Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:24

Ik sluit me volledig bij Ibbel aan :)


marjolein88
Berichten: 4030
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:27

Hier natuurlijk Cassanova en een aantal nakomelingen op stal.
Ze zijn enorm mensgericht en leergierig. ze houden heel erg van aandacht en knuffelen. Ze zijn looplustig maar totaal niet schrikkerig of snel gespannen. Bij ons was ook opvallend hoe makkelijk de veulens zijn bij de hoefsmid en met halstermak maken/meelopen.

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:31

Die van ons is nu 3 weken oud, en tot nu toe is haar karakter fantastisch! Ze is makkelijk in de omgang, heel cool en houdt van aandacht. Zij is in het begin wat afwachtend bij nieuwe mensen en dingen maar stapt er daarna braaf en nieuwschierig op af. Ze laat zich zeker niet zomaar wat aanpraten maar als je laat zien dat het goed is neemt ze het wel van je aan. Zo kan ik haar met haar moeder en onze andere merrie inmiddels al alleen op de trailer laden en afladen. Ik ben vaak alleen dus doe bijvoorbeeld ook alleen en los in het weiland haar halstertje en dekentje op en af. Ook kan ik los in het weiland haar voetjes optillen.

Wij dekken dit jaar dan ook haar moeder en nog 2 andere merries met Cassanova, 1 daarvan is een Kwpn merrie, dat is wellicht een gewaagde keuze maar ik denk dat Cassanova zeker ook bij haar past en ik ben heel erg benieuwd wat daar volgend jaar uit komt!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

welmoed__
Berichten: 6537
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:32

ik vind het heel jammer dat hij een pony formaat is. Als het een paarden maat was, dan wist ik het wel!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:43

welmoed__ schreef:
ik vind het heel jammer dat hij een pony formaat is. Als het een paarden maat was, dan wist ik het wel!


Soms fokt een hengst ook vergrotend tov zijn eigen maat, ik weet niet of Cassanova dat doet? Uit het Don Cremello topic begrijp ik dat die wel vergroot.

welmoed__
Berichten: 6537
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:45

Maar de gok op een kleintje of een grote vind ik voor mij toch wel groot. Aangezien ik wel een dier moet hebben die boven de 1.60 word.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:50

welmoed__ schreef:
Maar de gok op een kleintje of een grote vind ik voor mij toch wel groot. Aangezien ik wel een dier moet hebben die boven de 1.60 word.


Snap ik dan inderdaad. Ik ben zelf lang (1,75) en mijn merrie is 1,50m. Wel een haflinger dus ronde ribben en massa. Momenteel is fokken (nog) niet aan de orde, maar ik houd de markt graag in de gaten en mogelijk komt er tzt nog een fokmerrie. Ik ben geen grote-paarden-mens. Verkleinende hengsten zou ik écht niet durven ook op de types merrie die ik zoek. Daarom is het altijd slim om wat jaargangen veulens van een hengst af te wachten, dan is er wel een redelijke inschatting of een hengst vergroot of verkleint. Ook altijd fijn als je dat al weet van je merrie, maar goed, bij een eerste veulen weet je dat van je merrie nooit natuurlijk...

Ibbel
Berichten: 48853
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:23

marjolein88 schreef:
Bij ons was ook opvallend hoe makkelijk de veulens zijn bij de hoefsmid en met halstermak maken/meelopen.


Vooral dat! Ik was volbloed-Arabierveulens gewend, die lopen echt niet binnen een weekje mee aan het halster, sterker, dat was knokken met uberhaupt een halster omdoen in het begin.

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:10

Dat klinkt positief allemaal. Nog maar 10 maanden wachten :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:24

Hier een KWPN merrie gedekt met Cassanova... wordt hopelijk met een maandje geboren. Dat zal snel genoeg zeggen of Cassanova vergroot of niet... aan de grootte van het veulen kun je een goede schatting maken hoe groot hij/zij zal worden...


Als het aan Bizous ligt wordt het geen kleintje :')

[ img ]

[ img ]

tiwi1969
Berichten: 7572
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:19

Hier de moeder van Saab99. De kogel is door de kerk: Casanova mag de vader worden van ons toekomstige veulen.

Onze merrie: Kees, stamboeknaam Cherise. Groninger van Bascal ca 1.70 hoog, 8 jaar jong en super breed.
Misschien kennen jullie haar van veulen Mees van vorig jaar.

[ img ]


[ img ]

Bewust gekozen om met een rijpony te dekken omdat mijn dochter een Groninger te massaal vindt en wij dus iets kleiner en iets smaller willen.

Ben ook heel benieuwd naar andere nakomelingen uit rijpaard merries.

Help en bescherm de paarden in Tennessee
https://www.change.org/p/protect-horses ... hRNtUd3YOo

MDWStables
Berichten: 1437
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:28

Mijn Cassanova is flink aan de maat. Ik weet niet wat ze meet, maar ze zal (helaas) de d-pony maat wel uitgaan. Ik krijg veel complimenten over haar. Ze is chique om te zien en beweegt goed. Qua karakter is ze iets neurotischer dan mijn andere jaarling, maar wel meer op mij gericht.

Mijn tweetal is zaterdag tot oktober de weide op gegaan met 2 jonge merries van iemand anders. Het is redelijk dichtbij huis dus ik kan ze gelukkig regelmatig zien.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:00

Hier ook een cassanova uit een paard merrie.
Ik denk idd dat hij vergroot mijn merrie is net aan ,1,60 D'leh is nu op 11 maanden al 1,40
Hij heeft een heel fijn karakter is graag bij me maar is wel behoorlijk eenkennig maar dat kan hij prima van zijn moeder mee hebben gekregen

Denk dat het wel een gave combi word tiwi en veel kans op palomino!

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:20

Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:48

dblijham schreef:
Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.


Gok dat veel mensen toch een beetje terugkomen van héél groot, en liever rond de 1,60-1,65 met wat body hebben, zeker in de basissport, het is wat makkelijker bij elkaar rijden. Plus dat pony's vaak toch veelzijdiger ingezet worden.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:04

Skippy01 schreef:
dblijham schreef:
Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.


Gok dat veel mensen toch een beetje terugkomen van héél groot, en liever rond de 1,60-1,65 met wat body hebben, zeker in de basissport, het is wat makkelijker bij elkaar rijden. Plus dat pony's vaak toch veelzijdiger ingezet worden.


Dit is exact waarom mijn kwpn merrie van 1.78 door hem is gedekt!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:10


tiwi1969
Berichten: 7572
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:39

Wat een heerlijke knuffelfoto’s!

Vandaag al kunnen insemineren en het vloeibaar goud zelf opgehaald. Wat een vriendelijk dier is Cassanova, oortjes de hele tijd naar voren.

Nu dus 17 dagen wachten...

Help en bescherm de paarden in Tennessee
https://www.change.org/p/protect-horses ... hRNtUd3YOo

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:38

Wij hebben de eerste merrie dit jaar drachtig van Cassanova, vandaag op 14 dagen, nog 2 te gaan! :D

Mika (de drachtige) :
[ img ]

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:09

Gefeliciteerd *\o/*

Nog geen 2 jaar oud... en al zo lief en betrouwbaar met kusjes geven.... Knelis is zo voorzichtig... en zo aanhankelijk... <3


marjolein88
Berichten: 4030
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:46

Super lief!!!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

lailapri
Berichten: 22091
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 22:23

Elles is voor nu drachtig gescand. *\o/*

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 04:59

Gefeliciteerd *\o/*

lailapri
Berichten: 22091
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 07:38


3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

tiwi1969
Berichten: 7572
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:50

Gefeliciteerd! Leuk filmpje!

Help en bescherm de paarden in Tennessee
https://www.change.org/p/protect-horses ... hRNtUd3YOo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers