Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZwarteHeks

Berichten: 597
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:22

Citaat:
Mijn Cassanova is uit een Groninger van 1.70 en dat heeft heel mooi uitgepakt. Fijner dan een Groninger veulen maar beslist niet klein. Gewoon mooi luxe en kan heel best draven


Heb je een foto? Ik heb het topic al flink doorgelezen, maar deze combi ben ik niet tegen gekomen. Ben heel benieuwd!

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:27


ZwarteHeks

Berichten: 597
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:32


PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:09

Milan_lover schreef:
Noa is prachtig <3


Wij zijn inmiddels compleet, Mika heeft vanavond eventjes een hengstveulen (waarschijnlijk cremello) eruit gepiept na ons ruim 4!! weken te hebben laten wachten :=

[ [url=m/NvTgYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MZmVX9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/icnpyA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n6Kh5R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd <3
Is hij gewoon in de wei geboren? Haha grappenmaker! 4 weken... Woaw!
Hopelijk kan je ondanks je thuiswerken wel van hem genieten!

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:13

ZwarteHeks schreef:
Wij zijn hier aan het nadenken om Cassanova te gebruiken voor onze Frederiksborger merrie. Zij is momenteel drachtig van Staccato (ook een Frederiksborger), maar zal hoogst waarschijnlijk dit jaar niet gebruikt kunnen worden. Ze moet nog 3 weken dracht, dus we hebben nog eventjes de tijd om te bedenken wat wij nou precies willen. Omdat wij wel van een kleurtje houden, hebben we rondgekeken, er zijn niet veel (bar weinig) cremello/perlino rijpaard hengsten en als die er wel zijn, zijn ze helaas niet helemaal passend voor onze merrie.

Zelf denk ik dat Cassanova best een goede combi zou zijn. Onze merrie is 1.72, veel bot, stevige bouw, sterk achterbeen, heel rastypisch voor een Frederiksborger, maar in combi met Cassanova, denk ik dat je zomaar een leuk damespaard eruit kan fokken, met kleurtje, lichter in de bouw en beter beweging, meer lossigheid. Wat foto's van de merrie:

[ [url=m/8beMmS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MyvuAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo staat ze nu in de wei, lekker tonnetje rond :D
[ [url=m/kcZtCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie zoveel leuke nakomelingen van Cassanova! Wel in combi met een KWPN of Welsh, NRPS etc. Dus dit zal wel een iets ander fokproduct worden denk ik.


Wat een mooie merrie heb je! Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van het ras heb gehoord > zoekt op Google..

Maar inderdaad geen kleintje dus. Nu moet ik zelf zeggen, met mijn Cassanova nakomeling ervaring, dat Cassanova niet klein dekt haha. Maar ik vind hem ook vrijwel grove nakomelingen geven. Als je goed kijkt naar de 1 of 2 jarige zijn het allemaal stevige pony's.
Ik denk dat jou nakomeling het meeste naar Lucky (van 'mij') en naar Carlijn (van Suffie) zal gaan neigen... groot, chique maar ook stevig. Beide een grotere maat moeder.

Afbeelding
Lucky

Succes met je besluit! :)

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:19

PrimaDonna_ schreef:
Milan_lover schreef:
Noa is prachtig <3


Wij zijn inmiddels compleet, Mika heeft vanavond eventjes een hengstveulen (waarschijnlijk cremello) eruit gepiept na ons ruim 4!! weken te hebben laten wachten :=

[ [url=m/NvTgYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MZmVX9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/icnpyA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n6Kh5R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd <3
Is hij gewoon in de wei geboren? Haha grappenmaker! 4 weken... Woaw!
Hopelijk kan je ondanks je thuiswerken wel van hem genieten!


Ja, zonder aanleiding gewoon in de wej tussen de rest van de kudde <3 ze had er ineens haast bij :=

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:21

Afbeelding
Hier de paarden voor het eerst dit jaar terug op het gras. Heerlijk! Tis zo een leuk ding, onze kleine Thor.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:30

Hier donderdag Sterre gescand, had ze eitje van 4cm maar geen hengstige baarmoeder etc. Wel marjolein op hoogte gebracht dat het waarschijnlijk vandaag werd.
Vandaag opnieuw gescand niets opgeschoten. Dus nu maandagochtend weer scannen. Eigenwijze meid ook. :')

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:40

Klinkt heel erg eigenwijs :D

Ik ben verliefd <3 <3

Afbeelding

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:50

Heel aansprekend dier Milan_Lover, is dat degene uit de KWPN combinatie?

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:56

Nessie schreef:
Heel aansprekend dier Milan_Lover, is dat degene uit de KWPN combinatie?


Ja klopt! Cassanova x Rubiquil is hij

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:21

Ik ga voor een 2e kans met mijn Vivaldi merrie en Cassanova, ze is vrijdag geinsemineerd en nu dus maar duimen. In de hoop dat het dit jaar wel lukt wil ik haar kruising NF weidegenootje dit jaar laten dekken door Kai van de Vossenhoeve. Die komt uit een Djamai moeder dus dat blijft dan toch een beetje in de familie. Ik hoop intens op 2 prachtige veulentjes komend voorjaar...

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:29

dblijham schreef:
Ik ga voor een 2e kans met mijn Vivaldi merrie en Cassanova, ze is vrijdag geinsemineerd en nu dus maar duimen. In de hoop dat het dit jaar wel lukt wil ik haar kruising NF weidegenootje dit jaar laten dekken door Kai van de Vossenhoeve. Die komt uit een Djamai moeder dus dat blijft dan toch een beetje in de familie. Ik hoop intens op 2 prachtige veulentjes komend voorjaar...

Poeh. Na al jouw moeite afgelopen jaar duim ik zeker met je mee! Nu wel gelijk met onverdund vers gedaan?

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:03

Heel mooi, Milan! <3

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:46

@absque_dubio. Nee, dat hebben we vorig jaar als laatste geprobeerd en werkte ook niet. We hopen maar gewoon dat het afgelopen jaar allemaal wat tegen heeft gezeten. Nu een mooi ei, om 8.00 was het 4,6 cm. Mooie zachte baarmoeder en om 10.00 gespoten om het ei te laten rijpen. Om 18.15 was de koerier er en een half uur later zat het er in. Nu dus afwachten tot de 26e.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:16

dblijham schreef:
@absque_dubio. Nee, dat hebben we vorig jaar als laatste geprobeerd en werkte ook niet. We hopen maar gewoon dat het afgelopen jaar allemaal wat tegen heeft gezeten. Nu een mooi ei, om 8.00 was het 4,6 cm. Mooie zachte baarmoeder en om 10.00 gespoten om het ei te laten rijpen. Om 18.15 was de koerier er en een half uur later zat het er in. Nu dus afwachten tot de 26e.


Laat je niet scannen of het ei weg is? Ik had vorig jaar ook Chorulon laten spuiten om het ei te laten springen en niet nagescand. Achteraf hoorde ik dat stalgenoot Kees nog hengstig had gezien 2 dagen later. Niet drachtig natuurlijk, Chorulon is handig maar je kan er niet helemaal op vertrouwen dat het werkt.

Noa is best wel een beetje verlegen. Dit in tegenstelling tot de rauwdouwers die ik eerder had. Ze is gelukkig wel nieuwsgierig dus ik zit veel in de wei en laat het initiatief bij haar. In kleine stapjes komt ze steeds dichter bij.
Herkennen jullie dat?


Afbeelding


Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:17

Nee, mijn ervaring met de Cassanovaatjes is juist dat ze heel onbevangen zijn. Nu is mijn referentiekader Arabische volbloeden, en dat zijn héle terughoudende veulens over het algemeen.

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:42

Ik herken het wel. Vorig jaar hadden we 2 nakomelingen van hem, 1 vanaf het eerste moment mak en brutaal en de andere afwachtend en vond het contact met mensen nog wel spannend. Nu als jaarling merk je daar niks meer van :) komt dus vast goed! Sommige hebben even meer tijd nodig denk ik.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:45

Waar ik de Groningers vanaf het begin uit mijn ruimt moet houden mag Noa op haar eigen initiatief en tijd dichtbij komen. Rustig zitten en niet teveel bewegen dan komt ze wel.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:13

Zijn er al meer 3 jarige Casjes die dit jaar gedekt gaan worden, of misschien al gedekt zijn? Ik ben benieuwd naar jullie hengstenkeuze.
Carlijn wordt gedekt door Davinci du Bois. Ze staat nu in Friesland om daar beleerd en gedekt te worden.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:02

@ Tiwi, er werd mij gezegd dat dit nu niet nodig was. Het ei zou wss ook zonder chorulon al weg geweest zijn binnen die 48 uur. Spuiten hebben we meer gedaan omdat het vorig seizoen niet gelukt is om haar drachtig te krijgen en we nu graag dat stukje extra zekerheid wilden. Het voordeel van het verloren seizoen was wel dat we haar cyclus bijna kunnen dromen.
Ik ga nu eerst maar af op de ervaring van dierenarts en inseminatiedeskundige. Vorig jaar had ze uiteindelijk van de 15 merries maar een niet drachtig dus ik neem aan dat het niet aan haar deskundigheid ligt...

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:23

Wat een mooie veulentje en pony's komen hier voorbij!
Ik heb één 3 jarige nakomeling van Cassanova. Niet zelf gefokt maar gekocht.
Afbeelding
Afbeelding

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:31

Het is eerst veulen van dit jaar is ook van Cassanova:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:33

Ze zijn allemaal prachtig <3

ZwarteHeks

Berichten: 597
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:03

elfje72 schreef:
Wat een mooie veulentje en pony's komen hier voorbij!
Ik heb één 3 jarige nakomeling van Cassanova. Niet zelf gefokt maar gekocht.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Wow <3 Helemaal mijn type, wat een knap beestje! Hij geeft hele mooie, aansprekende hoofden, dat valt mij het meeste op.