Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:09

Zit ik met dit rot weer even op bokt te struinen kom ik dit topic tegen.
Wij hebben hier sinds okt vorig jaar een jazz merrie van nu 20 jaar.Dit jaar gedekt door totilas.


Setteli
Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:34

Mooi veulen peetje!
Ja het is dat ik niet van de fok hoef te leven, anders was ze ingeslapen. Mijn Jazzy heb ik al 15 jaar, dus die gaat hier niet meer weg. Alleen als ze teveel pijn zou hebben, dan mag ze gaan. Maar met die keizersnede was puur een geldkwestie als ik het zou laten, en dat vond ik te ver gaan.
Ik heb haar 6-jarige dochter nog van Power and Paint en daar wil ik tzt ook een veulentje bij fokken.

Loriene, heb je foto's van je Jazz?
Had jij niet ook een P&P uit de eerste jaargang?

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:50

Heb nu nog geen foto van haar want heb een andere laptop en daar staat nog niets op.
En ja had een PP uit de eerste jaargang.

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:52

Leuk Loriene, Toot bij je Jazz. Hadden wij ook.. En helaas dus gust, duur grapje :+ Wat is de verdere moederlijn van je merrie?

Setteli, Ik/wij kunnen dat ook niet hoor. Ze blijven toch maar mooi staan, ook als ze gust zijn, Dus geld kosten. Ze doen het niet met opzet denk ik dan :P

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:03

Denk dat ik deze week of volgende week nog een keer ga scannen. Vertrouw het niet helemaal.Is 27 april geiinsemineerd.
Hebben hier sinds een week een projektje staan,ook een merrie en daar reageert ze erg extreem op.Wanneer die merrie te dicht bij komt gaat ze van boosheid?heel erg piesen.
Merrie heeft zelf het sterpredikaat.
Achter de moederlijk zitten Michelangelo en aktion.Ster, sterprestatie en preferentprestatie.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:47

Bij mijn merrie is gister cushing vastgesteld. Niet bevangen ofzo maar erg mager.
Ze moet dus nu aan de pillen, heeft iemand van jullie ervaring met cushing en de medicatie bij ( drachtige) merries.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Setteli
Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:07

peetje82 schreef:
Bij mijn merrie is gister cushing vastgesteld. Niet bevangen ofzo maar erg mager.
Ze moet dus nu aan de pillen, heeft iemand van jullie ervaring met cushing en de medicatie bij ( drachtige) merries.


Nee heb ik zo niet. Wel met cushing op zich. Ik heb al jaren onze shet op medicijnen staan.
Ik zou je vraag anders even stellen in het Cushing topic. Daar is vast wel iemand die ervaring er mee heeft

[MD] [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Wel balen zeg..
Ik zou je merrie in ieder geval veel eiwitrijk voer geven. Cushing vreet de spieren op

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:00

woensdag veiling met Mister Jazz, hij is zo groot dus ik hoop dat ie nog/weer een beetje wil lopen.

Als hij niet genoeg opbrengt gaat hij mee naar huis, dan zien we m over twee jaar wel terug uit de opfok!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock


Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:02



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers