nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:20

Ik kan je niet adviseren over verkoopprijzen Gimmick, wij laten de verkoop doen door iemand anders. Wel jammer dat je moet verkopen.

Ik had Auryn al voorbij zien komen op insta, staat superknap zo in de knotten <3


Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:25

Wat jammer dat je gaat verkopen gimmick! Qua prijzen ben ik ook niet heel erg bekend.

Van de week is mijn beste vriendin langs geweest en heeft een paar foto's gemaakt.

Ondanks dat ze een andere moeder hebben. En een een Welsh achtergrond heeft en de ander paard achtergrond, zijn ze ergens toch wel duidelijk broer en zus.
(Let niet op mij, ik zie er niet uit hahaha)

[ img ]

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:36

Max heeft zijn eerste tandarts bezoek gehad en heeft zijn eerste wolfskiesjes uit gekregen en zijn haakjes weg gehaald [ img ]

Inkie75
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 00:07

[ img ]

Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?

lailapri
Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 06:47

Ik weet dat er wat mensen een pony groter als een d of een paard met dc hebben gedekt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijke schofthoogtes (dus bijvoorbeeld m. 1,54 harrie 1,53 op 6 jarige leeftijd gemeten). Zeker nu er ook steeds meer uitgegroeide paarden/pony's zijn.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:00

Inkie75 schreef:
[ [url=m/NswERa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?


Die van mij is donker gebleven..

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:48

lailapri schreef:
Ik weet dat er wat mensen een pony groter als een d of een paard met dc hebben gedekt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uiteindelijke schofthoogtes (dus bijvoorbeeld m. 1,54 harrie 1,53 op 6 jarige leeftijd gemeten). Zeker nu er ook steeds meer uitgegroeide paarden/pony's zijn.


Geen DC maar Don Carino en Cassanova gebruikt. De Carino is uitgegroeid tot 1.65m en de Cassanova is nu als 4 jarige 1.63m.

Setteli
Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:51

Ik heb een DC uit mijn Jazz merrie gefokt. Merrie is zelf 1.69.
Veulen heb ik destijds verkocht, maar naar de laatste berichten is hij rond de 1.60. Hij is nu 6 jaar.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

_Liv
Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:57

Citaat:
Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?


Maya werd de eerste winter ook echt heel donker, nu deze zomer wel wat lichter geworden maar zeker geen lichte valk kleur. Op deze foto's zie je het wel aardig.

[ img ]
[ img ]

lailapri
Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:25

Dus allemaal 1,60+ tot nu toe :)

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 05:46

Mijn DC x paard is een mooie e-pony. Hij is 1.52 laatst gemeten.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Kelly_J
Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:12

Mijn DC x paard zit op 1.64 (5 jaar)

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Binau
Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:50

Auryn komt ook uit een rijpaard-moeder en is met haar 3 jaar nu 1.57

LDRD
Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:43

Dock kwam uit een paardgefokte E merrie en is zelf met 3 jaar gemeten op 1.54.

Inkie75
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 01:53

_Liv schreef:
Citaat:
Jack nu, bijna 3 mnd oud
Ik hoorde dat valkjes eerst donker worden, daarna steeds lichter…
Ervaring iemand?


Maya werd de eerste winter ook echt heel donker, nu deze zomer wel wat lichter geworden maar zeker geen lichte valk kleur. Op deze foto's zie je het wel aardig.

[ [url=m/2ruPf8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CmNstS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel Liv!
Ik vind haar erg leuk

Gimmick11
Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:32

hebben jullie een idee hoe ik de uiteindelijke schofthoogte zou kunnen berekenen?

Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders) en Taiga (v. Next Level ‘23)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855

Lolali1
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:24

[ img ]

Ik volg even. Ik wil komend jaar mijn rijpaard merrie (AESP, bruin, 1.60m, Z2 dressuur), zie foto hierboven, met Don Cremello laten dekken.

Ze heeft een geweldig karakter en ik zou graag een grote. veelzijdige pony met een geweldig karakter (dat kan dus hopelijk niet misgaan als papa ook een super karakter heeft), met ruime en losse beweging en het liefst een leuk kleurtje voor mezelf en later mijn kinderen willen fokken. Vermoedelijk zal bruin x cremello = valk worden lees ik hier?

Zighenya
Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:18

Lolali1 schreef:
[ [url=m/tgcT7k.png]Afbeelding[/url] ]

Ik volg even. Ik wil komend jaar mijn rijpaard merrie (AESP, bruin, 1.60m, Z2 dressuur), zie foto hierboven, met Don Cremello laten dekken.

Ze heeft een geweldig karakter en ik zou graag een grote. veelzijdige pony met een geweldig karakter (dat kan dus hopelijk niet misgaan als papa ook een super karakter heeft), met ruime en losse beweging en het liefst een leuk kleurtje voor mezelf en later mijn kinderen willen fokken. Vermoedelijk zal bruin x cremello = valk worden lees ik hier?


Wat leuk! Mijn fokmerrie valt in dezelfde maat en haar moeder was ook EASP toevallig toen ik haar kocht.

Bruin * cremello heb je kans op valk palomino en smokey black. Zo de eerste keer zonder kleurtest van je merrie kan je niet precies berekenen hoeveel kans je hebt op welke kleur.

Ik heb met de moeder van mijn merrie bruin * cremello een valk veulen gekregen. Met haar dochter vos * perlino een valk en een palomino. Nu is er uit dezelfde vosmerrie nog een in de maak van Don Cremello dus dit jaar is het niet zo spannend wat het wordt qua kleur haha.

Gimmick11 schreef:
hebben jullie een idee hoe ik de uiteindelijke schofthoogte zou kunnen berekenen?


Dit is voor zover ik weet niet te berekenen. Gemiddeld ertussenin gok ik altijd. 1e veulen van een merrie zal vaak wat kleiner zijn maar dit is ook geen garantie.

Ik heb een merrie van 1.60 uit 1.58 * 1.71 (eerste veulen).

Haar 2e veulen is 1.47 uit 1.58 * 1.43.

Nu heb ik een veulen lopen van Cassanova uit een merrie van 1.60, die is echt vele malen groter lijkt vergeleken met haar volle broer van vorig jaar. Zij is ook veel hoogbeniger dan haar broer dus ben benieuwd als ze beide volwassen zijn wat het dan scheelt.

Everything seems impossible until it's done - Nelson Mandela

Binau
Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:49

Gimmick11 schreef:
hebben jullie een idee hoe ik de uiteindelijke schofthoogte zou kunnen berekenen?


Dat zegt niet zoveel, volgens de groeicurve had die van mij rond de 1.68 moeten eindigen. Die is nu 3,5 en vorige maand officieel gemeten op 1.56,3.... Afwachten is het enige wat je kan doen. Auryn is wel precies tussen paps en mams geëindigd qua maat.

Leuke merrie Lolali1! Benieuwd naar haar veulentje :j

Ik wil jullie fijne feestdagen wensen, ook namens Auryn, die weer mocht shinen met een kerstkrans om haar hals <|-

[ img ]

Begin maart gaat ze naar haar beleer adresje, ik ben zo benieuwd!

Lolali1
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:35

Dank Bonnieaw en Binau!
Wat een beauties zijn jullie nakomelingen zeg. Ook benieuwd hoe het beleren gaat Binau!

Ik heb de kleur van mijn merrie laten testen en die uitslag is dusdanig dat er met een Cremello Vader 50% kans is op valk en 50% kans op Palomino. Wordt dus sowieso een leuk kleurtje met een topkarakter (hopelijk)! Kan niet wachten

Hele fijne dagen allemaal!

Lolali1
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-21

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:48

Hi all!
Zoals hierboven gemeld ben ik van plan mijn AESP merrie te laten dekken volgend jaar met Don Cremello.
Nu viel mijn oog deze week ook op Casanova; die vind ik een erg fijne beweger en lijkt iets meer bergop en vierkant gebouwd maar is lastig te vergelijken.

Ik kan nergens echt terugvinden welke pony wat precies doorfokt en wat de sterke punten zijn ten opzichte van de andere. Don Cremello is ietsje duurder dus dan denkt mijn logica dat hij ook wat beter zou zijn maar ik hoop dat iemand hier mij wat verder kan helpen!

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:13

Je kunt Marjolein gewoon een bericht sturen, die is super toegankelijk en helpt je graag met de keuze

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:15

Don Cremello geeft alleszins meestal zijn hele fijne karakter door. Ik denk dat Don Cremello zichzelf al meer heeft kunnen bewijzen qua vaderdier en daarom ietsje duurder is, verder denk ik niet dat hij perse ‘beter’ is. Je moet vooral kijken naar wat je zelf wil verbeteren aan je merrie en wat daarvoor passend zou zijn qua combinatie, denk ik.

Marjolein is overigens erg behulpzaam naar mijn ervaring, dus die kan je daar zeker bij helpen.

Succes met je keuze!

Lolali1
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-21

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:00

Thx allemaal! Ik ga in het nieuwe jaar inderdaad even de stoeterij contacten!

__Suzanne__
Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:01

Ember doet zijn werkje zo knap <3 [ img ]

Be yourself, there are plenty of others


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariekeS_, Soepkipje en 72 bezoekers