Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:18

marjolein88 schreef:
Hier vannacht 1e Cas baby voor dit seizoen geboren! Valk merrie veulen met 4x wit en een bles!


Gefeliciteerd!
Foto's! :D


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 06:26

Pfff, van alllll die baby's krijg ik spontaan moedergevoelens hoor O:) :')
Niet de tijd, het geld op de plek voor zo'n klein hummeltje erbij nu, maar owwwww, wat zijn ze leuk! <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:43

welmoed__ schreef:
ik vind het heel jammer dat hij een pony formaat is. Als het een paarden maat was, dan wist ik het wel!


Soms fokt een hengst ook vergrotend tov zijn eigen maat, ik weet niet of Cassanova dat doet? Uit het Don Cremello topic begrijp ik dat die wel vergroot.


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:50

welmoed__ schreef:
Maar de gok op een kleintje of een grote vind ik voor mij toch wel groot. Aangezien ik wel een dier moet hebben die boven de 1.60 word.


Snap ik dan inderdaad. Ik ben zelf lang (1,75) en mijn merrie is 1,50m. Wel een haflinger dus ronde ribben en massa. Momenteel is fokken (nog) niet aan de orde, maar ik houd de markt graag in de gaten en mogelijk komt er tzt nog een fokmerrie. Ik ben geen grote-paarden-mens. Verkleinende hengsten zou ik écht niet durven ook op de types merrie die ik zoek. Daarom is het altijd slim om wat jaargangen veulens van een hengst af te wachten, dan is er wel een redelijke inschatting of een hengst vergroot of verkleint. Ook altijd fijn als je dat al weet van je merrie, maar goed, bij een eerste veulen weet je dat van je merrie nooit natuurlijk...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:48

dblijham schreef:
Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.


Gok dat veel mensen toch een beetje terugkomen van héél groot, en liever rond de 1,60-1,65 met wat body hebben, zeker in de basissport, het is wat makkelijker bij elkaar rijden. Plus dat pony's vaak toch veelzijdiger ingezet worden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 05:57


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 07:18

LdJ schreef:
Gaaf Suffie!!

Haha ik zal eens even naar iets recents zoeken swartbeesie :)

[ [url=m/ZMn6Ci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje, wat voeren jullie de jonge paarden? Ik heb hem nu op opti grow van Havens staan, maar op de zak staat tot 18 maanden. Waar moet ik nu naar gaan kijken of waar zouden jullie advies vragen?

Edit: foto gevonden


Jeetje, die is knap! Ben wel benieuwd hoe die uit gaat groeien/ uit gaat zwaren! <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 07:00

pollewopsie7 schreef:
Dat snap ik heel goed! Ik ben ook heel blij dat wij uiteindelijk voor Cassanova hebben gekozen.

Wij hebben een New Forest merrie drachtig van hem. Ik kan niet wachten op de uitkomst!
[ [url=m/msWknO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach, die merrie zelf mag je ook wel komen brengen hoor, wat een ontzettend lieve uitstraling!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 07:49

pollewopsie7 schreef:
haha i know <3 het is ook een onwijs lieve merrie. Werkwillig, dapper, mensgericht, een leuke ongecompliceerde pony. Ik hoop ook zeker dat zij haar kwaliteiten doorgeeft aan haar kind :))


Vaak wel toch? Nature & Nurture als combi zou betekenen dat moeders meer dan de helft van het karakter/ gedrag bepalen. In mijn ervaring ook wel waar :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers