Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:31


Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar


Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:33


Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar

Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:35

Ja ja ja GELUKT!!!!!!

Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar

Jarmo
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:36

Beide Gefeliciteerd~!

Trudy_dJ
Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:48

Jippie Sabrien, het is gelukt!
Knap ding meid!! Doet ze het goed?

augurk
Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:55

Eindelijk de foto's van Poehee :D

Wat een knap ding!! Ben gek op vosjes :o

weule
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:12

proficiat met het veulen poehee!

vrijdagavond is er trouwens een presentatie bij Brinkman met een aantal van de eerste veulens van Dream Boy, denk dat ik nog wel even ga kijken, merrie 1 is nu (hopelijk drachtig) merrie 2 is vandaag hengstig gespoten.

pol
Berichten: 363
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:55

Poehee *\o/* en dubbel gefeliciteerd ook weer een knappe db

lisch
Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:58

mooi poehoe!

Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:32

We zijn gevraagd om mee te doen met het na komelingen onderzoek voor Db, dit zal ook plaats vinden bij Brinkman in Twello. Maar wij gaan niet...we zien er helemaal niks in om daar naar toe te reizen met moeder en kind. Ze mogen komen kijken thuis als ze dat willen maar we gaan niet die kant op. Ben blij dat jullie het ook een leuk veulentje vinden..hahahaha

Ze doet het erg goed en is heerlijk levendig en vrolijk, Trudy en bij jullie, kan moeders er aan wennen??

Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar

smeetjoew
Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-12 08:20

Mooi veulen Poehee!! Ook erg leuke bles!


        Never regret anything that made you smile


Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:48

Ben trouwens wel heel benieuwd hoeveel er in totaal dit jaar geboren worden.... Volgend jaar is het probleem niet zo, als ik het allemaal zo lees en hoor gaan er dik 200 dekkingen uit, als het er niet nog meer worden...... Dit jaar gaan wij niet dekken met de merrie, ff rust, herstellen en genieten van dit moois, dan misschien volgend jaar weer. :7 Dekken jullie nog terug Trudy??

Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar

smeetjoew
Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-12 09:26

Ons veulentje gaat morgen (toch) wel naar de show van Brinkman. Koen heeft ons overtuigd, terwijl we eigenlijk helemaal niet kunnen. Het zal mij ook benieuwen of we er zelf bij kunnen zijn.
We moeten namelijk zelf met een andere merrie naar de stamboekkeuring om 18.00u en dat showtje begint om 19.30... Het veulentje wordt dan ook opgehaald door Brinkman.

Allemaal ingewikkeld maar zo moet het toch lukken :P
Ben benieuwd of we er zelf optijd zijn.


        Never regret anything that made you smile


Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:15

Spannend smeetjoew, hopelijk kan je er wel bij zijn. Tis toch altijd wel leuk om te zien en mee te maken. Voor ons is het gewoon veel te ver weg om even heen te rijden, met de trailer is het toch ruim 1,5 uur rijden en dat zie ik niet zitten met onze merrie dat is zo'n enorme stresskip op de wagen....en dan dat kleine veulentje er nog bij. Jammer we hadden echt gehoopt dat ze het hier aan deze kant zouden houden, dan waren we er zo geweest. Jullie veel plezier morgen en kan jij ook foto's maken als je erbij bent??? Dan zien we er hier ook nog iets van. :j

Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar

smeetjoew
Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-12 16:08

Ja ik moet even kijken! Het is voor ons ook dikke stress, want we moeten die andere merrie meteen wegbrengen van Ede naar Maarn en dan van Maarn weer naar Twello rijden. Dus als ik de tijd ervoor vind, zal ik kijken wat ik kan doen :j Wellicht dat ik een filmpje maak.


        Never regret anything that made you smile


Trudy_dJ
Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:31

@ Poehee: Moeders doet het echt heel erg goed. Wel erg beschermend hoor. Ze staat in het midden van een rijtje van 3 met haar box. En als een van de andere merrie's maar iets te lang kijkt dan bemoeid ze zich er al mee. Dus ze heeft het binnen wel erg druk.

We hebben ze dinsdag voor het eerst allemaal op de wei gehad. Daarvoor had ik ze gesplitst, maar ik vind het toch wel handig als ze gewoon met elkaar op de wei gaan. Nou, dat heb ik geweten...
Eerst Zoe (is het kleine zusje van Veraine) buiten en daarna Rhea (pensionpaard). Die hadden al een paar uurtjes samen gestaan en toen hebben we Veraine en Dreamy er bij gezet.
De eerste 2 kwamen in volle galop naar het hek gerend en toen was er natuurlijk paniek bij Veraine. Die draaide direct dr kont (en achterbenen) in de strijd en er werden serieuze meppen uitgedeeld...
Na een minuut of 10 heen en weer gerend te hebben en ze denk ik allemaal wisten waar ze stonden, was de rust in de groep en zijn ze gaan grazen.

Woensdag weer opnieuw gedaan. Weer Veraine er later bij en toen kwamen ze weer met zn 2'en kijken, maar toen lieten ze gelukkig allemaal hun voetjes aan de vloer. En zochten ze allemaal een hoek in de wei op en zijn ze gaan grazen. Vandaag heb ik ze allemaal tegelijk op de wei gezet en was er ook niets meer aan de hand en hebben ze heerlijk gelopen. Die kleine heeft alleen nog maar zijn 6e versnelling gevonden. Heb hem enkele pasjes zien draven, en dat zag er toch wel erg gaaf uit!! Maar galopperen gaat met name hard!

Hier wordt dit jaar ook niet gedekt inderdaad. Ik vind Everdale wel echt een knappe hengst, en ik denk ook dat die wel zou passen als ik het rapport lees. Maar heb nog niets van hem verder gezien. Dus we zien het wel even. Wellicht dit aankomende jaar naar het sportpredikaat toewerken met Veraine. Zou ook leuk zijn.

smeetjoew
Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-12 09:20

Onze merrie is vd week geinsemineerd met Everdale!

Gisteren was dus dat showtje, wij hebben het helemaal gemist. We kwamen om 20.30 het erf op scheuren maar dat showtje was al drie kwartier afgelopen :+ Aan ons dus alleen de taak nog om merrie met veulen weer anderhalf uur naar hun thuisstek te vervoeren... Pfff
Maargoed, volgens Brinkman liet hij zich goed zien. Verder niemand gesproken, want vrijwel iedereen was natuurlijk al weg.


        Never regret anything that made you smile


augurk
Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:51

Jammer dat je het gemist hebt smeetjoew :(:) Heeft niemand het gefilmd?

Ben ook wel gecharmeerd van Everdale :j
Eerst maar m'n Dreamboy afwachten :o

olijf
Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:36

Bij TC zijn er ook weer twee geboren, zie de site www.coomans.nl
En nog een op komst.

Poehee
Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:07

Ik zie maar bar weinig vossen.....straks gaat ze nog opvallen tussen al haar donkere broers en zussen!!! HAHAHAHAHAHA, lach me slap als dat zo blijft :-)))

Mi Dushi @ Grand Galaxy Win X Ravel X Oscar

pol
Berichten: 363
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:10

Niet naar de show van Brinkman geweest maar net wel naar een privé show van het veulen van Smeetjoew. Al het moois is er zeker nog niet afgekeken. :9

weule
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:31

wij hebben inmiddels 1 merrie drachtig van Dream Boy, en nummer 2 wordt over een week gescand.

zijn ook bij de show geweest, 4 fijne veulens. veel bloed, veel uitstraling, mooie koppies en afdruk in het lopen. qua beweging zelf wel iets verschillend, maar waren ook jonge veulens. Denk dat de merrie wel lengte nodig heeft gezien de hengst en veulens...

pol
Berichten: 363
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:23

@ weule Gefeliciteerd met nr 1 en ff afwachten voor volgende week spannend!!! Ben het helemaal met je eens :j

Trudy_dJ
Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:25


Trudy_dJ
Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:10

Iedereen blij met z'n Dream Boy veulen?

Hier zijn ze zojuist van het KWPN geweest om Dreamy te scoren. Op de keuring liet hij zich niet goed zien. Vandaag echter wel en daardoor waren de heren ook goed over hem te spreken.
Beweegt mooi met de schoft omhoog. Goede zelfhouding, en mooi hard beenwerk. Lichtvoetig in de bewegingen. Enige puntje van kritiek was dat hij wat meer knie gebruik zou mogen hebben. Dat was nu wat strak.

Zijn ze bij anderen ook al geweest?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers