[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:13

Gelukkig ook zoveel zadels!

En dan had ik een Ghost Florac met italy kussens die NIET wilde blijven liggen op mijn Paint, en nu heb ik een Ghost Roma met Nr3 kussens en die ligt als een huis ...

Maar mijn Freemax blijft mn favorite <3

Whatever works


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:45

Zinzi_jewel schreef:
Een 2e hands van een goed doordacht merk .
Beter als de goedkope zadels
Zeker voor een jong dier .


Precies dit! :j

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:37

Zou het misschien aan je zadel kunnen liggen?
Ik had dit met andere zadels ook, maar met mijn huidige Freemax en Ghost niet.
Ik heb altijd begrepen dat met een goed passend zadel(/combinatie) het dekje er los onder kan en niet hoort te schuiven..

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:51

xLes schreef:
Zo'n lusje maken zit ik idd ook aan te denken. Als die vanvoor aan het zadel vast zit, kán hij niet zakken.

Eveyy, denk niet dat het daaraan ligt. Kan hem los onder het zadel leggen, schuift niet. Hij zakt gewoon in, blijft niet in de kamer liggen waardoor hij op de schoft gaat drukken. Zadel ligt verder ook als een huis en schuift niet, ook niet bij onverwachte bewegingen. Ik wil wedstrijd rijden dus zit al met beperkingen qua boomloos. Ghost wil ik niet. Als dit niet werkt, zal ik weer naar een boomzadel moeten.


Als hij inzakt, schuift hij dus ook ;) .. maar dan naar beneden..

Heb je al een op de website van Kifrahorse gekeken?
De Easytrek is toegestaan, maar ze heeft nu ook nieuwe, die zijn echt heel mooi!
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 16-10-18 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:09

xLes schreef:
De meeste nieuwere boomloosjes zijn met smalle zit en dat kunnen mijn heupen niet aan :(. Barefoot zit voor mij heerlijk net omdat die zo breed zijn. Zit met een krakkemikkig lichaam waardoor ik, daar ben ik heel eerlijk in, het niet zie zitten om alles een week te testen. Ik vrees ook, de berichten van bvb xyzutu teruglezend, dat ik op termijn gewoon hetzelfde probleem ga hebben als nu. Gebruikte vroeger zeer voorgevormde dekjes onder mijn zadel, dat ging goed maar de "standaard" BR, HH enzo gingen ook op de schoft trekken. Ik hoopte dat het met een meer voorgevormde pad dus beter zou gaan, maar helaas.


Heb je de dekjes van Kifrahorse ook al geprobeerd, die zijn ook erg mooi voorgevormd en kun je testen zonder te kopen..

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:18

Tot op zekere hoogte kunnen zadels gepast worden zonder te rijden. Aan de longgeerlijn kan het iig in beweging gezien worden. Maar of het voor jou lekker zit/voelt is een tweede, en hoe het zich gedraagt met ruiter'druk' .. Maar puur voor 'past het op mijn paard' zou het wellicht kunnen.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:56

Ik heb die van je foto, van Engel. Rijd er nu al een aantal jaar met veel plezier mee!
Zit heerlijk zacht en stevig en doe er echt van alles mee, zelfs het extreme trail park heb ik ermee overleefd :j Door het lamswol en de inlagen is de druk toch goed verdeeld, mijn paard loopt er perfect onder en nooit drukplekken of witte haren.. Het is wel een Paint, dus weinig schoft. (en ik singel nooit strak aan met mn BBP)
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 17-12-18 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:20

Ik doe dat met een magic brush, gaat heel goed.
Beste wel wachten tot hij wat meer droog is als hij heel nat is, en niet te hard.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:25

Ik was ook sceptisch, maar heb de drukmetingen gezien van Buitenzinnig, zien er echt heel goed uit!

Ik heb sinds kort de Mandriana, en nu een paar keer mee naar het bos geweest, ook stukjes lichtgereden en een sprongetje gemaakt, merkte niets aan mijn Paard en de afdruk verschilde niets met wanneer ik de beugels niet gebruikt had. Wel wat droger waar ik zit, maar geen drukpunten voor zover ik kon oordelen.

Zit er wel aan te denken ook een zitting aan te schaffen van suède, voor meer grip zonder beugels..

[ img ]

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:31

Thnx! Ik vind m ook super stoer staan <3

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:23

Zweetafdruk van mijn Mandriana na een klein uurtje bos, veel stap en galop en af en toe stukjes draven en lichtrijden..

Mandriana + Kifrapad + beugels

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:19

Kwetal schreef:
Eveyy schreef:
Zweetafdruk van mijn Mandriana na een klein uurtje bos, veel stap en galop en af en toe stukjes draven en lichtrijden..

Mandriana + Kifrapad + beugels

[ [url=m/FD739O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7dRPIn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nuRRjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NpQnsO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er keurig uit hoor :j


Thnx, ik was ook positief verrast :D
Zitvlak droog, maar dat is redelijk logisch.. en geen puntbelasting

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:43

mindful schreef:
Kwetal schreef:
Je hebt geen idee hoe verrast alle dealers waren na de eerste computeruitslagen met de Mandriana..... :D

Idd! Ik was zeer blij verrast, zeker omdat dit echt onze uitverkorene is, heerlijk dit! Bedankt om dit te willen delen met ons :j


Graag gedaan!

Ik moet ook eerlijk zeggen, met de Mandriana vind ik de zweetafdruk mooier dan toen ik met de Roma reed. (niet nieuwste basis) Daarbij waren onder de beugelophang toch duidelijkere droge plekken, terwijl het nu gewoon droog is over mijn zitvlak.
Ookal zie ik liever dat alleen de ruggengraat droog is :o

Normaal rijd ik western met mijn Freemax, dus misschien heeft het ook te maken met geen kussens, dat ons dat beter past.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:44

Maddoxx schreef:
Hebben jullie ervaring met de freeform zadels?

Ik heb een aantal keer met de Freeform Classic gereden, wel het verouderd model.
Vond het een prettig zadel! Zit lekker en lag ook erg mooi op mijn Paint. Stevig zadel.

Deze:
[ img ]

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:15

Anoniem schreef:
Moet er onder de mandriana nog een apart boomloos pad? Of is die als het ware kant en klaar?

In principe hoeft dat niet. Ik heb de drukmetingen gezien en die zijn echt heel goed, ook met beugels..
Maar ik doe het zelf wel, gewoon voor mijn eigen gevoel fijner, net dat beetje extra..

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:59

Met mijn mandriana nog niet gehad, wel met mijn lamswollen seatsaver op m'n freemax. Daar liep het water praktisch gewoon vanaf en was amper écht nat.. geweldig, die werking van een echte vacht!

Whatever works


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:12

Ik heb de Mandriana icm een Kifrapad, dat gaat eigenlijk wel heel goed. Hij zakt wel iets in, maar trekt niet strak op de schoft, kan er mijn hand onder houden. Ik heb de zweetafdrukken toen ook gepost in dit topic.

Had er ook een keer een merkloze pad onder, en die trok wel strak.
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 06-08-19 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:12

Sweetiee schreef:
Volgende week komt als het goed is iemand langs met haar Mandriana om m eens te passen. Ik hoop stiekem dat ie goed ligt en blijft liggen.


Dat ben ik :j
Als ik dit zo lees dan zou de Mandriana inderdaad best wel eens de oplossing kunnen zijn voor je, we gaan het zien!

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:49

Je kunt bij Kifrahorse ook een forkmaat meter bestellen, dan kun je zelf de maat opmeten..

Al zou ik altijd een passervice laten komen, dan weet je zeker dat je goed zit en het model jullie beiden past :j

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:28

Misty444 schreef:
maar als ik ga longeren of rijden dan verschuift het zadel best snel.

Als het ook met rijden verschuift, dan past het misschien toch niet zo lekker als dat je denkt?

Op mijn paard schuift het ene merk meer dan het andere. Barefoot schuift bijvoorbeeld steeds naar achteren, Ghost met de italy kussens ook maar met de no3 kussens dan weer niet ..
Echter, mijn Freemax schuift niet op mijn paard.. Ook de Ghost Mandriana schuift niet..

Het kan dus best aan de combinatie paard/zadel liggen, zelfs een pad kan een verschil maken, of een singel.. dus misschien heb je de juiste combinatie gewoon nog niet te pakken..

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:17

Oh ja.. ik zat meer in naar voren of achteren schuiven in mijn hoofd haha.. Omdat het bij mijn paard altijd naar achteren schoof.. Maar opzij kan natuurlijk ook idd.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:20

Beetjehippie schreef:
Speciaal voor mijn vraag een account aangemaakt, normaal ben ik meer een meelezer maar ik heb flink wat pagina’s doorgespit en geen passende info gevonden, dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren;
Ik twijfel of ik over wil stappen naar barebackpad of toch weer op zoek naar een passend boomlooszadel (mijn Arizona met vps heb ik al even geleden verkocht wegens niet passen en heb nu niks) Nou kwam ik per ongeluk de ghost mandriana rotondo tegen en was eigenlijk meteen erg gecharmeerd, vooral omdat er gezegd wordt dat dit tussen zadel en barebackpad in zit. Zou deze pad/zadel geschikt kunnen zijn voor een ouder paard met ietwat holle rug, erop liggende ruggengraat en hoge schoft? Iemand die hier ervaring mee heeft? En is het wel echt oke om hier ook beugels aan te hangen, of is dit toch af te raden omdat het meer barebackpad dan zadel is?


Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je bij mij in de buurt woont mag je de mijne wel eens bekijken als je wilt.

Er zitten heel dikke inlagen in, en als je daar een goede pad onder legt dan kun je er zeer zeker met beugels mee rijden. Heb ik ook gedaan. De foto's van de zweetafdruk staan een aantal pagina's terug in dit topic.

Nu heb ik wel een Paint met geen heel hoge schoft en ook geen opliggende ruggengraat. Zoals Skippy al zei heb je dan wel een goede pad nodig om de ruggengraat extra te beschermen, omdat de Mandriana natuurlijk geen kussens heeft, al heeft hij dus zeker wel ingebouwde ruggengraatvrijheid!

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:52

maralyn schreef:
Is dat raar?

Vraag je aan een topic vol met boomloos-mensen.. :+

Nee, is niet raar! :D

Niks mis met je gevoel volgen!

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:29

Oooohhh die Buttera ziet er comfi uit! Wat gaat zo'n losse zitting kosten? Ohnee, niet naar kijken.. :')
Want..

Nou, na heel veel wikken en wegen, proberen, kopen en verkopen.. heb ik dan denk ik eindelijk het zadeltje voor ‘erbij’ gevonden, en vooral, om straks mijn merrie mee in te gaan rijden! Ze is pas 14 maanden, dus alle tijd om het zadel nu eerst in te rijden met mijn ruin. (zelfs de kussens zijn namelijk nog niet gevormd)

Het is geworden: Ghost Quevis Piccolo, met fenders.
Ik heb hem in nieuwstaat overgenomen van iemand, met toch nog wel twijfel of dat ik er met mijn maatje 40 (stretch) wel in ging passen. Voorheen heb ik de normale maat getest, Florac en Roma, maar had toch het idee dat ik daar te veel ruimte in had. Ik kwam niet tegen de wrongen van de Roma aan dus had het gevoel daar niks aan te hebben en in beiden schoof ik toch naar voren voor mijn gevoel, ook met frontriser. Maar de Piccolo zou in principe maar tot maat 38 zijn.. Echter na wat sparren met NL en BE Ghost dealer toch de gok genomen.

Dit is het resultaat.. Ik denk, dat ik net/precies pas dus hoop er veel plezier van te gaan hebben!
De sweatflaps zijn al besteld, en ook een frontriser. Hopelijk pas ik er dan ook nog in, maar hoop daarmee toch iets meer balans te krijgen daar mijn pown toch wel iets overbouwd is nog steeds.
En anders wordt het toch weer proberen af te vallen! :')

Na de rit van 1,5uur:
[ img ]

Mijn billen in het zadel (durf ik dit te plaatsen.. ja dat durf ik :')):
[ img ]

Voorkant wrongen:
[ img ]

Filmpje in stap, schuif dan toch iets naar voren heb ik het idee:

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:11

Nessa schreef:
Zijn er hier mensen met een kifrapad die snel kapot is gegaan?
Ik heb 1,5 jaar geleden er 1 gekocht, maar nu zit er een gat in het lamsvel. Ik rijd helemaal niet intensief en ben er juist heel zuinig op. Ik hang hem altijd apart. Neem hem mee naar huis om te drogen als ie nat is, verwijder alle haren. Heb hem nog nooit hoeven te wassen.
Ik heb kifrahorse al een mail gestuurd.

Ik baal enorm. Zijn geen goedkope pads. Moet nu zsm een nieuwe kopen. Wil eigenlijk wel weer een kifra. Maar als ze zo snel kapot gaan dan niet. Ik ga niet elk jaar een nieuwe pad kopen...


Ik heb dat vorig jaar gehad met mijn eerste kifrapad, na een aantal jaar gebruik. Heb toen gewoon een nieuwe gekocht. Heb er veel plezier van gehad en het blijft een natuur product, dat lamsvel op de huid. Kan altijd dat er een keer een zwakkere plek in zit.
Ik borstelde hem altijd op na het rijden, daar ben ik wel voorzichtiger in geworden als hij nog wat nat was van het rijden.. Maar nog altijd super tevreden over de pads! Wil niet anders meer eigenlijk..

Whatever works


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Bytespider, Lys_PPA, Mariett, Sunrise, wietsipietsi en 12 bezoekers