Fontaine Finest x Samarant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:55

[ img ]

[ img ]

Ik heb er 2!

Merrie van 5 weken oud, Fontaine x Redford
Hengst van 1 dag oud, Fontaine x Goldschmidt.

Beide zeer goed gelukt, heel mensgericht en aansprekende types. Hengst is ontzettend groot, moet even uitvouwen :')


Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:45

hayka schreef:
Hallo, wij overwegen hem ook te gebruiken, hoe is de moederlijn van Fontaine?
Qua grootte...


Heel normaal volgens mij! Maar zeker ons 2e veulen is absurd groot. Die merrie geeft ze wel altijd zoals de hengst is moet ik zeggen. De eerste is gewoon heel mooi aan de maat.

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:13

kevinsky schreef:
Wij overwegen ook om Fontaine op onze osmium x dutchboy merrie te gebruiken. Alleen kan ik nergens een goede stand foto vinden of beelden van het vrij bewegen?

Zijn jullie tevreden over jullie veulens van deze hengst? Hoe groeien ze nu uit sannum? En wat verwachten jullie te verbeteren aan jullie merrie door deze hengst te gebruiken?

Mijn merrie heeft vooral een eerlijk maar heet karakter. En dat zit ohz nog wel eens in de weg. Ze heeft wat platpoten, en zou wat meer lossigheid in haar lijf mogen hebben en wat makkelijker kunnen sluiten. Daarnaast is ze nog een fractie ouderwets gebouwt, langgeleind en ik zou graag het veulen iets luxer en compacter willen krijgen.

Maar dan zonder het Jazz Krack Ferro Flemming bloed te gebruiken O:)




[ img ]


Dit is het merrieveulen van maart. Hij kan maat en formaat toevoegen en bloed. Geen bot naar mijn idee

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:17

kevinsky schreef:
Wat een plaatje! Daar doe ik het voor <3 lijkt nu al mooi aan de maat! En een prachtig front te hebben! Hoe zijn de bewegingen? En hoe zijn ze qua karakter?

Je had toch ook nog een hengst veulen van fontaine? Is die al uit de kreukels?

En wat zijn je plannen met de beide veulens?

Nee ik hoef ook geen bot toe te voegen. Dat heeft mijn merrie meer dan voldoende, juist iets moderner zou het van mij mogen.
Bedoel je 'bloed' in de zin van bloedsprijding of karakter? :o?

Mijn merrie heeft voldoende maat, echter de hele merrielijn waar zij uit komt niet. En wil het er niet op gokken. Aangezien ik niet weet wat zijn doorgeeft aan haar veulens. Daarnaast ben ikzelf ook vrij lang, en als ik het veulen wel aan wil houden is een wat groter paard wel fijn :j

Vanmorgen wezen scannen na dat ze vrijdag een prik had gekregen, helaas nog geen ei die er klaar voor is. Woensdag gaan we weer kijken. Ze houd de spanning er zo wel in ;)


Hengst zal ik morgen een foto van maken! Ze zijn beide flink aan de maat, de hengst is enorm 8-)
Ze hebben beide ontzettend zelfhouding, en zijn heel mensgericht. Vooral het merrietje, die gaat op schoot liggen slapen en wil alleen maar aandacht <3

Met bloed bedoel ik een chique koppie, wakker, niet te grof beenwerk etc.. maar wel met voldoende lichaam.

Ze zullen beide verkocht worden, geen moeten maar bij de juiste koper is dat wel de bedoeling..

Hopelijk kan die van jou er snel bij!

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:46


Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:47

kevinsky schreef:
Die is nog een slag luxer of niet?
Wat een plaatje! En wat een lange benen _/-\o_

Ga je de merries dit jaar ook weer laten dekken?


Klopt, en enorm groot!

Ze zijn beide alweer drachtig, de moeder van het merrieveulen van Glamourdale, van het hengstveulen van Kjento

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:47

kevinsky schreef:
Mijn merrie heeft een dubbele ovulatie gehad toen ze geïnsemineerd was :+ met 2 weken kijken wat er is blijven plakken ;) Hopelijk is er maar een eitje goed bevrucht, toch altijd spannend :))


En anders knijpen ze de andere gewoon weg ;)

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:37

kevinsky schreef:
Celina had dus wel een tweeling. Donderdag hadden ze er één weggehaald en vanmorgen weer voor controle geweest en de gezonde embryo zat er nog <3


Super! Nu begint het wachten *\o/*

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:44

[ img ]

Dit is ons hengstveulen nu <3

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:37


Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:43

kevinsky schreef:
Mooi hoor Sannum! Heb je voor beide veulens een goed nieuw huis kunnen vinden?

Ik de veilingen vielen de prijzen van de fontaine veulens zeker niet tegen. En het merendeel vond ik toch ook echt goed in elkaar zitten. Of ben ik zo bevooroordeeld :+

Dat geeft goede hoop voor volgende jaar! Nog een paar dagen en mijn merrie is alweer 5 maanden drachtig. Wachten duur lang, maar de tijd gaat toch best snel!!



Beide zijn er nog, denk dat ze ook blijven voorlopig. Ze hebben 3 dingen gemeen... Hun karakter, het wat te lange achterbeen en het formaat. Beide enorm, net als Fontaine. Begreep dat hij rond de 1.80 is.



Beide moeders zijn 1.72, niet extreem groot en vorige veulens waren aanzienlijk kleiner.

En hij vererft zijn oren zie ik net :j omdat ik even een foto van hem zocht :D


[ img ]

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:53

Mijn beide Fontaines zijn verkocht, staan nog wel hier. Ze zijn beide enorm, wel met voldoende bloed. Super karakter! Fontaine heeft naar mijn mening wel echt merries nodig met correcte beenstand.

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:31

kevinsky schreef:
Sannum vanwaar dat? Hebben jou veulens dat niet? Gewoon uit nieuwsgierigheid!!

Mijn merrie had vanavond opgedroogd melk aan haar tietjes zitten. Dat kan vast niet lang maar duren :+


Zeker de hengst moet met grote regelmaat naar de smid om te corrigeren. Merrietje lijkt op zich wel prima.

Spannend Kevinsky!!

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:30

[ img ]

De door ons gefokte jaarling!

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:42

Oh nee wat een nachtmerrie! Hoe gaat het nu?

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:52

De door ons gefokte Fontaine x Goldschmidt is vandaag volledig, incl hals en rug op foto gegaan. Perfecte foto’s, 100% goed!

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:39

kevinsky schreef:
Gefeliciteerd!
Is dat de hengst of merrie van vorige jaar?

Edit. Ff in je profiel gespiekt. Het is de hengst ;) Is hij nog steeds zo royaal aan de maat?


*kucht*

Hij is Uhm.. bijna 1.70...

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:56

De door ons gefokte 2 jarige merrie staat nu op insta Story van Nijhof :D


Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:42

[ img ]

2,5 jarige hengst. Fontaine x Goldschmidt

[ img ]

2,5 jarige merrie, Fontaine x Redford.

Beiden verkocht maar staan tot eind dit jaar nog bij ons..

Wij zijn trotse fokkers :))

Alleen de maat is wel een ding hoor.. ze zijn beide 1.75+

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:17

De hengst was als veulen al enorm. Was eerste weken net een wokkel |( hoef links, kogel rechts, sprong links, knie rechts etc %) is gelukkig helemaal goedgekomen! Merrie was tot haar eerste groot maar niet extreem, begon daarna pas echt flink de hoogte in te gaan.
Moeder van de hengst 1.72 en van de merrie 1.75.
Hengst is al gekeurd, 100% goed gelukkig. Maar ik vind ze persoonlijk te groot, zulke dieren hebben echt heel goed management nodig in mijn ogen.

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:59

Boedha_1981 schreef:
Sannum schreef:
De hengst was als veulen al enorm. Was eerste weken net een wokkel |( hoef links, kogel rechts, sprong links, knie rechts etc %) is gelukkig helemaal goedgekomen! Merrie was tot haar eerste groot maar niet extreem, begon daarna pas echt flink de hoogte in te gaan.
Moeder van de hengst 1.72 en van de merrie 1.75.
Hengst is al gekeurd, 100% goed gelukkig. Maar ik vind ze persoonlijk te groot, zulke dieren hebben echt heel goed management nodig in mijn ogen.



Maar de moeders van de veulens waren ook al geen kleintjes. Dat in combi met Fontaine welke flink groot is, neem ik aan dat je niet had verwacht dat ze bij de 1.70m zouden eindigen?


Klopt, echter is 1.75 op 4 jarige leeftijd wat anders dan op 2 jarige leeftijd.
En eerste jaargang, dat de hengst zelf groot is betekent niet per definitie dat hij ook vergroot.
Dat doet hij dus wel :7

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:36

kevinsky schreef:
Fijn Martine, jij hebt de oudste hier in het topic. Dus ik ben heel benieuwd hoe hij straks het werk op pakt. :j

Philaina heeft even een naarling fase. Haar hoofd is enorm uit proportie gegroeid. _O-


Die vans ons worden in maart en april 3..

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:37

Haha niet beledigd hoor.. zijn verkocht, vertrekken januari naar Duitsland maar blijf ze volgen/bezoeken <3

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:56

De door ons gefokte merrie is onder het zadel. De 6e keer ohz al een buitenrit met ander paard erbij gemaakt. 100% braaf <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers