Nakomelingen Painted Black?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:02

Een kennis van me is geinteresseerd in een merrie van Painted Black en ik (en vooral ook zijzelf, maar ze heeft geen Bokt) was eigenlijk wel benieuwd naar wat er bekend is over zijn nakomelingen qua bouw, gebruik en karakter. Ik zit zelf in de Andalusierwereld en weet niets over hem en de zoekfunctie levert niet heel veel concrete zaken op, dus ik ben erg benieuwd naar de ervaringen hier met Painted Blacks. :)

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:06


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:04

Ik heb zelf 9 jaar een nakomeling van painted black gehad. Als 4 jarige pony gekregen toen ik 11 jaar oud was. In het begin was hij eigenlijk te heftig voor een klein meisje, maar op een gegeven moment ging die voor mij door het vuur. Wat een heerlijk dier was het wel heet maar veel talent en altijd willen werken. Helaas heb ik de keuze moeten maken om hem een ander baasje te gunnen omdat hij door zijn kissing spines het hogere werk niet meer aankon.

Ik kon er echt alles mee maar als mijn moeder er bijvoorbeeld op ging zitten dan liet die weer goed zien dat hij zijn eigen mening had. Kon ook op een heerlijke manier laten weten dat die het ergens niet helemaal mee eens was. Het is een ruintje maar begon dan te gillen als een hengstige merrie :')

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:22

Ik ben momenteel al ruim 5 jaar in het bezit van een Painted Black ruin en zou geen ander paard meer willen! Echt een ontzettend lief paard is het, zit geen kwaad in. Wel herken ik een beetje wat BETUWE zegt: mijn paard doet alles voor me, maar als een ander erop gaat zitten dan is hij niet zo braaf (niet dat hij echt gemene dingen gaat doen, maar hij gaat wel rennen).
Hij is ook een beetje 'spooky'. Hij is snel bang, ik noem hem altijd een watje. Als je zelf niet bang bent, is het geen probleem om daarmee om te gaan. Ik herken ook wel wat van het gedrag van painted black zelf terug, als je kijkt naar sommige youtube filmpjes van painted dan zie je die ook wel schrikken van dingen en spanning opbouwen, dit zou mijn paard zo geweest kunnen zijn. Ik kan er zelf wel om lachen.

Om te zien is het echt een plaatje. Net zo zwart als painted black zelf en hij heeft een heel mooi hoofd. Hij is dressuurgefokt, wat je ook wel terug ziet in zijn opwaartse bouw. Hij heeft een hoge schoft.
Hij heeft wel echt een tijd nodig gehad om zich te ontwikkelen, tot zijn 6e jaar zag hij eruit alsof hij 3 jaar oud was. Hij wilde ook niet echt ontwikkelen in zijn spieren. Nu hij wat ouder is (9,5 jaar) is dat allemaal goed gekomen, maar ik heb toch wel een tijdje gedacht dat er iets met hem aan de hand was waardoor hij wat achter bleef.

Qua werk kan ik je niet zo heel veel zeggen, ik ben zelf geen fanatieke wedstrijdruiter en vraag ook niet zoveel van hem. Met goede training kun je wel ver komen denk ik, maar daar ben ik helemaal niet mee bezig :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:46

@ Taifoen: die hengst is wel heel gaaf... <3

@ zilverkenny: interessant dat je dat kijkerige noemt, dat had mijn kennis ook al van anderen gehoord. En ook dat het paarden zijn die zich erg op hun ruiter richten en niet per se een makkelijk instapmodel voor meerdere ruiters. Grappig dat dat dan echt in een familie lijkt te zitten!

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:52


Anoniem

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:47

Wat een leuk verjaardagscadeau,thanks! *\o/* :D
Ik ga het linkje meteen doorsturen, blijkbaar had ik zelf niet ver genoeg doorgezocht.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:53

Ik heb geen ervaring met nakomelingen van hem maar toevallig heb ik hem deze week zelf nog gezien bij de hengstenshow van van Olst in Exloo. Hij is inmiddels 22 maar hij was nog goed aanwezig aan de hand... heule slechte fotokwaliteit maar voor het idee. Oh en gefeliciteerd met je verjaardag uiteraard :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:01

Haha, die laatste foto lijkt PB een beetje een 50+ buikje te hebben, terwijl ie de foto erboven z'n leeftijd even vergeten is :P

Hij lijkt soms net RR O:) :+

Anoniem

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:42

Wat een beest, die middelste foto... _O-
De conclusie is dus waarschijnlijk dat Painted Black geen dooien zijn. :D

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:42

prachtig dier

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:58

Ik ga hier even volgen. Heb een jaarling merrie van Painted Black.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was ze toen ze ongeveer een half jaar was.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:39

Ik weet dat dit een oud topic is maar wil het toch even proberen. Ik heb de kans een 11 jarige merrie te kopen. Zij heeft juist een koel karakter, in de bossen de braafste voorop. Erg stoer! Maar ben wel benieuwd of er ondertussen meer zijn. Altijd leuk om te zien.

Zij heeft 3 jaar stil gestaan ( ivm desinteresse eigenaar) en laat zich heel goed oppakken. Op t moment zijn we gewoon meters aan t maken.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Nakomelingen Painted Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:31

Ik heb een eerste jaargang veulen gefokt van PB toen hij nog niet KWPN gekeurd maar AES en nog zeer betaalbaar ;) nakomeling zie mijn profiel Primavera. Heel nerveus heet paard kon zich erg hechten aan 1 paard als die weg was brak ze de boel af of liep zich kapot op de weide. Was niet makkelijk met rijden erg heet wel veel kwaliteit. Uiteindelijk verkocht aan Annemiek80 op bokt weet niet hoe het nu gaat. Zij was heel rustig en kon er beter mee omgaan dan ik.