Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:20

Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.


dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:39

Zoveel mooie Cass-jes... Wij gaan in de herkansing, jammer genoeg nog niet drachtig.


dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:17

Ik lees, op diverse gebieden, hele goede dingen over Pink Hoof Clay. Misschien even naar kijken? https://www.facebook.com/ExcelEQ/ , Dit is van Ellen de Looze op Facebook, die verkoopt het geloof ik voor Nederland.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:52

Na 3 x mis krijg ik het idee dat mijn merrie misschien wel een probleem met het verdunningsmiddel heeft. Begin komende week verwachten we dat haar ei weer zover is en rij ik zelf naar Herwen om een buisje vers en onverdund op te halen. Als ze thuis klaar staan om te insemineren bij aankomst moet het te doen zijn. Laatste kans dus duimen aub.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:22

Ik heb in de afgelopen 3 pogingen geloof ik al 7 x de koerier gehad, nu nog met de merrie heen en weer a 350,- als het allemaal achter elkaar doorgaat in 1 dag... Zowel de merrie (enorme stresskip als ze van huis is) als mijn spaarrekening trekken dat niet meer. Dan maar zelf op en neer en zorgen dat het warm blijft op de terugweg. Cassanova zelf kunnen bekijken is idd wel heel erg leuk!

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:48

Mijn kans is verkeken. Vanaf april heeft ze elke cyclus ca. 6 dagen nodig gehad om van 3,5 naar 4,5 cm ei te gaan en nu ineens is ze van 3,5 naar niets meer in 2,5 dag gegaan.
Aangezien het dekseizoen over 4 dagen afloopt kan de volgende cyclus ook niet meer geprobeerd worden.
Na al die maanden proberen en hopen best een beetje ziek van nu.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:21

Ik ga voor een 2e kans met mijn Vivaldi merrie en Cassanova, ze is vrijdag geinsemineerd en nu dus maar duimen. In de hoop dat het dit jaar wel lukt wil ik haar kruising NF weidegenootje dit jaar laten dekken door Kai van de Vossenhoeve. Die komt uit een Djamai moeder dus dat blijft dan toch een beetje in de familie. Ik hoop intens op 2 prachtige veulentjes komend voorjaar...

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:46

@absque_dubio. Nee, dat hebben we vorig jaar als laatste geprobeerd en werkte ook niet. We hopen maar gewoon dat het afgelopen jaar allemaal wat tegen heeft gezeten. Nu een mooi ei, om 8.00 was het 4,6 cm. Mooie zachte baarmoeder en om 10.00 gespoten om het ei te laten rijpen. Om 18.15 was de koerier er en een half uur later zat het er in. Nu dus afwachten tot de 26e.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:02

@ Tiwi, er werd mij gezegd dat dit nu niet nodig was. Het ei zou wss ook zonder chorulon al weg geweest zijn binnen die 48 uur. Spuiten hebben we meer gedaan omdat het vorig seizoen niet gelukt is om haar drachtig te krijgen en we nu graag dat stukje extra zekerheid wilden. Het voordeel van het verloren seizoen was wel dat we haar cyclus bijna kunnen dromen.
Ik ga nu eerst maar af op de ervaring van dierenarts en inseminatiedeskundige. Vorig jaar had ze uiteindelijk van de 15 merries maar een niet drachtig dus ik neem aan dat het niet aan haar deskundigheid ligt...

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:09

Eindelijk durf ik ook. Duchesse is vandaag 38 dagen drachtig en alles lijkt goed.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:29

Ik zie hier mensen over sedatie voor inseminatie, wat een mazzel heb ik dan met mijn slagschip.
Na een heel seizoen met vaak scannen, heel vaak insemineren, weer scannen etc. etc. en uiteindelijk niet drachtig parkeerde ze zichzelf dit voorjaar weer gelijk in de box (loopt normaal 24/7 los) bij de voerbak toen ze haar vaste scan en inseminatiemens aan zag komen.
Nu gelukkig al bij de 1e poging raak maar ze snapt er helemaal niets van als Marijke komt en alleen haar kuddemaatje controleerd. Meestal pakken we haar dan ook nog maar even omdat het zo fijn is om te zien dat er eindelijk iets in zit en zij het zo fijn vind om een extra emmer lucerne naar binnen te schuiven...

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:08

Hooo mensen, ik zeg nergens dat het dan geen fijne dieren zijn. Ik realiseer mij nu alleen wel hoeveel geluk ik heb dat Dush met haar 1,78 niet elke keer gesedeerd hoefde te worden. Vooral na het lange en lastige seizoen van vorig jaar. Als de tandarts straks voor haar moet komen moet ze zeker weten flink gesedeerd worden om het voor een ieder veilig te houden...
Gelukkig is dat maar 1 x per jaar en heb ik dus mazzel dat ze liever een arm van achteren heeft als van voren.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:52

Ik heb wel vooraf laten scannen omdat de ene merrie geinsemineerd moest en de andere het vertikt om hengstig te tonen. Die had op zondag een ei van 2,8, is op dinsdag gehaald door de hengstenhouder en toonde na een uur op stal tussen 2 hengsten al zo hengstig dat ze gelijk gedekt is. Liet zich daarna nog 4 keer dekken (gelijk had ze...) en is wss op de 3e dekking drachtig geworden. Ik heb het nagevraagd bij mijn dierenarts omdat mijn merrie jammer genoeg wel goed gesedeerd moet voor de tandarts en die zegt dat het geen kwaad kan.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:31

Ik heb slagschip haar reactie op het verschijnsel "veulen" alvast even kunnen testen toen ik gisteren een noodkreet kreeg om een 4 maand oud veulentje tijdelijk op te vangen. Alles omtrent de aankoop van dit wurrempie was mis gegaan en nu zaten ze er mee in hun maag.
Duchesse vond hem het einde, tot ze ontdekte dat de 29 jarige Welsh a ruin die zij geclaimd heeft als kind er voor zou gaan zorgen...
Ik vrees dat ze komend voorjaar een ernstig emotioneel dilemma gaat krijgen als ze de kabouter en haar kind ook zo uit elkaar wil houden. Maar dat zien we dan wel.

Best apart eigenlijk, ik heb 3 merries met een mega moeder instinct maar als er een veulentje komt dat wanhopig op zoek is naar een mama (en een melktiet) moet mijn oude ruin het weer opknappen en die doet het ook gelijk.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:32

Kent iemand hier de Cassanova dochter A perfect dot? De amazone die mijn paard start heeft haar gekocht.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:11

Daarom kwam de naam mij zo bekend voor, het is er een van Ria. Marjolein, ik stuur je wel even een pb via facebook.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:07

Hier zit Duchesse op 246 dagen en zijn we op alle mogelijke manieren aan het proberen om moeder en kind op de been en in leven te houden tot de kleine er uit kan.
Eind november heeft de merrie een blessure opgelopen aan haar linkerachterbeen. Wat en exact waar is niet duidelijk, het lijkt iets rond de knie/hoog te zijn en wss een spier/banden/? kwestie. Rontgenfoto's zijn thuis gemaakt en die zijn goed. Osteopaat er bij gehad om te tapen, werd ze erger van. Later andere osteopaat, die heeft haar (ondertussen geheel zere) lijf voorzichtig wat losgemaakt zodat ze er iig weer even tegen zou kunnen en ondanks dat ze heel voorzichtig te werk is gegaan heeft dat in het oorspronkelijk geblesseerde been een mindere uitwerking gehad. Al het lymfevocht dat loskwam heeft ze er niet voldoende uitgelopen dus een olifantenbeen, kokend heet en 39.6 koorts.
Normaal gesproken zou ze voor het been dex spuiten maar ja, we willen het veulen wel heel graag houden. Na 2 dagen koortsremmers en pijnstillers nu antibiotica en verder met de novacam en hopen dat dat been weer normaal gaat doen. Het is iig al koeler en dunner. Het vocht komt ook dwars door het been al naar buiten.
Zo lang als de merrie nog wel wil en er alternatieven te proberen zijn die wel veilig zijn blijven we knokken voor beiden en ik hoop echt dat het niet zover komt dat ik die andere keus moet maken. Niet nu ze eindelijk drachtig werd en al zo ver op weg is.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:55

@marjolein, begin april. Ze zit op 246 dagen vandaag.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:05

Dan hopen dat we straks beiden een prachtig klein Casje hebben lopen. Nu de merrie zo gaat hoop ik intens op een mooi merrietje dat mama kan opvolgen. Het kan maar zo zijn dat dit het enige veulen blijft.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:25

Wat zijn ze toch knap allemaal, ik kan haast niet wachten tot hier ook zo'n mooie casbaby rondhuppelt.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:43

Wat zijn ze toch gaaf allemaal! Ik kan alleen maar hopen op een knap merrietje over 5 a 6 weekjes. Mama heeft amper buik maar daar ben ik alleen maar blij om.
Na een periode waarin ze beter leek is ze sinds gisteren weer helemaal terug bij af. Van een kennis kreeg ik een Bokt topic en Wikipagina over Sidewinders toegestuurd en dat komt voor 99% overeen met mijn merrie. Als dit klopt dan hoef ik niet meer voor een volgend veulen te gaan en kan ik enkel hopen dat ze goed genoeg blijft om haar kind te krijgen en er een tijdje van te genieten.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:39

@Marjolein, dan maar dubbel hopen dat je merriezaadjes hebt opgestuurd...

Als deze diagnose uitkomt bij haar dan wordt dit haar eerste en enige veulen. Het mooiste waar ik dan op hoop is dat ze dit veulen goed ter wereld kan brengen (met hulp) en er zelf voor kan zorgen. De bevalling zou ook een trigger kunnen zijn voor een zware terugval in haar stabiliteit.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:48

Wat fijn dat Phallon zich iets beter voelt. Wormen zijn een ellende. Succes met de bestrijding.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:28

Hij is prachtig!!

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:27

Gefeliciteerd! Smokey black of een donkere valk?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers