Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sanneeeeee
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-04-18

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:21



Miesjex
Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:58

Sanne, wat leuk nog een dreamboy!!

Hier heeft kane nu een tijdje stil gestaan.. Begint nu toch echt wat vervelend en druk te worden.
Gevalletje van energie teveel :j

De bedoeling is om hem binnenkort toch maar weer te gaan oppakken.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:09

Op de FB site van Daniël mosterdijk staat een filmpje van Haydn ( voor de mensen die langer in dit topic zitten ;) )

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:19

Is dat Holiday met Gerdine Maree? of nog ander filmpje? (ik ben nog niet zo lang op dit topic)

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:23

Mijn dametje doet het overigens heel goed, ondertussen 3tal maanden ohz en ontwikkelt zich elke keer meer! Haar halfbroer (uit zelfde moeder) is door naar tweede bezichtiging en wordt te koop aangeboden op de KWPN Select Sales, ook leuk voor de moederlijn. Ik overweeg Ibop te doen in Turnhout op 6 april. Heb dit nog nooit gedaan dus ben nu druk met administratie in orde te brengen en ondertss wat uit te zoeken hoe dit verloopt. Met Kali doe ik het wel rustig aan ik ga er niet bewust naar gaan rijden, we rijden ongeveer 3 x per week 20-30 minuutjes.

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:28

Diortje dat klopt , zo heette hij als veulen .. Ik had hem Haydn genoemd;)

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:58

Een hele knapperd die!!

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:02

ik heb ondertussen even bijgelezen, hoe gaat het met jouw andere, Hudson, was ook wel heel knap dier!

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:15

Hudson heb ik afgelopen september verkocht naar Australië, we waren gespot op de halve finale pavo cup .. Ik heb nu een bijna 5 jarige Diëgo x Flemmingh..

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:31

Vandaag bij Holiday ( Haydn ) wezen kijken op de regiokampioenschappen.. alleen de eerste proef gezien ( het was een uur en 20 min rijden voor ons ) Wat is hij nog steeds ontzettend knap en wat een talent ..
Sprak nog even met Jac.ques M.aree en die zei dat hij betere technieken heeft dan zn vader , hoe gaaf is dat ! Helaas wel veel spanning en dat is gewoon enorm zonde .. denk dat dit altijd een struikelblok zal zijn .. maar hé gewoon gewonnen .. op maar Ermelo!!

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:04

Hoe gaan de Dream Boy kinders verder nog?

Mijn merrie gaat heel fijn! We doen het nog steeds rustig aan, 3 x per week ohz, nooit langer als een half uurtje, gisteren eerste keer mee op een korte wandeling, vond ze spannend maar ze bleef braaf


[ img ]


[ img ]

Miesjex
Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:15

Diortje, wat fijn dat het zo braaf ging!!
Hier gaat het heel erg goed. Rijden is weer lekker opgepakt, en hij wordt nu 2 a 3 keer per week gereden.
Woensdag staat ons eerste echte buitenrit gepland.
Eind mei gaan we met een groep meiden en onze paarden op vakantie in Schoonloo, maar dan moet hij natuurlijk wel even een paar keer al mee.

Zondag cursus trailer laden gehad, wat nu gelukkig alweer een stuk beter gaat!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:36

Hoi hoe gaat het nog met de Dreamies?

Miesjex, al gewandeld ondertussen? En lukte het voorheen niet met transport?

Moniek ik heb een leuk stukje gelezen over Holiday, Gerdine is er duidelijk blij mee :)

Sanne hoe is het met jouw jaarling?

Hier doet Kali het super, gisteren eerste keer op verplaatsing geweest, toch wel spannend, ookal was het gewoon op de piste van een vriendin. Maar ik had haar ook niet meer vervoerd sinds we haar in NL opgehaald hebben, en ze had dus ook nog niet op mijn eigen camionette gestaan. Die is open met een voederbak dus met jonge dieren is het altijd spannend of ze gaan proberen 'erover te kruipen'.
Gelukkig niets van dit alles, ze is de wagen opgelopen alsof ze nooit anders gedaan heft, tijdens het vervoer wel paar keer geroepen en met voorbeen gekrabt,wat wel normaal is, weg van haar vriendinnetjes.
Eenmaal daar hebben we ze op de wagen kunnen zadelen, ook meteen leuke oefening voor later op wedstrijd. Als ze op de piste kwam ging de start wel steil omhoog, want er hing bv een 'enge' vlag rond de piste, honden in de weide ernaast etc... dus een rondje of 5 aan de longe gehangen, en dan erop. Ze was toch wat gespannen en bij de vlag wou ze graag vertrekken, maar ze is aan de hulpen gebleven, en na een rondje of 4 keek ze niet meer. Ze heeft zich fijn laten rijden, ze hield zich wel vast in de rug, maar dat is thuis ook nog vaak het geval en een werkpunt.
Kortom een heel fijne eerste ervaring buitenshuis.

kort filmpje: https://youtu.be/4muJKmijzMU

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:55

Diortje, ja hoe gaaf is dat stukje :D !! Ze is er idd heel blij mee .

Jij hebt ook een heel fijn diertje zeg <3

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:56

Toch leuk dat jouw paard zo goed terechtgekomen is, hij kan zich volledig onplooien en hopelijk zien we hem in Ermelo!

Bedankt Moniek <3 , ik ben er heel blij mee, hopelijk lukt het me haar zo correct mogelijk te trainen dat ze zich leert loslaten in haar hele lichaam, want ik denk dat ze dan best wel wat in haar mars heeft.

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:17

Ik denk het ook Diortje dat ze wat in haar mars heeft , dat loslaten in het lijf komt vanzelf .. eerst balans en kracht +:)+

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:37

Hoi iedereen, nog steeds muisstil hier....

Dan maar even een kleine update van mijn dream kind. Kali is ondertussen op haar eerste wedstrijd geweest, provinciale proef voor 4jarige paarden, en was voorbeeldig braaf, beetje onder de indruk wel en dan kroop ze van die spanning in de paddock wat achter m'n been, dus heb haar even naar voren moeten zetten, maar dan liep ze wel!
De proef was nog wat slordig, er lagen veel plassen dus elke keer ze door een plas moest deed ze een huppeltje, of versprong ze in kruisgalop, soms werd ze wat sterk en raakte zo uit balans, maar al bij al heel tevreden, en een mooie beoordeling! 7.5 op de draf, 7 op de stap, 8 voor de galop, 6.5 gehoorzaamheid en nageeflijkheid (wat normaal is omdat ze paar keer tegen de hand gegaan is etc), en algemene indruk als dressuurpaard een 8! Goed voor een totaal van 74% en eerste plaats! *\o/*

Het was vooral weer haar nuchterheid die me overviel, ze is écht wel onder de indruk, als ze van de camionette afkwam dacht ik "waar is mijn parachute want ik ga vliegen vrees ik", ze was zo fel en maakte haar immens groot, maar eens erop kwam ze snel tot de orde en zo bekeek ze bv de jury wel, maar liep er toch gewoon mooi langs, ze draait gewoon haar oor en je moet wat stelling nemen, top instelling!




[ img ]


[ img ]

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:25

Gefeliciteerd wat super goed . Fijn he als ze zo braaf zijn .

Mijn vroegere Dreamboy heeft van het weekend het ZZ -Zwaar gewonnen op het NK .. super trots op ze *\o/*

astriidj
Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:05

Gefeliciteerd Diortje!

Wauw wat gaaf om het zo te volgen Moniek <3


Mijn Dreamboy is inmiddels gecastreerd, blijft nog een maandje in de opfok staan en dan gaan we er langzaam mee aan de slag deze zomer :)

[ img ]

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:36

Ahh echt een verwilderde pony nog , alles goed gegaan met de castratie ?

Super leuk idd om het zo te volgen , heb ook contact met de eigenaren .. dat is echt heel leuk .

astriidj
Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:31

Haha ja zeg dat wel :)) Gelukkig is ie in de omgang totaal niet verwilderd, echt een knuffelkont eerste klas! En heel makkelijk in alles, ben benieuwd of dat nog steeds zo iets als ie aan het werk moet.

Castratie gelukkig helemaal goed gedaan. Op de dag dat we 'm wilde ophalen op de kliniek leek hij iets koliekerig dus is ie een paar daagjes langer gebleven voor de zekerheid. Maar hij was heel blij om zijn vriendjes weer terug te zien. Op de trailer heeft ie zich keurig gedragen. Verder ook helemaal niks ingeleverd qua conditie en wond is inmiddels ook netjes hersteld. Helemaal tevreden dus!


En jij zelfs ook nog contact met de eigenaren. Kun je hem helemaal goed volgen. Hij doet het wel echt super! Jij inmiddels wel een blijvertje gevonden of worden ze weer onder je kont weggekaapt?

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:31

Ik heb op dit moment een hele gave 3 jarige Franklin X Lord Leatherdale merrie echt weer een paard met talent <3

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:30

Ik meld mij ook!
Sinds een week eigenaar van een 2jarige dreamboy x charmeur.
Ontiechelijk braaf en een echte kroelkip.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:34

Gefeliciteerd , ziet er heel knap uit <3

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:53

hele leuke Kimdime!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers