2 dikke stal benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Re: 2 dikke stal benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 10:31

@Barbet ja dat is ook nog een eventuele oplossing idd


Nielojram
Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:16

FullyFendi schreef:
@Barbet ja dat is ook nog een eventuele oplossing idd


2 uur los en anderhalf uur stappen.

Jaaaaaa, dat is echt Dé oplossing.

Heb jij je ooit verdiept in paarden voordat je dit paard aanschafte?

Es war schön.

FullyFendi
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-19

Re: 2 dikke stal benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 19:24

@nielojram, waar slaat die reactie op? Dit is nou niet me eerste paard die ik heb maar de 1e die dit nu in enen heeft en advies vragen is dus blijkbaar te veel gevraagd !

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: 2 dikke stal benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:28

Stalbandages om, iets vochtafdrijvends voeren en ook maar gewoon die 2.50 euro investeren elke dag.

mariettek
Berichten: 1684
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:33

Mijn ruin kan al last van stalbenen hebben met alleen de nachten op stal. Ieder paard is anders, maar 8 uur per dag buiten is toch wel het absolute minimum.

Stalbenen worden niet minder, maar kunnen zeker wel steeds erger worden.

"Nooit gedacht dat ik een Tattoo zou hebben... en het is helemaal zeker, hij gaat nooit meer weg!!" ;)
"Niets is zo prachtig als een Aria!" KLIK! Wie weet waar Elliot van manege Schildknecht is? *KLIK*

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:33

Verhuizen naar een andere stal, onderling regelen dat paard zoveel mogelijk buitenkomt. En als laatste optie de stapmolen dagelijks, al zou dat niet mijn voorkeur hebben. Mijn paard heeft ook snel last van stalbenen als ze binnen staat.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Juut
Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:36

Dit ga je niet leuk vinden om te horen, maar...

de beste compressiekousen, een half uurtje extra in de stapmolen, of dat rondje wandelen extra gaat je paard niet helpen. Hooguit een symptoom verminderen.
Paarden zijn niet gemaakt voor 22 uur stil staan op stal, dat zul je zelf ook wel snappen. Alleen het ene paard kan er beter tegen dan het andere. Je huidige paard kan er blijkbaar minder goed tegen. Dus heb je nu een keuze: toch een andere locatie met meer beweging zoeken, een paard zoeken dat beter bestand is tegen dit regime, of simpelweg accepteren dat je huidige paard stalbenen heeft en dit er niet beter op gaat worden...

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:39

@Nieljoram heeft wel gelijk....Als je je ooit verdiept had in de verzorging van paarden dan had je geweten dat een stalling met maar 2 uur buitengang niet geschikt is voor een paard. In elk geval was je daar nooit gaan staan.
Als je echt gek bent op je paard dan zoek een betere stalling voor je paard waar ze veel meer buiten komt. Toen jaren geleden de pensionstal waar ik stond ook plotseling besloot dat 2 uur per dag naar buiten genoeg was in de winter ben ik binnen 2 weken verhuisd. Voor mijzelf minder faciliteiten maar hij stond wel de hele dag buiten. Bij "Het nieuwe paardenhouden" op de site kun je kijken of er wat in je buurt zit.

Over de IJssel

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:47

Idd gelijk zorgen voor meer weidegang, echt het enige dat helpt! Wat hierboven al gezegd wordt, het probleem wordt zeker niet minder, maar kan wel verergeren. De stal bevalt jou blijkbaar goed, maar voor je paard echt niet leuk.. Zijn lichaam geeft duidelijk aan dat hij meer beweging nodig heeft. Hier staan ze de hele dag buiten en bij een droge nacht staan ze ook graag buiten. Alleen bij slecht, nat of heel koud weer staan ze 's nachts binnen. Ik heb ze aan huis en dan kan je zelf kiezen natuurlijk, maar mocht ik ze ooit weer op pension zetten dan is veel buiten echt een voorwaarde. Jouw paard past helaas niet bij deze huisvesting, dit ga je niet oplossen met beschermers oid. Nieljoram verwoord het minder netjes misschien, maar 2 uur is ook in mijn ogen paardonwaardig. Er zijn zat stallen waar paarden nog steeds weinig buiten komen, ik weet het, land wat de pensionhouder niet kapot gelopen wil hebben of gewoon de ruimte niet, maar hopelijk is dat snel niet meer de norm.

Peet_Paneel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: 2 dikke stal benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:34

Ik ben absoluut voor overdag de hele dag naar buiten maar als je stalbenen dan toch wil bestrijden kan je kleefkruid en goudsbloem geven. Gewoon de aanbevolen hoeveelheid.

Jouw pony paardvriendelijk laten betuigen voor de wagen? http://www.paardvriendelijkbetuigen.nl/


marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: 2 dikke stal benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:26

Stalbenen bestrijden met allerlei poeders en bandages heeft toch totaal geen zin als het dier 22u per dag stilstaat.
De enige oplossing is (veel) meer uur naar buiten in een paddock of weiland, een uurtje stapmolen gaat dit ook niet verhelpen.

Doe wel en zie niet om


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dabiscui, SemrushBot en 6 bezoekers