Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miesjex
Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:03

Loki, gefeliciteerd met je nieuwe aanwist!! Leuk beestje :D

Astriidje, heerlijk nog lekker genieten van het paard zijn!

Hier ook nog steeds niet bezig met Kane, hij mag nog even klein jaartje niksen.
ben zelf over 1.5 week uitgerekend, dus ga nu ook geen risico's nemen door met hem aan de slag te gaan. Hij is overigens wel super makkelijk, en hartstikke lief.
Ben ontzettend benieuwd hoe hij het gaat doen onder het zadel. paar week terug zadel er eens los opgelegd, meneer deed alsof het hartstikke normaal was haha.
[ img ]
[ img ]

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping


dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:42

Wat een knapperd die kane <3

Die van mij doet het super goed. Vd week al paar keer zelf er gelijk opgestapt en ook al los vd longeerlijn gereden. Echt super blij met hoe hij het doet. Hij bleek nl last van zijn rug te hebben omdat het zadel niet helemaal lekker lag en toch bleef hij zo braaf was alleen wat gevoelig met opstappen en eerste rondjes. Nu met ander zadel heeft hij dat niet meer.

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

Miesjex
Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:27

dries schreef:
Wat een knapperd die kane <3

Die van mij doet het super goed. Vd week al paar keer zelf er gelijk opgestapt en ook al los vd longeerlijn gereden. Echt super blij met hoe hij het doet. Hij bleek nl last van zijn rug te hebben omdat het zadel niet helemaal lekker lag en toch bleef hij zo braaf was alleen wat gevoelig met opstappen en eerste rondjes. Nu met ander zadel heeft hij dat niet meer.


Dankje! Ben ook zo blij met hem, echt geweldig karakter!

Dries, wel fijn dat je nu goed passend zadel hebt. Kun je nu nou ontspannen verder zonder dat hij gevoelig is in zijn rug.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:39

Over de mijne kan ik weinig zeggen. Ze groeit niet echt, blijft ongeveer 1.66
Het veulen groeit wel volgens planning, dus hopelijk begin volgend jaar een veulentje aan de voet. Dan maar verder zien wat ik met de dreamboy doe aanrijden of nog een keer dekjen

Uprica
Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:08

[ img ]


Hallo! Wat een onwijs leuke verhalen en foto's van de dreamboy nakomelingen en toch wel gelijkenissen vanuit deze hengst in zijn nakomelingen. Ik heb een dreamboy x gribraldi veulen hengst. Ik was op slag verliefd. Lief karakter, mooi uiterlijk en goed kunnen lopen. Ben benieuwd hoe hij uitgroeit

Lieve Pricie RUST zacht (1-7-05)
Voor altijd in mijn hart, mijn lieve knul 1/7/2002 - 21/9/2017 ❤️

Uprica
Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:24

dries schreef:
Ik heb hem nog niet gemeten maar schat hem zo'n 1.68m denk
Heb vandaag in het kleine binnenbakje even aan de longe gereden. Voelde me weer echt een beginner :o maar hij was braaf.

Mooi veulen hoor xloki


Is jouw paardje nog hengst @dries? Is een plaatje om te zien

Lieve Pricie RUST zacht (1-7-05)
Voor altijd in mijn hart, mijn lieve knul 1/7/2002 - 21/9/2017 ❤️

dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:22

Uprica schreef:
dries schreef:
Ik heb hem nog niet gemeten maar schat hem zo'n 1.68m denk
Heb vandaag in het kleine binnenbakje even aan de longe gereden. Voelde me weer echt een beginner :o maar hij was braaf.

Mooi veulen hoor xloki


Is jouw paardje nog hengst @dries? Is een plaatje om te zien


Nee hij is vorig jaar gecastreerd. Toen was hij 2 1/2 jaar. Ben ik ook blij mee want is nu nog relaxter.

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

HindaFree
Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:52


dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:54

[ img ]

Ben echt zo blij met mijn knapperd, zo'n heerlijk karakter tot nu toe
Hij doet het ook super onder het zadel. is op het moment wel mega ah groeien dus doen rustig aan.

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

xLoki
Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:17

Mijn Dream Boy (x Uphill) veulen is vandaag naar huis gekomen! <3
Het is wel een kleine avonturier, gelijk de hele paddock inspecteren en nergens bang voor _O-

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:43

Wat een knapperd!!!

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

essie_blue
Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:44

Knap kereltje Caro <3

Looking good Dries!! Fijn paard!

Kingston wordt ook al een hele vent. In december haal ik 'm lekker op :)
[ img ]

dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:56

Wauw essie die van jou is ook al zo knap <3

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

xLoki
Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:42


Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

essie_blue
Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:38

Niet zo groot, ik gok rond de 1.55! Maar is natuurlijk moeilijk inschatten. Dus hij zal vast nog wel een stukkie moeten groeien :D ik ga even je topic bekijken, leuk!!

xLoki
Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:16

Hoe gaat het met alle Dream Boy’s hier? :)

Mijn kleine Maddox heeft zijn eerste snotneus overleefd en lijkt nu in een kleine groeispurt/transformatie te raken. :D

Fotootje met mijn twee maatjes :+:
Vind het zo leuk om een foto van ze samen te hebben!


[ img ]

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

MM1
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:27

Wat een leuk topic met allemaal mooie dream boy nakomelingen.

Hij staat inmiddels erg hoog op mijn lijstje om komend voorjaar mee te dekken. Ik zou graag willen weten hoe correct hij op de stand van de voorbenen fokt. De moeder van mijn merrie heeft een franse stand, mijn merrie zelf nauwelijks. Misschien ben ik te pietluttig, maar ik wil graag een veulen fokken die correct op de benen staat. In de genetische fokwaarden van dream boy geven ze wel een lichte aanleg voor een franse stand aan, maar ik zie dat in dit topic eigenlijk niet bij jullie dream boy's. Als jullie goed naar jullie dream boy's kijken ; komt een franse stand dan in lichte mate voor of niet?

DreamTravie
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:51

Hallo iedereen ,
ik ben al héél lang dit topic aan het volgen van buitenaf
maar nu wou ik toch graag ook mijn jonkie showen *\o/*

en zoals nog jonkies van Dream Boy noemt hij Just A Dream :D
hij is geboren op 5 april 2014
en doet het super onder het zadel, hij is zo braaf en leergierig !
Onze band is uniek al zeg ik het zelf zijn mama is nu inmiddels 2 jaar overleden , en ik ben hier steeds nog niet over :( ze was zo uniek en speciaal :( en deze eigenschap heeft hij zeker van haar :)

maar wat een knapperd hier toch allemaal van Dream Boy :o echt amaai !
dit jaar ga ik mijn nieuwe merrie laten dekken van hem ! ik hoop haar dit jaar wel drachtig te krijgen , toen ik ze 2 jaar geleden kocht heb ik haar meteen proberen te dekken , maar denk persoonlijk dat ze toen niet in orde genoeg was qua gezondheid (ik kocht haar namelijk nog al schraal en dergelijke ... :( )

ik hoop dat jullie mijn Dreampje leuk vinden :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

HindaFree
Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:50

Erg stil in het topic maar wilde even melden dat ik wel trots ben op de paps van onze kinders! Met zijn debuut een A kader score **\O/**

Zelf niks meer gepost en ben momenteel zwanger (April uitgerekend) dus die van mij staat op een laag pitje en word af en toe gereden door een vriendin van mij.
[ img ]

Evelien_MG
Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:56

Wat een knappe Dream Boy’s komen hier voorbij zeg! Ik ben een beetje aan het meelezen. Mijn 2 merrie’s zijn over 2 weken uitgerekend van Toto jr. dit voorjaar zou ik mijn Lord Leatherdale graag willen laten insemineren met Dream Boy. Hij is zo gaaf! Dries ik zag dat die van jou ook uit een LL komt. Leuk! Goede combi geweest zo te zien!! :D

Fontana; (D-oc) v. Lord Leatherdale x Donnerschlag
On Top Geuzendam ; (D-oc) v. Glock’s Toto jr. x Lord Leatherdale

dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:05

Evelien_MG schreef:
Wat een knappe Dream Boy’s komen hier voorbij zeg! Ik ben een beetje aan het meelezen. Mijn 2 merrie’s zijn over 2 weken uitgerekend van Toto jr. dit voorjaar zou ik mijn Lord Leatherdale graag willen laten insemineren met Dream Boy. Hij is zo gaaf! Dries ik zag dat die van jou ook uit een LL komt. Leuk! Goede combi geweest zo te zien!! :D




Klopt die van mij komt ook uit een LL merrie. Het is echt een plaatje.

Helaas heeft die van mij al een tijd erg last van zijn lijf dus word niet meer bereden alleen gelongeerd paar x per week. Hij is ook mega ah groeien. Hij heeft waarschijnlijk gewoon wat meer tijd nodig. Heb er geen haast mee. Kijken vh voorjaar wel weer of hij er alweer aan toe is om onder het zadel te gaan. Hij is voorlopig nog lang niet klaar met groeien komen nog wel paar centimeters bij en gaat zeker over de 1.70m heen.

[ img ]

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

Evelien_MG
Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:22

Hij is echt heel gaaf! Mijn LL is zelf ook 1.74m en heeft ook aardig wat tijd nodig gehad om te groeien. Mooi dat je hem de tijd geeft! Hopelijk heb je daar straks alleen maar plezier van!

Fontana; (D-oc) v. Lord Leatherdale x Donnerschlag
On Top Geuzendam ; (D-oc) v. Glock’s Toto jr. x Lord Leatherdale

dries
Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:55

Evelien_MG schreef:
Hij is echt heel gaaf! Mijn LL is zelf ook 1.74m en heeft ook aardig wat tijd nodig gehad om te groeien. Mooi dat je hem de tijd geeft! Hopelijk heb je daar straks alleen maar plezier van!


Mijn LL heb ik ook als 4 jarige gekocht en is daarna ook nog flink gegroeid. Is nu 1.70m en 2x zo breed .
Maar haar zoon gaat haar wel voorbij hoor als hij dat al niet is. Van mijn mag hij wel stoppen met groeien haha. Maar ben zeker blij met hem.

curana v lord leatherdale x gibraldi is 26 mei bevallen van een prachtig zwart hengst veulen genaamd "just a dream" vader dreamboy

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:10

Ik zou juist heel graag willen dat die van mij ging groeien...
Ze is nu wel drachtig dus hopelijk daarna een groeispurt... ze is 4 en 1.66 (echt een jeugdig bloedtype)

DreamTravie
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:46

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Onze bijna 4 jarige ! hij is zo braaf en in omgang en bij rijden ook wel zit niet echt iets stouts in maar soms oh zo kijkerig :( (heeft hij echt niet van zijn moeder ... )
en het probleem is dan dat hij in zijn bolletje gaat lopen, zijn er mensen die dit herkennen :) ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers