Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:11

Wat lijkt Notorious op z’n vader zeg! Alleen kleurtje matcht niet, maar verder evenbeeld!

Mijn schimmel heeft vakantie. Heb zelf een ongeluk met haar gehad in mei, dus heb haar moeten uitbesteden. Daar was ze nog niet zo heel makkelijk. Dus ze is best lang weg geweest. Verkoudheidje opgelopen, je kent het wel… nu net 2 weken terug en eerst maar weer eens vlees kweken en zelf verder weer makkelijker kunnen rijden voordat ik er aan denk er zelf op te gaan.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3


Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:57

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wij hebben vorige week op stal een fotoshoot gehad. In het begin was het wel wat spannend, vooral al je met je kont naar dat enge doek moet staan }>
Maar met snoepjes en wortels is het allemaal prima :')

EAST
Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:21

Gisteravond heb ik met zoveel plezier dit topic helemaal doorgelezen. Wat ontzettend leuk om sommige veulens nu al onder de man te zien.

Vrij onverwachts kwam er een veulen op mijn pad. Na veel nadenken dacht ik “Ik doe het gewoon!” helaas werd deze onder me neus toch verkocht aan iemand anders. Alleen het idee van een veulen voelde zo goed dat ik toch door ben gaan zoeken. Veel ingelezen in hengsten. Wilde geen hengst met enkel en alleen een mooi front, zijn achterhand moet ook mee komen. Ik zie steeds meer paarden die in twee delen lopen. Toen kwam ik een nakomeling van Just Wimphof tegen. Echt direct verliefd. Zowel op het veulen als JW zelf. <3

Ben gaan kijken en het klikte meteen. Dag daarna de knoop doorgehakt. Het is een Just Wimphof x Special D. Zit ook Gelders in. Hengst van nu 8 maanden oud. En ondanks dat ik hem nog maar twee weken heb herken ik ontzettend veel dingen in hem die jullie ook omschrijven. Groot, mensgericht, relaxt. Hij is de grootste van zijn groep, super grote gewrichten (zal wel door het Gelders komen) en hij oogt al zo wijs en volwassen op sommige momenten.

Wat ik ook echt super bijzonder vind is dat hij al heel zelfstandig is. Hij staat nu in een kleinschalige opfok en als de rest naar buiten loopt, kiest hij er voor om te blijven eten binnen. Ligt mega goed in zijn groep maar gewoon echt niet afhankelijk van zijn vriendjes. Vind dat zoiets moois!

Ik ben echt onwijs blij met hem! We hebben hem Rebellious Jackson genoemd, zijn eigen fokker koos voor Rakker. _O-

Foto’s van Jackson:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Veulen foto’s:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik volg weer stilletjes mee. *D

EAST
Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:23

Excalibur schreef:
[ [url=m/DvKt67.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zW5Tch.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8JCr5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben vorige week op stal een fotoshoot gehad. In het begin was het wel wat spannend, vooral al je met je kont naar dat enge doek moet staan }>
Maar met snoepjes en wortels is het allemaal prima :')


Al resultaat? :D

Umeo
Berichten: 2202
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:39

Knappe nakomelingen!

Hoe is de maat van jullie JW'S in vergelijking met die van moeder?

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:27

EAST schreef:
Excalibur schreef:
[ [url=m/DvKt67.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zW5Tch.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8JCr5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben vorige week op stal een fotoshoot gehad. In het begin was het wel wat spannend, vooral al je met je kont naar dat enge doek moet staan }>
Maar met snoepjes en wortels is het allemaal prima :')


Al resultaat? :D


Nee, helaas -O- Fotograaf ging eerst nog op vakantie maar zou daarna gelijk met de foto’s gaan beginnen.
Ben heel benieuwd

Citaat:
Knappe nakomelingen!

Hoe is de maat van jullie JW'S in vergelijking met die van moeder?


De moeder van de mijne is volgens mij 1,70. Mijn jaarling zit nu op een 1,60.

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:52

Citaat:
Knappe nakomelingen!

Hoe is de maat van jullie JW'S in vergelijking met die van moeder?


De moeder van de mijne is volgens mij 1,70. Mijn jaarling zit nu op een 1,60.[/quote]

Kanonne! Een jaarling van 1.60! Mijne is nu 1.63 denk ik (3,5 jaar). Merrie waar ze uit is zit op 1.65 uit mijn hoofd. Mijne heeft echt een half jaar stil gestaan qua groei, maar lijkt nu toch weer wat de hoogte in te gaan.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3


_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:10

Hier ook een enter van ruim over de 1.60.. ik heb straks een touwladder nodig

De merrie is 1.68

Two feet move your body. Four feet move your soul
B+11 (PR 197,5) / L1+11 (PR 188) L2+10 (PR 204)

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:18


If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:03

Leuk dier, lijkt echt enorm op mijn enter!

[ img ]

Two feet move your body. Four feet move your soul
B+11 (PR 197,5) / L1+11 (PR 188) L2+10 (PR 204)

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:13

Hierbij een paar eindresultaten het eind van de fotoshoot van ByMiek Fotografie <3

[ img ]


[ img ]

Anton90
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:43

Leuke nakomelingen. ben benieuwd naar meer foto’s onder het zadel.

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:57

Maar weer even een schopje in dit topic :)

Onze 2 jarige hengst gisteren even een paar rondjes "gelongeerd". Tweede keer. Alleen even leren dat hij om je heen moet lopen meer niet. 5 minuten bezig geweest

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Al best relaxed
[ img ]
[ img ]
Knappe Jethro <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

CharmFaith
Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:07

Wauw wat een knapperd kabayo onwijs stoere uitstraling ook. Zal snel weer is foto's maken van mijn justje :o

Faith ~ 10-05-2010 ~ Dreamcatcher X Gribaldi(Drachtig van White Dream GF 2024)
Bailey ~ ( Silverdapplebonte Breton) (Drachtig van White Dream GF 2024)
Phylano ~ 26-04-2020 ~ Just Wimphof X Dreamcatcher
Temptation ~ 28-03-2023 ~ Glock's Energy X Dreamcatcher

Sdbee89
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:17

Mijn just wimphofje begint steeds meer een kerel te worden, hij word in Juni 4 en het puppy gaat er nu echt af.

Dit was hem begin november:

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Hij is vanaf 1 september onder het zadel gekomen en pakte dit geweldig op. Was veel braver dan we hadden verwacht aangezien hij nogal wat karakter heeft. Echter toen ik na 10 weken het langzaam over kon nemen veranderde hij in een volledig kamikaze idioot, zo erg dat ik hem zelf niet meer kon rijden en ook in de omgang geen pretje met hem was. Na weken ellende en mijn hart vasthouden besloten hem toch zelf volledig over te nemen met veel, heel veel instructie. Na 3 weken door et stof gaan merkte ik verandering en Nu na 8 weken mijn fijne paard weer terug en kunnen we ook zonder instructie samen ontspannen rijden.

Het is een intens en intens lief dier maar ontzettend gevoelig en emotioneel afhankelijk, tegelijkertijd ook onwijs speels en brutaal. Door deze combi wordt hij vaak volledig verkeerd ingeschat en kun je hem enorm onzeker maken. Hij heeft veel bevestiging, duidelijkheid en stabiliteit nodig om zich op zijn gemak te voelen en houd er echt niet van als dingen anders gaan dan anders. Het is zo’n typisch paard waar je het eerst echt bij moet maken voor dat je er mee weg komt, met een ander persoon zie je em in een seconde veranderen.

Gelukkig zijn we hier uit gekomen en nog best snel ook en kan ik weer genieten van mijn fijne paard, want dat is ie “met veel stabiliteit” gelukkig wel. Waarschijnlijk wordt het met de tijd allemaal nog beter naarmate hij ouder wordt want hij is natuurlijk wel ook gewoon een dikke puber met veel streken

❤️Mijn once in a lifetime partner nu:

[ img ]


[ img ]

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:21

Gisteren Juncus (3jarige Just Wimphof x San Amour x Rotspon) de eerste keer een bit in gestoken en de 2de keer een zadeldoek met singeltje.
Hij is nog een beetje bruut en onbeholpen in alles, maar wel braaf, zit geen stout in.

En vooral: hij beweegt beter aan de longe (nog niet bijgezet) dan we hadden verwacht, dus best tevreden tot nu toe.
Alleen is hij echt niet groot genoeg voor mij en dat is wel echt zonde... 162cm nu, en dat is voor mij met m'n 190cm toch wel wat te klein dus gaat hij, eens deftig zadelmak en aangereden, verkocht worden.

Beelden heb ik er niet van trouwens... komt nog wel eens.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Xritt
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:56

Hoihoi,

Ik heb JW als tweede op mijn lijstje met hengsten voor mijn merrie. Hij viel mij op vanwege zijn karakter, ik hoor van verschillende kanten dat hij nuchter en ontzettend lief is. Precies wat ik oa zoek. Uiteraard zijn er meer punten die hij zou kunnen verbeteren bij mijn merrie. Maar als ik het topic lees en zijn genetisch profiel lees. Klopt het dan dat hij niet vergrotend fokt? Is dat jullie ervaring ook? Mijn merrie is 1,66 ongeveer. Ik hoop dat het veulen wel echt rond de 1,70 wordt. Vandaar dat ik benieuwd ben na jullie ervaring.

Ik zie in het topic wel echt super knappe paarden. JW maakt ze dus ook nog eens heel knap

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:51

Hoi!
Mijn Twenter is nu al z’n moeder voorbij (1,67).. hier zeker wel een groot paard.
Maar het is me niet helemaal helder of dat ook bij andere nakomelingen zo is

Two feet move your body. Four feet move your soul
B+11 (PR 197,5) / L1+11 (PR 188) L2+10 (PR 204)

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-22 15:52

mijne ook royaal maar niet super groot, ook beetje maat van moeder

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:08

Mijne is een kleintje.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:21

Mijne ook geen grote, 1.63 nu met bijna 4.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:54

Mijne is wel een grote. Wordt in april twee en nu 1,65 misschien iets groter. Maar hij komt wel uit een merrie van 1,70.

@kabayo die van jou loopt er lekker overheen. Wil die van mij weer eens oppakken met grondwerk vanaf april, dan heb ik zelf ook weer wat meer tijd.

Amber3
Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:00

Mijn JW wordt eind juni 2 en is ongeveer 1.54. Eerste veulen uit een moeder van 1.65. Ben benieuwd hoe groot ze wordt, verwacht niet dat ze boven de 1.65 uitkomt. Voor mij geen probleem omdat ik zelf ook niet zo groot ben en pony's en kleinere paarden mooier vind.

Bailey Ro-lex x Jazz
Phéline Just Wimphof x Ro-lex
Felix en Sunflower's Miss Dior
Dublin

Nils
Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:04

Mijn 2 jarige JW is ook niet heel groot. Zit nu rond de 1.62 m.

CharmFaith
Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:36

Mijn bijna 2 jarige is ook zeker niet groot. Denk dat hij rond de 155 is ongeveer

Faith ~ 10-05-2010 ~ Dreamcatcher X Gribaldi(Drachtig van White Dream GF 2024)
Bailey ~ ( Silverdapplebonte Breton) (Drachtig van White Dream GF 2024)
Phylano ~ 26-04-2020 ~ Just Wimphof X Dreamcatcher
Temptation ~ 28-03-2023 ~ Glock's Energy X Dreamcatcher


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers