Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:19

Die van mij was in het begin ook drama. Zowel met laden als onderweg (ging gewoon zitten/liggen). Maar inmiddels het braafste paard, alleen te laden, relaxt onderweg.
Clinic ben ik nog steeds voor in!

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:07

mijn merrie laad super . je merkt bijna niet dat ze mee is.
Maar een apart paard zoals ik al eerder gemeld had :D .

Blijft een uitdaging maar ik hou van z'on paard.
slim gevoelig enz enz.

tja die clinic met de obeliskjes....

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:33

Toch maar besloten om Zilla te verhuizen naar een andere kleinere stal waar ze elke dag 10 uur naar buiten gaat. In één keer alle 'problemen' over! Gaat nu braaf de stal in en uit, is vriendelijk naar de eigenaren en de andere paarden. Wat betreft het trailer laden, ondanks haar deur fobie superbraaf de trailer op en af, al was het meer dan 2 jaar geleden dat ze op een trailer gestaan heeft. *\o/* *\o/* *\o/*

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:49

Super!!!


Bij die van mij is artrose geconstateerd ;( Ze heeft een paar weken op "rust" (stappen) gestaan en 10 dagen op de metacam. Ik mag haar nu langzaam aan opbouwen en het gaat haar veel te langzaam, ze is zo blij. En been lijkt goed te gaan gelukkig :)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:11

Wat een fijn nieuws voor Zilla, heerlijk dat ze nu weer op haar plek is!

Splash, dat is minder nieuws, maar met supplementen en goed beslag kun je vaak heel veel rust bereiken. Waar zit de artrose?

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:20

Afbeelding
Ben ik ook weer even, nog in de opbouw met m'n merrie, heb t even los gelaten ivm drukte door allerlei omstandigheden.
Nu het paard even door de onderhoudsmolen ( tandarts, masseur en nog een keer osteo) aan het halen en dan gaan we er voor!!
Ik twijfel bog erg of ik haar ook dit jaar nog voor de keuring breng..

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:40

Ik meld me ook weer even! Mijn 3-jarige Obelisk gaat ontzettend goed. We zijn goed bezig met keuringsklaar maken, en in 9 juni gaan we naar de keuring in Alblasserdam.

https://vimeo.com/126578922

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:53

Vandaag was Whizz zijn verjaardag, hij zou 12 jaar zijn geworden. Ter ere van hem heerlijk gereden samen met manlief op zijn twee dikke vrienden, onze twee A-tjes <3 <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:40

Fargo de artrose zit in het rechter achterbeen (en mijn vermoeden ook links maar daar zat het probleem nu niet). Foto's mocht je geinteresseerd zijn: https://plus.google.com/u/0/photos/1148 ... 6322537441

We zijn weer aan het opbouwen en dat lijkt redelijk goed te gaan. Hoe meer ik doe (rechtuit in het bos), hoe strakker de benen eigenlijk zijn.... Vandaag voor het eerst een beetje het heft aan haar overgegeven en dus meer gedaan dan ik normaal zou doen en eigenlijk ging ook dat goed.

Fargo dikke knuffel, fijn dat je toch hebt kunnen genieten!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:26

Dank je wel Splash, geef je wel supplementen? Want dat scheelt in mijn ervaring ook nog heel erg en in beweging blijven is ook bij artrose toch belangrijk. Ik gaf zelf msm met chondroitine en glucosamine in poedervorm aan mijn fargo die heel veel slijtage in beide voorbenen bleek te hebben.

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:15

Hallo, Aweer een tijdje geleden dat ik jullie heb gehoord!

Zo na 3 maand op haar nieuwe plekje en komt nu ook weer aan, het rijden is weer een plezier. Heeft daarbij ook nog nooit weer een stap kreupel gelopen met dat ze nu op blote voeten loopt.

De eerste dag dat ze aankwam wist ze niet wat haar overkwam "ZOVEEL ETEN". Voor een maand geleden begonnen met de slobber en het lijkt dat we een beetje rust voeren.

Het is nu erg rustig bij haar in het stukje land. Toch geen ruinen die haar aanvallen (eerste keer in de wei, dat ze nu over het draadje met hem staat te neuzen. WONDERDRAADJE). Nu dat het weer een beetje afkoelt, relatief minder dazen en daar zijn we ook erg blij mee!
Veel groetjes van mij en natuurlijk Zilla ;)
Afbeelding

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:21


DilanZayno

Berichten: 40
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:16

zonde dat dit topic zo stil is!
Ik heb zelf sinds een jaar een obelisk x krack c en wat zie ik onwijs veel gelijkenissen in karakter en uiterlijk met jullie paarden! niet normaal. Echt super leuk om dit te lezen omdat ik nooit mensen tegen kom die ook een obelisk hebben.

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:20

Jeeeeejjjj er is weer leven in het topic!
Ja leuk hè die gelijkenissen :)

DilanZayno

Berichten: 40
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:25

Ja maar echt! die karakter trekken ook echt, die van mij is geen dag hetzelfde heeft echt een kronkel in zn kop af en toe. En ze lijken allemaal echt zo erg op elkaar. Ik vraag me af wat de sterke punten van jullie paarden zijn? want ik weet niet goed wat hij nou echt van zijn vader heeft mee gekregen. Hij is onwijs soepel heeft een mega uitgestrekte draf en kan enorm sjouwen, alleen een super zwakke achterhand. Ik heb alleen nog niet helemaal door hoe ik foto's moet plaatsen :(

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:16

Springvermogen maar die zal ze niet van papa heb en gekregen :+ ze is heel dapper, een vechter en looplustig

DilanZayno

Berichten: 40
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:00

Afbeelding
Afbeelding

Hier mijn obelisk x krack c
Ben zo super blij met m

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:30

is al een hele tijd terug dat ook ik hier wat geplaatst heb.

Mijn Obelisk Merrie is ondertussen na een jaar eruit gelegen te hebben ivm een peesblessure.
Weer helemaal de oude.
Zijn nu L2+1, en ze is drachtig van de prachtige hengst Dream Boy *\o/*

Afbeelding

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:49

Het zou kunnen dat de zwakke achterhand van Krack komt, bij mij op stal staat een oudere Krack en die heeft altijd al een wat minder sterke achterhand gehad. Mijn Obelisk was super soepel, heel werkgierig en super intelligent en trouw en ook dapper als zijn ruiter maar dapper was ;-) Heerlijke draf en galop en hele mooie bewegingen en houding.

Een slappe achterhand kun je trouwens trainen met behulp van alleen de achterkant van een pessoa teugel tijdens longeren. Rustig aan opbouwen, want is wel pittig (net als ski-training voor een mens) heb ik ook gedaan voor mijn paard met slappe kniebanden en verkeerd achterhand gebruik op advies van DA.
Zo moeten ze namelijk achterhand beter onderbrengen en bekken kantelen niet te strak spannen, kan ook met evt met een elastische singel achterlangs of een bandage achter de billen langs, niet te strak uiteraard, er moet geen druk op komen, ze moeten geactiveerd worden om bekken te kantelen en benen onder te brengen ;-)

DilanZayno

Berichten: 40
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:26

Aah van krack dus! Ja ik zn achterhand gaat ook al enorm vooruit maar hij heeft t niet mee gekregen van zn ouders zeg maar haha. En inderdaad super soepel en hele ruime fijne gangen! Alleen dat dappere helaas niet daar had het krack bloed iets de overhand

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:27

DilanZayno schreef:
J Hij is onwijs soepel heeft een mega uitgestrekte draf en kan enorm sjouwen, alleen een super zwakke achterhand.
Dat gaat toch helemaal niet samen ?
Als je paard enorm kan sjouwen en een mega uitgestrekte draf heeft kan hij toch geen slappe achterhand hebben ?! :x De motor zit achterin,en zonder motor lukt dat dus niet .

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:04

amaze schreef:
DilanZayno schreef:
J Hij is onwijs soepel heeft een mega uitgestrekte draf en kan enorm sjouwen, alleen een super zwakke achterhand.
Dat gaat toch helemaal niet samen ?
Als je paard enorm kan sjouwen en een mega uitgestrekte draf heeft kan hij toch geen slappe achterhand hebben ?! :x De motor zit achterin,en zonder motor lukt dat dus niet .

Wel als hij alleen stuwt van achteren en niet draagt. Dan is achterhand niet perse sterk maar wel stuwend

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:53

Maar dat noem je dan niet sjouwen. En ook geen uitgestrekte draf, feitelijk...

DilanZayno

Berichten: 40
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:05

Ik bedoel dat hij geen sterke achterhand heeft mee gekregen van zn afstamming. Betekend dus niet dat ik m dr niet onder kan rijden. En een paard kan wel degelijk sjouwen zonder zn achterhand de onder het is alleen nooit een correcte oefening

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:29

fargo schreef:
Wel als hij alleen stuwt van achteren en niet draagt. Dan is achterhand niet perse sterk maar wel stuwend

Als een.paard geen dragend achterbeen heeft kan hij toch nooit een goede uitgestrekte draf hebben ?!