Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:32

Toch wel heel nieuwschierig. Ik zit zelf te denken om mijn KWPN merrie met 1 van de dubois pony’s te dekken voor o.a. een speciaal kleurtje. Heeft Cassanova ook al rijpaard veulens net als DC?


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:40

Luf_Midnight schreef:
Die zit idd ook nog super strak in de lijf zeg !
Ben heel benieuwd hoeveel zit er bij jou beebje zit gezien moeder al veel wit heeft!

Ik verwacht er ook een uit een kwpn merrie moet alleen nog even geduld hebben
In het topic van Don Cremello zitten er ook een aantal uit kwpn merries


Ja klopt! Ik wil nog een keuze maken uit die 2 vandaar mijn vraag. Nakomelingen van DC uit KWPN waren mij bekend. Ik moet mij alleen nog verdiepen in welke eigenschappen ze doorgeven/verbeteren.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:54

suffie schreef:
courtjuh schreef:
Toch wel heel nieuwschierig. Ik zit zelf te denken om mijn KWPN merrie met 1 van de dubois pony’s te dekken voor o.a. een speciaal kleurtje. Heeft Cassanova ook al rijpaard veulens net als DC?


Jazeker, Carlijn en Lucky uit dit topic zijn prachtige "rijpaard"jaarlingen van Cassanova :D Daarnaast heb ik nog een 3 jarige Don Carino du Bois uit een rijpaardmerrie thuis staan, die is zo'n 1.65m. Die kun je vinden onder de naam Dunja van de Leemhorst.



Oehh die ga ik ook even bekijken! Thanks!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:55

PrimaDonna_ schreef:
courtjuh schreef:
Toch wel heel nieuwschierig. Ik zit zelf te denken om mijn KWPN merrie met 1 van de dubois pony’s te dekken voor o.a. een speciaal kleurtje. Heeft Cassanova ook al rijpaard veulens net als DC?


Zie dat Lucky al benoemd is haha!
Ze staat net als Carlijn heel hoog op de benen :o



Ja thanks! Had al even gekeken! Mag ik vragen waarom je voor Cassanova hebt gekozen en bijv niet voor Carino of Don?

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:35

lailapri schreef:
Ik zou de keuze maken afhankelijk van de merrie. Kijk naar de nakomelingen en de hengst en kijk dan naar wat je merrie het meest nodig heeft om een veulen net zo goed of liefst nog beter als zijzelf te kunnen geven. Misschien dat je hem een beetje van het lijstje hebt gehaald maar ik heb 2 hele fijne nakomelingen van djamai du bois. Super los en lenig. De derde van djamai staat in polen, ook al zo een goed dier. Tevens heb ik een nakomeling van don carino uit de moeder van djamai, denk dat dat wel mijn beste merrie is.

De don cremello dieren zijn erg gaaf en fijn maar de mijne hebben allemaal wel in hun lijf moeten groeien. Vanaf 3 jaar worden ze echt beter en beter en beter.
De 3 van cassanova kwam de meest functionele denk ik uit de minste moeder. Moeder heeft wel kracht maar mist lossigheid. Dat veulen kan ook echt sjouwen in draf. Hoe ze verder uitgroeien is natuurlijk weinig over te zeggen.

Dus heb je een merrie die veel kracht heeft kan cassanova en djamai zeker verbeteren. Heb je een heel ruim maar simpel bewegende vind ik dat carino echt wat toe te voegen heeft of goldstar en crem geeft gewoon heel gelijkmatig goede dieren. Ken geen een die niet tot een goed dier is uitgegroeid ongeacht de moeder. Maar sommige hebben als veulen nog niet zoveel te bieden.

Van alle hengsten krijg je fijne karakters mee. Dus tis aan moeder wat je meer wil. Denk aan een die alles goed vind of een die juist graag hard werkt, een die graag mooi gevonden wordt en daar ook wel echt moeite voor doet om te shinen of juist een die wat minder aanwezig is maar gewoon voor iedereen alles doet.

En precies zo met exterieur. Wat is je doel wat bied je merrie en wat zoek je daar nog bij.


Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ze heeft al 2 veuelens gehad dus kan er wel het een en ander over zeggen! Haar eerste veulen was van Eyecatcher. Angstig veulen met iets te veel bloed ( mams is al zeer bloederig, nerveus en bang aangelegd type ). Wilde alleen maar racen en was ook niet bepaald sociaal. Is helaas maar 3 weken oud geworden maar heb haar in die 3 weken amper kunnen aaien. Laat staan de rest.

2de veulen van For Romance puur op swung (lossigheid) en karakter! Wat een verbetering ten opzichten van het eerste veulen! Super veel rust en relaxed. Misschien zelfs wel iets te relaxed maar beter dan een extreem angstig dier. Zeer veel lossigheid en meer knie actie. Ook qua type een mooier dressuurpaard.

Moeder heeft veel kracht maar mist absoluut losigheid!!

Exterieur is goed maar zou iets schuiner in de schouder mogen.

Karakter moet echt verbeterd worden bij een veulen maar ik begrijp dat dit bij allen een verbetering geeft.

Ze is een Ungaro x Ferro x Naturel

Zal even standfoto zoeken!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:57

lailapri schreef:
Ja klopt. De djamai's zijn wel weer anders als de cremello's natuurlijk maar wel alle lief. Die van djamai kunnen bij wijze van aan een los touwtje om je heen dansen maar zijn absoluut voorzichtig met hun mens. Ze zijn niet echt bang maar wel iets energieker als die van cremello. De mijne dan maar wel beide uit wat meee arabische dieren. De cremellos zijn echte mensenvrienden. Doen graag alles goed, zijn slim naar de mijne weten ook precies hoeveel ze moeten doen en willen best een stapje meer doen maar je moet het ze wel vragen. In de kinderlessen gaat het er dus lekker relaxt aan toe, in een dressuurproef weten ze wat hun te doen staat en in een springparcours gaan ze voor de winst maar worden niet super heet. Eigenlijk als je vertelt wat de bedoeling is en je laat merken dat je het waardeerd doen ze alles voor je. Carino geeft een lichtelijke arrogantie mee maar zonder naast de schoenen te lopen. Mijn merrie is wat eenkennig naar ook wel door verleden hoor, veel in verband mogen staan. En dan toch zoveel vertrouwen in de mens. De andere carino die ik had was juist allemansvriendin. Maar beide geven graag een show weg. Kreeg laatst te horen van mijn dierenarts dat ze een super gave carino had gezien die echt heel fijn kon lopen, uit een paard moeder, de moeder was van een wat eenvoudig en zwaarder type. Ze was echt erover te spreken. En ook lief en heel oke in het hoofd.


Wat tof dat jij er zoveel over kunt vertellen! Ik denk toch dat mijn voorkeur uit gaat naar de Cremello’s als ik het zo lees. En ik denk zelf dat DC nog net iets meer lossigheid heeft...

Dit is mijn merrie ( drachtig )

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Veulen For Romance:


[ img ]


Veulen EC

[ img ]

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:07

Luf_Midnight schreef:
Voor mijn merrie had ik in eerste instantie ook voor de DC gekozen heb hem in het echt gezien en was meteen helemaal weg van hem, hij heeft een super karakter en mooi wat body helaas besloot mijn merrie niet we willen houden en na 4x pech over gestapt op Cassanova en in1x gehouden!

Achter af blij met de overstap mijn merrie is niet zo groot maar wel wat barok voor een kwpn merrie de veulens van Cassanova vind ik tot nu toe iets sjieker op het koppie en de beentjes en dat zou in combi met mijn merrie denk ik de fijne middenweg moeten pakken.
Ook mist mijn merrie werklust en dat zit bij Cassanova wel goed.
Daarbij wilde ik absoluut geen grotere fokken dus was de keuze voor een pony hengst snel gemaakt ik hoop dat er een fijne E uitkomt dat past mij mooi en vind ik een fijne maat om mee te werken ( ben ponymeisje gebleven) maar als het een flinke d zou worden ben ik ook tevreden


Heb je een volgtopic van jou merrie? Ben heel benieuwd naar de uitkomst!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:46

Wij gaan morgen insemineren met Cas *\o/*

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:37

Neonlight schreef:
Mijn knapperd gisterenavond. <3

[ [url=m/Mnv23Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naam is Reedhill's BeeBee 'n Que.


Wauw wat een knapperd! *\o/*

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:22

absque_dubio schreef:
Mijn knappe Casveulen komt te koop. Dus mocht er nog iemand opzoek zijn naar een gaaf valk kleurig hengstveulen.. :)


Ohhh neeeee

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:08

Zoo die zijn gaaf!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:57

Als ik dit allemaal lees kan ik niet wachten op mijn Cassanova volgend jaar!! Vooral heel benieuwd wat de combi doet!!

[ img ]

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:30

Ja hierzo!! Uit een KWPN merrie!!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:27

Uit een Ungaro x Ferro merrie.. in mijn onderschrift staat hun topic.

[ img ]
[ img ]

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:24

Luf_Midnight schreef:
Mooie merrie! Gok ook dat dat er eentje word met veel maat!



Dat is ook de bedoeling! Mijn merrie is 176 en ik wil graag een kleinere voor mijzelf voor de toekomst. Hoop op een 160 dat zou perfect zijn. Maar wel met de stevige bouw van mijn merrie :') _/-\o_


[ img ]


[ img ]


Kunnen beide goed lopen dus qua beweging moet het goed komen. Hoop alleen dat cassanova wat meer souplesse mee geeft.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:21

Oeh dat wordt ook een mooie combi!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:22


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:28

Een traditioneel casje! 4 hoog wit en een bles. Gaaf hoor! Gefeliciteerd!!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:24

Hier een KWPN merrie gedekt met Cassanova... wordt hopelijk met een maandje geboren. Dat zal snel genoeg zeggen of Cassanova vergroot of niet... aan de grootte van het veulen kun je een goede schatting maken hoe groot hij/zij zal worden...


Als het aan Bizous ligt wordt het geen kleintje :')

[ img ]

[ img ]

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:04

Skippy01 schreef:
dblijham schreef:
Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.


Gok dat veel mensen toch een beetje terugkomen van héél groot, en liever rond de 1,60-1,65 met wat body hebben, zeker in de basissport, het is wat makkelijker bij elkaar rijden. Plus dat pony's vaak toch veelzijdiger ingezet worden.


Dit is exact waarom mijn kwpn merrie van 1.78 door hem is gedekt!


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:30


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:27


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:53

Oh ik herken het hoor! Ik had ook uit mijn bruine merrie een valk verwacht maar als ze dan zo mooi zijn mogen we niet klagen. Gelukkig wel 4x hoog wit, 3x is dan altijd net jammer :')

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:43

Hier een blij ei na anderhalf uur op de trailer! Want jullie snappen misschien wel dat ik hier een vol broertje of zusje van wil fokken *\o/*

Dus ze zijn even op bezoek geweest bij Marjolein :D


courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:10

Hier is de stoere jongen alweer 2 maanden oud. Hij kan heel apart bewegen *\o/* in september gaan we ook naar de late veulen keuring van het NRPS.

Nog steeds trots op onze paard x pony veulen.. hier op stal is er ook een prof fokkerij en ze waren sceptisch over de combi. En nu zeggen ze dat het een van de beter bewegende veulens is _/-\o_

Zoals het er nu naar uit ziet wordt hij zeker 1.60/1.65

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Voor de liefhebbers.... hij is te koop!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker