Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Willemiens
Berichten: 939
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:31

Even een schopje.
Ik ben sterk aan het overwegen om Dreamboy te gebruiken voor mijn Rhodium x Glendale merrie.
Heeft iemand nog updates :7


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:40

Mijn dreamboy ( nu niet meer van mij ;) ) doet het heel goed bij Gerdine Maree Holliday
Ik zou het zeker doen ... of een jonge hengst ...
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-01-20 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Punten uit de naam verwijderd, niet toegestaan en werkt niet

Willemiens
Berichten: 939
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:08

moniek21 schreef:
Mijn dreamboy ( nu niet meer van mij ;) ) doet het heel goed bij Gerdine Maree Holliday
Ik zou het zeker doen ... of een jonge hengst ...

Zo das een knappe zeg!! Echt een krachtpatser. Uit wat voor een moeder komt hij?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:08

Willemiens schreef:
moniek21 schreef:
Mijn dreamboy ( nu niet meer van mij ;) ) doet het heel goed bij Gerdine Maree Holliday
Ik zou het zeker doen ... of een jonge hengst ...

Zo das een knappe zeg!! Echt een krachtpatser. Uit wat voor een moeder komt hij?


Uit een Michelangelo x goudsmid moeder

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:52

Behalve dat mijn Dreamboy de braafste 3-jarige is die ik meegemaakt heb. Heb ik nog geen update. We waren langzaam aan het opbouwen met longeren, alleen heeft ze zichzelf licht geblesseerd toen ze springpaard dacht te zijn. Dus even rustig aan en volgende maand zetten we de training weer voort

Evelien_MG
Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:00

Ik had Dreamboy ook op mijn lijstje staan voor mijn Lord Leatherdale merrie. Ze heeft hiervoor 2 veulens van Toto jr gekregen. Vanmiddag contact gehad met Holstud (omdat ik daar nog een regeling mee had ivm een ander dood geboren veulen van vorig jaar) en die vertelden mij dat Dreamboy niet dekt dit seizoen.. :( via de hengstenfolder van Glock zag ik dat hij alleen beperkt via diepvries te verkrijgen is. Toch maar op zoek naar een andere hengst denk ik.. hopelijk volgend jaar wel!

Fontana; (D-oc) v. Lord Leatherdale x Donnerschlag
On Top Geuzendam ; (D-oc) v. Glock’s Toto jr. x Lord Leatherdale

Diortje_vds
Berichten: 557
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:08

Even weer wat leven inblazen...

hoe gaat het nog met de DB kids?

Met de mijne gaat het super, ze is net 5 geworden, maar qua africhting hebben we het lang héél rustig aan gedaan, ze is nog steeds wat slungelig met haar lange stelten, maar begint nu toch wat body te kweken, en ik rij haar nu een ietsje meer, en voel dat er kracht aan het ontwikkelen is.

Aandachtspunt was ook het loslaten in het lijf, en ook dat gaat beter en beter, ze geeft een heel fijn gevoel ohz. De aanleuning is nog steeds zeer stabiel wat een luxe is tov mijn Vivaldi merrie.

Verder leert ze zéér snel. Ze is ondanks genoeg temperament liever lui dan moe in het werk, dus als ze iets nieuws moet doen, en dus iets 'moeilijks', kan ze eerst wel wat boos worden en dan komt het temperament en karakter wel fel naar boven, maar eens ze het snapt is het allemaal eitje voor haar.

ik introduceer nu wat contragalop, halthouden en achterwaarts gaan, schouder binnenwaarts en wijken, en ze doet dit echt allemaal heel simpel.

Ik ben nog steeds heel blij ermee :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:32

Dat klinkt goed Diortje,
Hier ook een “ echte “ merrie .. die wordt heel boos als ze schrikt van iets :') dan gaat ze echt even bokken :=
Mijne is ondertussen 4 .. geen DB maar lees nog steeds mee met dit topic :o

Esperanza
Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:31

Oeh, de mijne wordt dit jaar alweer 7 :o Maar ik herken wel wat jij zegt Diortje_vds

Mijn ruin is nog 2 cm gegroeid tussen 5 en 6, hij heeft een mooi compact lijf en super lenig lijf, maar miste idd nog kracht. Daarom heb ik met hem ook rustig aan gedaan. Vorig jaar voor het eerst gestart voor het wennen aan de wedstrijden en ik wilde deze zomer (bij ons kun je alleen in de zomer echt starten) en ik wilde 'echt' gaan starten maar dat zit er nu dus even niet in.

De mijne heeft ook totaal geen moeite met de contragalop en zijgangen, het is meer inderdaad het loslaten, balans en tempo. Mijne leert ook heel snel, hij is echt super slim, maar erg sceptisch :') Nieuwe dingen zijn echt een reden om eerst van de rel te raken en boos te worden. Kom maar eens met een kartonnen doos de stal in.... Nieuwe oefeningen, of eigenlijk alles wat afwijkt van zijn autistische routine is niet goed. Laatst een ander zadel erop gehad, en dat was zandhappen voor mij.

Zijn eerste wedstrijd afgelopen zomer was echt :') Ik had de tijd genomen, alles ging goed, maar meneer wilde de ring niet in... Uiteindelijk is er een ander paard buitenom mee gereden zodat hij de ring in ging. Hij heeft nog even flink geprotesteerd en toen ging de knop om. Hij liep alsof hij zijn hele leven niets anders had gedaan. We hadden echt een mega hoge score gereden als hij niet in het galopgedeelte bij C de baan uit was gesprongen :j

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Diortje_vds
Berichten: 557
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:48

Esperanza dat klinkt idd allemaal heel bekend, al is Kali niet zo 'autistisch', ze is eerder nieuwsgierig en helemaal niet kijkerig of onder de indruk van nieuwe dingen, vorig jaar waren de eerste 2 (en enige tot nu toe) wedstrijden (4 jarige proef) dan ook geen probleem voor haar. Ze was wel excited en tuurlijk keek ze even met een scheef oor naar de jury in zijn tentje, maar verder liep ze alles prima door.
Het is eerder op het werk zelf dat ze heel stuurs en koppig kan reageren, en ook heel reactief tov andere paarden.
Gisteren had ik les, en we namen haar op de grote buitenpiste (80 x 58), maar ik was alleen, en als ze dan een paard verderop zag die ze naar de wei brachten, ontploft ze plots heel hard en best lelijk. Ze had er duidelijk ook vanaf het begin geen zin in gisteren, en dan is ze echt tegendraads. De dag ervoor was ze dan weer super energiek en meegaand :) merrie *zucht* :)
Deze winter was ze ook heel moeilijk om andere paarden te kruisen in de binnenpiste, over linkerhand. We hebben zelfs haar ogen laten nakijken, dat was allemaal prima, maar het was echt tussen de muur en het andere paard door moeten gaan dat te beklemmend was voor haar. en dan op een bepaalde dag stopte dat en momenteel dus geen probleem meer. (wachten af tot de volgende winter als we weer vaker binnen zitten)
Mijn vriend rijdt af en toe ook een Dream Boy van een klant, en hij zegt wel veel te herkennen erin. Hij zegt altijd, hij heeft pijn aan zijn goesting.
Gisteren heb ik me dan toch eens boos gemaakt, en dan kan ze plots lopen als een trein hoor.
Ze komt soms te makkelijk weg met haar training denk ik, als ze energiek en meegaand is, ben ik snel tevreden omdat alles vlot en vanzelf gaat, en het gewoon een geweldig gevoel is, en dan zet ik ze al snel terug weg, maar daardoor stuiten we misschien te weinig op de moeilijke momentjes, en dan reageert ze echt als een verwend kind dat haar gameboy moet wegleggen om de afwas te doen. :D
Ik weet niet of ik me duidelijk uitdruk zo...
Saai is het alleszins niet :o ik heb echt een mooi stel met mijn Vivaldi en mijn Dream Boy dames, 2 uitersten met uitgesproken karaktertjes. Maar ik zou het niet anders willen hoor, ben een echt 'merrie-mens', met ruinen klikt het bij mij nooit zo.

NoekAa_
Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:52

Ik lees veel herkenbaars. Die van mij wordt deze maand ook 7. Begint nu wat kracht te krijgen, hij is nog lang doorgegroeid.

Hij gaat ook liever niet tussen een ander paard en de wand door, hij gaat wel, maar wel met samengeknepen billen en als het passerende paard boos kijkt springt hij weg :(:)

Esperanza
Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:59

Diortje_vds schreef:
Esperanza dat klinkt idd allemaal heel bekend, al is Kali niet zo 'autistisch',
volgens mij is autisme in deze voorbehouden aan mannen :o of ze nu paard of mens zijn :')

Citaat:
ontploft ze plots heel hard en best lelijk.

Ik ken het... zandhappen -O- Ian kan idd zo lelijk (goede benaming) ontploffen. Ik kan best wat uitzitten, maar met zo’n echte ontploffing... het wordt wel minder met de echte ontploffingen. Maar het is dan net alsof zijn kopje vol is en overstroomd of zo.

En op andere momenten kun je een bom naast hem af laten gaan en is er niets loos. Onze bak-ingang is van elastiek en mijn vriendin liet het per ongeluk schieten, net toen we langsreden. Hij schrok iets, maar dan is er weer niets loos en is hij onverstoorbaar

Energiek is hij eigenlijk altijd maar zijn nieuwe ikke-niet-begrijp actie is stilstaan en als een trapzak nergens op reageren. :') Ik rijd niet met sporen of zweep maar dan zou het ineens wel handig zijn. En als hij boos wordt met zijn achterbeen trappen.

Ik vond laatst zo’n hertenluis-vlieg op hem maar dan kun je echt niet in de buurt komen. Zijn achterbeen bleef maaien. Ik heb hem toen even heel serieus tot de orde moeten roepen om dat ding toen veilig bij zijn koker weg te kunnen halen :+

Andere paarden in de binnenbak is geen probleem bij mij, dat boeit hem echt 0.

Citaat:
Mijn vriend rijdt af en toe ook een Dream Boy van een klant, en hij zegt wel veel te herkennen erin. Hij zegt altijd, hij heeft pijn aan zijn goesting.


Die is echt goed :') :') :')

Citaat:
Ze komt soms te makkelijk weg met haar training denk ik, als ze energiek en meegaand is, ben ik snel tevreden omdat alles vlot en vanzelf gaat, en het gewoon een geweldig gevoel is, en dan zet ik ze al snel terug weg, maar daardoor stuiten we misschien te weinig op de moeilijke momentjes, en dan reageert ze echt als een verwend kind dat haar gameboy moet wegleggen om de afwas te doen. :D


Wel grappig dat je dat zegt, omdat dit ook is wat ik denk soms. Ik ben nu wel meer afwisseling in de training gaan inbouwen ipv het autistische ritueel steeds wat zwaarder maken zeg maar. Maar ook om niet tegen een ontploffing aan te lopen, of omdat als het goed gaat, het ook echt goed is en dan ben ik idd ook tevreden.

Saai is het met Ian ook niet nee :D en mijn andere paard, een De Niro x Jazz is zo’n verschrikkelijk lief ding maar door zijn bouw lastiger te rijden. Maar dat ze zo verschillend zijn houdt me scherp :j

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Urbiezira
Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:18

Ik blaas weer even leven in dit topic! Ik heb sinds vrijdag ook een Dreamboy (x United) genaamd Handsome Boy! Op Z2 richting ZZ-L niveau getraind en nu bij mij als leerpaard.

Tot nu toe pakt hij het allemaal heel goed op! Komt van een rustige stal en staat nu op een (zeer) drukke stal, maar hij houdt zich goed. Merk wel dat ik hem echt aan het werk moet zetten, een beetje paddock en longeren had hij niet genoeg aan. Hij vind het wel nog wat spannend, nieuwe dingen, maar houdt zich braaf. Ik geef hem lekker de tijd om aan al die drukte te wennen in ieder geval!

Dit is hem:

[ img ]

[ img ]

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:35

Mooi dier urbiezira veel geluk met hem.

Diortje_vds
Berichten: 557
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:40

Urbiezira, proficiat met jouw nieuw paard, hij heeft zijn naam niet gestolen!

Hier gaat alles goed, Aan het eind van vorig seizoen (eind oktober) heb ik een wedstrijdgerichte trainingsdag gedaan met de Dreamboy, bij gebrek aan wedstrijdopties, FEI 5jarige proef op 20x60 piste, en ging heel goed, met hele mooie commentaar van de jury, met name over haar enorme balans, stabiele aanleuning en kadans (en haar knappe voorkomen :) ) de enige minpuntjes waren nog iets meer lengte maken in het lijf en de rug nog meer loslaten, maar daar ben ik me terdege van bewust. Verder was ze super flink, ondanks gietende regen, loeiharde speakers en een knalgele Porsche in het midden van de twee ringen. Een echte wedstrijdmentaliteit.
Nu ben ik de wissel aan het introduceren. :j

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:50

Dat klinkt goed Diortje , ik heb nu een 5 jarige Franklin merrie ..we hebben veel moeite gehad met haar te laten ontspannen.. dit wordt steeds beter gelukkig. Ook bij haar zijn we bezig met de wissels die pakt ze aardig goed op.

Liiesjjj
Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:22

Wat grappig om te lezen hoe jullie paarden in elkaar steken. Ik herken veel van mijn Dreamboy merrie erin terug. Mascha wordt in april 4 en ik heb haar nu zo’n 4 maanden. Het is een laadbloeiertje, weinig body nog. Balans is ook nog niet al te best, maar dat is oké.

Ze is nog niet onder het zadel, ik ben nu bezig om de basis dingen voor elkaar te krijgen. En dan laat ze heel goed merken dat ze bepaalde dingen gewoon echt stom vindt. Humor heeft ze wel. En ze is ook heel stoer. We zijn nog weinig naar buiten geweest om te wandelen, maar als we gaan dan is het oortjes erop en dooorrrr.

Al met al een bijzonder grappig dier met een sterk karakter. En ze is ook heel knap <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mascha en haar uitspattingen zijn te volgen op: https://instagram.com/never_miss_mas

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:36

Liiessjj , ze is inderdaad wel heel knap , mooi om te zien dat iedereen het op z’n eigen tempo doet.
Mijn merrie ( de Franklin ) ging gisteren super goed met de les .. vandaag was ze weer helemaal van het pad af :') we zijn bezig met de wissels en rechtsom vind ze het lastig .. nou dat was vandaag goed te merken , af en toe stond ik bijna te tollen met haar .. achterbenen die spontaan voorbij zag komen :+
Maar ik heb van haar enorm geleerd om met rust te blijven rijden .. uiteindelijk had ik 2 mooie wissels en nog even het drafwerk opgepakt aan het einde en toen veilig weer af gestapt _O-

Liiesjjj
Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:55

Ja als je de ene dag denkt dat ze het licht hebben gezien, kunnen ze de volgende dag weer omgeslagen zijn. Altijd leuk :')

Hoe is het trouwens met de balans en het lichaamsgebruik van jullie paarden gesteld? Mascha is hypermobiel. Zelf ben ik weinig bekend met die term, dus ben me erover aan het inlezen. Ben benieuwd of jullie paarden hier ook ‘last’ van hebben.

Mascha en haar uitspattingen zijn te volgen op: https://instagram.com/never_miss_mas

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:12

Mijn merrie is heel erg flexibel lekker los door het lijf .. hypermobiel denk ik niet.

Monte_Cristo
Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:34

Wat super leuk. Zie ik nu toch dit topic. 5 maanden geleden een hengst van 2,5 jaar gekocht van Dreamboy x Uphill. Ondertussen wel geruind. Erg lief paard wat echt nog geen pas verkeerd gezet heeft. Ik ben hem een beetje wegwijs aan het maken met het longeren en met de basis grondwerk. Hij leert snel en daarom doe ik nog lekker rustig aan met hem. Ook omdat hij nu al 1.74m is.

Dit is Nino con Brio
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nino con Brio - Ruin - Dreamboy x Uphill
Handgemaakt glitterglazen en tumblers vind je bij mij: www.madebyjanna.nl

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:55

Wat een knapperd die Nino <3

NoekAa_
Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:32

Wat een leuke en knappe dreamy's allemaal weer!


Liiesjjj schreef:
Ja als je de ene dag denkt dat ze het licht hebben gezien, kunnen ze de volgende dag weer omgeslagen zijn. Altijd leuk :')

Hoe is het trouwens met de balans en het lichaamsgebruik van jullie paarden gesteld? Mascha is hypermobiel. Zelf ben ik weinig bekend met die term, dus ben me erover aan het inlezen. Ben benieuwd of jullie paarden hier ook ‘last’ van hebben.


Ja die van mij! Had er vooral last van in de zin dat ie de eerste jaren echt een soort van slang onder me was :+ werkelijk alles kon alle kanten op. Inmiddels zit er flink spier op en heeft hij daarmee ook meer stabiliteit gelukkig. Denk dat je er ten opzichte van een niet-hypermobiel paard vooral rekening mee moet houden dat het langer kan duren voordat ze balans vinden en dat van dag op dag ook nog eens kan verschillen. Ze zijn meestal ook niet een kant op makkelijker maar voor je gevoel de ene dag het een en de andere dag het ander.


De mijne wordt dit jaar alweer 8 :wow: tijd vliegt.
[ img ]

Diortje_vds
Berichten: 557
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:37

Geen idee of hier nog iemand is, maar ik geef toch nog maar eens een update :D

Mijn Kali wordt dit jaar inmiddels 7, en gaat heel goed. Ik heb een paar aanbiedingen gehad om haar te verkopen maar heb het nog niet over mijn hart gekregen...ze is zo makkelijk en ik weet dat er een heel goed paard in zit, ik heb zelf alleen nog niet veel gedaan om het 'eruit' te rijden lol, we rijden heel chill en veel variatie, ik spring er ook mee, doet ze trouwens super.
De wissel naar rechts is super, de wissel naar links is nog wat moeilijker, nog niet altijd in 1 tijd doorgesprongen, dus daar is nog wat werk aan, zodra die er wat op zit hoop ik dit jaar met haar toch eens echte wedstrijden te gaan rijden, vorig jaar ben ik niet gestart met haar, met al dat Corona gedoe, lockdowns....noem maar op...niet veel zin in gehad. Mijn andere merrie ook maar 1 keer gestart vorig seizoen.
Wschl begin ik niveau twee maar zodra die wissel wat lukt naar niveau 3 (is gelijk aan Z1/Z2 in NL).

@Montecristo die lijkt hard op die van mij!
@Noekaa prachtig dier is het toch!


[ img ]

Iccc
Berichten: 1388
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:54

Wij schoppen dit topic even omhoog als hier nog mensen actief op zijn.

Sinds vorige week in het bezit van een dreamboy x sunnyboy . 3,5 jaar 1,75+ en nog een mega slungel. Dus krijgt voorlopig nog lekker de tijd om paard te zijn


[ img ]

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers