Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:03

Oh, ik wist helemaal niet dat er een Everdale-topic bestond op Bokt! (Waarvoor met de trein gaan werken en eens zoeken op Everdale allemaal niet goed is ;) )
Mag ik me ook melden? Wat een toffe Everdale-kindjes hebben jullie allemaal zeg!

Ik ben sinds eind mei de trotse eigenaar van Jena, het eerste Everdale veulentje dat geboren werd bij Stral.
Vier jaar stiekem (en dan erna mss niet meer zo stiekem :p ) gedroomd van haar. Ze is alles (en nog veel meer) waar ik ooit van had durven dromen. Lief, knap en zo'n braaf nuchter paard.

Afgelopen maanden waren pittig, Jena werd ziek (ze kreeg een bloedvergiftiging door een nochtans goed verzorgde wonde (slag van ander paardje) en kroop door het oog van de naald). Ze verloor heel wat kilo's, en ook de 'sparkle' in haar ogen verdween.
Ze is er gelukkig terug bovenop, kwam al heel wat terug bij maar heeft nog een hoop kilo's te gaan, de blinker in haar ogen is terug, maar sinds 2 weken zijn we terug voorzichtig aan het werk.

Deze foto is er eentje van deze zomer, toen we eens een klein oefenwedstrijdje deden om te kijken of ze wittehekjes-proof was en hoe ze 't deed op verplaatsing. Foto met dank aan Stral ;)

Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:37

Afgelopen zaterdag voor het eerst op mijn Everdale-puppy gereden <3
Hij was heel braaf en nuchter, hopelijk blijft dat zo. Hij schijnt wel behoorlijk eigenwijs te kunnen zijn.
Als hij iets niet wil is hij echt niet te dwingen en dus moeten we op creatieve wijze hem 'misleiden' :=

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:01

Wat super!

Eston heeft van het weekend weer wedstrijd gehad en was dubbel eerste, mijn zus startte hem :)

_Stephanie

Berichten: 659
Geregistreerd: 12-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:22

Welkom Saariewaarie!
Wat vervelend dat Jena ziek is geweest, gelukkig kun je nu weer aan de slag. Ze ziet er heel ontspannen uit op de foto, was ze ook braaf?

Wat Leuk Esssther, nu ben ik erg benieuwd naar een fotootje natuurlijk! :D

Go Eston! Hij doet het goed he? *\o/*


Afbeelding
Geen goede kwaliteit, maar ik wilde Juwel toch even met jullie delen! *D

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:49

Esssther, wat leuk dat je op je Everdale gezeten hebt! Altijd een speciaal moment toch!

Wauw, Juwel is knap!
Jena was erg braaf op die oefenwedstrijd. Echt kijken doet ze niet, tenminste als ik er genoeg aan rij ;)
Ze is toen wel over de hekjes gesprongen (ik die té diep de hoek in wou rijden, en dat moet je natuurlijk niet doen met een vierjaar he :') ).
Ze is voor mij althans de flinkste vierjaar die ik ken

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:27

Vorige keer had ik niet echt een goed filmpje of foto maar afgelopen zaterdag voor 3e keer opgezeten en nu beter filmpje:

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:55

Weer een week verder en wat wordt ik blij van Kingsdale <3
Hier een filmpje zonder bewerking dus gewoon zoals het is ;)
Ik heb er nu 5x opgezeten en ik weet dat ik nog aan heel veel dingen moet werken maar hee, al het begin is moeilijk.


Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:32

Daar zit een leuk achterbeen op ook hè! Die rug komt wel als je meer kan gaan doorlaten :) Doet me denken aan Jena van saarie hier!

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:39

Amai Kingsdale laat zich toch ook al goed rondsturen en is toch echt wel braaf (en knap :) ).
Ga je volgens mij een heel leuk paard aan hebben!

Jena, die doet het goed! We zijn nog steeds rustig aan het werk, en die is zo flink en ongelofelijk werkwillig.
Vorige week eens naar de clubles geweest en daar een half lesje meegereden (is op een grote stal waar telkens een springparcours staat, wij rijden dan in de inspring-paddock): ingestapt in springpiste en was goede schriktraining: sparretjes, hindernissen, hekjes,.... Met vlag en wimpel geslaagd! Die kijkt naar bijna niks gewoon.
Ik ga nooit meer een paard hebben met zo'n goede kop op! Als je haar iets vraagt en je vraagt het nog eens, dan gaat ze altijd proberen om het beter te doen de tweede keer.
(mijn ander paardje, een koppige connemara-ruin met merriemanieren, zoekt altijd duizend manieren om zijn best niet te moeten doen ;) )
En 't is voor de rest ook zo'n goed en tof paard :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:11

Haha arme Mambo, maar dat idee heb ik dus idd al lang, het kan makkelijker dan wat je met hem doorstaan hebt idd :')

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:52

Klinkt super Saarie. Ik hoop dat King dat ook zo doet. Morgen gaat ie naar huis en dan zullen we verder moeten gaan trainen maar ik heb nog geen buitenbak (net nieuw huis) dus ben afhankelijk van mijn vader en de trailer...

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:21

Hoe gaat het nu thuis Esther? Filmpje ziet er netjes uit :)

Juwel is knap!

Hier gaan we begin volgend jaar weer op wedstrijd, met mijn zus samen gaat het ook succesvol!
Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:59

Thuis gaat het goed. Ik heb alleen nog geen rijbak dus gisteren voor het eerst naar binnenbak geweest. Gelukkig is de binnenbak maar 1100 meter bij ons thuis vandaan. Daar aangekomen meteen naar binnen en eerst aan de hand wat rondjes gelopen daarna hoofdstel en zadel op en gelongeerd. Woensdag gaan we er weer heen en dan wil ik er ook op. Nu nog een (nieuwe) instructeur zoeken…

@Nessie: weet jij iemand in de buurt van Wehl/Doetinchem die aan huis/binnenbak wil komen? Ik was op een andere regio georienteerd dus ken aan deze kant van de regio niet zo veel instructeurs.

Knappe Eston en vriendje! Gelijk heb je om hem volgend jaar weer te starten, klinkt nog zo ver weg ;)
Rijdt je zus ook selecties?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:40

Fijn dat het goed gaat!

Ik kom zelf uit een andere regio, maar wellicht kun je Marjolein van den Bosch proberen? Zij geeft netjes les en heeft ook ervaring met jonge paarden.

Selecties hebben ze niet aan mee gedaan, we starten voornamelijk echt meer in de buurt.

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:46

Stral schreef:
Haha arme Mambo, maar dat idee heb ik dus idd al lang, het kan makkelijker dan wat je met hem doorstaan hebt idd :')


Ik weet het, maar hij is op zijn eigen manier ook gewoon wel leuk, en schattig en lief ;)


Esssther, hoe was het rijden met Kingsdale?
Goede instructie is zo belangrijk, althans voor mij toch, ik heb echt wel iemand nodig om ervoor te zorgen dat ik de lat voor mezelf altijd wat hoger blijf leggen...
Ik ken een hele goede, ga er bijna 10 jaar, maar België is wat veraf natuurlijk voor jou!

Nessie, wat is jouw paard knap!

Jena kreeg vorige week een weekje vrijaf, nu terug aan het werk. Ze is zo leuk en doet zo haar best voor me.
Hou zo van mijn kleine uk. Moet ze binnenkort eens meten, vraag me af of ze nog veel gegroeid is.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:41

Eston is wel de allerknapste hier, echt zo'n barbiepaard, zeker in combi met jou ook! :)

Al kreeg onze Noira vorige week ook complimenten van de mensen van Van Olst, dus hopelijk kan ik binnen een paar jaar concurreren met Eston, in de vrouwelijke versie dan :') :D En zonder het barbiegehalte aan te vullen van mijn kant dan :') Ahum. :D

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:47

Gisteren voor het eerst met Kingsdale gereden in de binnenbak. Eerst weer even gelongeerd, opstappen en wegrijden. Super!! (Y) Hij wil zo graag werken, heerlijk! Ik kreeg complimenten van de eigenaar van de binnenbak dat ik hem al zo fijn aan het lopen had voor zo'n jong paard. En of ik gouden handjes? :=

Herkennen jullie dat ook bij jullie Everdales dat ze zo graag willen werken/leergierig? En al veel balans hebben in hun lichaam?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:18

Wat fijn dat het zo goed gaat bij iedereen en ze het zo netjes en werkwillig oppakken :j . De Everdales hebben over het algemeen ook fijne bewegingen.

Eston net zo, hij gaat altijd graag aan de slag! Daarnaast is hij superbraaf. Kinderen met pony merries krijgen die niet altijd bij hem weg, geeft hij geen kick op. Op wedstrijd ook, basisschoolkinderen hadden een onderzoek voor een werkstuk, moest Eston opgemeten en nog wat dingen, rustig in de losrijbaan waar hij nog nooit was geweest in een bak met vreemde paarden. Op stal staat hij ook naast een merrie (en de tralies zijn tot heel laag dus ze kunnen gemakkelijk bij elkaar via het voordrong) ook dat is geen probleem. Ben erg blij met hoe hij is, zowel qua uiterlijk als innerlijk mijn type paard :) En hij is zó blij met zijn mini vriendje! Dat was echt de beste stap voor hem. Ze staan samen op stal (5x5) en samen buiten.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:22


Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:03

Hij blijft toch knap he, die eston. Leuk om te zien.

Ik heb helaas geen everdale meer in mijn bezit, maar blijf mijn twee gefokte toppers volgen (en dit topic ook :D ). Blijft mooi!
Als het goed is worden dit voorjaar ook de eerste veulen van inverness (v.everdale) geboren. Dus daar wacht ik ook in spanning op af!!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:20

Wij ook :D Haha, ik roep wel als ie eruit valt!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:24

Wat leuk! Ben benieuwd naar de veulens!

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:29

Stral schreef:
Wij ook :D Haha, ik roep wel als ie eruit valt!


Ja, super leuk dat jij hier ook actief bent! Roep maar heel hard *\o/*
Wanneer was jullie merrie ook alweer uitgerekend? Heb je het veulen van afgelopen jaar gehouden of verkocht?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:41

Eind april zo uit mijl hoofd! :+

Noira hebben we nog ja, die is chique!

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:54

Met Nirell gaat alles ook nog goed. Hij staat lekker in de opfok en is daar een echte knuffelkont. Als je bij de paarden de wei in komt staat Nirell altijd vooraan om te knuffelen. Verder wandel ik ook veel met hem en dat doet hij heel erg goed. Hij is erg braaf.

Hij is nu een echte jaarling aan het worden, heerlijk uit verhouding:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding