Nakomelingen van Total U.S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:03

Begonnen met Menno in te rijden filmpje 4 de x los in de bak.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:39

Dat ziet er goed uit, wat een fijn paard.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:45

Knap hoor! Mooie ruime draf. Is ie braaf met zadelmak maken?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:07

Ziet er fijn uit! Als je had gezegd dat ie langer onder het zadel was dan had ik het ook geloofd. Ziet er ongecompliceerd uit.

Mijne is bijna 2 jaar en crosst nog lekker over de Duitse heuvels:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 06:45

veerledec schreef:
Knap hoor! Mooie ruime draf. Is ie braaf met zadelmak maken?

Longeren houd die echt niet van we wilde zoals normaal eerst aan de lijn in de bak maar we krijgen hem niet van de begeleider af hij bleef je volgen en we kregen hem met geen mogelijkheid normaal op de volte als we hem al hadden ging hij omdraaien en als je niet uit keek de lucht in dus toen besloten hem maar los te klikken en zien wat er gebeurt en dit ging eigelijk gelijk al super.
Wel is hij dominant onder het zadel je moet echt wel streng en consequent zijn.
Daarbij moet je heel zacht zijn in de hand beetje druk en hij gaat in protest. Dit probleem hadden we ook met de bijzet.
In omgang is het echt een sulletje aan het werk komt er veel karakter naar boven en laat die duidelijk zien waar die het wel mee eens is en waarmee niet.
Als die gaat haperen en niet naar voren wil gaan en je geef hem een tikje met de zweep reageert hij door of naar voren te springen of uit tehalen richting je been.
Als die eenmaal loopt gaat die ook.
En is niet snel van iets onder de indruk.
Belangrijkste nu is hem naar voren te houden. Geen kans en gelegenheid geven de lucht in te gaan eerst maar eens been en stuur meer bevestigen rem zit er al aardig op.

Anoniem

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:08

Misschien zou je eens met de dubbele longe kunnen werken [***], op die manier kun je ze heel fijn aan de druk van voren laten wennen en ook echt goed opleiden. En dan bedoel ik wel de longe door de bitringen naar de singel halen, niet direct aan het bit!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:49

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je op een jong paard gaat zitten als de communicatie vanaf de grond al niet goed gaat. Dat is in mijn ogen vragen om problemen. Daarnaast gaan van de woorden dominant, protest bij druk, bijzet etc mijn haren een beetje overeind staan.

Hopelijk vind je een andere manier waarop je op basis van wederzijds vertrouwen en communicatie dat prachtige paard kan inrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:41

bobje26 schreef:
Misschien zou je eens met de dubbele longe kunnen werken [***], op die manier kun je ze heel fijn aan de druk van voren laten wennen en ook echt goed opleiden. En dan bedoel ik wel de longe door de bitringen naar de singel halen, niet direct aan het bit!

Al meerdere keren gedaan. In de longeerbak gaat het nu allemaal super was meer de overgang van longeerbak naar rijbak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:42

_Nelleke_ schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je op een jong paard gaat zitten als de communicatie vanaf de grond al niet goed gaat. Dat is in mijn ogen vragen om problemen. Daarnaast gaan van de woorden dominant, protest bij druk, bijzet etc mijn haren een beetje overeind staan.

Hopelijk vind je een andere manier waarop je op basis van wederzijds vertrouwen en communicatie dat prachtige paard kan inrijden.

Het paard doet het super dit zijn opstart probleempjes geweest er werd me gevraagd hoe het gegaan is en daar heb ik antwoord opgegeven dat wil niet zeggen dat de communicatie niet goed is op dit moment dat is oordelen aan de had van wat er in het verleden gebeurt is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:11

veerledec schreef:
Net uitslag gehad. Mijn Total US hengst (ruim 1,5 jaar nu) is wffs drager. Voor hengstenkeuring hoef ik m dan geen hengst te laten lijkt me.

[ [url=m/rXHVaV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooralsnog is er geen restrictie voor WFFS dragers dus as je het de moeite waard vindt zou ik gewoon gaan.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:07

Heb je bij Menno gecontroleerd op wolfskiesjes? Daardoor kunnen ze ook slecht druk verdragen. Het ziet er het fijn uit zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:05

janna schreef:
Heb je bij Menno gecontroleerd op wolfskiesjes? Daardoor kunnen ze ook slecht druk verdragen. Het ziet er het fijn uit zo.

Ja hij is voor die een bit in kreeg bij de tandarts geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:40

Sinds deze week een tweede total us erbij
Dit is een total us x Rhodium. 3jaar
Super braaf maar wel wat onzeker en nog erg puppy.
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:08

Gefeliciteerd [***]! Mooi koppie, inderdaad nog wel beetje puppy. Hoe gaat het met Menno? Gaat deze (hengst/merrie/ruin?) ook onder het zadel dit jaar?

Mijn Total US wordt ondertussen best een flinke buffel, nu bijna 2 en heb m laatst op 1,62m gemeten. Hij is wel echt een stuk meer 'paard' dan de andere tweejarige die erbij loopt.
Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:16

Gaaf paard [***]! Benieuwd hoe hij uitgroeit.

Veerledec; Dat is echt al een flinke zeg! Leuk om te zien :D

Mijn drie jarige begint ook eindelijk iets meer body te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:21

veerledec schreef:
Gefeliciteerd [***]! Mooi koppie, inderdaad nog wel beetje puppy. Hoe gaat het met Menno? Gaat deze (hengst/merrie/ruin?) ook onder het zadel dit jaar?

Mijn Total US wordt ondertussen best een flinke buffel, nu bijna 2 en heb m laatst op 1,62m gemeten. Hij is wel echt een stuk meer 'paard' dan de andere tweejarige die erbij loopt.
[ [url=m/hQcM0n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met Menno gaat het super hij gaat volgende week de wei op met vakantie na de wei periode gaan we hem opnieuw oppakken.
Mijn nieuwe heet eigelijk Mozambique maar die naam vind ik niets dus noem hem Master. Het is een ruin van bijna 1.70.
We zijn nu rustig aan begonnen met longeren aan het halster en dit gaat nog wel even duren eerst moet die wat meer vertrouwen krijgen en wat meer paard worden.
Hij is best wat onzeker dus daar gaan we eerst aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:30

Tweede x aan de longeerlijn

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:48

Zo [***]! Daar heb je 2 gave paarden mee onder je kont!

Heb je bewust gezocht naar nog een Total us afstammeling of is het toeval?

Edit: calipsolover hier op bokt heeft een Glock's Toto Jr x Bretton Woods, ook een heel gaaf paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:30

Mk1978 schreef:
Zo [***]! Daar heb je 2 gave paarden mee onder je kont!

Heb je bewust gezocht naar nog een Total us afstammeling of is het toeval?

Edit: calipsolover hier op bokt heeft een Glock's Toto Jr x Bretton Woods, ook een heel gaaf paardje!

Nee het is echt toeval.
De stal eigenaar weet dat zowel ik al me dochter total us en totilas geweldig vinden. Een paard kopen laat ik aan hem over hij zit al zijn hele leven in de paarden en weet wat die loopt en heeft er kijk op.
8 maanden geleden hebben we gevraagd een paard voor me oudste dochter te gaan zoeken ze heeft een grote pony waar ze niet verder mee komt en wilde graag een dressuur paard.
En toen had hij Menno gevonden die zou eigenlijk naar de hengstenkeuring gaan maar is te klein gebleven was toen net geen 160 daarom werd hij verkocht inmiddels is hij 163.
Een kleine maand geleden heeft me man gevraagd voor een paard voor mij te gaan kijken. Zelf heb ik een rhodium merrie maar bij die is een jaar geleden hko 2/3 recht voor geconstateerd. Nu een jaar verder en we krijgen der in draf niet stabiel zuiver. Dus ze gaat met pensioen zolang ze zonder pijn paard mag zijn blijft ze bij mij en als het echt niet gaat hebben we nog 1 optie en dat is een zenuwen snede.
En dan heb ik nog een 5 jarige desperado. Zeer ondernemend paard tikkeltje dominant. Heb ik geen klik mee. Maar weg doen wil ik ook niet dus die heb ik aan me jongste dochter van 15 gegeven.
Dat gaat prima. Dus zelf had ik geen rij paard meer. Stal eigenaar heeft veel contacten in de paardenwereld met best wel wat grote en bekende namen.
En toen kwam hij deze tegen dus ja allemaal toeval.
Maar mij hoor je niet klagen hoor

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:42

Knapperd hoor [***], ook zo'n ruime draf. En met 1,70m is het ook niet raar dat ie nog puppy is. Die gaat nog wel een hoop body erbij krijgen.

Icecrystal, dat is zeker al best wat body! Lieve uitstraling. Hoe groot is ze? Ben je al begonnen met werken met haar?

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:54

Nee [***] ik zou zeker maar niet klagen ;) Leuk ook dat je de passie voor paarden met je dochters kunt delen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:13

Ik wil niet vervelend zijn hoor maar sproei alsjeblieft die longeercirkel. Zijn voeten zakken helemaal weg in het zand. Dit is vragen om peesblessures.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:29

veerle; Ze is ruim 1.70 ook! Ze is dit jaar eerst gedekt en ik ga haar na het veulen oppakken met 4.5 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:37

janderegelaa schreef:
Ik wil niet vervelend zijn hoor maar sproei alsjeblieft die longeercirkel. Zijn voeten zakken helemaal weg in het zand. Dit is vragen om peesblessures.


Ik snap dat je dit zegt maar daar heb ik geen zeggenschap over. De bodem is zo droog als je die de hele nacht nat spuit is die met 2 dagen weer zo. Aangezien het zo droog is mag je ook niet teveel spuiten ivb met water tekort je mag niet de sloten droog leggen.
En daarbij er staan bij ons tussen de 100 en 150 paarden en er staat er maar 1 met een peesblesure. En die is veroorzaakt door dat hij aan beide achterbenen spat heeft veroorzaakt door overbelasting dus en daarbij komt die ook nooit in de longeerbak komt.
Dus ik snap je bezorgdheid. Maar ik kan er niets aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:46

Mk1978 schreef:
Nee [***] ik zou zeker maar niet klagen ;) Leuk ook dat je de passie voor paarden met je dochters kunt delen

Niet alleen mijn dochters hoor me man heeft vroeger ook altijd gereden en me jongste zoon heeft ook een paard een 8 jarige special D merrie
Afbeelding
Dit is heavy van me zoon

Afbeelding
Latisha van me oudste dochter


Afbeelding
Zilana mijn rhodium merrie


Afbeelding
Kingston me desperado ruin

Afbeelding
Me jongste dochter met Kenzo en Falerio

En dan natuurlijk Menno en Master nog