Sintara schreef:Kun je eens een foto plaatsen, van de onderkant van de hoef? Ik zou eigenlijk denken aan een probleem door het bekappen
Agossie schreef:Hele rare vraag misschien, maar wat voor kwaliteit water drinkt ze? Als er te veel ijzer in zit, kan dat het probleem zijn.
pluisje88 schreef:Oh wat balen! Kijk inderdaad maar eens naar de kwaliteit van de bekapping. Als de bekapping niet optimaal is dan werkt de pompwerking van de hoef minder waardoor er allerlei ellende kan ontstaan. Het kan ook een weerstand dingetje zijn. Ik had dat soort dingen nooit bij mijn merrie maar ze is behoorlijk ziek geweest en heeft toen vier dagen op de kliniek gestaan. De eerste winter had ze rainrot en de tweede, dus afgelopen winter had ze rotstraal terwijl ze dat in de 5 jaar ervoor dus nooit gehad heeft.
Sabbientje schreef:Als onze paarden rotstraal hebben, of ter preventie gebruiken wij de volgende middelen.
Ctc spray
Betadine - droogt ook uit
Betadine met formaldehyde. ( dit is wel een gemeen goedje, maar werkt heel goed. Die vanons zat tegen straalkanker aan en dit goedje kregen we van onze hoefsmid. Niet zonder handschoenen gebruiken)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers