Nakomelingen El Capone

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:16

Marjo88 schreef:
Dankjewel! Ik heb haar zelf beleerd, ze is echt een geweldig paard. Over het algemeen vrij nuchter, maar bepaalde kleine dingen kunnen wel heel erg spannend zijn. Helaas is ze erg klein gebleven, ik denk dat ze nu rond de 1.60m is, gelukkig ben ik zelf niet groot en is het voor mij helemaal geen probleem.

In de toekomst wil ik met haar wel de dressuur in, maar er moet dan eerst nog een trailer komen. En wie weet nog wel een keer een veulentje. Dat lijkt mij geweldig

Hieronder nog een paar foto’s de eerste is van twee jaar geleden toen in ik haar net had.

[ [url=m/aGXd6e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aLcH9N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/76mcvg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke! Jouw paardje lijkt wel op die van mij maar dan de vos versie! Houdt ook wel van een sprongetje of niet?

Ik zie wel meer El capones die allround ingezet worden

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">


wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:18

Ik ben laatst toevallig in contact gekomen met de man die El capone op dit moment traint, zo ben ik erachter gekomen dat hij inmiddels geruind is.

Hij schijnt nogal sensibel te zijn. Hoe zit dat met jullie paarden?

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">

Judith68
Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:31

Is toch Diederik van Silfhout die erop zit? Of niet meer? Snap ik wel dat hij geruind is, dekte volgens mij niks meer. Mijn merrie is eerlijk maar wel vlug. Maar je kan na 3 maanden niet rijden er eigenlijk zo weer op. Ze is drachtig voor volgend jaar van It's a Pleasure.

wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:13

Judith68 schreef:
Is toch Diederik van Silfhout die erop zit? Of niet meer? Snap ik wel dat hij geruind is, dekte volgens mij niks meer. Mijn merrie is eerlijk maar wel vlug. Maar je kan na 3 maanden niet rijden er eigenlijk zo weer op. Ze is drachtig voor volgend jaar van It's a Pleasure.


Ik dacht ook dat diederik erop reed maar de afgelopen maanden rijdt een Spaanse ruiter erop.

Mijn merrie ook braaf in de meeste gevallen, maar wel erg stress gevoelig en een echt showpaardje, dus kan zichzelf op vreemd terrein wel echt oppompen en showen, dan ze wel wat lastig te rijden aangezien ze erg afgeleidt is.

Heeft die van jou dit jaar ook een veulen gehad? Ben wel benieuwd hoe de El capone merries het doen in de fokkerij

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">

Judith68
Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:21

Nee, geen veulen gehad dit jaar. Vorig jaar beleerd en niet gedekt. Leek me een beetje veel voor haar anders. Er zouden al veulens geboren moeten zijn uit El Capone merries maar ik ken er geen.

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:39

Mijn merrie is braaf maar ook vlug! En als ze gestresst is.. dan duurt het even voordat ze weer het kan afvloeien.
Springen kan ze heel goed! Ben er zelf geen held in maar Jillz vind het erg leuk.

Marjo88
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:07

wopwop2008 schreef:
Marjo88 schreef:
Dankjewel! Ik heb haar zelf beleerd, ze is echt een geweldig paard. Over het algemeen vrij nuchter, maar bepaalde kleine dingen kunnen wel heel erg spannend zijn. Helaas is ze erg klein gebleven, ik denk dat ze nu rond de 1.60m is, gelukkig ben ik zelf niet groot en is het voor mij helemaal geen probleem.

In de toekomst wil ik met haar wel de dressuur in, maar er moet dan eerst nog een trailer komen. En wie weet nog wel een keer een veulentje. Dat lijkt mij geweldig

Hieronder nog een paar foto’s de eerste is van twee jaar geleden toen in ik haar net had.

[ [url=m/aGXd6e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aLcH9N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/76mcvg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke! Jouw paardje lijkt wel op die van mij maar dan de vos versie! Houdt ook wel van een sprongetje of niet?

Ik zie wel meer El capones die allround ingezet worden



Ze vind springen wel leuk om te doen, doe het niet heel vaak. Denk als ik haar daar meer ik zal trainen dat ze echt wel een leuk parcours kan rond springen.
Hoe doet die van jou het met een sprongetje?

siepje_tamy
Berichten: 37
Geregistreerd: 30-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:23

Hoi Dames !!

Graag sluit ik mij aan bij jullie forum haha

Ik heb sinds vorig jaar juli ook een 4 jarige Elcapone x Houston merrie.

Stamboek ster en net niet voorlopig keur, helaas


[ img ]


Sinds November onder het zadel, super fijne merrie maar wel Sensibel...

Ze is op het moment drachtig van Jameson RS 2

Nu lekker verder doortrainen voordat het niet meer kan.

Doutzen Ingrid W. Z1 Verkocht
Kumona net beleerd, drachtig Jameson RS 2

wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:24

Hoe gaat het met de El Capones?

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:22


SparklingApp
Berichten: 1942
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:44

Zo!! Dat maakt verschil Jolanda! De verhoudingen zijn echt een stuk mooier geworden zo.

Siepje, ziet er uit als een mooie merrie! Ben benieuwd naar het veulen.

Ik vind het jammer dat El Capone geruind is, was echt een hengst die in mijn hoofd bleef zitten en toen ik eens een merrie wilde laten dekken waarvan ik dacht, hé, dat past wel, heb ik er meteen mee gedekt.
Maar toen hij net terug was in NL zag hij er ook vreselijk slecht uit, dus ik was al bang dat het niet meer echt goed zou komen.
Die van mij gaat goed, nu 2,5 dus begint nu op te schieten dat ik wat meer met haar kan gaan doen.
Even kijken hoe alles loopt, maar ik denk dat ik haar het voorjaar in wil rijden en dan weer een tijdje de wei op, ik heb er wel zin in, denk dat ze makkelijk genoeg is om gewoon zelf te gaan doen.

Sometimes you win en sometimes you learn.

wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:44

Die is inderdaad nog lekker gegroeid Jolanda!

Ik volg de ruiter die momenteel op El Capone rijdt, hij brengt hem inmiddels uit op PSG niveau, en doet het erg goed in de wedstrijden heeft vaak prijs, ik vindt het nog een hele knapperd

Op zijn Instagram plaats hij vaak videos zoals onderstaande
https://www.instagram.com/p/B5QqIHCIJFo/?igshid=1ttist18apx9w

Met mijn knappe meisje gaat het oom goed, ik ga binnenkort starten op de wedstrijd, ik potentie kan ze het heel goed gaan doen, maar ze vindt het allemaal nog wel heel erg spannend.


[ img ]

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:59

Schop omhoog

Hoe gaat het hier met de El capone paardjes!!!??

Hier al even een tijdje kwakkelend.. oorzaak zadel! Echt kan geen zadel meer zien! Ondertussen zadel nr 3 welke ook niet meer top ligt! Deze week maar weer zadelmaker!

Hopelijk kunnen we snel weer rijden want het longeren word ik ook wel een beetje zat

xPearl
Berichten: 3271
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 17:11

Hier een ander wending haha. Ik heb mijn El Capone in Februari verkocht.
De klik onder het zadel was helemaal weg ma een klein jaartje kwakkelen. Ook de tijd dat ie op n trainingsstal heeft gestaan vorig jaar heeft de band/vertrouwen niet teruggebracht :(.
Hij staat nu wel op een suuuperfijn plekje met leuke mensen. Dus dat is heeel fijn :D.
Zelf heb ik een ander paard weer gekocht, maar dat is geen El Capone nakomeling haha!

SparklingApp
Berichten: 1942
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:54

Oh wat jammer Pearl! Maar als er geen klik is, dan is dit waarschijnlijk de beste oplossing.
Fijn dat hij een goed plekje heeft gevonden!

Vervelend Jolanda, toestand met zadels! Ik ken het maar al te goed, maar bij mijn paard bleken er helaas rugklachten achter te zitten.

Mijn el Capone is vorige week 3 geworden en heb ik laatst voor het eerst aan de longe gehad.
Ze is echt heel leuk, maar staat wel heel makkelijk op haar achterbenen!
Ik ga nu wat vaker iets met haar doen zodat ik haar na de corona crisis ruitermak kan maken.

Sometimes you win en sometimes you learn.

wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:00

[ img ]


Ook wij hebben een beetje gekwakkeld. Mijn merrie heeft moeite met rijden tussen andere paarden wat inrijden op concours erg lastig maakt. Verder doet ze het erg leuk!

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:14

wopwop2008 schreef:
[ [url=m/sP1n9i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook wij hebben een beetje gekwakkeld. Mijn merrie heeft moeite met rijden tussen andere paarden wat inrijden op concours erg lastig maakt. Verder doet ze het erg leuk!



Herkenbaar!! Als jij de oplossing heb gevonden.. dan hoor Ik het graag.

Judith68
Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:40

De El Capones tonen wel veel karakter hé? Mijn El Capone merrie is op 16 maart bevallen van een heel mooi merrieveulen van It's a Pleasure. 2 dagen na de bevalling alweer helemaal haar eigen elastieke zelf. Of ze geen veulen gehad had.
Mijn merrie was heel braaf met beleren maar wel alleen geschikt voor een kundige ruiter. Bij gebrek daaraan laat ik haar waarschijnlijk weer dekken dit jaar.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:14

Wat een knap veulen zeg!!!!

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:30

Schop omhoog!

Hoe gaat het hier?

Merrie is ondertussen L1 +3

Bedoeling is nu trainen voor het M1 en daarin starten. Ze doet het top!!!

Helaas is ze alleen niet echt zuinig op zichzelf. Aangetikt en schiefel..
Het is hier een beetje vallen en opstaan.
Rijden tussen andere paarden gaat zachtjes aan steeds beter.

Mijn dochter van 10jaar kan lekker met dr sturen. Toch wel een braaf 6 jarige tuttebel

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:52

Schop omhoog

Hoe gaat het met de El Capone paardjes?

Judith68
Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 06:55

[ img ]

Mijne staat nog heerlijk op de wei met haar inmiddels jaarling van vorig jaar. Ze is nog steeds dol op haar kind. Staan ook nog samen op stal :=
Hoe is het met die van jou Jolanda20?

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:17

Jillz doet het goed!!!
Staat ook lekker te genieten op het land wat haar goed doet. Ze is zo braaf en rustig geworden!

Ondertussen M1 geklasseerd
Laatst bijgewerkt door jolanda20 op 12-09-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt


jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Nakomelingen El Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:19


wopwop2008
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:37

[ img ]

[ img ]


Inmiddels L2 +4

Tijdens corona heb ik nauwelijks gestart, ik merk dat ze eindelijk mentaal stabiel wordt. Ze is eigenlijk top braaf, er hebben al een aantal mensen op gezeten die nooit eerder hebben paardgereden.

Daarnaast laat ze ook wel echt potentie voor de sport zien dus ik ben benieuwd waar te toekomst ons zou brengen.

[Loose yourself in the thing you love. Find yourself there too] ~_/">


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 16 bezoekers