Incognito (Davino x Vivaldi)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:57

Heeeeel knap zijn ze!!
Mijne gemeten en is nu 1,64. Ze loopt echt zo goed, ben dr wijs mee!!!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock


Moratoetje
Berichten: 1449
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:23

Wauw Voyou <3 wat een beauty :o

Mijn Incognito doet het goed, hij begint nu wel meer hengst te worden maar het is nog wel te doen. Maar ik denk wel dat we hem komend voor jaar laten castreren.

voyou
Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:31

Met een hoofdstel in lijkt ze ineens volwassen <3 <3 <3

[ img ]

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:00

Ja inderdaad! Ineens echt helemaal baby af als je dat zo ziet. Prachtig hoor!
Wat zijn je plannen met haar nu?


TROY (2019) & LAYS (2014)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:01

voyou schreef:
Met een hoofdstel in lijkt ze ineens volwassen <3 <3 <3

[ [url=m/NJNELY.jpg]Afbeelding[/url] ]



heel knap en zo'n mooi dun velletje! staat ze al onder dek?

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Meya_
Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:03

Wauw wat een knapperds hier <3
Ben heeel benieuwd naar ons veulentje..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

voyou
Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:04

peetje82 schreef:
voyou schreef:
Met een hoofdstel in lijkt ze ineens volwassen <3 <3 <3

[ [url=m/NJNELY.jpg]Afbeelding[/url] ]



heel knap en zo'n mooi dun velletje! staat ze al onder dek?


Nee, nog nooit een deken op gehad. Als jaarling was het echt een beer, maar vorig jaar had ze ook al zo’n mooi vachtje. *\o/*

miranda1999
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:46

voyou schreef:
Met een hoofdstel in lijkt ze ineens volwassen <3 <3 <3

[ [url=m/NJNELY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! Wat een beauty!

miranda1999
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:50

Vraagje... Mijn incognito heeft een ernstige wond opgelopen. Hij stond een tijdje in de kliniek. Hij was daar erg wild... zo kennen we hem niet. Nu kan ik mij voorstellen dat dit ook komt doordat hij zijn maatjes mist. Maar het opfokbedrijf heeft ook aangegeven dat hij soms op bepaalde momenten ander gedrag vertoont, echt gevaarlijk hengstengedrag. Op de kliniek zijn ze erachter gekomen dat hij een klophengst is. Vandaag is hij gecastreerd op tafel. Weten jullie of het gedrag na castratie positief kan veranderen of zal het gedrag hetzelfde blijven?

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:13

Daar heb ik echt geen ervaring mee, hoe gaat het nu met hem?

Mijne is echt een kreng, ze mepte gister mn jaarling even de hoek in en bleef meppen.
Staan al meer dan een jaar samen en ze kon wel eens een keer lelijk doen maar dit was iets TE!!
Ik ga ze niet meer samen zetten, straks heb ik geen jaarling meer over.
Herkennen jullie dit gedrag?

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:52

Jeetje wat een verhalen. Jammer dat het zo tegenzit bij jullie jonkies op het moment.
Is de castratie goed gegaan miranda1999?

Mijn jaarling staat weer in de winterstalling, nu in een gecombineerde groep met de 2 jarigen. Dan vind ik hem nog best wel klein... hij is in ieder geval wel flink aan het uitzwaren :o

[ img ]


TROY (2019) & LAYS (2014)

miranda1999
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:06

@peetje82 Het gaat nu goed met hem. Wat vervelend dat ze dat gedrag vertoont. Nee snap ik heel goed. Ik herken mijn Incognito niet in dit gedrag met andere paarden, mijn jaarling staat juist onderaan de rangorde. Maar naar de dierenarts en de hoefsmid durft hij wel flink te trappen.

@mariekeS_ Ja de castratie is gelukkig goed gegaan. Eind december halen we hem op bij de opfok en komt hij heerlijk thuis te staan tussen onze andere paarden. Mooie foto, ze hebben echt allemaal hetzelfde hoofd haha

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:26

hoe gaat het hier met de jonge Incognito's?

Mijne kreeg gister voor het eerst een hoofdstel aan, ze was totaal niet onder de indruk.
Staat al braaf in de wasplaats en de peeskappen is ze nu ook gewend.
We gaan dit nog een paar keer zo doen en dan een keer singeltje aan en bouwen we het rustig op.
Het is wel aan aangenaam paard om wat mee te doen, staat wel een kop op maar is wel heel gelaten.

[ img ]

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Moratoetje
Berichten: 1449
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:55

Hoe gaat het met de Incognito's?

Mijn grote vriend wordt eind deze maand gecastreerd :o Dan mag hij eerst even herstellen voordat het werkende leventje voor hem gaat beginnen! Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen, kan niet wachten tot ons eerste ritje :):)

Meya_
Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:24

Spannend!!

Bij ons is begin april een hengstveulen van Incognito ( x United) geboren. Leuk ding! :D maar ook alweer verkocht en samen met zijn moeder vertrokken.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

miranda1999
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:07

Met mijn incognito gaat het ook goed. De wond (zie bericht hierboven) is dicht en zie je niks meer van terug. Na de castratie moest hij weer 6 weken terug naar het opfokbedrijf omdat hij nog vruchtbaar was en wij hebben hier thuis alleen maar merrie's staan. Eind december 2020 hebben we hem opgehaald. Nu staat hij bij ons thuis tussen de andere paarden. Na een aantal negatieve verhalen van het opfokbedrijf over zijn gedrag hadden wij veel werk verwacht. Maar dat is totaal niet zo. Oliver is een grote knuffelkont en doet alles erg braaf, zoals alleen met hem van het erf af, poetsen, dekje op, hoofdstel op etc. Ik ben blij met mijn Incognito . Over een half jaar is hij 3 en laat ik hem keuren

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:10

Wat fijn om te lezen dat jullie er zo blij mee zijn miranda1999. Spannend straks het keuren, ik zal voor jullie duimen!

@moratoetje: spannend! Pak je hem dan na de zomer op? Is die van jou ook gekeurd of (nog) niet?

Ik ben gisteren weer even gaan kijken. De mijne wordt over een maand 2. Ze stonden net een dag op het gras en hij was weer zo mensgericht en chill, heerlijk karakter so far. Van de opfok verder niks gehoord over zijn karakter, waarbij geen nieuws goed nieuws is geloof ik :')

[ img ]
[ img ]

Nu er meer Incognito's onder het zadel zijn valt me wel positief op dat er vaak gesproken wordt over prettige karakters, dus hoop dat dat inderdaad zo doorzet.


TROY (2019) & LAYS (2014)

miranda1999
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:28

@MariekeS_ wauw mooi paard! Het valt mij op dat ze allemaal hetzelfde hoofd hebben . Ja klopt ik hoor ook van meerdere fokkers dat de nakomelingen van Incognito een fijn karakter hebben.

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:32

miranda1999 schreef:
@MariekeS_ wauw mooi paard! Het valt mij op dat ze allemaal hetzelfde hoofd hebben . Ja klopt ik hoor ook van meerdere fokkers dat de nakomelingen van Incognito een fijn karakter hebben.


Dank je! Ik ben ook heel blij met z'n ontwikkeling.
De koppies zijn inderdaad heel herkenbaar! Zelfde oogopslag en chique hoofdjes.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Moratoetje
Berichten: 1449
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:37

MariekeS_ schreef:
@moratoetje: spannend! Pak je hem dan na de zomer op? Is die van jou ook gekeurd of (nog) niet?


Gekeurd in de zin van veterinair?
Nee, hij is (nog) niet gekeurd. Ik heb hem zelf gefokt, vooralsnog zie ik geen reden om hem te laten keuren.

Het is de bedoeling om hem na de castratie zadelmak te maken. Het is even afwachten hoe hij het oppakt en hoe hij het werk ervaart. Hij is van juli, dus doe nog wel lekker rustig aan met hem. Ik mag hem toch niet eerder starten dan volgend jaar april :o Heel misschien dat ik hem in september dit jaar mee laat doen bij de wedstrijd voor 3-jarigen hier in de buurt. We zien wel, ik heb geen haast in ieder geval .... voorlopig heb ik zonder hem erbij ook nog genoeg te rijden :o

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:40

Alles wat wij zelf gefokt hebben wordt toch ook eerst gekeurd voor ik ermee aan de slag ga hoor. Wil zeker weten dat ze gezond zijn!

Allemaal dezelfde chique kopjes hebben ze idd, je pikt ze er zo uit.

mijn Incognito gaat heel goed, heeft zadel opgehad met de beugels los en reageerde nergens op.
Nu verder aan de longe voorbereiden op de EPTM, ze ontwikkelt zich heel goed.
Ben er blij mee!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:22

Röntgen gekeurd inderdaad, precies om de reden die peetje al geeft. Ik wil graag weten of ze gezond zijn en bijv een los chipje kan er dan nog uit voordat het schade geeft.
Twijfel nog wel wanneer handig is. De mijne wordt 2 dus of dit najaar of volgend voorjaar...heeft allebei voor en nadelen.

Klinkt goed peetje!


TROY (2019) & LAYS (2014)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:27

Hoe gaat het hier met de knappe Incognito's ?

Mijne loopt op de EPTM , is daar zadelmak gemaakt. Was erg braaf en doet het volgens de laatste berichten goed. Vrijdag ga ik kijken, ben benieuwd.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Incognito (Davino x Vivaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:46

Wat heeft incognito gedaan bij jullie qua maat? Ik zou hem graag gebruiken maar heb een merrie die wat klein is gebleven, moederlijn geeft ze sowieso niet heel groot.

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:46

Wat leuk peetje82! Fijn ook om zulke feedback te krijgen. Ik krijg uit verschillende hoeken de indruk dat ze in het werk allemaal prettige karakters hebben.

Die van mij doet het ook goed. Is nu 2 en begint al wat hengsten uitstraling te krijgen. Verder superduper mak <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hij blijft wel wat klein en zijn volle broer was met 3 jaar ook maar 163 uit een merrielijn van 167/170...
Geen idee of dat voor meer Incognito's geldt...


TROY (2019) & LAYS (2014)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers