Fontaine Finest x Samarant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Roxanne
Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:12

truitje schreef:
Zijn er hier mensen die hem dit jaar gaan gebruiken? En hie Zijn de veulens van 2018? Foto’s/filmpjes?


Hengst wordt dit jaar pas 4. Zijn eerste veulens worden dit jaar pas geboren, voor zover ik weet.
Met wat googlen kun je foto's vinden van zijn eerste veulens van 2019.


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24


Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:12

Hier nog geen veulen, verwachting is midden april.

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:01

Ik heb die fotos nog niet gevonden op internet..
Wat voor merrie heb je martine en wat Wilde je verbeteren?

Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:03

Heb hem gebruikt op mijn Spielberg merrie (Spielberg x Ferro x Lector).
Ik wil vooral een paard met een fijn karakter. Dat heeft de merrie ook en wil ik graag behouden! Dit vind ik het belangrijkste. Daarnaast mag ze wel wat meer body hebben en wat maat is ook niet verkeerd.
Verder hoop ik op een wat langer voorbeen en hierdoor wat meer draf te kunnen ontwikkelen.
Het is het eerste jaar van Finest maar heb daar ook wel bewust voor gekozen. Het wordt het eerste veulen van mijn merrie en omdat je nooit zeker weet of het lukt of niet heb ik voor een jonge hengst gekozen. Daarom geen hengst van 2500 euro gekozen.

Bedoeling is dat het mijn opvolger wordt over 4 jaar :)

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:24

Wat leuk zeg, wanneer is ze uitgeteld? Mijn merrie wordt volgende week gedekt door Fontaine:)

Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:42

Nog even geduld.
Nog een goede week tot de datum :j

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:55

[ img ]

[ img ]

Ik heb er 2!

Merrie van 5 weken oud, Fontaine x Redford
Hengst van 1 dag oud, Fontaine x Goldschmidt.

Beide zeer goed gelukt, heel mensgericht en aansprekende types. Hengst is ontzettend groot, moet even uitvouwen :')

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:36

Wat een knappe veulens, die eerste lijkt ook veel front te hebben en een aansprekend hoofd. Fijn dat ze goed aan de maat zijn ook

Anoniem

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:34

Hallo, wij overwegen hem ook te gebruiken, hoe is de moederlijn van Fontaine?
Qua grootte...

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:45

hayka schreef:
Hallo, wij overwegen hem ook te gebruiken, hoe is de moederlijn van Fontaine?
Qua grootte...


Heel normaal volgens mij! Maar zeker ons 2e veulen is absurd groot. Die merrie geeft ze wel altijd zoals de hengst is moet ik zeggen. De eerste is gewoon heel mooi aan de maat.

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:31

Wij overwegen ook om Fontaine op onze osmium x dutchboy merrie te gebruiken. Alleen kan ik nergens een goede stand foto vinden of beelden van het vrij bewegen?

Zijn jullie tevreden over jullie veulens van deze hengst? Hoe groeien ze nu uit sannum? En wat verwachten jullie te verbeteren aan jullie merrie door deze hengst te gebruiken?

Mijn merrie heeft vooral een eerlijk maar heet karakter. En dat zit ohz nog wel eens in de weg. Ze heeft wat platpoten, en zou wat meer lossigheid in haar lijf mogen hebben en wat makkelijker kunnen sluiten. Daarnaast is ze nog een fractie ouderwets gebouwt, langgeleind en ik zou graag het veulen iets luxer en compacter willen krijgen.

Maar dan zonder het Jazz Krack Ferro Flemming bloed te gebruiken O:)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:38

Ik heb hem gebruikt om de galop en maat te verbeteren en goed karakter van mijn merrie te behouden. Ook wilde ik wat meer massa en bot hebben. Hij is verder correct qua stand en op de benen en dat vind ik ook belangrijk. Dat zie ik bij veel KWPN hengsten niet (veel Franse standen etc).

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:08

Wij hebben de knoopt door gehakt en als alles volgens plan gaat word mijn merrie a.s maandag gedekt door Fontaine *D :))

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:13

kevinsky schreef:
Wij overwegen ook om Fontaine op onze osmium x dutchboy merrie te gebruiken. Alleen kan ik nergens een goede stand foto vinden of beelden van het vrij bewegen?

Zijn jullie tevreden over jullie veulens van deze hengst? Hoe groeien ze nu uit sannum? En wat verwachten jullie te verbeteren aan jullie merrie door deze hengst te gebruiken?

Mijn merrie heeft vooral een eerlijk maar heet karakter. En dat zit ohz nog wel eens in de weg. Ze heeft wat platpoten, en zou wat meer lossigheid in haar lijf mogen hebben en wat makkelijker kunnen sluiten. Daarnaast is ze nog een fractie ouderwets gebouwt, langgeleind en ik zou graag het veulen iets luxer en compacter willen krijgen.

Maar dan zonder het Jazz Krack Ferro Flemming bloed te gebruiken O:)




[ img ]


Dit is het merrieveulen van maart. Hij kan maat en formaat toevoegen en bloed. Geen bot naar mijn idee

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:37

Wat een plaatje! Daar doe ik het voor <3 lijkt nu al mooi aan de maat! En een prachtig front te hebben! Hoe zijn de bewegingen? En hoe zijn ze qua karakter?

Je had toch ook nog een hengst veulen van fontaine? Is die al uit de kreukels?

En wat zijn je plannen met de beide veulens?

Nee ik hoef ook geen bot toe te voegen. Dat heeft mijn merrie meer dan voldoende, juist iets moderner zou het van mij mogen.
Bedoel je 'bloed' in de zin van bloedsprijding of karakter? :o?

Mijn merrie heeft voldoende maat, echter de hele merrielijn waar zij uit komt niet. En wil het er niet op gokken. Aangezien ik niet weet wat zijn doorgeeft aan haar veulens. Daarnaast ben ikzelf ook vrij lang, en als ik het veulen wel aan wil houden is een wat groter paard wel fijn :j

Vanmorgen wezen scannen na dat ze vrijdag een prik had gekregen, helaas nog geen ei die er klaar voor is. Woensdag gaan we weer kijken. Ze houd de spanning er zo wel in ;)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:17

kevinsky schreef:
Wat een plaatje! Daar doe ik het voor <3 lijkt nu al mooi aan de maat! En een prachtig front te hebben! Hoe zijn de bewegingen? En hoe zijn ze qua karakter?

Je had toch ook nog een hengst veulen van fontaine? Is die al uit de kreukels?

En wat zijn je plannen met de beide veulens?

Nee ik hoef ook geen bot toe te voegen. Dat heeft mijn merrie meer dan voldoende, juist iets moderner zou het van mij mogen.
Bedoel je 'bloed' in de zin van bloedsprijding of karakter? :o?

Mijn merrie heeft voldoende maat, echter de hele merrielijn waar zij uit komt niet. En wil het er niet op gokken. Aangezien ik niet weet wat zijn doorgeeft aan haar veulens. Daarnaast ben ikzelf ook vrij lang, en als ik het veulen wel aan wil houden is een wat groter paard wel fijn :j

Vanmorgen wezen scannen na dat ze vrijdag een prik had gekregen, helaas nog geen ei die er klaar voor is. Woensdag gaan we weer kijken. Ze houd de spanning er zo wel in ;)


Hengst zal ik morgen een foto van maken! Ze zijn beide flink aan de maat, de hengst is enorm 8-)
Ze hebben beide ontzettend zelfhouding, en zijn heel mensgericht. Vooral het merrietje, die gaat op schoot liggen slapen en wil alleen maar aandacht <3

Met bloed bedoel ik een chique koppie, wakker, niet te grof beenwerk etc.. maar wel met voldoende lichaam.

Ze zullen beide verkocht worden, geen moeten maar bij de juiste koper is dat wel de bedoeling..

Hopelijk kan die van jou er snel bij!

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:46


kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:38

Die is nog een slag luxer of niet?
Wat een plaatje! En wat een lange benen _/-\o_

Ga je de merries dit jaar ook weer laten dekken?

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:47

kevinsky schreef:
Die is nog een slag luxer of niet?
Wat een plaatje! En wat een lange benen _/-\o_

Ga je de merries dit jaar ook weer laten dekken?


Klopt, en enorm groot!

Ze zijn beide alweer drachtig, de moeder van het merrieveulen van Glamourdale, van het hengstveulen van Kjento

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:04

Wat leuk, volgende jaar dus weer wat veulentjes om. Naar uit te kijken :)

Mijn merrie is gister geïnsemineerd, maandag weer kijken of 't eitje weg is. Dus ben druk aan het duimen dit weekend :D

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Eefke85
Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:06

Tijdens de hengstenshow van Nijhof sprong deze hengst er voor mij echt uit, vooral qua beweging.
Na de show heb ik nog wel een paar standfoto`s gemaakt en hij is ook nog eens superbraaf. Met al die andere hengsten om hem heen en mensen die overal tussendoor liepen.

Helaas zelf mijn merrie niet laten dekken, maar anders zou het waarschijnlijk wel Fontaine zijn geworden.

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:36

Wil je die standfoto's ook met ons delen Eefke?

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:44

Ik heb mijn merrie ook laten dekken door Fontaine, dinsdag wordt ze gescand.
De stand kan je gedeeltelijk ook zien op de filmpjes die er op YouTube staan en de fotos die zijn gepost op de Facebookpagina van Team Nijhof. De beenstand is correct

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:12

Klopt dat weet ik, misschien ben ik te veel aan de kwpn stand foto's gewend na goedkeuring :+ O:)

Wat leuk truitje, nog even spannend dus!! Wat voor merrie heb je en wat wilde je verbeteren?

Ik ga morgen ochtend scannen om te kijken of het ei de afgelopen 48uur is verdwenen :)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

JoliekeDH
Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:13

Met knappe paarden kijken als guilty pleasure keek ik een filmpje van hem, en viel mij bij de eerste fotos eigenlijk gelijk een 'deuk' (lijkt zelfs 2 deuken) op in zijn linker borst/schouder.
In het bewegende deel erna lijken ze ook te zien, en op andere foto's die ik zo snel heb gevonden zie ik het ook steeds.
Rechts is niets te zien. (Bij beter kijken zie ik het rechts ook iets, maar alleen bij de stand fotos en daar ziet het er 'natuurlijker' uit. Veel minder duidelijk dan links)

https://youtu.be/S6auEO2uyzI

Puur nieuwsgierig, weet iemand wat dat is? Hij zal er ongetwijfeld geen last van hebben maar naar mijn idee heb ik dit nog nooit gezien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C en 18 bezoekers