Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
prada
Berichten: 237
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:43

Dankje voor het linkje, was even vergeten weer in dit topic te kijken :o
Ik weet alleen niet helemaal wat het allemaal betekent qua predikaten

Training,africhting en bemiddeling -> http://www.fhhorses.com


Nanu
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:00

Welke predikaten bedoel je?

Go where no one goes.


Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:05

[ img ]

Hier gaat het goed! Onze For Romance is twee weken geleden naar de opfok vertrokken. Het is echt een enorm baasje, dus ik hoef me over haar geen zorgen te maken. :')

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:29

courtjuh schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er mensen in het bezit zijn van nakomelingen van For Romance.


[ [url=m/WJY9XA.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/S9zyhx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier een topic om meer te weten te komen over het karakter en prestaties. En natuurlijk hun prachtige voorkomen. Want als ik foto's zie zijn het stuk voor stuk beauty's.

Mijn eigen merrie is drachtig van For Romance en is eind mei uitgerekend.

Ik ben benieuwd! :j


Zijn er mensen die diepvries sperma van For Romacs hebben gebruikt?

Govi1990
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-08-21

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:08

Ik heb dv sperma gebruikt. Volgens dierenarts altijd super goed sperma. 1x geïnsemineerd met 2 rietjes en drachtig. Een kennis had met 1 rietje 2 embryo’s en deze gespoeld en dit jaar verwacht ze dus 2 For Romance veulens.

Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 05:37

Govi1990 schreef:
Ik heb dv sperma gebruikt. Volgens dierenarts altijd super goed sperma. 1x geïnsemineerd met 2 rietjes en drachtig. Een kennis had met 1 rietje 2 embryo’s en deze gespoeld en dit jaar verwacht ze dus 2 For Romance veulens.


Dat klinkt goed.
Bij welk station heb je dit gedaan?
En kun je me meer vertellen over kosten etc?
Nkg niet zo veel ervaring met DV sperma

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 07:26

Kom net dit topic tegen. Ik heb een For Romance x Gribaldi merrie. Aangezien ze dressuur echt ronduit saai vond hebben we er maar een eventingpaard van gemaakt en dat doet ze werkelijk fantastisch. We springen nu op wedstrijd tot 1m15 en starten in de eventing dit jaar op M niveau. Ze wordt dit jaar 6 en we komen aan de start op het bk 6 jarige eventingpaarden
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Govi1990
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:19

Mvdh23 schreef:
Govi1990 schreef:
Ik heb dv sperma gebruikt. Volgens dierenarts altijd super goed sperma. 1x geïnsemineerd met 2 rietjes en drachtig. Een kennis had met 1 rietje 2 embryo’s en deze gespoeld en dit jaar verwacht ze dus 2 For Romance veulens.


Dat klinkt goed.
Bij welk station heb je dit gedaan?
En kun je me meer vertellen over kosten etc?
Nkg niet zo veel ervaring met DV

Ik heb het sperma besteld bij Sjaak van der Lei, Studdutch. De verzendkosten waren € 70 en het sperma was toen € 250 per rietje, nu volgens mij € 300,-. Omdat de merrie rondom de eisprong geïnsemineerd moet worden, moet ze naar de praktijk zodat ze de eisprong kunnen zien. De kosten hiervoor bedroegen toen € 400,-. Dus de totale kosten waren voor mij € 970,- Met vers sperma ben je sowieso € 1800 dacht ik voor het sperma alleen kwijt

Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:29

Govi1990 schreef:
Ik heb dv sperma gebruikt. Volgens dierenarts altijd super goed sperma. 1x geïnsemineerd met 2 rietjes en drachtig. Een kennis had met 1 rietje 2 embryo’s en deze gespoeld en dit jaar verwacht ze dus 2 For Romance veulens.
[/quote]

Dat klinkt goed.
Bij welk station heb je dit gedaan?
En kun je me meer vertellen over kosten etc?
Nkg niet zo veel ervaring met DV

Ik heb het sperma besteld bij Sjaak van der Lei, Studdutch. De verzendkosten waren € 70 en het sperma was toen € 250 per rietje, nu volgens mij € 300,-. Omdat de merrie rondom de eisprong geïnsemineerd moet worden, moet ze naar de praktijk zodat ze de eisprong kunnen zien. De kosten hiervoor bedroegen toen € 400,-. Dus de totale kosten waren voor mij € 970,- Met vers sperma ben je sowieso € 1800 dacht ik voor het sperma alleen kwijt[/quote]

Oké duidelijk.
Kwaliteit dv sperma is dus redelijk goed?
Wat ze in 1x drachtig of niet?
Dus als ik For romance zou kiezen dan adviseer jij dv sperma?

Govi1990
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:08

Mvdh23 schreef:
Govi1990 schreef:
Ik heb dv sperma gebruikt. Volgens dierenarts altijd super goed sperma. 1x geïnsemineerd met 2 rietjes en drachtig. Een kennis had met 1 rietje 2 embryo’s en deze gespoeld en dit jaar verwacht ze dus 2 For Romance veulens.


Dat klinkt goed.
Bij welk station heb je dit gedaan?
En kun je me meer vertellen over kosten etc?
Nkg niet zo veel ervaring met DV

Ik heb het sperma besteld bij Sjaak van der Lei, Studdutch. De verzendkosten waren € 70 en het sperma was toen € 250 per rietje, nu volgens mij € 300,-. Omdat de merrie rondom de eisprong geïnsemineerd moet worden, moet ze naar de praktijk zodat ze de eisprong kunnen zien. De kosten hiervoor bedroegen toen € 400,-. Dus de totale kosten waren voor mij € 970,- Met vers sperma ben je sowieso € 1800 dacht ik voor het sperma alleen kwijt[/quote]

Oké duidelijk.
Kwaliteit dv sperma is dus redelijk goed?
Wat ze in 1x drachtig of niet?
Dus als ik For romance zou kiezen dan adviseer jij dv sperma?[/quote]

Dv sperma is van zeer goede kwaliteit. Mijn merrie is 1x geïnsemineerd en drachtig. Ik zou zelf zeker weer voor dv gaan. Ik ken meerdere mensen die dv van FR hebben gebruikt en hun merries waren allemaal in 1x drachtig. Zelfs met 1 rietje. Als je een gezonde jonge merrie hebt én een goede dierenarts dan zou ik gewoon voor dv gaan.

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:02

Yeah ik meld mij ook :D sinds deze week eigenaar van een for romance ruin! :+:

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Umeo
Berichten: 2203
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:07

Showen! :D

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:53

Hierbij :D Hij is een 4 jarige ruin van For Romance X Vitalis X Blue hors Hotline
[ img ]

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:10

Wat een knapperd! Die benen en die blik heeft hij denk ik echt van zijn vader, die zie ik vaker terug komen bij de nakomelingen. <3

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

prada
Berichten: 237
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:14

Hey allemaal,

Even een ander soortig bericht,kent er iemand toevallig iemand die mogelijk interesse heeft in een jong paard met bemerking?
Echt mooi lijntje, moeder liep LT, donkerbruin, For Romance x UB40. Bemerking in de hals en een chipje in de kogel, daar is het geld ook naar.

Zou leuk sportpaard voor iemand kunnen zijn maar voor de handel is hij dus niet zoveel waard. Ik gun hem een leuke eigenaar die plezier van hem gaat hebben. En voor iemand met niet zoveel budget kan dit leuk zijn!

Dacht gooi het even in dit topic, je weet nooit...

Training,africhting en bemiddeling -> http://www.fhhorses.com

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 13:21

Wat is de bemerking in de hals?

prada
Berichten: 237
Geregistreerd: 02-08-03

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:36

Ik stuur je even een pb

Training,africhting en bemiddeling -> http://www.fhhorses.com

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:57

Mijn For Romance x Gribaldi besloot gisteren om de show te stelen op de eventing. Dit was haar laatste wedstrijd in de L, binnen 14 dagen loopt ze al weer M (6 jarigen). Ook deze L liep ze foutloos door en dat wil dus zeggen 7 op 7 foutloze eventings in de L.

[ img ]

[ img ]

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:49

Jeetje wat gaaf en stoer! :+: Wat voor bloed zit er aan moeders kant?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:35

SteffiiY schreef:
Jeetje wat gaaf en stoer! :+: Wat voor bloed zit er aan moeders kant?


Moeder is Gribaldi x Ravel STV

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Suzanne F.
Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:55

Wat een gaaf dier dat ze zo dapper springt! En dat van een volledig dressuurgefokte!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:23

Ja, ze blijft stoer. Dressuur gaat steeds beter. Springen doet ze ook steeds goed, al hebben we momenteel wel een dipje (ze wordt iets te hectisch in het springen). Morgen nog crossen en dan zit haar eerste wedstrijd bij de 6 jarige eventingpaarden er op
[ img ]
[ img ]
[ img ]

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 06:08

Ze wordt ruiger en ruiger. Na de cross kwamen de mensen om haar heen staan
om te kopen maar verkopen doe ik niet. Kans dat ik ooit nog zo een topper te rijden krijg is zo goed als onbestaanbaar. Deze mensen noemden haar dan ook beste 6 jarig eventingpaard van het moment *\o/* [ img ]
[ img ]
[ img ]

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Umeo
Berichten: 2203
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:33

Vandaag onze 2 jarige For Romance ruin eens op de foto gezet.

Ik ben helemaal fan. Jammer dat we geen ruinen aanhouden en hij waarschijnlijk op termijn verkocht gaat worden.


[ img ]

Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Nakomelingen For Romance ( Fuerst Romancier x Donnerhall )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:23

Gaaf paard wel en voor een 2 jarige al goed ontwikkeld ook.

Hier liggen we er nog zeker tot half december uit. Quintania is op de laatste M cross dit jaar vies overkop gegaan en staat met een dikke knie. Ikzelf heb een week op intensieve zorgen gelegen. Ik had me het afsluiten van een fantastisch seizoen met fantastische paarden wel anders voorgesteld
[ img ]

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers