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:05

Kunnen er eigenlijk dressuur mono beugelriemen aan ghost? Die ik nu heb moet ik er op “schuiven”, kan ze niet door een dichte haak heen halen oid

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:33

Ah helaas, dan ga ik weer opzoek naar mijn oude beugelriemen. Bedankt voor de antwoorden!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:58

Die van mij van volledig van kunstof. Ik kan ze alleen schuiven, niet er doorheen halen :)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:17

[ img ]

Happy me!

Aan de linker kant hangt er nog iets aan de haak van de stijgbeugel. Hoor dit eraan? Zit alleen links


[ img ]

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:33

Had even de verkoperen een appje gestuurd, ze had daar een soort extra beugelriem aanhangen omdat ze door haar artose anders de hoogte niet haalde met opstappen.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:00

Zojuist de eerste keer gereden met mn nieuwe zadel! Ik ben nu een super vlak springzadel gewent, dus dit was wel enórm wennen. Wel voorzichtig positief, paard liep er fijn en relaxt onder.

Moet wel wat gaan werken met shims. Ik heb nu een lemieux correctie pad met losse inlages, zou ik daar mee kunnen uitproberen?

Foto voor het rijden
[ img ]

Foto na het rijden
[ img ]


Edit; er zitten nieuwe no3 kussen onder, en in de pad zitten de standaard inlages.

Ik heb ook nog de orignele kussens, die zijn wel een stuk dunner.

( tijdens het rijden de beugels van de achterse ophanging naar de voorste verplaatst, en beugels boven het zweetblad ipv eronder )

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:33

DubbelDun schreef:
Het lijkt wel of het zadel na het rijden van voren wat dieper ligt.

Jaa inderdaad, vandaar de vraag over de shims :D

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:51

@Kwetal, als her goed is komt dit zadel uit 2016.
Bedankt voor de tips, zal het de volgende keer uittesten!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:33

Iemand een idee waar kan ik de ghostbeugelriemen kan kopen? De site van buitenzinnig doet het bij mij niet, en verder kan ik ze niet vinden.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:23

[ img ]

Vandaag met halfpad gereden ipv de kifrapad. Door de wollen onderzijde schuift het helaas heel erg. Nu is mij half pad ietsje korter dan de kussens, zou dat heel erg zijn? Valt onder het “niet dragende” gedeelte wat ik makkelijk omhoog kan trekken.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:11

Zijn er speciale halfpads voor ghost? Dit is een Lemieux maat L, maar zou dan echt nog 5 cm groter mogen zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi en 57 bezoekers