Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claartje23

Berichten: 146
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: oosterhout NB

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:06

De Florencio die ik reed mag genieten van de zwangerschap van haar eigenaar, dus heb weinig te melden dan dat er volgend jaar een toto jr. x florencio x jazz x ferro verwacht wordt.

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:16

Wel heel mooi bloed Claartje!!!

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:57

Ik ben na 6 wedstrijd in de M2 alweer op 6 punten beland. Het gaat super met mijn florencio merrie.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:32

Is inderdaad rustig hier.

Spannend claartje! Heb je nog wat anders te rijden? of zelf ook vakantie nu?

Sietske dat gaat hard zo!

Hier gaat het ook zijn gangetje. Helaas in augustus mijn vinger gebroken tijdens ons eerste spring concours :') Maar inmiddels zijn we weer volle bak aan de gang.

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:47

Ja het gaat heel snel soms te snel. Daarom neem ik na alle klasse's een paar maander rust. De M1 hebben we alleen indoor gestart. En nu de M2 vanaf augustus.

Ze is heel werkwillig en een pretpakket in 1.

Nikkie oei dat zal pijnlijk zijn geweest. Maar mooi dat je het rijden weer kan oppakken.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:21

Alles gaat momenteel weer goed met mijn Florencio. We doen het nog heel erg voorzichtig in de training, max 3x per week werken en weinig tot geen zijgangen. Veel voorbereidend werk om ze helemaal voor elkaar te hebben zodat ik maar 1 of 2x door mijn zijgang moet rijden om hem echt helemaal goed te hebben. Gelukkig loopt ze die ook gewoon erg makkelijk door. Series oefenen we wel wat vaker, is gelukkig ook gewoon rechtdoor dus kunnen we wel wat vaker meenemen. Afgelopen weekend heb ik haar dan toch meegenomen naar De Peelbergen om voor de 1ste keer de Prix St. Georges te starten. Ze vond het allemaal best wel weer heel erg spannend (1 jaar geleden ondertussen dat ze op wedstrijd is geweest) en heeft daardoor ook wel net wat teveel energie verspeelt voor ze de proef in moest maar al bij al nog goed kunnen rijden. Normaal heb ik ze mooier voor mij uit in training, nu liep ze wat terughoudend voor mij gevoel. Serie om de 3 ging helemaal de mist in, 2x een 2 gekregen dus dat telt wel door. Toch nog afgesloten met 63%. Na de draftour zaten we bijna aan 69% dus ben best wel erg gelukkig hiermee. Zeker omdat we als Belgische combi in NL zijn gestart, uit ervaring weet ik dat je dan toch vaak net een tikje strenger beoordeeld wordt, maar ik was zeker wel akkoord met mijn punten :) Deze week een weekje stappen en dan weer rustig aan trainen en dan starten we in december nog een keer. In elk geval ben ik superblij met haar, fantastisch karakter, altijd willen werken en nu nog die spanning wat weg krijgen in de proef :)

Oooh amai Claartje, das heel mooi bloed! Ben benieuwd naar het resultaat!

Proficiat Sietske! Straks ben je zo weer de M2 door!

Oei Nikkietjuh, das minder fijn, gelukkig weer helemaal ok ondertussen!

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:02

Heel knap Izzy zeker als je niet heel fanatiek traint om zo je paard heel te houden.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:07

Ja het is soms lastig hoor, ik wil graag zoveel dingen oefenen maar ik kan het risico gewoon niet nemen. Ik moet er nu vooral op vertrouwen dat ze de oefening zelf wel zal doen. Belangrijkste is toch dat ik ze nu rustig kan blijven trainen en starten. Dan maar wat trager :-)

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:21

Knap hoor Izzy dat je het rijden zo weer kan oppakken. Ik zou ook de risico niet meer durven nemen met de kwaal die hij heeft gehad. Vind wel dat de Flo's de oefeningen makkelijk oppakken met rijden.

Murosch ik vind jou Flo echt geweldig om te zien ook in de topic's dat hij nog wel gereden werd. Hij heeft een machtige uitstraling.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:11

Super dat jullie weer zo goed bezig zijn, Izzy! :D

Claartje: ik ben benieuwd naar het veulentje dat er gaat uitkomen, klinkt als een heel mooie combinatie.

Sietske: bij jullie gaat het ook heel vlot precies, leuk! :)

Ik ben met mijn Flo ook volledig back on track. Eerst gingen de vliegende wissels niet zo vlot maar nu hebben we de smaak te pakken, ook op wedstrijd :) We hebben maar een 4-tal wedstrijden kunnen rijden in het zomerseizoen, maar de teller staat toch al op 6 winstpunten én we zijn alsnog provinciaal kampioen geworden niveau 3 dus ik ben helemaal happy *\o/* nu rustig verder trainen en af en toe een wedstrijdje meepikken maar tijdens het indoorseizoen kunnen wij geen winstpunten verzamelen in België.

Izzy: heb jij ervaring met je wedstrijdlicentie 'upgraden' van provinciaal naar nationaal halverwege het seizoen?

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:08

Izzy: Wat voor blessure had je paard omdat je zo voorzichtig bent?

Sietske: Is dat zo dat de Flo's makkelijk de oefeningen oppakken? Ik kan niet wachten tot onze jaarling oud genoeg is :)

History gaat ook fijn met je Flo.

Claartje23

Berichten: 146
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: oosterhout NB

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:13

Heb mijn eigen Stravinsky x Donnerschlag nog die ik start in het zz zwaar nu, dus heb wel wat te rijden hoor. Wij zijn ook erg benieuwd wat er uit is gekomen. Ze heeft een veulen gehad van kardinal en dat is bijna twee druppels moeder.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:01

Normaal moet je volledig de licentie bijkopen als je wil 'upgraden' maar ik heb al van veel mensen gehoord dat ze enkel maar het nog openstaande bedrag hebben moeten bijbetalen om aan een nationale licentie te komen. Best even mailtje naar VLP sturen daarvoor om zeker te zijn.

Mijn merrie heeft 2x een peesblessure gehad aan de oppervlakkige buigpees rechts voor.

Klinkt goed History, leuk dat de wissels nu helemaal goed zijn!

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:31

Afbeelding

Dit was mijn Flo 2.5 jaar terug in Ermelo we reden toen L1.


nickynicole schreef:
Izzy: Wat voor blessure had je paard omdat je zo voorzichtig bent?

Sietske: Is dat zo dat de Flo's makkelijk de oefeningen oppakken? Ik kan niet wachten tot onze jaarling oud genoeg is :)

History gaat ook fijn met je Flo.



Mijn flo pakt de oefeningen heel makkelijk op.
Ze vind het echt leuk om ze te leren.
Moet de proeven ook niet oefenen want ze weet na 3 x starten al wat er bij de letters moet gebeuren.
Ze maakt er wel een andere draai aan als ze het weer eens op haar hakken heeft.
Zoals verkeerd aanspringen bij de letter en dan direct een vliegende wissel erbij doen.
Helaas is het M2 en kregen we een 5 maar vond hem zelf een 10 waard voor waardering.

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:55

Onze jaarling Florencio x Flemmingh was eerst op de interland fokdag. Wat was ze stoer. Een rit van 1 uur in de trailer, door een tunnel van 6 km, allemaal geen enkel probleem. Op vreemd terrein ook braaf maar wakker in de ring.

Afbeelding

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:19

Leuk dier nickynicole! En proficiat met jullie 1ste plaats! Super dat ze zo braaf was!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:43

Sietske wat fijn dat die van jou alles zo makkelijk oppakt. Dat meedenken is wel herkenbaar en soms heel irritant!

Leuk paard Nickynicole. Ben benieuwd hoe die uitgroeit. Best aan de maat denk ik of niet?

Afgelopen weekend weer op wedstrijd geweest. Was een groot concours met sterke concurrentie. Had gehoopt op een top 10 plek maar we gingen mooi naar huis met de 4e prijs en fijne punten. Dat geeft weer energie.

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:28

Gisteren weer op concour geweest 1ste proef mooie punten gereden 186.5 en een 2de prijs. De andere proef had ze duidelijk iets minder zin en puf meer, en daarom wat fouten maar toch 175.5 bij elkaar kunnen rijden. Toch tevreden maar wel verbeterpunten.

NynkeAsbroek
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 03:02

Hoi Allemaal!

Ik ben Nynke en ik ben trotse eigenaar van mijn flo Contessa (FlorencioXRubiquilXJazz. Ik lees al een aantal jaar mee en ik heb onder de naam nynke0809 wel eens foto's geplaatst.

Contessa is een enorme internet ster. Ze staat regelmatig in de Bit en heeft duizenden volgers op insta en youtube. We hebben een aantal keer op Equiday gestaan en wij mogen dit jaar zelfs 3daags elke dag 3 demo's geven op Horse Event!

Op youtube heten wij Zaressa en samen met een vriendin maken wij met enorm veel enthousiastme video's over Contessa. Contessa is een enorm moeilijk paard geweest en onze visie is dan ook " met genoeg geduld en plezier kun jij je doelen bereiken!". Nu zijn we een tijd geleden een nieuwe serie gestart. Namelijk FAMILYTOUR. Dit houdt in dat wij langs gaan bij verschillende mensen/paarden uit Contessa haar familie. Nou zijn we al bij haar Volle broer First Barrichello geweest, bij haar half zusje Capora en gaan we morgen langs bij haar moeder Valencia!

De fans vinden deze video's fantastisch en wij vinden het ook heel erg leuk om de paarden uit dezelfde lijn te ontmoeten en geïnspireerd te worden door de verschillende manieren van omgang. Nu was mijn vraag... Zijn er mensen hier met een Flo, die hun paard wel eens in de schijnwerpers wil zetten? Wij willen namelijk graag verder met deze serie maar daarvoor zijn er wel een paar aandachtspuntjes. Het is van belang dat jij/je flo iets unieks heeft. Denk aan een bijzonder verhaal, hoog niveau in de sport of jullie beoefenen een andere discipline als dressuur. Je kan het zo gek niet bedenken, wij staan voor echt ALLES open! 2) Het liefst niet te ver van Hengelo Ov. En bereikbaar met ov. 3) Het is voor ons van groot belang dat jij je kan vinden in onze visie "Met genoeg geduld en plezier kun je je doelen altijd halen"

Mocht je dit leuk lijken ontvang ik graag een mailtje op nynkeasbroek@gmail.com zodat we samen tot een leuk iets kunnen komen.

De afspeellijst van de video's FAMILYTOUR : http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... V4TmitKHB_

Groetjes, Nynke Asbroek

(Contessa)
Afbeelding

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:09

Klinkt leuk Nynke. Mijn florencio is tot zijn 8e bestempeld als rotbok. Kegelde er met enige regelmaat mensen af en vond alles dood eng. Uiteindelijk bleek het vooral gebrek aan leiderschap te zijn en had hij gewoon extreem veel behoefte aan kaders. Nu 2 jaar later loopt hij Z dressuur, rijden we springwedstrijden en starten we sindskort ook eventing. Kom nog regelmatig mensen tegen die aan me vragen of dit die stoute florencio is.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:47

Leuk project Nynke :)

Ik heb sinds dit weekend genoeg winstpunten verzameld om de provinciale klasses achter me te laten en te gaan starten in de nationale reeksen. Het is voor zowel mij als mijn Flo de eerste keer dat we deze klasse zullen starten, dus het wordt een hele uitdaging :) maar ik kijk er wel naar uit, het is een nieuwe mijlpaal

Izzy: Dinka doet het nog altijd heel erg goed precies?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:07

Tof zeg Nynke! Ik woon in België dus zal wat ver zijn :-) Mooie Flo heb je daar!

Proficiat History! Is inderdaad een nieuwe mijlpaal, knap gedaan hoor!

Dinka gaat voorlopig inderdaad erg fijn, begin juli hebben we voor de eerste keer de Inter I gestart. Inrijden niet helemaal goed getimed en daardoor in de proef ook niet 100% fijn kunnen rijden maar ondanks dat toch nog 65,8% bijeen gereden terwijl het voor mijn gevoel een pak beter kan.

MaykeXdbX
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:11

BarryFG schreef:
Ja, ik heb een driejarige ruin van Florencio x Gribaldi en vanaf november vorig jaar in mijn bezit. Hij lijkt wel op die van jou!

Hij heet trouwens Barrichello.

hier een foto van afgelopen winter:

[ Afbeelding ]

Ik heb hem afgelopen maanden zelf ingereden en kan er nu al aardig mee rondsturen.



Dat klinkt als een heet en gevoelig paard! Moet vast een mooi paard zijn veel succes! Heb er aan gedacht om mijn merrie van florencio te dekken met een girbraldi

Illy_G
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:20

Sinds Aug. in het bezit van een super lieve FlorencioxJazzxContango merrie. 4 jaartjes jong dus een echt puppie nog. Vandaar dat ik uit nieuwsgierigheid hier aan het rond lezen was :o

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:24

Hey wat leuk, ik zie opeens dit topic weer omhoog duikelen. Heb je een foto van de jouwe Illy_G?

Ik had hier een poos geleden ook gepost. We hebben een Florencio x Rockefeller van 2004 (was dat jaar ook nationaal veulenkampioen NRPS). Toevallig heb ik hem vorige week eens weer op de foto gezet (met deken op, maar oke):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind dat de meeste Florencio's wel heel herkenbaar zijn. Ze hebben allemaal een bepaalde uitstraling.