Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alter_Ego
Berichten: 153
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:30

Leuk he moniek21, viel mij ook al op. Intense is een Dreamboy x Zuidhorn dus wel allebei oud bloed maar verder geen overeenkomst.

Zijn jullie Dreamboy nakomelingen ook zo nieuwsgierig, aanhankelijk, lief en een tikkeltje brutaal?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:36

Haydn is heel vriendelijk maar wel wat angstig, nu na een jaar begint hij het knuffelen leuk te vinden en gaat hij ook aan m'n jas zitten snuffelen , hij begint nu wat meer onderzoekend te worden maar is zeker niet brutaal .

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:48

Even Haydn weer spammen :D in een filmpje dit keer *\o/* heb hem vandaag even alleen in het paddockje gezet , en hij vond het leuk..... Het aller trotst ben ik op het feit dat hij weer naar me toe kwam :D zegt toch iets over de band die aan het groeien is denk ik :o

http://youtu.be/lfie9G7JdDU

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:42

Hij is echt leuk moniek :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:45

Dank je Dries :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:09

Allemaal de beste wensen voor 2014,

Nog even een vraag zijn jullie DB's ook al zo groot ...... Ik schrik er steeds van als ik bij Haydn kom de laatste tijd , volgens mij zit hij weer in een groei spurtje, ik gok hem nu op zo'n 163/64 cm

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:19

Jij ook de beste wensen moniek21 !!!

Die van mij is nog in de maak dus kan er nog niets over zeggen, merrie heeft nog wel maar bescheiden buikje dus erg groot is ie nog niet nu :D

pradadaan

Berichten: 4659
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:20

Ik heb het hele topic gelezen en wat hebben jullie allemaal prachtige veulens <3

Ik wil mijn merrie (waarschijnlijk) over 1,5 jaar laten dekken en ik ben me nu al aan het inlezen en aan het verdiepen in een aantal hengsten.

Dream boy stond al op mijn lijstje maar na al deze knappe veulens en goede berichten word hij wel erg interessant!

Zoals ik het hier zie fokt hij ook veel zwart/donker, ook bij bruine merries toch?

Zouden jullie hem gebruiken op een Sandreo merrie?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:13

Welkom pradadaan, wat leuk dat je denkt on DB te gaan gebruiken , ik weet niet wat voor karakter jouw merrie heeft ? De moeder van mijn DB is wat heet ,en Haydn is wakker soms wat schrikkerig als ik plotseling beweeg of iets . Maar met enge dingen bekijken is hij weer heel stoer en geeft hij daar weer helemaal niks om .

Succes met je beslissing ;-)

pradadaan

Berichten: 4659
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:47

Moniek21 het is nog erg lastig hoor! Ik heb op het moment 5 hengsten op mijn lijstje die ik serieus wel zie zitten. Maarja ik zou het veulen voor mezelf fokken dus er moet uiteindelijk toch echt maar 1 hengst overblijven.

Mijn merrie is een echte prinses. Qua uiterlijk maar ook zeker qua karakter! Ze is een erg knap paard (vind ik natuurlijk zowiezo maar ik hoor het ook vaak van anderen) met een aansprekend koppie.
Ze is pas 2,5 (vandaar dat ze ook pas over 1,5 jaar gedekt zou worden) maar haar karakter is voor mij helemaal perfect! Ze is heel braaf, nieuwschierig en leergierig. Ze is ook erg ondernemend en zal niet snel ergens een stap voor terug zetten. Ze kan best heet zijn maar aan de hand blijft ze heel braaf. Wanneer ze mag lopen gaat er een soort knop om en word ze heel actief. Haar gangen zijn ook goed. Naar mijn mening zou wel haar galop wat mogen verbeteren. Ze is heel mensgericht en met name heel erg op mij. Ik kan letterlijk alles met haar maar een ander kan niet altijd even goed met haar overweg (ze gaat je heel erg uitproberen en geeft dit niet zomaar op.) Onder het zadel kan ik nog niet beoordelen want ik zit er natuurlijk nog niet op.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:53

Het blijft toch een pure gok welke hengst je ook kiest, maar ik weet zeker dat het een lief veulen wordt waar je veel plezier mee gaat hebben.

pradadaan

Berichten: 4659
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:32

Tuurlijk, fokken is gokken!
Denken jullie dat DB de galop zou verbeteren?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:16

Dat zou ik persoonlijk niet weten... Ik heb wel een filmpje staan van Haydn , hij is in het filmpje wat strak in galop maar ze hadden de dag ervoor binnen gestaan, en daarbij waaide het hard dus hij was blij dat hij even kunnen rennen ;-)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:59

Trots op mijn kleine vriend, vandaag voor het eerst een stukje langs de weg gelopen , hij is officieel fietser mak hahaha

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:57

Haha goed zo moniek.
kan niet wachten om die van mij te ontmoeten, voel elke dag maar krijg helaas nog geen teken van leven :(

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:07

De jouwe is zich aan het opladen voor de wereld dries ;) nog ffies geduld,

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:13

Hij/zij is in iedergeval niet zo druk als zijn moeder :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:24

Haha of het is stilte voor de storm *\%/*

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:37

moniek21 schreef:
Haha of het is stilte voor de storm *\%/*


haha ja dat kan ook maar hoop het niet :D

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:58

Hier op stal zijn ze nog steeds erg tevreden over hun DB jaarling.
Het is een prachtige, statige, grote hengst. En ongelofelijke goedzak die super braaf is in de omgang.

Ik denk wel dat je een lang gelijnde merrie moet hebben. De hengst die op stal staat is vrij kort.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:03

Wat een prachtige hengst is het toch ook! Dus meerendeels is positief over de veulens van deze hengst? Ben heel benieuwd of hij de galop verbeterd, want dat is zeker een verbeter punt!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:31

Hoi Lotte_Wessel , ik denk wel dat hij de galop verbeterd, mijn DB is ruim in de galop met een sterk achterheen .

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:30

Dries ik ben heel benieuwd naar het veulen wat uit jou Lord Leatherdale gaat komen.
Ik heb zelf ook een Lord Leatherdale en zit er over te denken om haar straks te laten dekken door DB. Dus ik ga dit topic even in de gaten houden!

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:33

Fontana schreef:
Dries ik ben heel benieuwd naar het veulen wat uit jou Lord Leatherdale gaat komen.
Ik heb zelf ook een Lord Leatherdale en zit er over te denken om haar straks te laten dekken door DB. Dus ik ga dit topic even in de gaten houden!


Hoi fontana leuk dat je ook een lord merrie heb en deze misschien door hem wil laten dekken.
ben zelf ook wel heel benieuwd wat eruit gaat komen. Ik heb dreamboy gekozen om wat meer buiging en kracht in het achterbeen te krijgen en omdat ik hem gewoon prachtig en leuk vind :D . En volgens het kwpn was het ook geen slechte keus voor mijn merrie. Aangezien hun ferro bloed adviseerde.

Maar moet helaas nog even geduld hebben zitten vandaag precies op 220 dagen :)
je mag als het veulen geboren is gerust langskomen om hem/ haar te bewonderen in het echt hoor fontana!!!

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:38

Afbeelding

mijn lord leatherdale merrie nu 225 dagen drachtig van dreamboy.
nog een bescheiden buikje maar kan niet wachten om mijn kleine dreamboy te ontmoeten