Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:43

Hallo, ik wil weer nieuw leven hier inblazen, momenteel wordt mijn Milan ingereden, lijkt met leuk om info te delen ... eerste keer dat ik een eigen paard niet zelf inrijd maar zit met 2 kleine meisjes , t risico werd me dit keer te groot



ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:32

Enjoy_s schreef:
Leuk dat er weer wat leven komt hier! Mijne is nu net 3 jaar en 1.61, laat ze nog half jaar op de wei lopen en dan ermee aan de slag. Als ze uiteindelijk 1.64 wordt ben ik blij en dat redt ze wel verwacht ik. Zal binnenkort nieuwe foto plaatsen.


heel strak plan ;-) , de mijne is wel wat groter maar nogal een mannetje zeg maar :( inrijden mislukt , dat wil zeggen meneer vind alles spannend wat een ander doet behalve ikzelf ( eenkennig als de juu ) dus lekker thuis nu met grondwerk bezig.. heb er geen haast mee

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:58

magootie schreef:
Ik wil me hier komen melden :D

Ik ben sinds deze week in het bezit van een heeeeele knappe, lieve Daily Diamond x Rousseau hengstveulen.


[ [url=m/CbdOyV.jpg]Afbeelding[/url] ]


ohhhh wauw, das wel heel veel familie van de mijne :D :D

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:42

[img]
[ img ]
[/img]
magootie schreef:
Leuk! Heb je een foto?



hoop dat je hem kan zien? :j ben niet zn bokker

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:43

ins_vanbree schreef:
[ [url=[img]m/UNyrE8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]
magootie schreef:
Leuk! Heb je een foto?



hoop dat je hem kan zien? :j ben niet zn bokker


jaaaa gelukt , dit is Milan Diamond, 3 jaar en Daily Diamond x Rousseau ruin

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:33

magootie schreef:
Dankjewel!
Ik ben zaterdag weer bij hem gaan kijken. Hij groeit goed en is zooooo lief! En zoo knap! Het eerste weekend van Oktober komt hij bij een leeftijdsgenootje staan in de buurt. Kan niet wachten :D


dat geloof ik zeker!!! ik zou aankomende zaterdag een man langs krijgen om te zien of deze heb wil aanrijden,. wat denk je.. staat hij nu met een abces ;( arm beestje, dus nog even geduld

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:23

Hoi magootie, sorry lees het nu pas, wat een leuk veulen zeg!!! zijn bult is mooi geheeld en ben deze week weer druk geweest met hem, beide hadden het gemist haha, morgen komt Tim, hopelijk kruipt hij erop ;-)

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:38

magootie schreef:
Leuk! Ben benieuwd hoe hij is onder het zadel!
Ik zie steeds meer Daily’s onder het zadel voorbij komen op internet. Leuke paarden allemaal!


Uhhh nou de mijne heeft 6 weken bij iemand gestaan om in te rijden en dat was geen succes |( ten eerste was hij erg eenkennig en ten 2e bleek hij volgens haar een draak te zijn :( , altijd zelf ingereden en juist nu dacht ik, ik laat t een prof doen want heb 2 kinderen lopen, gebeurd dit ... nu eenmaal thuis een knoeplief paard ?????? schiet mij maar lek... we gaan het zien morgen

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:45

magootie schreef:
Ja zonde! Hopelijk lag het aan degene die hem in wilde rijden en niet aan het paard! Tot nu toe hoorde ik alleen maar hele positieve verhalen over Daily’s
Succes morgen!


thanks, nu goed nagevraagd en hij blijkt de beste te zijn ;-) naar mensen beetje vreemd maar super met paarden!! en hij komt aan huis!!! ik laat mijn schatje nooit meer alleen ;-)

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:54

EJV schreef:
Wat leuk dat er wat meer leven in dit topic zit.

Met mijn Daily Diamond gaat alles super goed. Sinds juni is ze onder het zadel. De eerste paar keer heb ik zelf op haar gezeten in de longeercirckel. Toch zelf de twijfel met het naar de rijbak gaan (ben vorig jaar behoorlijk hard gevallen met het inrijden van een ander paard). Dus ik heb er een jongen bij laten komen, deze reed zo met haar de bak in zonder enig probleem :+

Daarna ben ik haar zelf weer gaan rijden, en tot nu toe is het eigenlijk elke dag genieten met haar. :D
Eén keer is ze naar voren geschoten maar dat was het. Als ze spanning heeft laat ze dit gelukkig heel snel los.

Ik rijd ook al met haar op de weg, ze is mee geweest naar vreemd terrein (binnenbak bij de zadelmaker) en zelfs mee op ‘vakantie’. Weekje in het bos en ze was daar ook heel braaf en relaxt. Paar keer het bos in gegaan en dat vond ze ook heel leuk. Lekker veel afwisseling de komende tijd. En heel misschien eind dit jaar een ibop proberen, maar als dat volgend jaar wordt is dat ook prima.

Dat eenkennige herken ik wel, dat heeft die van mij ook. Er zijn maar een paar mensen op stal die wat met haar kunnen, de rest kijkt ze onderhand niet aan. De jongen die mij geholpen heeft met inrijden klikte wel heel goed met haar, maar hij deed ook eerst grondwerk met haar.

@ins_vanbree slim om er zelf bij te blijven, dat was bij mij ook echt een must. Wie komt er als ik vragen mag (mag ook per pb)?

Hier een paar rijfoto’s, niet echt goede kwaliteit maar volgende week komt er een professionele fotograaf.

[ [url=m/LSYKvD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BZIMQA.jpg]Afbeelding[/url] ]

OHHHHHHHH die onderste foto!!!! kopie van de mijne :))

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:55

dit klinkt heel knullig hahaha mijn ene Tim komt, rijd hier in Gelderland/ Brabant menig paard in

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:46

ik moet echt vaker online komen :D het ging best redelijk, hij heeft erop gezeten, maar meer nog niet, hij wilde de spanning niet te groot maken! volgende dag meegenomen naar onze club manege om te longeren en hij was top-braaf!! vanavond komt de best man weer *\o/*

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:55

magootie schreef:
Fijn!! Dat is een mooi begin!

Parker komt zondag mijn kant op! Kan niet wachten!! :D


Snap ik :j

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:14

magootie schreef:
Ik ben zo blij met mijn ventje! Hij kan echt gigantisch lopen! :D

[ [url=m/5BAj6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


wauw leuk!!! zeker zuinig op zijn

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:16

StalDiefdijk schreef:
Hey, dit topic had ik niet eerder gezien. Ik heb ook een inmiddels 2jarige dame van Daily Diamond. Ze heet Nota Bene, omdat ze - zeker als veulen- een uitroepteken op haar hoofd had. :D Haar moeder is een elitemerrie van Tuschinksi.

[ [url=m/Hsc4GL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgend jaar op voor de stamboekkeuringen, ik ben benieuwd!

ook al z'n lekker ding, de prekende koppies vallen mij wel op!!

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:25

EJV schreef:
Oh wauw, hij is echt heel gaaf @magootie! En wat een gangen ook! :wow:
Snap helemaal dat je heel blij bent met hem.

Mooie merrie @staldiefdijk! En leuk dat er ook Tuschinski in zit. Vind dat altijd er leuke en sjieken paarden.

Hoe gaat het met de jouwe @ins_vanbree? :)


Tja het weer werkt niet echt mee, de zandbak is verandert in een zwembad en de binnenbak is regelmatig bezet door wedstrijden ... wel een keer met de hand meegenomen naar oefenspringen ;-) hopelijk is morgen de bak beter :')

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:30


ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:14

magootie schreef:
Hij is wel heel knap!! Hopelijk word het nu wat droger zodat je wat aan de slag kunt!


Parker doet het heel goed! Hij is elke dag al wat dapperder. Hij komt nu ook echt lekker kroelen. Hij is zooo lief! <3
[ [url=m/Xrc8Qt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook een leukerd :j ja ze zijn echt lief die Diamonds... ( en eenkennig :j )

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:44


ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:16

magootie schreef:
Super! Hoe deed hij het?

Parker doet het ook super hier! Hij is dikke maatjes met het andere hengstje. Hij komt al steeds meer kroelen, zo lief! Merk wel dat hij wat eenkennig is. Maar hij begin me al aardig te kennen nu ;)


[ [url=m/lAcIcb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I65ioR.jpg]Afbeelding[/url] ]


die andere is ook leuk!!
Ja milan deed t super, wel binnen want buiten raakte hij snel in paniek en toonde vlugt gedrag.. maar ben hier al blij mee

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:24

StalDiefdijk schreef:
Mijn dame gaat in februari meedoen met de 7-weekse EPTM. Super benieuwd hoe ze het gaat doen!!!
Ook voor het eerst dat ik een paard mee laat doen aan de EPTM overigens. Spannend! :):)

Leuk suc6 alvast!!!

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:25

Hier een update!!! ik heb er zelf nu 2 keer opgezeten!! Meneer doet het best goed!! totaal niet gemeen alleen beetje onzeker!! hij gaat met sprongen vooruit en dat met een ( bijna ) verknalt paard

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:17

foto's volgen haha mijn pa gaat mee ( 78) en die is heeft geen verstand van telefoons hihi... maar weer een update.. gisteren alles alleen gedaan en hij deed het super!!!! helemaal verliefd op mijn penny-paardje haha wat een vertrouwen heeft hij in mij zeg!!

ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:58

magootie schreef:
Wat goed!! :D ben ook heel benieuwd hoe hij er onder het zadel uit ziet :D

Parker is gisteren naar de smid geweest. Zo rustig hij met alles is (soms nog wat onzeker) zo fel was hij bij de smid! Steigeren en slaan! Maar uiteindelijk is het gelukt. Ik kan zijn voetje la nu goed optillen. Maar een vreemde aan zijn lijf is hij niet van gediend haha


Hahaha herkenning ;-) hier eerst met een wandelstok aan de gang gegaan :D was bang dat hij me voor de klep zou slaan :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hindo2 en 33 bezoekers