Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:32

Hoi,

ik meld me even aan hier, kersverse eigenaar van een Dream Boy kind. *\o/*
Ik ben wonende te regio Brussel, en zit sinds 2008 hier op bokt in het HK topic bij nakomelingen van Vivaldi. Heb mijn merrie Dior (Vivaldi x Gribaldi) aangekocht als veulen in NL, volledig zelf afgericht en intussen is ze 10 jaar. Tijd voor een familieuitbreiding dacht ik, dus ik ben op zoek gegaan naar een 3 jarige merrie deze keer.
De zoektocht heeft niet heel lang geduurd, ik ben gevallen voor een knappe Dream Boy x San Remo merrie, al was ik ook erg weg van een Eyecatcher. Anyway, het blijft in hetzelfde bloed ;) wat zeker niet opzettelijk is, maar toch wel leuk zo.
Ze is voorlopig Keur, en was nog onbeleerd.

We hebben haar vrijdag opgehaald, ze heeft de rit van 3.5 uur netjes ondergaan, en voelde zich meteen thuis bij ons op stal. Zaterdag al wat gelongeerd met het zadel (even hard bokken) en mijn vriend even in het zadel gegaan, wat ze super oppakte.
Gisteren ben ik er zelf opgegaan en dat is super verlopen.
We kunnen moeilijk geloven dat ze drie jaar is, want ze is uitzonderlijk nuchter en voorbeeldig wat de verzorging betreft. A dream horse so far!


[ img ]


Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:32

Hoi,

Alles goed hier? Weinig beweging :)

Ik ben helemaal in de wolken van mijn 3jarige Dream Boy, ondertussen ongeveer 10 x onder het zadel gegaan, en ze doet dat heel goed, enkel heel sensibel in de mond, tandarts is ondertussen geweest en heeft 2 melktanden eruit gehaald en een wolfstandje. Maar het is natuurlijk een 3jarige dus zo'n bit is wel wennen an sich ook uiteraard.
Verder een voorbeeldig kind, ze is heel aanhankelijk en toont voor alles interesse, laat zich echt makkelijk verzorgen, en ik kan erop al aan een lang teugeltje het domein vd stal afstappen, waar toch heel wat te zien valt (tractor, bouwwerf, stapmolen, personeel met schäfer...) ze vindt andere paarden in de piste nog wat eng maar ook daar begint ze meer aan te wennen, want gelukkig kunnen we dit langzaam opbouwen.

Hier een foto van de 6e keer erop, de kwaliteit is niet zo goed maar wel een leuke foto!


[ img ]

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:19

Is dat Holiday met Gerdine Maree? of nog ander filmpje? (ik ben nog niet zo lang op dit topic)

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:23

Mijn dametje doet het overigens heel goed, ondertussen 3tal maanden ohz en ontwikkelt zich elke keer meer! Haar halfbroer (uit zelfde moeder) is door naar tweede bezichtiging en wordt te koop aangeboden op de KWPN Select Sales, ook leuk voor de moederlijn. Ik overweeg Ibop te doen in Turnhout op 6 april. Heb dit nog nooit gedaan dus ben nu druk met administratie in orde te brengen en ondertss wat uit te zoeken hoe dit verloopt. Met Kali doe ik het wel rustig aan ik ga er niet bewust naar gaan rijden, we rijden ongeveer 3 x per week 20-30 minuutjes.


Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:58

Een hele knapperd die!!

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:02

ik heb ondertussen even bijgelezen, hoe gaat het met jouw andere, Hudson, was ook wel heel knap dier!

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:04

Hoe gaan de Dream Boy kinders verder nog?

Mijn merrie gaat heel fijn! We doen het nog steeds rustig aan, 3 x per week ohz, nooit langer als een half uurtje, gisteren eerste keer mee op een korte wandeling, vond ze spannend maar ze bleef braaf


[ img ]


[ img ]

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:36

Hoi hoe gaat het nog met de Dreamies?

Miesjex, al gewandeld ondertussen? En lukte het voorheen niet met transport?

Moniek ik heb een leuk stukje gelezen over Holiday, Gerdine is er duidelijk blij mee :)

Sanne hoe is het met jouw jaarling?

Hier doet Kali het super, gisteren eerste keer op verplaatsing geweest, toch wel spannend, ookal was het gewoon op de piste van een vriendin. Maar ik had haar ook niet meer vervoerd sinds we haar in NL opgehaald hebben, en ze had dus ook nog niet op mijn eigen camionette gestaan. Die is open met een voederbak dus met jonge dieren is het altijd spannend of ze gaan proberen 'erover te kruipen'.
Gelukkig niets van dit alles, ze is de wagen opgelopen alsof ze nooit anders gedaan heft, tijdens het vervoer wel paar keer geroepen en met voorbeen gekrabt,wat wel normaal is, weg van haar vriendinnetjes.
Eenmaal daar hebben we ze op de wagen kunnen zadelen, ook meteen leuke oefening voor later op wedstrijd. Als ze op de piste kwam ging de start wel steil omhoog, want er hing bv een 'enge' vlag rond de piste, honden in de weide ernaast etc... dus een rondje of 5 aan de longe gehangen, en dan erop. Ze was toch wat gespannen en bij de vlag wou ze graag vertrekken, maar ze is aan de hulpen gebleven, en na een rondje of 4 keek ze niet meer. Ze heeft zich fijn laten rijden, ze hield zich wel vast in de rug, maar dat is thuis ook nog vaak het geval en een werkpunt.
Kortom een heel fijne eerste ervaring buitenshuis.

kort filmpje: https://youtu.be/4muJKmijzMU

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:56

Toch leuk dat jouw paard zo goed terechtgekomen is, hij kan zich volledig onplooien en hopelijk zien we hem in Ermelo!

Bedankt Moniek <3 , ik ben er heel blij mee, hopelijk lukt het me haar zo correct mogelijk te trainen dat ze zich leert loslaten in haar hele lichaam, want ik denk dat ze dan best wel wat in haar mars heeft.

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:37

Hoi iedereen, nog steeds muisstil hier....

Dan maar even een kleine update van mijn dream kind. Kali is ondertussen op haar eerste wedstrijd geweest, provinciale proef voor 4jarige paarden, en was voorbeeldig braaf, beetje onder de indruk wel en dan kroop ze van die spanning in de paddock wat achter m'n been, dus heb haar even naar voren moeten zetten, maar dan liep ze wel!
De proef was nog wat slordig, er lagen veel plassen dus elke keer ze door een plas moest deed ze een huppeltje, of versprong ze in kruisgalop, soms werd ze wat sterk en raakte zo uit balans, maar al bij al heel tevreden, en een mooie beoordeling! 7.5 op de draf, 7 op de stap, 8 voor de galop, 6.5 gehoorzaamheid en nageeflijkheid (wat normaal is omdat ze paar keer tegen de hand gegaan is etc), en algemene indruk als dressuurpaard een 8! Goed voor een totaal van 74% en eerste plaats! *\o/*

Het was vooral weer haar nuchterheid die me overviel, ze is écht wel onder de indruk, als ze van de camionette afkwam dacht ik "waar is mijn parachute want ik ga vliegen vrees ik", ze was zo fel en maakte haar immens groot, maar eens erop kwam ze snel tot de orde en zo bekeek ze bv de jury wel, maar liep er toch gewoon mooi langs, ze draait gewoon haar oor en je moet wat stelling nemen, top instelling!




[ img ]


[ img ]

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:53

hele leuke Kimdime!

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:08

Even weer wat leven inblazen...

hoe gaat het nog met de DB kids?

Met de mijne gaat het super, ze is net 5 geworden, maar qua africhting hebben we het lang héél rustig aan gedaan, ze is nog steeds wat slungelig met haar lange stelten, maar begint nu toch wat body te kweken, en ik rij haar nu een ietsje meer, en voel dat er kracht aan het ontwikkelen is.

Aandachtspunt was ook het loslaten in het lijf, en ook dat gaat beter en beter, ze geeft een heel fijn gevoel ohz. De aanleuning is nog steeds zeer stabiel wat een luxe is tov mijn Vivaldi merrie.

Verder leert ze zéér snel. Ze is ondanks genoeg temperament liever lui dan moe in het werk, dus als ze iets nieuws moet doen, en dus iets 'moeilijks', kan ze eerst wel wat boos worden en dan komt het temperament en karakter wel fel naar boven, maar eens ze het snapt is het allemaal eitje voor haar.

ik introduceer nu wat contragalop, halthouden en achterwaarts gaan, schouder binnenwaarts en wijken, en ze doet dit echt allemaal heel simpel.

Ik ben nog steeds heel blij ermee :)

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:48

Esperanza dat klinkt idd allemaal heel bekend, al is Kali niet zo 'autistisch', ze is eerder nieuwsgierig en helemaal niet kijkerig of onder de indruk van nieuwe dingen, vorig jaar waren de eerste 2 (en enige tot nu toe) wedstrijden (4 jarige proef) dan ook geen probleem voor haar. Ze was wel excited en tuurlijk keek ze even met een scheef oor naar de jury in zijn tentje, maar verder liep ze alles prima door.
Het is eerder op het werk zelf dat ze heel stuurs en koppig kan reageren, en ook heel reactief tov andere paarden.
Gisteren had ik les, en we namen haar op de grote buitenpiste (80 x 58), maar ik was alleen, en als ze dan een paard verderop zag die ze naar de wei brachten, ontploft ze plots heel hard en best lelijk. Ze had er duidelijk ook vanaf het begin geen zin in gisteren, en dan is ze echt tegendraads. De dag ervoor was ze dan weer super energiek en meegaand :) merrie *zucht* :)
Deze winter was ze ook heel moeilijk om andere paarden te kruisen in de binnenpiste, over linkerhand. We hebben zelfs haar ogen laten nakijken, dat was allemaal prima, maar het was echt tussen de muur en het andere paard door moeten gaan dat te beklemmend was voor haar. en dan op een bepaalde dag stopte dat en momenteel dus geen probleem meer. (wachten af tot de volgende winter als we weer vaker binnen zitten)
Mijn vriend rijdt af en toe ook een Dream Boy van een klant, en hij zegt wel veel te herkennen erin. Hij zegt altijd, hij heeft pijn aan zijn goesting.
Gisteren heb ik me dan toch eens boos gemaakt, en dan kan ze plots lopen als een trein hoor.
Ze komt soms te makkelijk weg met haar training denk ik, als ze energiek en meegaand is, ben ik snel tevreden omdat alles vlot en vanzelf gaat, en het gewoon een geweldig gevoel is, en dan zet ik ze al snel terug weg, maar daardoor stuiten we misschien te weinig op de moeilijke momentjes, en dan reageert ze echt als een verwend kind dat haar gameboy moet wegleggen om de afwas te doen. :D
Ik weet niet of ik me duidelijk uitdruk zo...
Saai is het alleszins niet :o ik heb echt een mooi stel met mijn Vivaldi en mijn Dream Boy dames, 2 uitersten met uitgesproken karaktertjes. Maar ik zou het niet anders willen hoor, ben een echt 'merrie-mens', met ruinen klikt het bij mij nooit zo.

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:40

Urbiezira, proficiat met jouw nieuw paard, hij heeft zijn naam niet gestolen!

Hier gaat alles goed, Aan het eind van vorig seizoen (eind oktober) heb ik een wedstrijdgerichte trainingsdag gedaan met de Dreamboy, bij gebrek aan wedstrijdopties, FEI 5jarige proef op 20x60 piste, en ging heel goed, met hele mooie commentaar van de jury, met name over haar enorme balans, stabiele aanleuning en kadans (en haar knappe voorkomen :) ) de enige minpuntjes waren nog iets meer lengte maken in het lijf en de rug nog meer loslaten, maar daar ben ik me terdege van bewust. Verder was ze super flink, ondanks gietende regen, loeiharde speakers en een knalgele Porsche in het midden van de twee ringen. Een echte wedstrijdmentaliteit.
Nu ben ik de wissel aan het introduceren. :j

Diortje_vds
Berichten: 556
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:37

Geen idee of hier nog iemand is, maar ik geef toch nog maar eens een update :D

Mijn Kali wordt dit jaar inmiddels 7, en gaat heel goed. Ik heb een paar aanbiedingen gehad om haar te verkopen maar heb het nog niet over mijn hart gekregen...ze is zo makkelijk en ik weet dat er een heel goed paard in zit, ik heb zelf alleen nog niet veel gedaan om het 'eruit' te rijden lol, we rijden heel chill en veel variatie, ik spring er ook mee, doet ze trouwens super.
De wissel naar rechts is super, de wissel naar links is nog wat moeilijker, nog niet altijd in 1 tijd doorgesprongen, dus daar is nog wat werk aan, zodra die er wat op zit hoop ik dit jaar met haar toch eens echte wedstrijden te gaan rijden, vorig jaar ben ik niet gestart met haar, met al dat Corona gedoe, lockdowns....noem maar op...niet veel zin in gehad. Mijn andere merrie ook maar 1 keer gestart vorig seizoen.
Wschl begin ik niveau twee maar zodra die wissel wat lukt naar niveau 3 (is gelijk aan Z1/Z2 in NL).

@Montecristo die lijkt hard op die van mij!
@Noekaa prachtig dier is het toch!


[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1 en 14 bezoekers